TokeTheMan skrev:Hej derude

Jeg er begyndt at undre mig lidt..
Jeg kører mit eget lille program, som jeg efterhånden har fået en mistro til.
Jeg har ingen faste øvelser, dem tager jeg når jeg kommer til det, men det ser således ud:
mandag: ben, ryg og biceps.
tirsdag: bryst, skuldre, triceps
torsdag: ben, ryg og biceps.
fredag: bryst, skuldre, triceps.
lørdag: resten.
Når jeg f.eks træner bryst, så laver jeg 5-6 brystøvelser, 3-5 skulderøvelser og 3-5 tricepsøvelser. Er der for meget? Jeg vokser nemlig utrolig langsomt.. er der evt. et program jeg burde læne mig op af?
Eller skal jeg prøve at skematisere min træning lidt mere?
Intet program er forkert, det er jo op til den enkelte, hvor godt det passer til din krop.
Men er det ikke lidt hårdt at træne triceps dagen efter biceps??? Jeg mener du skal jo helst restituere i overarmen, kommer selvfølgelig også an på hvor hårdt du træner, om du kører failure på den sidste.
Grunden til at du vokser langsomt er for lidt restitution, vil jeg gætte på, men igen, ved ikk hvordan din krop reagerer.
Jeg ville måske lægge en dag imellem biceps og triceps, hvor du måske havde noget ben, ryg, læg...whatever. Så du ikk overbelastede overarmen med triceps dagen efter biceps.
Med hensyn til brystøvelserne vil jeg også gi de andre ret i at det er for mange at ta 5 forskellige.
Vil højst ta 3 forskellige øvelser her, måske incline, bænkpress og decline eller pek dek.
Har selv prøvet at ta for mange forskellige øvelser her, til sidst kunne jeg næsten ikke bænk presse.