Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

s0enice skrev:Du kunne jo prøve at køre nogle DB presses i stedet

BloodJunkie skrev:Jeg er også højrehåndet og min venstre overarm har altid været mindre, indtil jeg fik målt den og opdagede at den faktist var 1.3cm større
Men mit problem er ikke ikke så meget den visuelle symmetri (selvom det kan gå hen at blive det på sigt) de handler mere om styrkeforhold og hvordan man kommer over det, specielt ved squat.

hr_bjoern skrev:Jeg kan godt nikke genkendende til det med squat, da jeg selv gør det samme. Jeg har et rimeligt fokus på at presse ligeop, samt trække lige i dødløft varianter. Det som du skal være mest opmærksom på, er din fodstilling. Den er med garanti ikke helt lige. Marker gulvet, dine fødder står fuldstændig symmetrisk ift. hinanden. Derudover, også med henblik på bænkpres, er at køre nogle unilaterale øvelser. Jeg tror dog godt du kan nøjes med alm. DB press i stedet for bænk, men prøv evt. med noget split squat eller one-legged leg press.
). det gør så at jeg ved dumbell øvelser har en tendens til at over-extend skulderledet for at få den fulde range of motion. Det så her skaderne opstår.

Twisted skrev:hr_bjoern skrev:Jeg kan godt nikke genkendende til det med squat, da jeg selv gør det samme. Jeg har et rimeligt fokus på at presse ligeop, samt trække lige i dødløft varianter. Det som du skal være mest opmærksom på, er din fodstilling. Den er med garanti ikke helt lige. Marker gulvet, dine fødder står fuldstændig symmetrisk ift. hinanden. Derudover, også med henblik på bænkpres, er at køre nogle unilaterale øvelser. Jeg tror dog godt du kan nøjes med alm. DB press i stedet for bænk, men prøv evt. med noget split squat eller one-legged leg press.
Min træningspartner gjorde mig opmærksom på at stangen, dvs. placeringen af stangen på ryggen, hviler skævt således at den i venstre side pege lidt frem af ifht. højre. Dvs. at højre side af stangen så omvendt peger lidt bagud. Det kan i virkeligheden godt have noget at gøre med det du skriver om fodstilling. Hvis jeg min fodstilling ikke er lige, og jeg står lidt forskudt fremadrettet med venstre ben så er det meget muligt at det er det der er årsagen til problemet. Det vil jeg præve at arbejde på![]()
mht. bænk, jeg har som sagt lidt problemer med skulderen så jeg er ikke vild med dumbells da jeg synes det belaster skulderne rigtigt meget i modsætning til barbell. Jeg er fra naturens side bygget med meget brede skuldrer og er generelt meget bredere en alle jeg kender.... det er vigtigt at understrege at det ikke er pga. træning men rent genetisk. samtidig har jeg også lange arme og jeg tror den combo er lidt uheldig hvad angår træning af bryst.(hvad angår udseende er det en blessing). det gør så at jeg ved dumbell øvelser har en tendens til at over-extend skulderledet for at få den fulde range of motion. Det så her skaderne opstår.
På det her punkt tror jeg bare jeg må væbne mig med tålmodighed og prøve mig frem.
Men tak for tippet ang. squat

Twisted skrev:s0enice skrev:Du kunne jo prøve at køre nogle DB presses i stedet
Ja, jeg har godt hørt om at DB's kan hjælpe på det punkt, men jeg har lidt problemer med skulderen så jeg har droppet DB da de forværre tingene i mit tilfælde. Jeg ved godt jeg skrev at bænk også var et problem, men det er meget mere udtalt i squat.

hr_bjoern skrev:Twisted skrev:hr_bjoern skrev:Jeg kan godt nikke genkendende til det med squat, da jeg selv gør det samme. Jeg har et rimeligt fokus på at presse ligeop, samt trække lige i dødløft varianter. Det som du skal være mest opmærksom på, er din fodstilling. Den er med garanti ikke helt lige. Marker gulvet, dine fødder står fuldstændig symmetrisk ift. hinanden. Derudover, også med henblik på bænkpres, er at køre nogle unilaterale øvelser. Jeg tror dog godt du kan nøjes med alm. DB press i stedet for bænk, men prøv evt. med noget split squat eller one-legged leg press.
Min træningspartner gjorde mig opmærksom på at stangen, dvs. placeringen af stangen på ryggen, hviler skævt således at den i venstre side pege lidt frem af ifht. højre. Dvs. at højre side af stangen så omvendt peger lidt bagud. Det kan i virkeligheden godt have noget at gøre med det du skriver om fodstilling. Hvis jeg min fodstilling ikke er lige, og jeg står lidt forskudt fremadrettet med venstre ben så er det meget muligt at det er det der er årsagen til problemet. Det vil jeg præve at arbejde på![]()
mht. bænk, jeg har som sagt lidt problemer med skulderen så jeg er ikke vild med dumbells da jeg synes det belaster skulderne rigtigt meget i modsætning til barbell. Jeg er fra naturens side bygget med meget brede skuldrer og er generelt meget bredere en alle jeg kender.... det er vigtigt at understrege at det ikke er pga. træning men rent genetisk. samtidig har jeg også lange arme og jeg tror den combo er lidt uheldig hvad angår træning af bryst.(hvad angår udseende er det en blessing). det gør så at jeg ved dumbell øvelser har en tendens til at over-extend skulderledet for at få den fulde range of motion. Det så her skaderne opstår.
På det her punkt tror jeg bare jeg må væbne mig med tålmodighed og prøve mig frem.
Men tak for tippet ang. squat
Teknik er nøgleord, når det gælder dumbbell bænk. Jeg har selv været en hat til det og har fået en mindre seriøs skade ved dumbbell incline press. Men nu er jeg oven på igen og har fået min teknik forbedret betydeligt - også således, at den rammer mere i bryst end skuldre. Læs Haackers nyeste Apropos om emnet evt.

s0enice skrev:Twisted skrev:s0enice skrev:Du kunne jo prøve at køre nogle DB presses i stedet
Ja, jeg har godt hørt om at DB's kan hjælpe på det punkt, men jeg har lidt problemer med skulderen så jeg har droppet DB da de forværre tingene i mit tilfælde. Jeg ved godt jeg skrev at bænk også var et problem, men det er meget mere udtalt i squat.
Jeg havde selv samme problem. DB's løste problemerne i det jeg synes jeg fik langt bedre kontakt til min brystmuskulatur, og i højere grad kunne mærke et pump.
Jeg har selv stået med lidt skulderproblemer (den gik af led), så hvis det er så slemt at du ikke kan træne med DB's, har du så overvejet at få nogen til at kigge på den?

Cirkeline skrev:Jeg presser også mest med højre ben ved squat. Det kan sikkert mærkes og ses på dig, det kan det i hvert fald ved mig. Det er teknikken der skal strammes op, evt. Lidt mindre kg på og så få venstre side med i squattet.
Min instruktør sagde noget om hoftemobilitetsøvelser, men fik aldrig snakket mere om det

Twisted skrev:Cirkeline skrev:Jeg presser også mest med højre ben ved squat. Det kan sikkert mærkes og ses på dig, det kan det i hvert fald ved mig. Det er teknikken der skal strammes op, evt. Lidt mindre kg på og så få venstre side med i squattet.
Min instruktør sagde noget om hoftemobilitetsøvelser, men fik aldrig snakket mere om det
Apropos det du siger om at det sikkert kan ses, så har jeg overvejet at filme mig selv under squat, da det er svært at vurdere når kigger i spejlet. Jeg er sikker på det har noget med teknikken gøre, men jeg har bare svært ved at finde ud af hvad.
Hvad gøre du selv for at undgå det? Hvis du altså gør noget andet ud over mindre kilo og mere teknik.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster