kuglen skrev:det lyder for mig som om du anbefaler manden at træne pyramide stil... oog det er der da absolut ikke nogen fordel ved. ved pyramide træning konditionere kroppen sig til det tungeste sæt efter få trænings pas også vil der ikke være noget hypertrofi potentiale i de lette sæt som imo så er spild at tid.
Ja, sætningen er kringlet, men jeg mener på ingen måde at han skal begynde pyramidetræning! Nu sætter jeg det op, således at det er lettere at forstå:
a) 5x5 af 50 kg med 30 sekunders pause
b) 5x5 af 50 kg med 1½ minuts pause
Det var dette jeg hentydede til - der vil ikke være nogen tvivl om at du får størst hypertrofi ved træning af metode a), men så det således ud,
a) 5x5 af 50 kg med 30 sekunders pause
b) 5x5 af 60 kg med 1½ minuts pause
ja så kunne det vel tænkes at man får mere hypertrofi ud af metode b - det var blot det jeg mente! Pyramidetræning er ikke noget jeg praktiserer eller forkynder andre...
kuglen skrev:efter en time nedsætter kroppen trænings intensiteten, da den vil have brugt langt største delen af sin energi og vil blive "dvask" af de mange lange pauser.
efter 1 time vil kroppens atp være udbrændt (det vil den faktisk være efter ca 6 sekunder) men efter 1 time vil CP'en også være ved at være brugt op, også vil det være de langt rækkende depoter kroppen vil tærre på og det vil automatisk betyde nedsat ydeevne.
bare lige kort fortalt og i grove træk.
Hvis man opbruger alt ATP, så kan man vel bare snuppe en shake under træning?