Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1438
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1434

Følg bodybuilding.dk på

fortrækker/anbefaler du Low carb eller "normal" di

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Víl du helst gå på Low Carb/Keto diæt eller "normal" diæt? Eller hvad vil du anbefale?

Low Carb, hvor det hovedsageligt består af Protein og Fedt
21
38%
"Normal" diæt som består af protein, kulhydrat og fedt
35
63%

Stemmer i alt : 56

Yes.

En lille afstemning jeg synes vi skulle have,
da der er så meget oppe og køre med kost, hvordan osv.

Men fortæl hvad i synes om Low carb og "normal" diæt. Gerne hvorfor/ hvorfor ikke.

Man ser jo gerne nogle af de "kendte" gå på low carb diæt, jeg kan f.eks. nævne Coach Thibaudeau,
hvorimod andre er meget imod det.

Men ja, kom med jeres holdning.

Jeg ser frem til at se hvad folk synes :)
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Hulen

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Helt klart normal diæt; low carb diæter giver ingen fordele, men blot ulemper, så hvorfor lide under disse uden at tabe mere fedtmasse som på en normal diæt!
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Jeg har svaret at jeg følger en normal diæt når jeg cutter. Men det er også hovedsageligt carbsne der bliver skåret ned i. Fedt og proteinindtag ligger relativt stabilt.

Til gengæld så synes jeg at bivirkningerne ved decideret ketogene diæter kan være lidt voldsomme, selvom jeg synes det er lidt uklart hvor reel sandsynligheden for ketoacidose egentlig er. Og ketoacidose eller ej så er det jo ret skrappe vilkår man skal underlægge sig for at komme i ketose.

Men det afhænger jo selvfølgelig også af ens mål. Pt justerer jeg kun indtaget minimalt for at holde mig i en vægtklasse, men det er selvfølgelig noget andet hvis man skal være 200% hakket og på scenen i noget BB konkurrence.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Til gengæld så synes jeg at bivirkningerne ved decideret ketogene diæter kan være lidt voldsomme, selvom jeg synes det er lidt uklart hvor reel sandsynligheden for ketoacidose egentlig er. Og ketoacidose eller ej så er det jo ret skrappe vilkår man skal underlægge sig for at komme i ketose.

Men det afhænger jo selvfølgelig også af ens mål. Pt justerer jeg kun indtaget minimalt for at holde mig i en vægtklasse, men det er selvfølgelig noget andet hvis man skal være 200% hakket og på scenen i noget BB konkurrence.

Sandsynligheden er måske ikke særlig stor for ketoacidose, men det er såmænd også ligemeget? Jeg mener ikke at have set noget der taler for ketose diæter, så hvorfor udsætte sig for sløvhed, hovedpine og andre ubehageligheder...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

J-S-O skrev:

Sandsynligheden er måske ikke særlig stor for ketoacidose, men det er såmænd også ligemeget? Jeg mener ikke at have set noget der taler for ketose diæter, så hvorfor udsætte sig for sløvhed, hovedpine og andre ubehageligheder...

Så vidt jeg er orienteret så vil ketose på kort sigt højne forbedre kroppens brug af fedt som brændstof pga den øgede produktion af katecholamin, og proteinnedbrydningen skulle også være mindre end ved almindelige diæter der indeholder et mere konstant indtag af kulhydrater.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Min diæt lige nu er følgende:

250-300 gram protein
60-80 gram protein
150 gram kulhydrat.

60 ekstra kulhydrater i form af druesukker efter træning, hvis jeg træner den dag.
det bliver cirka 2300-2400 KCAL hver dag.
Kulhydraterne vil blive i form af brød, og grovboller, og ikke andet, og vil blive spist i løbet af hele dagen, for at holde blodsukkeret lavt og stabilt.

Synes det er vigtigt at holde sit blodsukker meget lavt hele tiden, da man derved vil forbrænde en god del fedt også :)
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

Den minder lidt om min Romme.

Ca. 250 Protein
lige omkring 55 - 65 fedt
200 kulhydrater.

Det bliver ligeomkring 2200 - 2300 Kcal.
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Denne artikel på T-nation henviser, blandt meget andet, til en undersøgelse der taler for low-carb diæter. Tag et kig på den:
http://www.t-nation.com/article/features/low_carbs_seaweed_and_crack_experimental_biology_2008&cr=

The Carbohydrate Restriction Rat Pack, led by Dr. Jeff Volek, held what turned out to be an almost three-hour session on the latest research regarding carbohydrate restriction and low carb diets.

Here's the quick and dirty:

When you cut carbs, you'll see greater weight loss, improved insulin sensitivity, three times the abdominal fat loss (as shown in a new study by Dr. Volek), and improved vascular function (move over arginine).
If you're insulin resistant, you'll get even better results (compared to non-resistant folks) from carbohydrate restriction in the areas of weight loss and insulin sensitivity.
Ketogenic diets, or a fancy way of saying very low carbohydrate diets, are more effective at increasing good cholesterol (HDL) than any of the current recommendations, such as exercise, smoking cessation, weight loss, or omega-3 supplementation.
If you refuse to restrict your carbs, then you need to at least change the type of carbs you eat. If you're sawing through a French baguette, it's time to focus on legumes, fruits, and vegetables while minimizing those grains and starches.
Dr. Volek shared the results from a recent clinical trial that he oversaw at the University of Connecticut which looked at the effect of low fat vs. low carb dieting with and without weight training. The low carb diet groups lost more weight than the low fat groups. But the low carb diet only group (no weight training) lost over three pounds of muscle, while the low carb diet group that did lift weights lost 1.3 pounds more fat and gained almost a pound of muscle. The bottom line is that weight training is important for the preservation of muscle, even in the presence of an increased protein intake.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Galleri: Intet galleri

Det lyder spændende Nick
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Ketogenic diets, or a fancy way of saying very low carbohydrate diets, are more effective at increasing good cholesterol (HDL) than any of the current recommendations, such as exercise, smoking cessation, weight loss, or omega-3 supplementation.

Bare lige for at få begreberne på plads, så er en CKD jo ikke bare et smart måde at sige "very low carbohydrate diet" på. Pointen ved CKD kure er jo netop timingen af kulhydraterne så man opnår ketosestadiet, og hvis man bare køre lowcarb og spreder carbsene udover hele ugen så ryger ideen jo helt væk. Og for at tilpasse diæten til en der træner foreslår man som regel max 3-5 dage af ketose inden man carber op igen. Hvis man er i ketose for længe vil kroppen æde musklerne og man ender i noget Atkins diet agtigt som overhovedet ikke egner sig som diæt for folk der træner.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Jeg har svaret 'normal diet', har ingen erfaringer med low carbs - men min erfaringer er også begrænsede efter blot to cut perioder og en bulke periode :lol:

Det er nok lidt mere spændende at høre det fra jer rutinerede ræve :twisted:
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

Galleri: Intet galleri

Friche skrev:

Bare lige for at få begreberne på plads, så er en CKD jo ikke bare et smart måde at sige "very low carbohydrate diet" på. Pointen ved CKD kure er jo netop timingen af kulhydraterne så man opnår ketosestadiet, og hvis man bare køre lowcarb og spreder carbsene udover hele ugen så ryger ideen jo helt væk. Og for at tilpasse diæten til en der træner foreslår man som regel max 3-5 dage af ketose inden man carber op igen. Hvis man er i ketose for længe vil kroppen æde musklerne og man ender i noget Atkins diet agtigt som overhovedet ikke egner sig som diæt for folk der træner.

Dvs. at hvis man fører en very low carb diet, så er planlægningen med carbsne at de bliver indtaget 2 dage i ugen, dvs. tilfældigvis lørdag og søndag?
Men carb indtaget i hverdag når de siger VERY LOW, så må den vel ikke overstige ca. 50g.?.. anbefalet er vel 30g... Og de burde nok helst ligge omkring træningen, og evt. lidt om morgenen ?.. når jeg siger om morgenen, hentyder jeg til at hvis man f.eks. har gået eller powerwalked før morgenmad.
Men jeg er dog stadig lidt i tvivl om hvor lavt
kcal. faktisk skal være. En gennemsnits person med et ligevægtsindtag på.. f.eks. 3000, hvor lav skal han så ligge?.. 1500? 1200 ? 2000?..

Ellers synes jeg også at det kunne være spændende og høre fra de rutinerede personer.
Nu har vi hørt fra Friche, Bay osv..
Kunne være sjov og høre hvad de andre kloge synes.
Eks. Jagd, nogle fra team bodybuilding osv. :)
Sidst rettet af Magic-MJ-Music 14. jul 2008, 09:43, rettet i alt 1 gang.
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Jeg er heller ikke så voldsomt begejstret for de helt kulhydratfri diæter. Der er for mange bivirkninger, og man skal jo også leve et liv ved siden af. For sunde mennesker der tilmed er aktive og skal yde noget fysisk (som f.eks. en rask, clean bodybuilder i 20'erne?), vil jeg ikke anbefale det. Det kan meget vel være noget andet for insulinresistente og overvægtige ældre mennesker.

Derfor kan man med fordel moderere sit kulhydratindtag hvis man er på diæt, og uanset hvad skal man altid være i særklasse kritisk for typen af kulhydrater man spiser.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)