Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Forcedreps skrev:Personligt kører jeg en masse grøntsager ned og nogle gange noget coca light (som du også siger). Men som regel, når jeg føler mig "sulten", er det fordi jeg keder mig, så prøv at lave/finde noget, som får dig til at fokusere på noget andet. (skydespil er en vinder)

Skitzoo skrev:Jeg faster 14-16 timer hver dag, og kaffe hjælper mig med mit sult-problem.

Daniel92 skrev:Sult bliver styre af hormonet leptin, som fortæller hjernen at kroppen er mæt. Leptin nivauet i kroppen falder mere og mere, jo længere du er i kcal underskud. Det lyder meget normal at du er "slik" sulten (jeg kalder det dog mere carb sulten) - har du prøvet med en ordentligt røvfuld ordentlige kulhydrater?
Prøv at have et re-feed/cheat meal af 300-400 gram ris med 200 gram kylling efter træning, og gør det lidt lækkert på den ene eller anden måde. Et stort boost af insulin i kroppen skulle gøre tricket, og få dit leptin niveau op og køre igen.
Derimod, spiser du kulhydrater med alle måltider (og hvis du spiser mange dårlige kulhydrater), kunne det godt tyde på du er insulin resistent, og siden insulin har effekt på leptin, kan det betyde at du samtidig er leptin resistent.
Hvis du er leptin resistent, betyder det at der bliver udskillet leptin i din krop efter måltiderne, men at der simpelthen ikke kommer nok igennem blod-hjerne barrieren, og du ikke får signalet om at du er mæt.
Må jeg se din kostplan?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster