Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1718
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

For meget mælk ?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har hørt noget om det ikke er for sundt med for meget mælk, noget med at man kan blive lactose intolerant eller lign ? Drikker minimum 2 liter Skummet mælk el. letmælk om dagen, samt minimum 1 liter cacaomælk.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 135.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er ikke meget en hurtig google søgning ikke kan finde:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=m%C ... undt&meta=

:D
"Hard Work Beats Talent Until Talent Decides to Work Hard"
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: ⛄ ᕦ(ò_ó*)ᕤ ⛄

Træner her: Zielkes Fitnessklub

Kostplan: Vis kostplan

Jeg holder faktisk med alun.dk i dette her:

Den mælk, du finder på hylderne i supermarkedet, er ikke den slags mælk, som du og jeg er skabt til at drikke. Mennesket er det eneste væsen, der drikker mælk fra andre dyr; men i virkeligheden er vi slet ikke skabt til at drikke mælk efter vi er vænnet fra moders bryst, og det er sandsynligvis grunden til, at mange mennesker enten er intolerante eller allergiske over for mælk eller mælkeprodukter som ost, yoghurt osv. Faktisk findes der 20 forskellige allergener i komælk. Hvis du kan tåle mælk er det helt fint at drikke rå økologisk mælk, der ikke har fået ødelagt sine næringsstoffer ved pasteurisering, men jeg vil ikke anbefale dig at drikke den mælk, du kan købe i supermarkedet. Kommerciel mælk er blevet opvarmet til høje temperaturer (pasteurisering) hvilket ødelægger de fleste, hvis ikke alle de gode ting i den rå mælk. Desuden kommer ikke-økologisk kommerciel mælk fra køer, der ikke lever op til de økologiske standarder, hvilket yderligere ødelægger mælkens kvalitet

Logbog: Ingen logbog

Ferus skrev:Jeg holder faktisk med alun.dk i dette her:

Den mælk, du finder på hylderne i supermarkedet, er ikke den slags mælk, som du og jeg er skabt til at drikke. Mennesket er det eneste væsen, der drikker mælk fra andre dyr; men i virkeligheden er vi slet ikke skabt til at drikke mælk efter vi er vænnet fra moders bryst, og det er sandsynligvis grunden til, at mange mennesker enten er intolerante eller allergiske over for mælk eller mælkeprodukter som ost, yoghurt osv. Faktisk findes der 20 forskellige allergener i komælk. Hvis du kan tåle mælk er det helt fint at drikke rå økologisk mælk, der ikke har fået ødelagt sine næringsstoffer ved pasteurisering, men jeg vil ikke anbefale dig at drikke den mælk, du kan købe i supermarkedet. Kommerciel mælk er blevet opvarmet til høje temperaturer (pasteurisering) hvilket ødelægger de fleste, hvis ikke alle de gode ting i den rå mælk. Desuden kommer ikke-økologisk kommerciel mælk fra køer, der ikke lever op til de økologiske standarder, hvilket yderligere ødelægger mælkens kvalitet

Og hvad teoretisk grundlag danner du for denne fuldstændig åndsvage udmeldelse.. Vi er også det eneste pattedyr som konserverer en masse fødevarer, så det bør vi ikke, hellere æde det halvfordærvet som andre dyr gør.. #-o Kan kun forestille mig at dette er skrevet af en person som vil have opmærksomhed, ikke kan tåle, eller ikke kan lide mælk.. Kom ind i kampen... :roll:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

sikke dog en gang sludder... mælk indeholder en række gode ting som vi fint kan tåle. at give en ko skylden for at nogen er alergiske over for mælk er det samme som at give aberne skylden for at nogen ikke kan tåle bananer.

der er så stor fokus på fødevare kontrol i dette land, så hvis mælk virkelig var så skadeligt som han får det til at lyde ville det være forbudt at sælge det.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00

Det har ikke noget med allergi at gøre, men om vores mave/tarmsystem er i stand til at optage den megen mælkesukker(laktose), som vi BBér indtager. De fleste af os indtager jo nok mere end gennemsnitsdanskeren.For stor påvirkning, kan resultere i at man udvikler intolerans for laktose.

Så ja, en vis høj indtagelse af komælk, kan være for meget, men det er individuelt hvor meget hver enkelt kan tåle
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Backbone skrev:Det har ikke noget med allergi at gøre, men om vores mave/tarmsystem er i stand til at optage den megen mælkesukker(laktose), som vi BBér indtager. De fleste af os indtager jo nok mere end gennemsnitsdanskeren.For stor påvirkning, kan resultere i at man udvikler intolerans for laktose.

Så ja, en vis høj indtagelse af komælk, kan være for meget, men det er individuelt hvor meget hver enkelt kan tåle

Topicstarter.. Jeg tror ikke du skal lægge for meget i det.. Personligt har jeg indtaget over 4 liter mælkeprodukter dagligt i Laaang tid og jeg har ikke mærket noget til problemer whatsoever.. :roll:
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

jeg er ked af at sige det, men for det første er det her bare en oversættelse af noget gøgl fra paul chek og for det andet aner hverken alun eller paul chek hvad de snakker om her.

Det eneste problem ved at drikke meget mælk er mælkefedt, men hvis man drikker skummetmælk er dette problem jo stort set elimineret.

Man kan ikke blive mælkeallergiker eller laktose intolerant ved at drikke meget mælk, tværtimod.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

incognito skrev:jeg er ked af at sige det, men for det første er det her bare en oversættelse af noget gøgl fra paul chek og for det andet aner hverken alun eller paul chek hvad de snakker om her.

Det eneste problem ved at drikke meget mælk er mælkefedt, men hvis man drikker skummetmælk er dette problem jo stort set elimineret.

Man kan ikke blive mælkeallergiker eller laktose intolerant ved at drikke meget mælk, tværtimod.

og kongen har talt =D>
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00

Hvis du kan tåle mælk er det helt fint at drikke rå økologisk mælk, der ikke har fået ødelagt sine næringsstoffer ved pasteurisering, men jeg vil ikke anbefale dig at drikke den mælk, du kan købe i supermarkedet. Kommerciel mælk er blevet opvarmet til høje temperaturer (pasteurisering) hvilket ødelægger de fleste, hvis ikke alle de gode ting i den rå mælk.

Sludder. Desuden må man slet ikke sælge upasteuriseret mælk i Danmark!
Brugeravatar
Administrator

Sniper skrev:
Backbone skrev:Det har ikke noget med allergi at gøre, men om vores mave/tarmsystem er i stand til at optage den megen mælkesukker(laktose), som vi BBér indtager. De fleste af os indtager jo nok mere end gennemsnitsdanskeren.For stor påvirkning, kan resultere i at man udvikler intolerans for laktose.

Topicstarter.. Jeg tror ikke du skal lægge for meget i det.. Personligt har jeg indtaget over 4 liter mælkeprodukter dagligt i Laaang tid og jeg har ikke mærket noget til problemer whatsoever.. :roll:

Jamen det er godt. Kan også selv tåle en del, men kender folk der har problemer. Derfor skrev jeg også det er individuelt, hvor meget hver enkelt kan tåle

Nedenstående link fortæller meget godt om det. Et af punkterne de nævner er at kun ca 2 ud af 10 voksne bibeholder evnen til at nedbryde laktosen. Resten kan få problemer med maven(diarre, luft smerter, men ikke noget alvorligt).

Synes i øvrigt det er et halvsjofelt og useriøst svar sniper giver Ferus. Det er ikke god debatkultur

http://helse.dk/artikler/detail.asp?id=1665
Brugeravatar

Styrkeliste

Backbone skrev:Synes i øvrigt det er et halvsjofelt og useriøst svar sniper giver Ferus. Det er ikke god debatkultur

Det skal vel også ses i lyset af at aluns artikel har været under behandling herinde mange, mange gange... Den er simpelthen så useriøs, ringe og forkert at man fristes til at finde de jørgen storm'ske vendinger frem og alligevel bliver folk ved med at referee til den... Hvad skal man gøre?
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Formulere sig som du lige har gjort! :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja, det skal desuden nævnes, at vi har prøvet af få en dialog/debat med Alun omkring hans artikler. Men det har han ikke ønsket.

Diskussion omkring anden af hans artikler:

viewtopic.php?t=8219
Brugeravatar
Administrator

Backbone skrev:Synes i øvrigt det er et halvsjofelt og useriøst svar sniper giver Ferus. Det er ikke god debatkultur

Okay, for det første er der intet teoretisk grundlag for den påstand som der fremføres. For det andet er det jo ikke dissideret mindet på Ferus, men mere på Aluns udokumenterede påstande og holdninger. For det tredje hvad er halvsjofelt..?! at sammenligne konservering og dårligt kød med at vi er de eneste dyr som drikker andre dyrs mælk.. Kom ind i kampen mester, mennesket gør mange ting som andre dyr aldrig gør såsom konservering..! For det fjerde, har det (den artikel) været debateret flere gange og forfatteren til netop den tekst der vil jo ikke engang forsvare den.. Uden forsvar eller teoretisk belæg ser jeg inget som helst hold i den.. Det er da en skandale at folk får forkert information pga en andens udokumenterede holdninger og er netop grund til at myter opstår.. #-o
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Sniper skrev:Og hvad teoretisk grundlag danner du for denne fuldstændig åndsvage udmeldelse..

Kan måske virke lidt hårdt, hvis man ikke lige ved, hvor sød og kærlig du normalt er :wink:
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Jeg drikker også store mængder mælk! Det smager vidunderligt og er jo relativt billigt og har god protein %.
Dog drikker jeg kun økologisk mælk fra Thise og Naturmælk.. Drikker aldrig Arla, synes faktisk det smager dårligt i forhold til det andet :)
Arbejder i Freeposter, hvor vi tilbyder gratis plakater https://freeposter.dk.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Risskov

Styrkeliste
- Squat: 150.00

Gozo skrev:
Sniper skrev:Og hvad teoretisk grundlag danner du for denne fuldstændig åndsvage udmeldelse..

Kan måske virke lidt hårdt, hvis man ikke lige ved, hvor sød og kærlig du normalt er :wink:

Hehe.. Ja måske.. Og tak tror jeg.. :lol: Nu når du citerer mig, må jeg jo have skrevet det:wink: og det der kan jeg måske godt forstå kan virke meget direkte.. :roll: :oops: Men hvis jeg havde ment det hårdt havde der enten været udråbstegn eller en sur smiley.. Men point taken, var ik så hårdt ment som det lød..

EDIT: men ingen skal tage min mælk fra mig så bliver jeg sq sur.. :wink: Det er hårdt nok at cutte uden kager :cry:
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

[quote="Sniper"][quote="Backbone"]
tredje hvad er halvsjofelt..
Din udmelding til manden, Citat" Og hvad teoretisk grundlag danner du for denne fuldstændig åndsvage udmeldelse".. Sjofelt betyder ikke nødvendigvist noget frækt eller perverst.

"Kom ind i kampen mester", ( Tak, for invitationen, hvilken kamp er der tale om?, og ja jeg er maskin-mester, hvor pænt af dig at huske det)

For det fjerde, har det (den artikel) været debateret flere gange og forfatteren til netop den tekst der vil jo ikke engang forsvare den..
Ja måske, det ved du, men ved Ferus det?.

Uden forsvar eller teoretisk belæg ser jeg inget som helst hold i den.. Det er da en skandale at folk får forkert information pga en andens udokumenterede holdninger og er netop grund til at myter opstår..
Enig- men manden poster jo bare noget han tror er sandt, defor har vi debatten til rage skidt fra kanel, så disse myter ikke varer ved. Men derfor kan man godt undlade at kalde en mands udmeldelse for fuldstændig åndsvag.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lidt offtopic, men kan det passe at 3 liter skummetmælk = 1000 kcal?
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Pzyrex skrev:Lidt offtopic, men kan det passe at 3 liter skummetmælk = 1000 kcal?

Tja, det er ikke meget ved siden af...

100 ml = 35 kcal.
1000 ml = 350 kcal.
3000 ml = 1050 kcal.

:wink:

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

Sker der noget ved at drikke 15 liter mælk på en dag?
Brugeravatar

Styrkeliste

Pzyrex skrev:Sker der noget ved at drikke 15 liter mælk på en dag?

Du kommer til at få et meget intimt forhold til dit toilet...
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Det er generelt en god ide at spise varieret og ikke få alt næring fra mælk alene.... :)
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Hehe noget du seriøst kunne finde på, eller skrev du forkert? :)
Brugeravatar

Tak for de mange indlæg. Dvs. der er intet problem overhovedet, i at indtage 3 liter mælk dagligt, så længe det blot er skummetmælk eller letmælk ? Det variere nemlig tit. Har svært ved at være i kcal overskud, hvis jeg ikke drikker så meget mælk. 90% af alt væske jeg indtager, er næsten mælk vil jeg tro.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

defiantbody skrev:Tak for de mange indlæg. Dvs. der er intet problem overhovedet, i at indtage 3 liter mælk dagligt, så længe det blot er skummetmælk eller letmælk ? Det variere nemlig tit. Har svært ved at være i kcal overskud, hvis jeg ikke drikker så meget mælk. 90% af alt væske jeg indtager, er næsten mælk vil jeg tro.

Du mener skummet eller minimælk ik?

Letmælk er for fed. Mener det er 1,5 g fedt per 100g. Det giver 15g fedt på en litter. Det kan vi ikke lide.
Brugeravatar

Gozo skrev:

Jeg skrev ikke forkert og jeg er allerede igang. Er oppe på 7 liter.
Brugeravatar

Styrkeliste

Pzyrex skrev:
Gozo skrev:

Jeg skrev ikke forkert og jeg er allerede igang. Er oppe på 7 liter.

Hvorfor dog? Hvad er målet?
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00

Galleri: Vis galleri (3)

Tænk, mennesket er det eneste pattedyr som drikker mælk hele livet igennem.
"Lad dem, der ejer mod og en stærk og hel sjæl træde frem, binde sine handsker og sætte hænderne op for ansigtet"
-Vergil

Geografisk sted: Odense

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster