Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1451
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1450

Følg bodybuilding.dk på

Fortrydelsesret/returret.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg var i punkt1 for ca. en uge siden, hvor jeg fik købt mig en blender til 800 kr. En KitchenAid blender, som i følge manden jeg købte den af, koster 2500 kr. ude på markedet. Jeg ved, at mærket KitchenAid er kvalitet, så jeg hoppede i med begge ben og købte den. Jeg var glad, og troede jeg havde gjort mig et godt køb. Dagen efter ville jeg lave en smoothie. Jeg blendede kirsebær, pærer, mango... nu er det også lige meget, hvad jeg blendede, men da jeg bruger den, så går en gummi dims i stykker. Det er den, som får bladet i blenderen til at køre. Jeg aflevere den så tilbage, og de fortæller mig jeg skal vente til dagen efter, og så ville de se, om den skulle laves, eller jeg skulle have en ny. Jeg hørte intet fra dem, så jeg ringede til dem, og de sagde jeg skulle vente yderligere en dag. Fair nok. Jeg researchede lidt på nettet om maskinen, og fandt ud af, den ikke koster mere end 1200 kr. stort set alle steder. Jeg ringede til punkt1 i Køge, for at høre dem om de ikke havde en KitchenAid blender, hvor manden så siger jo, og at den koster 2499, men at han godt vil sælge den til 1000 kr. Jeg føler mig virkelig snydt og dum, og derfor har jeg bare lyst til at kræve mine penge tilbage, men kan jeg det eller må jeg bare bide det i mig?
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Roskilde

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Weezy skrev:Jeg var i punkt1 for ca. en uge siden, hvor jeg fik købt mig en blender til 800 kr. En KitchenAid blender, som i følge manden jeg købte den af, koster 2500 kr. ude på markedet. Jeg ved, at mærket KitchenAid er kvalitet, så jeg hoppede i med begge ben og købte den. Jeg var glad, og troede jeg havde gjort mig et godt køb. Dagen efter ville jeg lave en smoothie. Jeg blendede kirsebær, pærer, mango... nu er det også lige meget, hvad jeg blendede, men da jeg bruger den, så går en gummi dims i stykker. Det er den, som får bladet i blenderen til at køre. Jeg aflevere den så tilbage, og de fortæller mig jeg skal vente til dagen efter, og så ville de se, om den skulle laves, eller jeg skulle have en ny. Jeg hørte intet fra dem, så jeg ringede til dem, og de sagde jeg skulle vente yderligere en dag. Fair nok. Jeg researchede lidt på nettet om maskinen, og fandt ud af, den ikke koster mere end 1200 kr. stort set alle steder. Jeg ringede til punkt1 i Køge, for at høre dem om de ikke havde en KitchenAid blender, hvor manden så siger jo, og at den koster 2499, men at han godt vil sælge den til 1000 kr. Jeg føler mig virkelig snydt og dum, og derfor har jeg bare lyst til at kræve mine penge tilbage, men kan jeg det eller må jeg bare bide det i mig?

du kan vist ikke kræve dine penge tilbage, men de skal levere et produkt der fungerer.

Hvis de ikke kan det må de give dig dine penge tilbage.

Mener det var det jeg lærte i erhvervsjura. :D.

Kostplan: Ingen kostplan

Du har et års fuld garanti + 2(?) års reklamationsret :)

Logbog: Ingen logbog

RasmusW skrev:Du har et års fuld garanti + 2(?) års reklamationsret :)

Nope. 2 års reklamationsret med 6 måneders omvendt bevisbyrde.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

2 års fuld reklamationsret!!!

Der er noget på den købte genstand der er i stykker fra fabrikken. Tag din bon, maskinen og gå ned og smid det i hovedet på dem og sig du vil have dine penge tilbage.

Bagefter fortæller du dem om din dårlige oplevelse og så slår du din hånd i bordet.

Bagefter!!! går du........ i vrede!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Følg min LOG HER
Performance Pure Whey Protein
Nutripower
PhD
Nanox
Weider
Mine all time favorite brands!

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Du skulle meget gerne have 14-30 dages FULD retturret.. Især når den går i stykker første gang du bruger den, og manden har løjet for dig da du solgte den. Du har 2 års reklamations ret, dog er det kun de første 6mdr butikken skal bevise det er din skyld den er gået i stykker
Alt godt kommer til den der kan vente på det

Du er sur over du har købt den til 800 kr, men vil hellere købe den til 1000kr?
Jeg forstår det ikke
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Beefboy skrev:Du skulle meget gerne have 14-30 dages FULD retturret.. Især når den går i stykker første gang du bruger den, og manden har løjet for dig da du solgte den. Du har 2 års reklamations ret, dog er det kun de første 6mdr butikken skal bevise det er din skyld den er gået i stykker

Returretten er ikke en lovpligtig ret. Butikkerne kan tilbyde fuld returret/fortrydelsesret, men er ikke tvunget til det.

Bilka tilbyder 30 dages fuld returret, hvorimod Proshop.dk eksempelvis tilbyder 14 dages fortrydelsesret. Begge steder er der dog nogle betingelser, som skal være opfyldt. Blandt andet at produktet er ubrugt og i original emballage.

Med hensyn til de to års reklamationsret, har du helt ret. De første seks måneder er der omvendt bevisbyrde; butikken skal bevise, at produktet ikke havde fejlen fra starten af, mens du skal kunne bevise det efter seks måneder. De fleste steder plejer dog ikke at stille kunden så dårligt.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

De har ret til at afhjælpe manglen, eller omlevere til en ny. Hvis de ikke kan dét (fx pga et restprodukt) kan du kræve pengene retur.
Men i første omgang må du som udgangspunkt vente til de har prøvet at lavet den.
Det kan så diskuteres, hvorvidt sælgeren har handlet i strid med alm. "hæderlig handlemåde ved at oplyse dig en forkert "standardpris" og om dette har haft direkte indvirkning på din handlemåde.

Men undersøg Punkt1's købsbetingelser.. De KAN være, at de er så flinke at have returret i X antal dage.
Brugeravatar

Garik, returreglerne er forskellige om det er en fast butik eller et online køb. Jf købeloven er der 14 dages fortrydelsesret på alt købt online, også elektronik, fordi køber ikke har mulighed for at stå Med produktet i hånden først.

Hvis du nu går med i butikken og pænt forklarer din reklamation, er høflig , venlig og smilende, så kan de fleste ting lade sig gøre. Kommer du sur og tvær og banker i bordet, så er der stor risiko for at du bare får en bar røv at trutte i
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Garik, returreglerne er forskellige om det er en fast butik eller et online køb. Jf købeloven er der 14 dages fortrydelsesret på alt købt online, også elektronik, fordi køber ikke har mulighed for at stå Med produktet i hånden først.

Hvis du nu går med i butikken og pænt forklarer din reklamation, er høflig , venlig og smilende, så kan de fleste ting lade sig gøre. Kommer du sur og tvær og banker i bordet, så er der stor risiko for at du bare får en bar røv at trutte i

Det var jeg faktisk ikke engang klar over - selvom jeg arbejder for en onlinebutik :)

Men den fulde returret er stadigvæk ikke en lovpligtig ydelse :)

Og så er jeg desuden fuldt ud enig i dit sidste afsnit.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Dingo skrev:Garik, returreglerne er forskellige om det er en fast butik eller et online køb. Jf købeloven er der 14 dages fortrydelsesret på alt købt online, også elektronik, fordi køber ikke har mulighed for at stå Med produktet i hånden først.

bortset fra at det er i Forbrugeraftaleloven og ikke købeloven at reglen findes.
Billede
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Tak for alle jeres svar!
Det blev et meget mindre problem, end jeg havde forestillet mig, fordi de valgte at give mig en helt ny, i stedet for at reparere den gamle. Jeg valgte dog stadig ikke at beholde den, så jeg returnerede den nye, og fik pengene retur :) Jeg købte mig en Wilfa BL-1200 fra Elgiganten til 500 kr. og den er jeg sku noget gladere for. Mere end dobbelt så kraftig motor, så den blender alt hvad den kommer i nærheden af :) Den var dog svær at få fat i. Jeg skulle forbi 3 Elgiganten, før jeg fik fat på den... Først Tåstrup, så Roskilde og til sidst Køge hvor de havde to tilbage.

JB skrev:Du er sur over du har købt den til 800 kr, men vil hellere købe den til 1000kr?
Jeg forstår det ikke

Nej.... Det havde da heller ikke været helt normalt, men måske fik jeg formuleret mig lidt dårligt. Jeg er sur, fordi manden jeg købte den af, gav udtryk for, at normalprisen på blenderen er 2500 kr. og at det var den sidste de havde til 800 kr., og så ville prisen blive sat op. Jeg troede jo så, jeg havde sparet 1700, men da jeg så kom hjem, og undersøgte hvad de koster andre steder, ligger de højst mellem 800-1200 kr.
Jeg sendte min bror i punkt1 samme dag bare noget senere, og han fik også at vide, han kunne få den sidste de havde til 800 kr. Det fik jeg vidst ikke nævnt tidligere. Det er jo virkelig grimt og uhøfligt at lyve en op i ansigtet, men han var da god til det.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line.
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 84 gæster