Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1138
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

Forskellig biceps størrelse

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej,

Jeg er forholdsvist ny og uerfaren inden for styrketræning, selvom jeg dog har været gang i et par måneder. Grundet min allerede omtalte uerfarenhed, leder jeg efter gode råd mod forskellig biceps størrelse? Min ene biceps er nemlig noget mindre end den anden, hvilket jeg er meget frustreret over.

På forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mulighed 1: Brug en stang til at træne biceps. Enten en alm. OL barbell eller en EZ barbell.

Mulighed 2: Brug dumbells, men start med dine svage arm. Eks. din høje arm er stærkest, og derfor starter du med venstre. Når du ikke kan tage flere reps med venstre skal du heller ikke tage flere med høje.

Hvis det ser helt galt ud kan du jo køre et par ekstra sæt for den mindste af armene.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det udjævner sig med tiden. Klø du bare på.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Almond skrev:Mulighed 1: Brug en stang til at træne biceps. Enten en alm. OL barbell eller en EZ barbell.

Mulighed 2: Brug dumbells, men start med dine svage arm. Eks. din høje arm er stærkest, og derfor starter du med venstre. Når du ikke kan tage flere reps med venstre skal du heller ikke tage flere med høje.

Hvis det ser helt galt ud kan du jo køre et par ekstra sæt for den mindste af armene.

Okay, mange tak. Men hvis jeg bruger stangen, vil de så ikke bare vokse lige meget og forskellen dermed vil blive bibeholdt?

JoachimMolvr skrev:
Almond skrev:Mulighed 1: Brug en stang til at træne biceps. Enten en alm. OL barbell eller en EZ barbell.

Okay, mange tak. Men hvis jeg bruger stangen, vil de så ikke bare vokse lige meget og forskellen dermed vil blive bibeholdt?

Svært at sige. Kommer vel også an på styrkeforholdet mellem dine arme. Hvis du vil være på den sikre side vælger du "Mulighed 2" :)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Bash skrev:Det udjævner sig med tiden. Klø du bare på.

Det sagde jeg også, men her mange år efter er min højre biceps stadig betydeligt mindre og med mindre peak end venstre.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

JoachimMolvr skrev:

Du skal slet ikke tænke på den slags. Inden for 6-12 måneder er forskellen væsentlig formindsket.

At begynde at træne den svage side mere end den stærke, som begynder, er ikke nogen god ide.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Dingo skrev:

Det sagde jeg også, men her mange år efter er min højre biceps stadig betydeligt mindre og med mindre peak end venstre.

Amen lol
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Hvis man tilstræber perfekt symmetri i alle muskelgrupper, kommer man ALDRIG nogle vegne. Lav et par sæt db curls i slutningen af din træning, det er trods alt kun biceps. Fokuser på din krop som helhed.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Kør unilaterale øvelser, og sørg for at være stringent med at køre samme reps og kvalitet af samme til begge arme. Belastningen skal være tilpasset så den svage arm kan køre med god teknik.

Dingo skrev:

Er det derfor du står med venstre side imod spejlet på dit profilbillede? :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 245

Siddende på numsen, med benene under bænk,albue hvilende på bænken.( I et kabeltårn i i ca nederste hak) "one hand",syntes jeg er en god biceps øvelse.

Galleri: Vis galleri (1)

Selv med barbell får man ikke total symmetri. Den dominante side - højre for mig - vil tage en smule over i løft med en stang. Det er en teori jeg har hørt fra en af mine venner. Jeg føler han er en pålidelig kilde :)

Til alle Jer der siger noget lignende "tilpas efter den svage arm": Hvad hvis ens arme er ca lige stærke men den ene arm er ½-1 cm større end den anden? - i slap tilstand... Synes det ser skævt ud, og aner ikke hvad jeg kan gøre ved det. Har brugt det sidste år på at udligne styrken, men massen er stadig asymmetrisk.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

jeg er højrehåndet,er lidt stærkere med højre hånd.Venstre biceps er større end højre.Højre biceps peaker bedre end venstre.Højre biceps har flere og tydeligere veins end venstre. omkredsene på armene er ca 0,5 cm større i højre arm. Triceps venstre er tydeligere end højre osv Den største forskel ,er mit venstre bryst er større end højre bryst-side.Det jo fint nok;
intet er 100% ens.

sunway skrev:jeg er højrehåndet,er lidt stærkere med højre hånd.Venstre biceps er større end højre.Højre biceps peaker bedre end venstre.Højre biceps har flere og tydeligere veins end venstre. omkredsene på armene er ca 0,5 cm større i højre arm. Triceps venstre er tydeligere end højre osv Den største forskel ,er mit venstre bryst er større end højre bryst-side.Det jo fint nok;
intet er 100% ens.

Ok cool.. Hvad har du opnået træningsmæssigt? Bare så jeg ved hvilken erfaring du snakker ud fra. Altså det er jo meget fint du kommer med lidt info om din kropskomposition, men hvis du er begynder kan man jo ikke bruge det til noget som helst.
Brugeravatar

23 års træningserfaring ,jeg er pt min bedste form :)( jeg vurdere )jeg ville placre mig i top3 (krop) i atclectic fitness.

og jeg er så naturael.

Cool. Har du arbejdet meget på at opnå symmetri?
Brugeravatar

nej ,jeg ved det er detaljer ,Kun jeg ser i spejlet. Men lidt har jeg prøvet for at udligne bryst forskel.,Jeg harlagt mærke til min venstre skulder er 1 brøkdel mere smidig end højre i bunden af brystøvelser,så kan jeg fokusere på D ,Hvis jeg har overskud.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster