Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1321
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Havregryn = Kræft

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey!

Elsker havregryn.
Men hørte den triste nyhed i radioen i dag. at i havregryn (også økologiske) er der så mange tilsætningsstoffer, fordi de skal holde sig så længe, at de i længden kan være kræftfremkaldende. Men jeg håber da på at det er hvis man indtager det i næsten umenneskelige mængder.

Nogen der har noget mere info om dette?

Må indrømme jeg ikke ved hvad jeg skal tro.
Sidst rettet af Spo 3. apr 2008, 20:15, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Træner her: Hadsten Motionsforening

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

jeg ved intet om det, men jeg tror ikke en skid på det..

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Min kæreste fortalte mig godt om dette, men igen, hvad er IKKE kræftfremkaldende nu om dage. Det virker som jeg ikke kan gå uden for en dør, før man hører en eller anden "ekspert" komme frembrusende med et eksperiment omkring jeg kan få kræft af dit og dat.

Detorian skrev:Min kæreste fortalte mig godt om dette, men igen, hvad er IKKE kræftfremkaldende nu om dage. Det virker som jeg ikke kan gå uden for en dør, før man hører en eller anden "ekspert" komme frembrusende med et eksperiment omkring jeg kan få kræft af dit og dat.

Ja man kan næsten kun grine af det, fordi det er så trist.
Men ufatteligt at ting som at ryge, og spise havregryn skulle have til fælles at give en kræft :?

Spo skrev:
Detorian skrev:Min kæreste fortalte mig godt om dette, men igen, hvad er IKKE kræftfremkaldende nu om dage. Det virker som jeg ikke kan gå uden for en dør, før man hører en eller anden "ekspert" komme frembrusende med et eksperiment omkring jeg kan få kræft af dit og dat.

Men ufatteligt at ting som at ryge, og spise havregryn skulle have til fælles at give en kræft :?

Det er bare ikke noget jeg som person ikke går og tænker over i hverdagen, så ville jeg jo komme til at gå under kategorien Hypokonder.
Det et lidt det samme som de personer der har tvangstanker om bakterier, med at de ikke må røre noget (grove træk jeg taler om), man gider jo heller ikke gå og tænke over hver eneste lille ting man gør her i hverdagen, og om hvordan det i værste tilfælde kan ramme en.
Sidst rettet af Detorian 3. apr 2008, 20:24, rettet i alt 1 gang.

Spo skrev:Hey!

Elsker havregryn.
Men hørte den triste nyhed i radioen i dag. at i havregryn (også økologiske) er der så mange tilsætningsstoffer, fordi de skal holde sig så længe, at de i længden kan være kræftfremkaldende. Men jeg håber da på at det er hvis man indtager det i næsten umenneskelige mængder.

Nogen der har noget mere info om dette?

Må indrømme jeg ikke ved hvad jeg skal tro.

Skal så også siges at det blev nævnt, at det er den sundeste af alle morgenmadsprodukter, og det siger mere om de andre end om havregrynen.

Som det er blevet nævnt i et indlæg før dette, så er praktisk alt kræftfremkaldende nu til dags og hvis det er sandt, og du prøver at undgå det hele. Så sker der kun en ting og det er du dør af sult.

Træner her: Skovsgård motionscenter

Detorian skrev:
Spo skrev:

Det er bare ikke noget jeg som person ikke går og tænker over i hverdagen, så ville jeg jo komme til at gå under kategorien Hypokonder.
Det et lidt det samme som de personer der har tvangstanker om bakterier, med at de ikke må røre noget (grove træk jeg taler om), man gider jo heller ikke gå og tænke over hver eneste lille ting man gør her i hverdagen, og om hvordan det i værste tilfælge kan ramme en.
Jeg brækker mig snart.. alting giver efterhånden kræft.. det er ikke ret længe siden der var en artikel om at høje kvinder havde støre chance for at få kræft og dø end lave kvinder.. alting giver kræft idag sådan er det...
Brugeravatar

Reputation point: 80

Geografisk sted: Kaas City

Jeg fortsætter nu med at spise mine Landlååårt havregryn fra Rema :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Jeg ved ikke hvad jeg skal tro, alt er vel kræftfremkaldene i for store mængder. Hvad med Co2 gasserne, hvad med passiv rygning osv.

Nyd livet i mens du er her, er sikker på at du er en del sundere end 75% af de resterende dansker der spiser junk og ryger osv. Jeg ser mig selv som et sundere menneske og jeg får da mine olier, som skulle have en masse gode egenskaber. Og har du det godt er det jo det vigtigste. En gang var der vist også noget om røde pølser #-o

Så fuck det nyd livet, skab dig en livs historie, og æd dine havregryn. Fuck det om man dør ung så længe kisten er tung.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

JensL skrev:Jeg fortsætter nu med at spise mine Landlååårt havregryn fra Rema :)

WORD!

Jeg skal have mine 150gr havregryn med rosiner og skummetmælk. HVER DAG! Ellers dør jeg!

Kolditz skrev:Jeg ved ikke hvad jeg skal tro, alt er vel kræftfremkaldene i for store mængder. Hvad med Co2 gasserne, hvad med passiv rygning osv.

Nyd livet i mens du er her, er sikker på at du er en del sundere end 75% af de resterende dansker der spiser junk og ryger osv. Jeg ser mig selv som et sundere menneske og jeg får da mine olier, som skulle have en masse gode egenskaber. Og har du det godt er det jo det vigtigste. En gang var der vist også noget om røde pølser #-o

Kraftfremkaldende eller ej, så er røde pølser noget af det klammeste :D
Har heller ingen planer om at stoppe med havregryn, They can't crush my spirit! :twisted:

Jeg læste godt nyheden i morges. Da jeg så hørte nyhederne i radioen senere på dagen, sagde da at påstanden var meget overdrevet, hvorefter en ekspert udtalte at de, i teorien, kræftfremkaldende stoffer der kunne forekomme ved processen hvor man laver havregryn, er i så mikroskopiske mængder, at det ikke vil have nogen videre betydning.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

essensen skrev:Jeg læste godt nyheden i morges. Da jeg så hørte nyhederne i radioen senere på dagen, sagde da at påstanden var meget overdrevet, hvorefter en ekspert udtalte at de, i teorien, kræftfremkaldende stoffer der kunne forekomme ved processen hvor man laver havregryn, er i så mikroskopiske mængder, at det ikke vil have nogen videre betydning.

Det var betryggende :)
At lige få lukket pandoras æske, hvis man kan sige det.

efter hva jeg ved så må der ikke være nogle former for tilsætningsstoffer i økologiske fødevare..

Geografisk sted: Vestbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 122.00

Logbog: Ingen logbog

fik fortalt man skal indtage minimum 2 kg om dagen for at der skulle være farer for noget :) så spis løs:D
Lets get another Shcrimp on the Barbey!! ^^

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 116.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 161.00

Rambo-Ringsted skrev:efter hva jeg ved så må der ikke være nogle former for tilsætningsstoffer i økologiske fødevare..

Det er vist en del af de stoffer, der gør de er i stand til at holde sig i ca 1 år, altså grynene :)

jeg æder bare lortet anyway... dø ung, bare kisten er tung :twisted:
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar

Geografisk sted: Bælum

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Yes :D
Nu har jeg en undskyldning for at lade være - er nemlig en af de få herinde der bare ikke kan klare de gryn! :sick: :wink:

....men jeg tror sq heller ik på det...kræft mig her og der og alle vegne... #-o
__________Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Power Gym
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Desuden, en ting er teori, en anden er epidemiologi. Folk der spiser havregryn lever længere end folk der ikke gør, så mon ikke det er ligegyldigt.

Nogen der ved hvad stoffet hed, og hvorfor det var i?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Jeg har kigget lidt, og tilsyneladende er synderen vores gamle kending acrylamid. Mængderne i havregryn er i den grad til at overse - især når man sammenligner med så mange andre ting.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Hammerome skrev:fik fortalt man skal indtage minimum 2 kg om dagen for at der skulle være farer for noget :) så spis løs:D

General Alarm! Telefoner straks til Detorian :lol:

Man kan se lidt anerledes på det.

Risikoen for at få kræft er måske 0,001 og det er måske højt sat, det ved jeg ikke.

Hvis havregryn er kræftfremkaldende, er det måske højst 1-5% større risiko, altså stiger den totale risiko for kræft til 0,00101% - 0,00105%

Så er jeg sgu mere nervøs for de røde bøffer der ryger på grillen hver sommer, men dem vil jeg heller ikke undvære!

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Styrkeliste