Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1352
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1350

Følg bodybuilding.dk på

Hokus, pokus, topmave gå væk!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey!

Jeg kom lige til at tænke på sammen med en kollega, om der findes nogle gode måder til at få en topmave/ølmave væk på?

Jeg er udemærket godt klar over, at man IKKE kan punktforbrænde, men findes der øvelser der er med til at hjælpe ølmaven væk..

Min krop er langt fra fed. Jeg vejer 74 kg. er 180 cm. høj og har en fedtprocent på ca. 15, men jeg har bare den der kugle midt på maven, der skyldes alt for meget god mad og alkohol.. I kender den klassiske ølmave.. Det ligner at ens mave er oppustet konstant, og det er skide irriterende..

Hvis du kan hjælpe er du velkommen :D
It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Pis, havde håbet jeg kunne løbe i stedet! :(

En der kan komme med en forklaring på, hvad der sker med ens mave når den blir til topmave/ølmave og resten af kroppen ikke blir federe/større/kraftigere, men faktisk ser ret "normalt" ud? Hvorfor lige maven?
It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation.
Brugeravatar

Mænd lagrer fedt på maven, der er vist ikke så meget at gøre ved det :(
Venlig hilsen Thomas

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

method skrev:Pis, havde håbet jeg kunne løbe i stedet! :(

En der kan komme med en forklaring på, hvad der sker med ens mave når den blir til topmave/ølmave og resten af kroppen ikke blir federe/større/kraftigere, men faktisk ser ret "normalt" ud? Hvorfor lige maven?

Jeg ville da faktisk opfatte det som positivt. Det mandlige kønshormon trækker fedtdeponeringen ind på torsoen, og især lige omkring navlen. Så se det på fra den positive side - det er et tegn på at du hverken er kvinde eller lasket teenager, men derimod en gorilla med masser af anabolsk potentiale.

Det negative er så selvfølgelig ølmave-problemet, og det rent sundhedsmæssige aspekt ved at lagre fedt omkring de vitale organer.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

method skrev:Pis, havde håbet jeg kunne løbe i stedet! :(

nu skal jeg passe på jeg ikke fangede ironien, men han mener skam bare at du skal tabe dig, hvilket du jo sagtens kan via løb :) Jeg er selv meget tynd af bygning, og har lav fedtprocent, men alligevel har jeg formået at få en delle på maven hen over vinteren uden der er kommet noget nævneværdigt nogen som helst andre steder :) så det er bare i gang med at cutte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Hehe jeg fangede godt hans point, og jeg skal også bare i gang med at træne lidt og lave cardio..

Det der bare undre mig, det er at når jeg sidder ned i en sofa, så får jeg ikke særlig stor "sofadelle" omkring maven, og har ikke ret meget fedt omkring maven, men når jeg så står op og slapper helt af, så får jeg den store bule på maven, også kaldet ølmave, som den der håde kugle/bold midt på maven. Skide træls. Men der er jo ingen vej udenom!
Brugeravatar

Måske er det slet ikke noget med din fedtprocent.

Jeg har ikke nok viden på området overhovedet men ved der er noget der anterior pelvic tilt, som også gør at det ligner lidt at man har sådan en slags ølmave.

Billede

Smid et billede op!

som nævnt lige over for. pelvic tilt får din mave til at se en dels tørre ud. lider selv lidt under det stadig, men er bestemt blevet bedre.
LIdt oppustet mave kan også være synderen. Bliver man nemt ramt af hvis man bulker, og håber det i mit tilfælde forsvinder helt nu her under mit cut.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

method skrev:Hey!

Jeg kom lige til at tænke på sammen med en kollega, om der findes nogle gode måder til at få en topmave/ølmave væk på?

Jeg er udemærket godt klar over, at man IKKE kan punktforbrænde, men findes der øvelser der er med til at hjælpe ølmaven væk..

Min krop er langt fra fed. Jeg vejer 74 kg. er 180 cm. høj og har en fedtprocent på ca. 15, men jeg har bare den der kugle midt på maven, der skyldes alt for meget god mad og alkohol.. I kender den klassiske ølmave.. Det ligner at ens mave er oppustet konstant, og det er skide irriterende..

Hvis du kan hjælpe er du velkommen :D

Det er lidt forskelligt fra person til person men en fedt procent på 15% vil nok give de fleste en smule deller så kom i gang med at røre dig eller spise mindre kcal hvis det genere dig så meget med en smule bule fed her og der, ingen hokus pokus der.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Spis mindre og/eller dyrk mere motion, det er desværre den eneste vej... Der findes ikke øvelser der kan gøre dig "slankere"
Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Dansk Fitness Holstebro

stenb skrev:Måske er det slet ikke noget med din fedtprocent.

Jeg har ikke nok viden på området overhovedet men ved der er noget der anterior pelvic tilt, som også gør at det ligner lidt at man har sådan en slags ølmave.

Smid et billede op!

Hvordan gør man noget ved det problem? :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Odense

Træner her: Ålholm Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.00
- Dødløft: 7.00

Syraxz skrev:
stenb skrev:Måske er det slet ikke noget med din fedtprocent.

Smid et billede op!

Hvordan gør man noget ved det problem? :)

Det har jeg som sagt ikke den fornødne viden til at kunne formidle - men jeg ved at det har været oppe i andre topics så måske en søgning kan give dig svaret. Håber det var svar nok, ellers må vi håbe der kommer nogen der har viden omkring emnet og kan fortælle det :D

Hvis det er som din mave "pustes" op, så kan det som Stenb skriver godt have noget med din kropsholdning at gøre, jeg har selv en del problemer med min dunk især pga at min ryg er smadret af et par voldsomme trafik uheld :( men jeg har prøvet noget der heddder www.kmibehandling.dk og det fungerer altså perfekt, jeg aner selvfølgelig ikke om du har sådan en behandler der hvor du bor men ellers kan du prøve massage ? det kan sagtens stamme fra nogle spændinger i ryggen der gør det, det er ihvertfald mine erfaringer :wink: held og lykke med det :dance:
Live for nothing or die for something!

Geografisk sted: Ønskeøen

Træner her: Sundhedscenter Bornholm

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 80.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding