Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Labze skrev:Nu kommer det her måske til at lyde som broscience, men alligevel noget mange oplever. Hvis du har et forlænget kalorieunderskud, begynder din krops metabolisme at blive lavere for at klare sig med den lavere mængde kalorier du indtager. Jeg oplevede selv det her, spiste ikke meget mere end 1500 kcal om dagen og alligevel kunne jeg tage på. Da jeg begyndte at spise som et svin tabte jeg mig faktisk.
Planlæg en cheat-day eller cheat måltid et par gange om måned for at kick starte metabolismen igen, det har hjulpet mig meget.

Marcc7 skrev:Dit ligevægtsindtag er umiddelbart lavere end du har forventet. Det er den eneste logiske forklaring i min optik.
Lyder dog meget lavt.
Dingo skrev:Adaptationer i metabolismen kommer som følge af nedsat kropsmasse. Ikke bare ud af det blå. En diæt på halvdelen af et mere eller mindre normalt ligevægtsindtag vil få alle til at tabe sig. Jeg har til dato ikke hørt om folk på en kontrolleret 1500 kcal diæt, med en normal kropsmasse og et ikke sengebundet aktivitetsniveau, der tog på af 1500 kcal.
Din krops basalstofskifte er primært afgjort af kropsmasse, og fedt/muskel ratioen. Medmindre du lider af leptinmangel, men det vil jeg gerne lægge hovedet på blokken og sige at du ikke gør.

Jmt skrev:Hvad er problemet i at tabe sig 2 kg om måneden under cut? Så længe det er det rigtige, du taber...

MM! skrev:Jmt skrev:Hvad er problemet i at tabe sig 2 kg om måneden under cut? Så længe det er det rigtige, du taber...
Det er der ingen problemer i. Hvis du læste min post vil du opdage, at jeg har smidt 3kg på 14 dage, men taget 1kg på igen på 14 dage derefter (stadig med kalorieunderskud).
Hvis jeg havde tabt mig jævnt fra 98,3 (startvægt) til 96,3 (vægten i morges), så ville jeg slet ikke have lavet denne post. Det er det underlige udsving i vægttabet der bekymrer mig lidt.

Jmt skrev:tag nogle mål med et månebånd

gayguy69 skrev:Jmt skrev:tag nogle mål med et månebånd
lol, wut?

Jmt skrev:MM! skrev:Jmt skrev:Hvad er problemet i at tabe sig 2 kg om måneden under cut? Så længe det er det rigtige, du taber...
Det er der ingen problemer i. Hvis du læste min post vil du opdage, at jeg har smidt 3kg på 14 dage, men taget 1kg på igen på 14 dage derefter (stadig med kalorieunderskud).
Hvis jeg havde tabt mig jævnt fra 98,3 (startvægt) til 96,3 (vægten i morges), så ville jeg slet ikke have lavet denne post. Det er det underlige udsving i vægttabet der bekymrer mig lidt.
Der kan vel også være en del svingninger pga. væske. Du skal ikke gå så meget op i det efter kun 2 uger... Giv dit vægttab nogle måneder, tag nogle mål med et månebånd, og vej dig få gange i måneden. Det er ligemeget om du starter på 95 og ryger op på 98, så længe du ender på 92 når måneden er gået. Da jeg begyndte at træne samtidig med at jeg lå i kalorieunderskud tog jeg også 2 kg på. De røg dog hurtigt igen.

DavidC skrev:Hurtigt spørgsmål![]()
- Hvor tit vil i så mene at man skal smide en cheat-day/ epic meal? Er personligt selv i nogenlunde samme situation som trådstarter

DavidC skrev:Så i tilfælde af, at ens vægt står ret stille, vil du så bare forslå, at fortsætte med nuværende lave kalorie kost? I tilfælde af at ens vægt rammer en mur, er der blot tale om en tilvænningsfase for kroppen?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster