Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1346
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1344

Følg bodybuilding.dk på

G-flux - intensiteten af træningen

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej!

Efter en heftig diskussion på min tidligere tråd, som gik på træningsmetoden "G-flux", har jeg læst lidt artikler omkring denne måde at cutte på.

Jeg har dog et spørgsmål, når man kører G-flux, altså man spiser meget og dyrker meget motion - hvad består MEGET motion så af?

Så vidt jeg kan læse det skal man forbrænde flere kcal end man indtager, men hvordan måler man det?
Her tænker jeg på hvis man styrketræner, er der nogle skeamer osv. over hvor mange kcal man forbrænder ved styrketræning.

VH!
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ebbi-ztar skrev:Hej!

Efter en heftig diskussion på min tidligere tråd, som gik på træningsmetoden "G-flux", har jeg læst lidt artikler omkring denne måde at cutte på.

Jeg har dog et spørgsmål, når man kører G-flux, altså man spiser meget og dyrker meget motion - hvad består MEGET motion så af?

Så vidt jeg kan læse det skal man forbrænde flere kcal end man indtager, men hvordan måler man det?
Her tænker jeg på hvis man styrketræner, er der nogle skeamer osv. over hvor mange kcal man forbrænder ved styrketræning.

VH!

Jeg ved ikke hvor meget, meget er.

Da Nick kørte herinde fra, så gik han nogen gange 3 timer.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Kostplan: Vis kostplan

Et pulsur kan give en nogenlunde estimering af kcal-forbrænding.
Da jeg fik leveret min nye vaskemaskine var den pakket ind i bobbelplast. Jeg pillede tapen af plasten, klippede huller i den ene ende og hængte det op som badeforhæng. Rigtig fint!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nørrebronx

en vægt, kontinuerlig måde at måle din fedtprocent og så et spejl er nok den bedste måde at måle om du taber dig eller tager på.

meget er relativt.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Tak for svarene!

Men tænkte sådan mere på hvis man træner 3 gange om ugen og løber de andre dage mellem 30 og 60 minutter(og en dag hvor man holder pause) om det så er nok?
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Ebbi-ztar skrev:Tak for svarene!

Men tænkte sådan mere på hvis man træner 3 gange om ugen og løber de andre dage mellem 30 og 60 minutter(og en dag hvor man holder pause) om det så er nok?

Der er ikke noget der hedder "nok" eller "for lidt" i forhold til G-flux teorien. Der er i princippet kun noget der hedder "for meget", og det er når du har tilføjet så meget ekstra træning, at du selv med ekstra fødevareindtag ikke kan restituere dig fra det. Så lidt er godt, mere er bedre og for meget er skidt :wink:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Ebbi-ztar skrev:Tak for svarene!

Og som alt andet er træningstolerance også noget der skal opbygges, så start ud stille og roligt med at øg dit aktivitetsniveau en lille smule og så øg det gradvist i takt med at du forsøger at øge energiindtaget på samme måde :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Jaspar skrev:Et pulsur kan give en nogenlunde estimering af kcal-forbrænding.

Nej.
Der er alt alt for mange faktorer der kan spille ind. Michalsik lavede et forsøg for Børsens tillæg om tærning og livsstil og han fandt over 30% fejlmargen bare ved steady state cykel træning. Når man kigge rpå alle fejlkilderne og på den grundlæggende fysiologi bag pulsen og kcal forbrænding så er det også klart pusluret ikke kan bruges til kcal tælling.
Læs evt Randi Squash's gamle log der var her inde for at se hvor galt det kan gå.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

poul hansen skrev:

Nej.
Der er alt alt for mange faktorer der kan spille ind. Michalsik lavede et forsøg for Børsens tillæg om tærning og livsstil og han fandt over 30% fejlmargen bare ved steady state cykel træning. Når man kigge rpå alle fejlkilderne og på den grundlæggende fysiologi bag pulsen og kcal forbrænding så er det også klart pusluret ikke kan bruges til kcal tælling.
Læs evt Randi Squash's gamle log der var her inde for at se hvor galt det kan gå.

Hvad mener du, Poul, du mener ikke en pige forbrændte 3000 kcal i timen ved at dyrke squash?
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Hele præmissen bag det er BS.
Træn mere end du gjorde før og spis clean mad så taber du fedt og bygger muskel.. Wow..

Man ved at man skal ligge tæt på sit vedligeholdelsesindtag når man skræller fedt af ved en lav fedtprocent for ikke at tabe muskel og nå den laveste fedtprocent muligt. Det gør G-flux.
Der er fokus på intens træning... Det gør G-flux.

http://www.tmuscle.com/free_online_arti ... imate_body
Hans eksempler viser en masse mennesker der begyndte at træne mer eog hårdere og spise anderledes (bedre) selvfølgelig tabte de sig. Pigen der vart 20% fedt og trænede så mange timer må jo have spist af lort.

Husk at læse hans artikel og se der er en del speed work, sprinter og lignende med. Det er IMO her en del af magien findekombineret med kost tæt på vedligehold med tilstrækkeligt protein.

Den eneste måde at hold eøje med man er ved sit vedligeholdelsesindtag er at måle vægten regelmæssigt. Fedtprocent kan måles via tang, eller endnu enklere: tag taljemål.
Brugeravatar

SandyFrink skrev:
poul hansen skrev:

Nej.

Hvad mener du, Poul, du mener ikke en pige forbrændte 3000 kcal i timen ved at dyrke squash?

Lige så meget som en teenageknægt kan forbrænde 3000kcal i timen ved at surfe på redtube.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster