Der er tale om, STX ( gymnasium ) og HHX ( handelsskolen )

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

NGS skrev:Du kan altid tage en STX, gennemføre den også snuppe en HHX på 1 år

Mr.Møller skrev:NGS skrev:Du kan altid tage en STX, gennemføre den også snuppe en HHX på 1 år
Se det vidste jeg så ikke
Kan man også gøre det omvendt?

Mr.Møller skrev:Det jeg tænker mest på, er om jeg ikke udelukker en del uddannelser ved at tage HHX?

.
8800 skrev:Mr.Møller skrev:Det jeg tænker mest på, er om jeg ikke udelukker en del uddannelser ved at tage HHX?
Jo, naturvidenskabelige uddannelser vil du i høj grad udelukke, men du kan jo altid supplere op med enkeltfag, hvis du ender med at gå den vej.
Nu siger jeg noget kontroversielt: det er mit indtryk, at det faglige overordnet set er lavere på HHX, men det varierer garanteret fra by til by.

Mr.Møller skrev:Tusind tak fordi at i gider og hjælpe mig
Der var udtrykket med hippie igen, hvad bunder dette i?

Mr.Møller skrev:Tusind tak fordi at i gider og hjælpe mig

Kristinet skrev:Mr.Møller skrev:Tusind tak fordi at i gider og hjælpe mig
Der er musiklinjerpå gymnasiet![]()
På mit gymnasie var det kun dem der var "hippier".
Tog selv STX fordi jeg ikke vidste hvad jeg ville bagefter - meget få steder er fag som erhvervsøkonomi, afsætning og hvad man nu ellers har på HHX adgangskrav, hvorimod fysik og kemi er et krav på en del uddannelser.
Hvis du er 100% sikker på du ikke skal noget naturvidenskabeligt, så er det jo ligemeget:)

kasperkirk skrev:8800 skrev:Mr.Møller skrev:Det jeg tænker mest på, er om jeg ikke udelukker en del uddannelser ved at tage HHX?
Jo, naturvidenskabelige uddannelser vil du i høj grad udelukke, men du kan jo altid supplere op med enkeltfag, hvis du ender med at gå den vej.
Nu siger jeg noget kontroversielt: det er mit indtryk, at det faglige overordnet set er lavere på HHX, men det varierer garanteret fra by til by.
Næppe.
SRP - Havde vores skole et af de højeste gennemsnit i Danmark, og handelsskolerne lå klart i top 10 i landet.
Tror det er lidt en myte.
Tror dog STX er meget mere "disciplineret" ang. fravær, lektier m.m.
Jeg var en af dem der ikke lavet ret meget, hvilket man også kunne se på mine karakterer, men der var satme nogle fra min klasse / parallel klasse der var vilde.
FX. En pige der fik 30 - 12 taller. Hendes snit lå dog på 11.9 med 4 A fag ;)
http://amtsavisen.dk/randers/handelsstu ... it-paa-119

kasperkirk skrev:8800 skrev:Mr.Møller skrev:Det jeg tænker mest på, er om jeg ikke udelukker en del uddannelser ved at tage HHX?
Næppe.
SRP - Havde vores skole et af de højeste gennemsnit i Danmark, og handelsskolerne lå klart i top 10 i landet.
Tror det er lidt en myte.
Tror dog STX er meget mere "disciplineret" ang. fravær, lektier m.m.
Jeg var en af dem der ikke lavet ret meget, hvilket man også kunne se på mine karakterer, men der var satme nogle fra min klasse / parallel klasse der var vilde.
FX. En pige der fik 30 - 12 taller. Hendes snit lå dog på 11.9 med 4 A fag ;)
http://amtsavisen.dk/randers/handelsstu ... it-paa-119

kasperkirk skrev:Mr.Møller skrev:Tusind tak fordi at i gider og hjælpe mig
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 4593_n.jpg
This

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster