Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1287
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1286

Følg bodybuilding.dk på

From Geek to Freak-kosttilskud

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej, alle.

Ja, nu er det så længe siden at jeg tog munden for fuld og faldt på halen som så mange andre mennesker, når de beslutter sig for at "nu skal det være!", overtræner og dør. Til gengæld, takket være en dejlig off-period er jeg parat til at tage tørnen op igen og prøve noget anderledes.

De fleste har sgu nok hørt om From Geek to Freak-teknikken, fra Tim Ferriss' bog The 4-Hour Body. Hvis ikke, går teknikken ud på at overtræne sine muskler til bristepunktet, og lade dem regenerere over lang tid, samtidig med indtagelse af langsomme kulhydrater og masser af protein. Selve konceptet bag lyder logisk nok, og jeg har set nogle helt utrolige før og efter-billeder, så uanset hvad man mener om det, er det værd at give en prøvetur.

Nu er problemet jo så det, at det jo selvfølgeligt klart er anbefalet at følge Tim Ferriss' kostplan, inklusive kosttilskud. Da manden har anskaffet sig samtlige kosttilskud i USA, kan det jo, som de fleste nok ved, være ganske besværligt at genskabe til punkt og prikke, når halvdelen af kosttilskuddene ikke kan fås i Danmark og resten skal man have fra forskellige udbydere, i hvert fald hvis man spørger Google.

Så nu vil jeg så spørge eksperterne. Jeg har kigget lidt på Bodylab, men igen, samme problem med manglende tilsvarende produkter.

Morning: NO-Xplode11 (2 scoops), Slo-Niacin (or timed-release niacinamide, 500 mg)

Each meal: ChromeMate (chromium polynicotinate, not picolinate, 200 mcg), alpha-lipoic acid (200 mg)

Pre-workout: BodyQUICK (2 capsules 30 mins. prior)

Post-workout: Micellean (30 g micellar casein protein)

Prior to bed: policosanol (23 mg), ChromeMate (200 mcg), alpha-lipoic acid (200 mg), Slo-Niacin (500 mg)

Min intention er ikke at genskabe fuldstændig, men finde noget der svarer til, og måske høre nogle der ved lidt mere om tilskud til træning end jeg gør, om der muligvis var andre alternativer man kunne benytte for samme resultat? Det er ikke et krav at det skal kunne købes samme sted, men det skal da heller ikke være det der skiller os ad. :p

Tak for hjælpen drenge (og piger? der må være nogle :p)
The Tenth Law, stated:
“Victory goes to actions first, preparations second, deliberations never.”
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Glostrup

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Sørg for at følge et ordentlig træningsprogram og få noget ordentlig mad indenbords i stedet for dette fis.

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

enig.
Jeg kender ikke programmet, men det lyder umiddelbart som et reklamestunt. bum.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

Produktivt, tak gutter. :)

Nej, det lyder ekstremt urealistisk, I know, men uanset hvad skal det sgu prøves. Jeg har den livsfilosofi at uanset hvad ens overbevisning er omkring alt, kan man kun vide om det virker ved at afprøve den. Som sagt er der en masse før/efter-billeder af folk der har afprøvet programmet, hvis man bare lige gider at google, som det efter sigende har virket for, så plausibiliteten for gode resultater er eksisterende. Så kan vi holde kritikken af programmet på sidelinjen og holde os til emnet at hand? ;)

Skulle programmet virke, lover jeg at poste før/efter-billeder, enten for en "holy crap, I wasted a ton of life trying to get buff, look at that guy!"- eller en "hahaha han troede han kunne blive buff på ingen tid, hvad sagde vi?!"-effekt. Uanset hvad, vinder alle. :p
The Tenth Law, stated:
Brugeravatar

Reputation point: 65

Seriøst, drop det der og find noget teen-program på bodybuilding.com eller noget.

Jeg har også set før/efter billeder af folk der har kun taget proteinpulver og er blevet mega-ripped.........
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Stenalt skrev:Se evt. denne video:
http://www.youtube.com/watch?v=M957dACQyfU

Hahaha god griner. :) Men nu siger jeg lige én gang til at det hjælper mig ikke rigtigt med projektet.

Så nej, jeg kan godt se jeg ikke rigtigt kommer nogen vegne her, jeg finder selv på noget. Tak for det, guys. ;)
The Tenth Law, stated:
Brugeravatar

Held og lykke :)

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

Entoshade skrev:Hej, alle.

Ja, nu er det så længe siden at jeg tog munden for fuld og faldt på halen som så mange andre mennesker, når de beslutter sig for at "nu skal det være!", overtræner og dør. Til gengæld, takket være en dejlig off-period er jeg parat til at tage tørnen op igen og prøve noget anderledes.

De fleste har sgu nok hørt om From Geek to Freak-teknikken, fra Tim Ferriss' bog The 4-Hour Body. Hvis ikke, går teknikken ud på at overtræne sine muskler til bristepunktet, og lade dem regenerere over lang tid, samtidig med indtagelse af langsomme kulhydrater og masser af protein. Selve konceptet bag lyder logisk nok, og jeg har set nogle helt utrolige før og efter-billeder, så uanset hvad man mener om det, er det værd at give en prøvetur.

Nu er problemet jo så det, at det jo selvfølgeligt klart er anbefalet at følge Tim Ferriss' kostplan, inklusive kosttilskud. Da manden har anskaffet sig samtlige kosttilskud i USA, kan det jo, som de fleste nok ved, være ganske besværligt at genskabe til punkt og prikke, når halvdelen af kosttilskuddene ikke kan fås i Danmark og resten skal man have fra forskellige udbydere, i hvert fald hvis man spørger Google.

Så nu vil jeg så spørge eksperterne. Jeg har kigget lidt på Bodylab, men igen, samme problem med manglende tilsvarende produkter.

Morning: NO-Xplode11 (2 scoops), Slo-Niacin (or timed-release niacinamide, 500 mg)

Each meal: ChromeMate (chromium polynicotinate, not picolinate, 200 mcg), alpha-lipoic acid (200 mg)

Pre-workout: BodyQUICK (2 capsules 30 mins. prior)

Post-workout: Micellean (30 g micellar casein protein)

Prior to bed: policosanol (23 mg), ChromeMate (200 mcg), alpha-lipoic acid (200 mg), Slo-Niacin (500 mg)

Min intention er ikke at genskabe fuldstændig, men finde noget der svarer til, og måske høre nogle der ved lidt mere om tilskud til træning end jeg gør, om der muligvis var andre alternativer man kunne benytte for samme resultat? Det er ikke et krav at det skal kunne købes samme sted, men det skal da heller ikke være det der skiller os ad. :p

Tak for hjælpen drenge (og piger? der må være nogle :p)

Hej Entoshade.

Jeg har selv testet Tim Ferriss' cut program. I 30 dage spiste jeg slavisk jævnfør hans Slow Carb Diet og jeg gik fra en fedtprocent på ca. 18% (90kg) til 9%(82kg) det fungerede upåklageligt. Jeg trænede ikke i perioden, udover nogle air squats og pushups efter måltider, da det ikke var i forbindelse med bodybuilding.

Jeg tvivler på troværdigheden af de mennesker der afviser hans videnskabelige forsøg, som iøvrigt er bevist og understøttet af læger, når de ikke selv har læst så meget som et ord af hans bog. Tim Ferriss tjener masser af penge på sin første bog, så et reklamestunt ville være hans sidste årsag til at skrive denne. Han skrev den fordi han mistede sin ven til kræft og derfor ville undersøge og videnskabeligt bevise kroppens ultimative potentiale, med sig selv som prøvekanin.
Kilde (foredrag): Tim Ferriss at SXSW: "Hacking the Human Body"
http://www.youtube.com/watch?v=4qwP74Xp ... g&index=14

Men på den anden side er ordet "umuligt" blevet et anker for mig, til at bevise det modsatte og det lykkes som regel. Som du sikkert ved var jorden flad lige indtil den blev rund.

Din fremgangsmåde er seriøs og du har læst på stoffet, så god vind her fra.

EDIT: Kan du ikke finde kosttilskuddene på nettet fra england eller tyskland?

Jeg har desværre ingen før billeder, men her er nogle efter.
Vedhæftede filer
IMG_2724.jpg
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Bjørnen skrev:...
...
...
Jeg har desværre ingen før billeder, men her er nogle efter.

:lol:
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Hehehehe. fedtprocenten er helt sikker 9.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Topic er knap et år gammelt og hermed lukket.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster