Ja, nu er det så længe siden at jeg tog munden for fuld og faldt på halen som så mange andre mennesker, når de beslutter sig for at "nu skal det være!", overtræner og dør. Til gengæld, takket være en dejlig off-period er jeg parat til at tage tørnen op igen og prøve noget anderledes.
De fleste har sgu nok hørt om From Geek to Freak-teknikken, fra Tim Ferriss' bog The 4-Hour Body. Hvis ikke, går teknikken ud på at overtræne sine muskler til bristepunktet, og lade dem regenerere over lang tid, samtidig med indtagelse af langsomme kulhydrater og masser af protein. Selve konceptet bag lyder logisk nok, og jeg har set nogle helt utrolige før og efter-billeder, så uanset hvad man mener om det, er det værd at give en prøvetur.
Nu er problemet jo så det, at det jo selvfølgeligt klart er anbefalet at følge Tim Ferriss' kostplan, inklusive kosttilskud. Da manden har anskaffet sig samtlige kosttilskud i USA, kan det jo, som de fleste nok ved, være ganske besværligt at genskabe til punkt og prikke, når halvdelen af kosttilskuddene ikke kan fås i Danmark og resten skal man have fra forskellige udbydere, i hvert fald hvis man spørger Google.
Så nu vil jeg så spørge eksperterne. Jeg har kigget lidt på Bodylab, men igen, samme problem med manglende tilsvarende produkter.
Morning: NO-Xplode11 (2 scoops), Slo-Niacin (or timed-release niacinamide, 500 mg)
Each meal: ChromeMate (chromium polynicotinate, not picolinate, 200 mcg), alpha-lipoic acid (200 mg)
Pre-workout: BodyQUICK (2 capsules 30 mins. prior)
Post-workout: Micellean (30 g micellar casein protein)
Prior to bed: policosanol (23 mg), ChromeMate (200 mcg), alpha-lipoic acid (200 mg), Slo-Niacin (500 mg)
Min intention er ikke at genskabe fuldstændig, men finde noget der svarer til, og måske høre nogle der ved lidt mere om tilskud til træning end jeg gør, om der muligvis var andre alternativer man kunne benytte for samme resultat? Det er ikke et krav at det skal kunne købes samme sted, men det skal da heller ikke være det der skiller os ad. :p
Tak for hjælpen drenge (og piger? der må være nogle :p)