Mvh Christian

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Lindquist skrev:Som overskriften siger - Jeg har svært ved at tage mange sæt i de øvelser, er der nogle der er lidt lettere men som også giver (næsten) det samme?![]()
Mvh Christian

Legend skrev:Lindquist skrev:Som overskriften siger - Jeg har svært ved at tage mange sæt i de øvelser, er der nogle der er lidt lettere men som også giver (næsten) det samme?![]()
Mvh Christian
Grunden til at de "giver godt" er jo netop at det er hårdt arbejde. Lidt ligesom eksempelvis squat og dødløft. Det er typisk sådan at de øvelser der virkelig flytter markedsandele også er hårde at udføre.

HerreBred skrev:Legend skrev:Lindquist skrev:Som overskriften siger - Jeg har svært ved at tage mange sæt i de øvelser, er der nogle der er lidt lettere men som også giver (næsten) det samme?![]()
Mvh Christian
Grunden til at de "giver godt" er jo netop at det er hårdt arbejde. Lidt ligesom eksempelvis squat og dødløft. Det er typisk sådan at de øvelser der virkelig flytter markedsandele også er hårde at udføre.
Altså Dips er ikke hårde at udføre medmindre der kommet vægt på eller man kun har trænet i en måned.
Men hvis ikke du er stærk nok til dips så drop øvelsen og vent til du er stærk nok. Du behøver ikke tage øvelser der ligner den, din styrke er i bund og alle bryst øvelser samt triceps øvelser ville gavne.
Pull/chin ups kan godt være hårde, især hvis man er lidt overvægtig. Hvis du kan lave 2, så gør det og suppler de efterfølgende reps med en maskine der laver samme bevægelse.

Garik skrev:HerreBred skrev:Legend skrev:Lindquist skrev:Som overskriften siger - Jeg har svært ved at tage mange sæt i de øvelser, er der nogle der er lidt lettere men som også giver (næsten) det samme?![]()
Mvh Christian
Altså Dips er ikke hårde at udføre medmindre der kommet vægt på eller man kun har trænet i en måned.
Men hvis ikke du er stærk nok til dips så drop øvelsen og vent til du er stærk nok. Du behøver ikke tage øvelser der ligner den, din styrke er i bund og alle bryst øvelser samt triceps øvelser ville gavne.
Pull/chin ups kan godt være hårde, især hvis man er lidt overvægtig. Hvis du kan lave 2, så gør det og suppler de efterfølgende reps med en maskine der laver samme bevægelse.
Say wuut? Er dips ikke hårde uden vægt? Tag dig sammen.
Til TS: Dips kan være rigtig hårde, men ligesom man ikke smider squat og DL i skraldespanden, fordi de er hårde, bør man heller ikke nødvendigvis gøre det med dips. Bare fordi du ikke kan tage 3x10, betyder det ikke, at du ikke får noget ud af dem. Så fortsæt endelig med dips. På et tidspunkt kan du tage flere.

1banjo1 skrev:Mht kropshævningerne kunne du med fordel blot køre den excentriske del når du ikke kan tage flere =)

flomse skrev:Hvis man nu gerne vil lære at tage mange dips, hvordan er den bdste fremgangsmåde så? 3-4 sæt max reps. hver gang eller er der en bedre metode?

flomse skrev:Hvis man nu gerne vil lære at tage mange dips, hvordan er den bdste fremgangsmåde så? 3-4 sæt max reps. hver gang eller er der en bedre metode?

Casper.S skrev:flomse skrev:Hvis man nu gerne vil lære at tage mange dips, hvordan er den bdste fremgangsmåde så? 3-4 sæt max reps. hver gang eller er der en bedre metode?
Det kan gøres på mange måder. Prøv evt. 3 restpause set.
Dvs. så mange reps som muligt, uden jerky movements, gerne 1-2 reps fra positiv failure. Pause i ~10 sek. Kør igen. Pause i ~10 sek. Kør igen. Gentages ialt i 3 sæt, og 3 træninger. Det burde forbedre dit max antal reps, forholdsvis hurtigt.

flomse skrev:Casper.S skrev:flomse skrev:Hvis man nu gerne vil lære at tage mange dips, hvordan er den bdste fremgangsmåde så? 3-4 sæt max reps. hver gang eller er der en bedre metode?
Det kan gøres på mange måder. Prøv evt. 3 restpause set.
Dvs. så mange reps som muligt, uden jerky movements, gerne 1-2 reps fra positiv failure. Pause i ~10 sek. Kør igen. Pause i ~10 sek. Kør igen. Gentages ialt i 3 sæt, og 3 træninger. Det burde forbedre dit max antal reps, forholdsvis hurtigt.
Okay tak, det vil jeg prøve, og du mener 3 træninger om ugen ik?

ptormx skrev:Garik skrev:HerreBred skrev:Legend skrev:Lindquist skrev:Som overskriften siger - Jeg har svært ved at tage mange sæt i de øvelser, er der nogle der er lidt lettere men som også giver (næsten) det samme?![]()
Mvh Christian
Til TS: Dips kan være rigtig hårde, men ligesom man ikke smider squat og DL i skraldespanden, fordi de er hårde, bør man heller ikke nødvendigvis gøre det med dips. Bare fordi du ikke kan tage 3x10, betyder det ikke, at du ikke får noget ud af dem. Så fortsæt endelig med dips. På et tidspunkt kan du tage flere.
Det kommer da an på ens bygning. Jeg tror de fleste på ca. 175 cm har let nok ved dips. Folk der er ca. 190 cm er jo langt tungere, så det er klart det bliver sværere.

Euphorica skrev:ptormx skrev:Garik skrev:HerreBred skrev:Legend skrev:Lindquist skrev:Som overskriften siger - Jeg har svært ved at tage mange sæt i de øvelser, er der nogle der er lidt lettere men som også giver (næsten) det samme?![]()
Mvh Christian
Det kommer da an på ens bygning. Jeg tror de fleste på ca. 175 cm har let nok ved dips. Folk der er ca. 190 cm er jo langt tungere, så det er klart det bliver sværere.
Ej stop nu. Jeg er 176, jeg må være et godt eksempel så, og jeg tager pt 5x10xbw(87kg) når jeg træner dips, det er sgu hårdt nok. Det er da ikke højden der afgører om det er hårdt, men nærmere ens vægt, samt udførslen af den, som Garik også nævner. Ydermere har det også meget at sige hvor i dit program den ligger. Hos mig ligger Dips som 7ende, ud af 9 øvelser, hvor Triceps har fået tæsk i forvejen i Bryst samt skulder.

ptormx skrev:Euphorica skrev:ptormx skrev:Garik skrev:HerreBred skrev:Legend skrev:Lindquist skrev:Som overskriften siger - Jeg har svært ved at tage mange sæt i de øvelser, er der nogle der er lidt lettere men som også giver (næsten) det samme?![]()
Mvh Christian
Ej stop nu. Jeg er 176, jeg må være et godt eksempel så, og jeg tager pt 5x10xbw(87kg) når jeg træner dips, det er sgu hårdt nok. Det er da ikke højden der afgører om det er hårdt, men nærmere ens vægt, samt udførslen af den, som Garik også nævner. Ydermere har det også meget at sige hvor i dit program den ligger. Hos mig ligger Dips som 7ende, ud af 9 øvelser, hvor Triceps har fået tæsk i forvejen i Bryst samt skulder.
Du modsiger dig selv, da der er en sammenhæng mellem højde og vægt. En anden faktor der er relevant for, hvor let det er at udføre dips kan f.eks. være ens arme. Desuden udgør du ikke de fleste på ca. 175 cm. Du udgør én.

A Menace To Chicken skrev:Dips er en øvelse der egner sig fint til at køre tungt
indenfor en konservativ rep-range (5-8) eller som finish-off-rep-out til sidst i et pas, hvor der er kørt stor volumen på presøvelser.
Så hvis man er oppe og kunne køre mere end 12 komfortable reps med kropsvægt, så se at få noget vægt på.

Legend skrev:...Specielt set i lyset af at man ikke kan bruge en spotter...

Sir1 skrev:Legend skrev:...Specielt set i lyset af at man ikke kan bruge en spotter...
En bænk bagved kan fint bruges som "spotter"/til cheat, hvis man ellers kan finde ud af at sætte af med benene.

Legend skrev:Sir1 skrev:Legend skrev:...Specielt set i lyset af at man ikke kan bruge en spotter...
En bænk bagved kan fint bruges som "spotter"/til cheat, hvis man ellers kan finde ud af at sætte af med benene.
Ja bortset fra at det setup bare øger risikoen for at komme til skade hvis man failer endnu mere. Det er ikke så heldigt at have benene på en bænk og overkroppen mellem to stænger og fuld fart mod jorden.

Legend skrev:A Menace To Chicken skrev:Dips er en øvelse der egner sig fint til at køre tungt
Ikke rigtig. Der er ingen grund til at friste skæbnen ved at ligge og lave 1-5 reps i dips - skuldrene er i en ret udsat position i bunden og ved eventuel komplet failure kan man også rode sig ud i noget skidt.indenfor en konservativ rep-range (5-8) eller som finish-off-rep-out til sidst i et pas, hvor der er kørt stor volumen på presøvelser.
Ja og ja.Så hvis man er oppe og kunne køre mere end 12 komfortable reps med kropsvægt, så se at få noget vægt på.
Ja.
Sådan set også hvis man kan lave 10 eller 9.
Jeg ville aldrig gå under 5 reps i dips, og mener egentlig at 8+ reps er at foretrække. Ikke at det er en decideret farlig øvelse, det er bare i mine øjne en unødig risiko at løbe. Specielt set i lyset af at man ikke kan bruge en spotter og at man som regel vil være nødt til at "hoppe" ned ved failure.

Garik skrev:Kommer jo også an på, om man bare smadrer reps afsted og ikke kører helt i bund, men ikke desto mindre kan øvelsen være hård for alle. Prøv at køre 4 sekunders excentrisk med pause i bunden - så skal den nok være hård for folk på 175cm også

8800 skrev:Garik skrev:Kommer jo også an på, om man bare smadrer reps afsted og ikke kører helt i bund, men ikke desto mindre kan øvelsen være hård for alle. Prøv at køre 4 sekunders excentrisk med pause i bunden - så skal den nok være hård for folk på 175cm også
Der vist umiddelbart ingen grund til at køre helt i bund, hvis man vil skåne skuldrene.

Garik skrev:8800 skrev:Garik skrev:Kommer jo også an på, om man bare smadrer reps afsted og ikke kører helt i bund, men ikke desto mindre kan øvelsen være hård for alle. Prøv at køre 4 sekunders excentrisk med pause i bunden - så skal den nok være hård for folk på 175cm også
Der vist umiddelbart ingen grund til at køre helt i bund, hvis man vil skåne skuldrene.
Mjah, joh. Helt i bund er måske så meget sagt. Lad os sige godkendte dips (her tænker jeg i konkurrence-øjemed). Mange kører jo kun 1/4 rom i dips (det kalder jeg at smadre reps afsted).

Garik skrev:8800 skrev:Garik skrev:Kommer jo også an på, om man bare smadrer reps afsted og ikke kører helt i bund, men ikke desto mindre kan øvelsen være hård for alle. Prøv at køre 4 sekunders excentrisk med pause i bunden - så skal den nok være hård for folk på 175cm også
Mjah, joh. Helt i bund er måske så meget sagt. Lad os sige godkendte dips (her tænker jeg i konkurrence-øjemed). Mange kører jo kun 1/4 rom i dips (det kalder jeg at smadre reps afsted).

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster