Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag
doe skrev:Hej.
Jeg kunne ikke finde et lignende indlæg, så jeg laver da bare et...
Hvad er forskellen på flies og db bænkpres? Udover at bænkpres træner triceps.

Cykelmyggen Egon skrev:doe skrev:Hej.
hvad mener du, bevægelsesmynster, stimuleringsområde eller andet

doe skrev:Cykelmyggen Egon skrev:doe skrev:Hej.
Jeg mener stimuleringsområde.

Cykelmyggen Egon skrev:doe skrev:Cykelmyggen Egon skrev:doe skrev:Hej.
Jeg mener stimuleringsområde.
ja som du selv siger, trænes triceps noget mere ved bænkpres end flyers, og jeg mener også at bænk har et størere potientiale som stimulering af brystet, plus at der er bedre overførsel til mange andre presseøvelser, hvis du ståri et valg mellem bænk og flyers mener jeg helt klart at du skal vælge bænk
Kromann skrev:I flies rammer du hovedsageligt den yderste del af pecs - altså udaf mod armene, hvis du forstår. I db benchpress er det mere hele brystet og den stimulerer ikke overvejende udaf på samme måde.

Kromann skrev:I flies rammer du hovedsageligt den yderste del af pecs - altså udaf mod armene, hvis du forstår. I db benchpress er det mere hele brystet og den stimulerer ikke overvejende udaf på samme måde.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

buono1988 skrev:alle de kloge herinde siger da at man ikke kan stimulere brystmusklen længere inde eller ude på brystmusklen -kun oppe eller nedre del...
dette skyldes at den er - var det vifteformet?

Kardon93 skrev:Kromann skrev:I flies rammer du hovedsageligt den yderste del af pecs - altså udaf mod armene, hvis du forstår. I db benchpress er det mere hele brystet og den stimulerer ikke overvejende udaf på samme måde.
Er du helt sikker på det du siger der?

Duffman skrev:Kromann skrev:I flies rammer du hovedsageligt den yderste del af pecs - altså udaf mod armene, hvis du forstår. I db benchpress er det mere hele brystet og den stimulerer ikke overvejende udaf på samme måde.
lol igen igen

Kromann skrev:Duffman skrev:Kromann skrev:I flies rammer du hovedsageligt den yderste del af pecs - altså udaf mod armene, hvis du forstår. I db benchpress er det mere hele brystet og den stimulerer ikke overvejende udaf på samme måde.
lol igen igen
Positiv kritik ville nok være en del mere konstruktivt i stedet for det der bullshit.

Kromann skrev:Kardon93 skrev:Kromann skrev:I flies rammer du hovedsageligt den yderste del af pecs - altså udaf mod armene, hvis du forstår. I db benchpress er det mere hele brystet og den stimulerer ikke overvejende udaf på samme måde.
Det, jeg vil sige med det, er svært at formulere, så det bliver nok utydeligt deraf.

rallen skrev:Kromann skrev:Kardon93 skrev:Kromann skrev:I flies rammer du hovedsageligt den yderste del af pecs - altså udaf mod armene, hvis du forstår. I db benchpress er det mere hele brystet og den stimulerer ikke overvejende udaf på samme måde.
Det, jeg vil sige med det, er svært at formulere, så det bliver nok utydeligt deraf.
Det er ikke fordi du har formuleret dig dårligt, det er direkte forkert. :O) Du kan ikke træne en halv muskel.

Birkkjaer skrev:rallen skrev:Kromann skrev:Kardon93 skrev:Kromann skrev:I flies rammer du hovedsageligt den yderste del af pecs - altså udaf mod armene, hvis du forstår. I db benchpress er det mere hele brystet og den stimulerer ikke overvejende udaf på samme måde.
Det er ikke fordi du har formuleret dig dårligt, det er direkte forkert. :O) Du kan ikke træne en halv muskel.
Det har du ret i. Men kan man ikke øget presset på den ydre del, samtidig med at man aktivere hele brystet?

Birkkjaer skrev:Kromann skrev:Duffman skrev:Kromann skrev:I flies rammer du hovedsageligt den yderste del af pecs - altså udaf mod armene, hvis du forstår. I db benchpress er det mere hele brystet og den stimulerer ikke overvejende udaf på samme måde.
lol igen igen
Positiv kritik ville nok være en del mere konstruktivt i stedet for det der bullshit.
Det vil jeg nu også give Kromann ret i. Vi vil meget gerne have en uddybning i stedet for en flabet attitude

Kromann skrev:Birkkjaer skrev:rallen skrev:Kromann skrev:Kardon93 skrev:Kromann skrev:I flies rammer du hovedsageligt den yderste del af pecs - altså udaf mod armene, hvis du forstår. I db benchpress er det mere hele brystet og den stimulerer ikke overvejende udaf på samme måde.
Det har du ret i. Men kan man ikke øget presset på den ydre del, samtidig med at man aktivere hele brystet?
Jeg må altså sige, jeg er ret sikker på, jeg har fat i et eller andet. Måske er det ikke helt det, jeg tror det er, men jeg har lært noget om forskellen på de to

Kromann skrev:Rallen: Jeg synes bare helt sikkert, jeg specielt kan mærke det et bestemt sted i brystet, hvilket jeg opgiver at placere for jer, når jeg laver flies

Bnaz skrev:Kromann skrev:Rallen: Jeg synes bare helt sikkert, jeg specielt kan mærke det et bestemt sted i brystet, hvilket jeg opgiver at placere for jer, når jeg laver flies
At du kan mærke det mest et sted betyder ikke, at du kun stresser det sted.

Henning aa skrev:Den med at man træner den ene eller den anden del af en muskel kommer tit op.
Prøv at forestille jer at musklen er en elastik og tag så fat i den ene ende med den ene hånd og den anden med den anden hånd.
Prøv så at trække hænderne fra hinanden og se om i kan få trækket i elastikken til at forekomme i den ene eller den anden ende. Uanset hvordan i vender og drejer det kan det ikke lade sig gøre. Trækket vil blive jævnt fordelt over hele elastikken akkurat som det også vil ske på en muskel.

Henning aa skrev:Den med at man træner den ene eller den anden del af en muskel kommer tit op.
Prøv at forestille jer at musklen er en elastik og tag så fat i den ene ende med den ene hånd og den anden med den anden hånd.
Prøv så at trække hænderne fra hinanden og se om i kan få trækket i elastikken til at forekomme i den ene eller den anden ende. Uanset hvordan i vender og drejer det kan det ikke lade sig gøre. Trækket vil blive jævnt fordelt over hele elastikken akkurat som det også vil ske på en muskel.
Den holder bare ikke helt, da muskler er opbygget i fibre, der ikke alle trækker præcis samme vej.

Henning aa skrev:Henning aa skrev:Den med at man træner den ene eller den anden del af en muskel kommer tit op.
Den holder bare ikke helt, da muskler er opbygget i fibre, der ikke alle trækker præcis samme vej.
Det er rigtigt at muskler er opbygget af fibre, men de trækker alle samme vej, nemlig på langs af musklen.
Forestil dig at du har et rep, det består af et hvist antal mindre tråde. Det svarer til muskelfibre. Man kan godt nøjes med at aktivere en del af disse tråde, alt efter hvor stor kraftudvikling man forsøger at få, men de vil alle trække fra den ene ende til den anden.
Det vil aldrig kun være nogle i den ene ende der vil trække, da skeletmuskler nødvendigvis er hæftet i begge ender for at fungere.

Kromann skrev:Bnaz skrev:Kromann skrev:Rallen: Jeg synes bare helt sikkert, jeg specielt kan mærke det et bestemt sted i brystet, hvilket jeg opgiver at placere for jer, når jeg laver flies
At du kan mærke det mest et sted betyder ikke, at du kun stresser det sted.
Nej. Men det er noget jeg har lært af én, åbenbart, upålidelig kilde. Da jeg troede, jeg kunne regne med, hvad personen fortalte mig, var jeg sikker på, at det var sandt

Fortæl mig igen, trækker alle fibrene her samme vej?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster