Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 687
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 684

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til at vælge tilskud

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg søger lidt hjælp til hvilke tilskud, jeg burde tager og hvilke er ligegyldige.
Jeg har ikke trænet i lang tid, men har fået tiden, så de sidste 4 uger har jeg trænet hver dag, nogle gange 2 gange dagligt.
Jeg er blevet bidt af at træne, og kan næsten ikke vente til jeg skal ned og træne, mit eneste problem er min tålmodighed, vedr. resultater.

Jeg har haft en personlig træner til at sætte et vægtprogram op, som jeg kører 3 gange om ugen, de andre dage dyrker jeg "cardio"
forstået at jeg træner boksetræning, samt diverse fitness/motion. dette skyldes at jeg har rigeligt med fedt at arbejde på, efter 3 år på kontor stol. Men er dog lidt i tvivl om jeg træner for meget cardio/fedtforbrænding ! kan man det det, eller ville det være bedre at forbrænde dette under vægtløft.

Skal nævnes at min kost er lagt 100% om for ca. 5 uger siden, så nu starter dagen med juice lavet af diverse grøntsager, samt sund morgenmad. Frokost og middagsmad er ligeledes fedtfattige, alt sukker er lagt på hylden.

Vedr. kosttilskud, tager jeg whey protein fra GN Nutrition, samt BCAA Express fra scitic nutrition, overvejer at starte med kreatin, men har været i tvivl om det skulle være pulver eller piller, synes at have læst et sted at piller var bedst.
Men er i tvivl da jeg mener at have noget der minder om 6 kg. fedt for meget efter min mening. Så er det for tidligt at begynde med kreatin ?

Ligeledes havde jeg overvejet noget energi inden/under træning, havde set på No-xplode 3.0 fra link slettet, men er i tvivl om det har nogen effekt.

Groft sagt søger jeg lidt info vedr. hvordan jeg for startet op, så jeg for max ud af min træning.
Da jeg mildest talt er træt af at læse anmeldelser fra producenterne, det var en lang rodet smøre, håber det giver mening og nogle af jer vil bruge et minut eller to på at hjælpe.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kreatin kan give et lille boost til styrke, det er ligegyldigt hvem man er. Det er også ligegyldigt hvilken type og form. Da mono i pulverform er billigst, kan man jo passende købe det.

PreWO-produkter virker selvsagt, da de indeholder stimulanser. Selv har jeg kun benyttet koffeinpiller en sjælden gang imellem som en fast del af min træning. Ellers har jeg prøvet Grenades .50 cal, da jeg fik det foræret. Og ja, det gav meget energi - i en halv time. Så skulle man kæmpe for at komme igang igen oven på en kæmpe crash. Så jeg forærede det selv væk. Det samme kan man forvente sig af andre preWO-produkter, da de alle langt henad vejen indeholder det samme.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Alt andet er imo irrelevant for langt de fleste:
https://gunsogglutes.wordpress.com/2015 ... sttilskud/
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Takker for svar, som jeg læser det vil du fortrække koffein frem for div. energi drikke. Hvor mange tabletter skal man tage pr. gang hvis træningen er på ca. 1 time, vil du mene.
Jeg tror jeg prøver koffein, og ser om der er noget at hente, har lige bestilt kreatin, så umiddelbart må jeg være dækket ind nu, som jeg kan læse mig til. I øvrigt tak for linket.

Nu skriver du selv at du er meget motiveret for at træne, prøv at rid lidt på den bølge før du begiver dig ud i alle mulige tilskud.?

Reputation point: 65

Riberrock skrev:Nu skriver du selv at du er meget motiveret for at træne, prøv at rid lidt på den bølge før du begiver dig ud i alle mulige tilskud.?

Enig. Problemet med konsekvent at bruge koffein, er at kroppen hurtigt opbygger tolerance. Så i stedet for at det bliver en hjælp på dage hvor man er uoplagt, så bliver det noget man er afhængig af for at kunne præstere acceptabelt.

Derudover har koffein muligvis en hæmmende effekt på kreatin virkning. Kreatin er awesome. Monohydrat er billigst og virker bedst.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Juice af grøntsager er ikke en dårlig idé som sådan, men ideelt set spiser du dem også hele - tilberedningsmetoden må også gerne varieres, nogle grøntsager bør ikke spises rå mens andre er bedre sådan, men som udgangspunkt er det smartest at blanchere eller dampe dine grøntsager.

At dine måltider er fedtfattige er ikke lig større vægttab eller sundhed. Fedt er sundt og godt, og i øvrigt en makronutrient der bør favoriseres (fremfor kulhydrater) når ønsket er vægttab eller forbedret kropskomposition. Det vil sige, meget firkantet, at de 3-7% fedt i dit hakkede oksekød er "bedre" end et æble. Grunden til jeg nævner dette er fordi folk der er nye i fitnessmiljøet fejlagligt kan tro at en kost baseret på frugt presset til juice kan være en smart approach til vægttab og sundhed, det er imidlertid ikke tilfældet. Sæt dig ind i ernæring 101 for vægttab.

Af kosttilskud som jeg selv synes er essentielle for generel sundhed og kropskomposition er: whey protein, fiskeolie, multivitamin, d-vitamin og ZMA. Har du et uendeligt budget hertil så skal du vide at mange kosttilskud "virker", men er ikke nødvendigvis pengene værd. I forhold til pre-workout kan du med fordel prøve dig frem med citrulline malate og beta alanin, mhp. sundhed er noget som reservatrol utroligt sundt men også hammerdyrt.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Nick9000 skrev:
Riberrock skrev:Nu skriver du selv at du er meget motiveret for at træne, prøv at rid lidt på den bølge før du begiver dig ud i alle mulige tilskud.?

Enig. Problemet med konsekvent at bruge koffein, er at kroppen hurtigt opbygger tolerance. Så i stedet for at det bliver en hjælp på dage hvor man er uoplagt, så bliver det noget man er afhængig af for at kunne præstere acceptabelt.

Derudover har koffein muligvis en hæmmende effekt på kreatin virkning. Kreatin er awesome. Monohydrat er billigst og virker bedst.

+1. Koffein bør gemmes til de helt sløje dage. Og hvis alle dage føles sløje, så må man klemme ballerne istedet
Brugeravatar

Styrkeliste

Bosse101 skrev:
Nick9000 skrev:

+1. Koffein bør gemmes til de helt sløje dage. Og hvis alle dage føles sløje, så må man klemme ballerne istedet

Enig, man kan hurtigt gøre sig psykisk afhængig af det, så man bilder sig ind, at man ikke kan træne uden. Jeg bruger slet ikke koffein mere, med mindre at jeg fx kun har fået få timer søvn eller har været ekstremt presset. Så kan man tage en pille eller drikke en masse.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Hej alle, tak for input. Jeg har bestilt kreatin i dag, så det vil jeg starte op på sammen med de andre produkter som jeg er i gang med.
Det lyder fornuftigt at gemme evt. koffein til "sløve" dage hvis/når de dukker op. Så indtil videre vil jeg droppe ideen om et kick ved start af træningen, så den står på protein, abcc samt kreatin, har dog overvejet også at bestille noget zma. Vedr. den nævnte juice som jeg laver, så består den kun af div. grøntsager, den startede jeg med i.forb. med et fitness program som jeg startede med at træne efter, ideen var at få rigelig med vitaminer, for sundheds skyld, så jeg tror jeg forsætter med dette. Men jeg kan se logikken i at sætte mig mere ind i kosten, da jeg har spist/tænkt på fitness/motion da jeg startede op på at træne igen. men eftersom min interesse har bevæget sig mere i retning af bodybuilding, må jeg have sat mig mere ind i hvilken kost der er bedst, til denne træning.
Iron Warrior, du nævner citrueline malate samt beta alanin, er dette noget du selv sammensætter eller er det et produkt til pre-workout.

Du kan med fordel selv lave dit eget pre-workout produkt ved at købe ingredienserne separat. Pre-workout produkter er også fine men koster generelt for meget. Køb dine kosttilskud fra ENGLAND, og ikke i Danmark/matas/lokale helsebutik.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Takker for info, er der evt. nogle du kan anbefale i england

Takker for info, er der evt. nogle du kan anbefale i england

Nick9000 skrev:

På den anden side set, så giver koffein også en psykisk effekt på at kunne præsentere acceptabelt.. på den måde at du siger dig selv, at når du har indtaget dit PWO så får du mere energi, og er klar på at træne.

-Er selv "misbruger" af PWO, og har altid været. Har aldrig haft noget problem med et for svagt PWO, udover beta-alanine.. hvilket jeg er mere fysisk "afhængig" af da det giver stikkende fornemmelse.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 164.00
- Dødløft: 190.00

Zamoth skrev:På den anden side set, så giver koffein også en psykisk effekt på at kunne præsentere acceptabelt.. på den måde at du siger dig selv, at når du har indtaget dit PWO så får du mere energi, og er klar på at træne.

Hvis du ikke kan præstere acceptabelt i dine normale træningspas uden "kick'er" midler bør du se på flere ting. Den ene er om du får nok søvn. Derefter om din kost indeholder det den bør. Er din træningsplan sat fornuftig sammen eller er der for lidt tid til at restituere. Hvis alt det er ok så se ind i dig selv. Det gør ondt (på den "gode" måde ikke en skade) og du er udmattet. Det er blot din krop der piver. Men hvem er herre i huset? Din krop der heller vil ligge hjemme på sofaen eller din vilje der ignorer smerten og pløjer sig gennem sæt på sæt? Det er selvfølgelig lidt forsimplet. Men det bør være din vilje og ikke koffein der gøre at du kan tage et sæt eller en rep mere.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Gal det er vildt :/
ingen siger han burde lade være?

Giver ingen mening i mit hoved at man som ny skal tage kreatin !
Og alle andre produkter...

Du er ny ! Lær basis.. Drop alle de tilskud..

de er tilskud og spild af penge..
Specielt hvis du skal smide fedtet... Hvorfor bruge 300-400 kcal på en protein Shake? I stedet for at spise noget fast føde?

Reputation point: 60

VPN skrev:Gal det er vildt :/
ingen siger han burde lade være?

Giver ingen mening i mit hoved at man som ny skal tage kreatin !
Og alle andre produkter...

Du er ny ! Lær basis.. Drop alle de tilskud..

de er tilskud og spild af penge..
Specielt hvis du skal smide fedtet... Hvorfor bruge 300-400 kcal på en protein Shake? I stedet for at spise noget fast føde?

Kreatin er på ingen måde spild af penge, medmindre vedkommende er non-responder. Er han ikke det, så bør han bestemt indtage kreatin - også selvom han er nybegynder!

Reputation point: 20

1. Alle tilskud er ikke ens, så du kan ikke generalisere dem.
2. Der er ingen modsætning mellem at være "utrænet" og så at tage kreatin. Kreatin virker uanset.
3. Der er ikke 300 kalorier i et scoop whey protein, som de fleste putter i deres shake. Du kan have en pointe i forhold til fast føde, men det afhænger af så meget, fx hvilken kødkilder OP benytter sig af og hans mæthedsfornemmelse.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Kreatin hjælper på styrken?
Jeg ved ikke hvad det ellers lige hjælper på..

Der går i hvertfald 3-6 mdr før han får brug for mere styrke?

EDIT::: har ikke sat mig nok ind i det de sidste år, og er højst sandsynlig outdated her..... Men er stadig overbevist om det sagtens kan undværes

200-250, jeg bruger det ikke, altså protein drikkelse..

Dog har du ret i alle tilskud ikke er ens..
Vitaminer kan også være god hjælp, men hvorfor ikke lære basis før man begynder med tilskud?
Samme måde har jeg det med protein osv..
Sidst rettet af VPN 19. mar 2016, 11:11, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 60

BigHungry skrev:1. Alle tilskud er ikke ens, så du kan ikke generalisere dem.
2. Der er ingen modsætning mellem at være "utrænet" og så at tage kreatin. Kreatin virker uanset.
3. Der er ikke 300 kalorier i et scoop whey protein, som de fleste putter i deres shake. Du kan have en pointe i forhold til fast føde, men det afhænger af så meget, fx hvilken kødkilder OP benytter sig af og hans mæthedsfornemmelse.

Du er en klog mand! :dope:

Reputation point: 20

Synes jeg antyder det lidt...

Tror problemet for mange er, at de pludselig får en stor interesse for "FITNESS" og så skal de bare smide de kilo og have en sixpack osv. For hov det er jo snart snart sommer .. Og så er det jo også "oppe i tiden" at køre med på "sundhedsbølgen.."

Jeg mener bare at mange glemmer, at det at opbygge "rigtig" muskelmasse eller tabe fedt og bebeholde denne ændring, er en rigtig lang proces, og som I et eller andet omfang jo gerne skulle følge en resten af livet..

Selvom det udentvivl er rigtig positivt når folk begynder at dyrke motion, (af en eller anden art..) Så tror jeg bare at rigtige mange har lidt for travlt. Kigger man bare lidt til andre sportsgrene (eller andre håndværk) så tager det jo tid at blive god til noget!
- Se selv det TS skriver om at han er utålmodig med resultater...
Det er jo også super nedern at få at vide at man ikke nødvendigvis behøver alle disse "seje produkter" og alt det super fede udstyr, for at se ændringer, men at hovedparten ligger i vedholdenhed og hårdt arbejde.. Især når man nu bare gerne vil se resultater!..

- Og så skal det jo også lige nævnes at fitness industrien har været abnormt god til at brande deres produkter, så folk tror de behøver deres produkter for at få resultater.

VPN skrev:Kreatin hjælper på styrken?
Jeg ved ikke hvad det ellers lige hjælper på..

Der går i hvertfald 3-6 mdr før han får brug for mere styrke?

EDIT::: har ikke sat mig nok ind i det de sidste år, og er højst sandsynlig outdated her..... Men er stadig overbevist om det sagtens kan undværes

200-250, jeg bruger det ikke, altså protein drikkelse..

Dog har du ret i alle tilskud ikke er ens..
Vitaminer kan også være god hjælp, men hvorfor ikke lære basis før man begynder med tilskud?
Samme måde har jeg det med protein osv..

Du vrøvler, du burde sætte dig ind i basis selv.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00

Riberrock skrev:Synes jeg antyder det lidt...

Tror problemet for mange er, at de pludselig får en stor interesse for "FITNESS" og så skal de bare smide de kilo og have en sixpack osv. For hov det er jo snart snart sommer .. Og så er det jo også "oppe i tiden" at køre med på "sundhedsbølgen.."

Jeg mener bare at mange glemmer, at det at opbygge "rigtig" muskelmasse eller tabe fedt og bebeholde denne ændring, er en rigtig lang proces, og som I et eller andet omfang jo gerne skulle følge en resten af livet..

Selvom det udentvivl er rigtig positivt når folk begynder at dyrke motion, (af en eller anden art..) Så tror jeg bare at rigtige mange har lidt for travlt. Kigger man bare lidt til andre sportsgrene (eller andre håndværk) så tager det jo tid at blive god til noget!
- Se selv det TS skriver om at han er utålmodig med resultater...
Det er jo også super nedern at få at vide at man ikke nødvendigvis behøver alle disse "seje produkter" og alt det super fede udstyr, for at se ændringer, men at hovedparten ligger i vedholdenhed og hårdt arbejde.. Især når man nu bare gerne vil se resultater!..

- Og så skal det jo også lige nævnes at fitness industrien har været abnormt god til at brande deres produkter, så folk tror de behøver deres produkter for at få resultater.

Det er jo ligegyldigt. Jo mere utålmodig man er, des større motivation. Motivation til at træne hårdt og æde til man brækker sig giver ret hurtigt synlige og mærkbare resultater. Om der så ryger nogle skejser på mere eller mindre virksomme kosttilskud er ikke væsentligt. Når man har nået en vis styrke og størrelse, slapper man naturligt lidt mere af og er i processen blevet langt klogere.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bosse101 skrev:Det er jo ligegyldigt. Jo mere utålmodig man er, des større motivation. Motivation til at træne hårdt og æde til man brækker sig giver ret hurtigt synlige og mærkbare resultater. Om der så ryger nogle skejser på mere eller mindre virksomme kosttilskud er ikke væsentligt. Når man har nået en vis styrke og størrelse, slapper man naturligt lidt mere af og er i processen blevet langt klogere.

Det kommer vel helt an på hvad målet er.

Eftersom TS "kun" træner styrketræning 3 gange om uge, og laver "cardio" de andre dage, så er det jo ikke ligefrem fordi han går hen og bliver stor. Han skriver også, at arbejdet på kontor i 3 år og har en del fedt at arbejde med. Jeg forstiller mig derfor en "halv fed" person uden den store motorik. For sådan en person er jeg overbevist om, at det kommer til at tage et godt stykke tid, også hvis vi antager at han er lidt oppe i alderen.

Bosse101 skrev:"Om der så ryger nogle skejser på mere eller mindre virksomme kosttilskud er ikke væsentligt."

- Den lader jeg bare stå..

Riberrock skrev:
Bosse101 skrev:
Bosse101 skrev:"Om der så ryger nogle skejser på mere eller mindre virksomme kosttilskud er ikke væsentligt."

- Den lader jeg bare stå..

Det er bare penge. IMO er det langt vigtigere, at man kommer afsted og får gjort sine ting, end om man er blevet snydt for en plovmand engang fordi man var utålmodig og optændt af ilden. Er EFX's super-kreatin bedre end almindelig mono? Sikkert ikke. Men hvis man tror på det, og får klemt en ekstra rep ind "fordi man kan mærke det virker", så er det bedre end at spise en håndfuld mandler og "stoppe én før failure" (læs: fire før).

OK - kom så med det. :blackeye: :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online