Friche skrev:Ketogenic diets, or a fancy way of saying very low carbohydrate diets, are more effective at increasing good cholesterol (HDL) than any of the current recommendations, such as exercise, smoking cessation, weight loss, or omega-3 supplementation.
Bare lige for at få begreberne på plads, så er en CKD jo ikke bare et smart måde at sige "very low carbohydrate diet" på. Pointen ved CKD kure er jo netop timingen af kulhydraterne så man opnår ketosestadiet, og hvis man bare køre lowcarb og spreder carbsene udover hele ugen så ryger ideen jo helt væk. Og for at tilpasse diæten til en der træner foreslår man som regel max 3-5 dage af ketose inden man carber op igen. Hvis man er i ketose for længe vil kroppen æde musklerne og man ender i noget Atkins diet agtigt som overhovedet ikke egner sig som diæt for folk der træner.
Dvs. at hvis man fører en very low carb diet, så er planlægningen med carbsne at de bliver indtaget 2 dage i ugen, dvs. tilfældigvis lørdag og søndag?
Men carb indtaget i hverdag når de siger VERY LOW, så må den vel ikke overstige ca. 50g.?.. anbefalet er vel 30g... Og de burde nok helst ligge omkring træningen, og evt. lidt om morgenen ?.. når jeg siger om morgenen, hentyder jeg til at hvis man f.eks. har gået eller powerwalked før morgenmad.
Men jeg er dog stadig lidt i tvivl om hvor lavt
kcal. faktisk skal være. En gennemsnits person med et ligevægtsindtag på.. f.eks. 3000, hvor lav skal han så ligge?.. 1500? 1200 ? 2000?..
Ellers synes jeg også at det kunne være spændende og høre fra de rutinerede personer.
Nu har vi hørt fra Friche, Bay osv..
Kunne være sjov og høre hvad de andre kloge synes.
Eks. Jagd, nogle fra team bodybuilding osv.