Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1251
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1248

Følg bodybuilding.dk på

Hurtig - hjælp til en diskussion

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey bb

Sidder lige og har en diskussion med nogle dumme amerikaner. De er blevet farvet af manden med bøllehatten (scooby), og de tror sagtens at man kan tabe fedt og opbygge muskler på samme tid. Jeg forklar dem så at anabolisme og katabolisme ikke kan foregå på samme tid i kroppen - men det mener de godt det kan. Er der nogle der har et forsøg eller et studie liggende, som jeg kan vise dem? Ellers nogle råd til hvad jeg kan forklare dem?

Tak
We play the same game, difference is you never try your best
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det kan man sku også sagtens.

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

***Fare for bro-science***

Hypertrofi og vægttab kan ikke foregå på eksakt samme tid, da det er to modsatrettede mekanismer.

Derimod er det muligt _til en vis grænse_ at opnå hypertrofi på nogle tidspunkter af døgnet/ugen/måneden, mens man på andre tidspunkter smider fedt.

Zig-zag diæter og lignende har dette som mål, men det er utroligt svært at styre korrekt (og også at monitorere).

Så svaret er faktisk mere 50/50 end ja/nej (til hvorvidt det kan lade sig gøre).
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

***Fare for bro-science***

Hypertrofi og vægttab kan ikke foregå på eksakt samme tid, da det er to modsatrettede mekanismer.

Derimod er det muligt _til en vis grænse_ at opnå hypertrofi på nogle tidspunkter af døgnet/ugen/måneden, mens man på andre tidspunkter smider fedt.

Zig-zag diæter og lignende har dette som mål, men det er utroligt svært at styre korrekt (og også at monitorere).

Så svaret er faktisk mere 50/50 end ja/nej (til hvorvidt det kan lade sig gøre).

Som garik siger. Det kan jo være forskelligt. Som nybegynder kan du f.eks godt tage på i muskelmasse og stadig lave din bf% men ja 50/50
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

I teorien har du nok ret. I praksis kommer det nok an på hvad man fylder i kroppen af mad og tilskud. :lol:
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

-To the PubMed ninjas; you are what is wrong with the internet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 225.00

ck92 skrev:Hey bb

Sidder lige og har en diskussion med nogle dumme amerikaner. De er blevet farvet af manden med bøllehatten (scooby), og de tror sagtens at man kan tabe fedt og opbygge muskler på samme tid. Jeg forklar dem så at anabolisme og katabolisme ikke kan foregå på samme tid i kroppen - men det mener de godt det kan. Er der nogle der har et forsøg eller et studie liggende, som jeg kan vise dem? Ellers nogle råd til hvad jeg kan forklare dem?

Tak

Anabolisme og katabolisme foregår på samme tid i kroppen. Det er to strømme som du hhv. skruer op og ned for. Det hedder METAbolisme.

MVH
SandyFrink BB.dk
Value member
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Det er sjovt så ofte den her diskussion dukker op. Jeg kan ikke forstå at folk ikke kan bruge deres sunde fornuft, og kigge rundt omkring i centrene. Det er helt klart min erfaring, at de folk som har ekstremt travlt med hele tiden at holde deres fedtprocent lav, og som ikke kan tåle at deres abs mister lidt definition, ofte er dem som aldrig rigtigt blive større. Dem som accepterer at deres definition forringes en smule, og får skovlet noget mad indenbords er i langt de fleste tilfælde også dem som opbygger den største muskelmasse. Det siger lidt om balancen mellem anabolisme og katabolisme.

For det er da helt korrekt, som Sandy siger, at anabolisme og katabolisme er 2 processer som forløber hele tiden i kroppens celler. Men balancen imellem de 2 er i høj grad dikteret af ens ernæringsmæssige tilstand. Det er jo pure logik, at anabolisme ikke kan være den dominerende proces, hvis man ligger i kalorieunderskud det meste af tiden.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:Det er sjovt så ofte den her diskussion dukker op. Jeg kan ikke forstå at folk ikke kan bruge deres sunde fornuft, og kigge rundt omkring i centrene. Det er helt klart min erfaring, at de folk som har ekstremt travlt med hele tiden at holde deres fedtprocent lav, og som ikke kan tåle at deres abs mister lidt definition, ofte er dem som aldrig rigtigt blive større. Dem som accepterer at deres definition forringes en smule, og får skovlet noget mad indenbords er i langt de fleste tilfælde også dem som opbygger den største muskelmasse. Det siger lidt om balancen mellem anabolisme og katabolisme.

For det er da helt korrekt, som Sandy siger, at anabolisme og katabolisme er 2 processer som forløber hele tiden i kroppens celler. Men balancen imellem de 2 er i høj grad dikteret af ens ernæringsmæssige tilstand. Det er jo pure logik, at anabolisme ikke kan være den dominerende proces, hvis man ligger i kalorieunderskud det meste af tiden.

Skal det forstås dom at det et den dominerende af de processer der bestemmer?
Hvor lille kan en bulk/cut cyklus i teorien være? Kan dette foregå på dagsbasis?
Altså at man er i et kalorieunderskud dagligt, men gainer på noget af tiden?
Brugeravatar

Det skulle være muligt at reducere fedt % imens du ligger i overskud på Anabolic Diet, men jeg var ikke på den længe nok til at konkludere noget, men du kunne evt. prøve at læse Mauro Di Pasquale's bog om emnet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 150.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster