Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Hvad kan jeg gøre bedre?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB's.

newb alert ;) - håber I vil hjælpe alligevel.

Jeg har brug for en smule hjælp til at "analysere" min form pt. Fx Hvad skal jeg fokusere på/gøre anderledes.
Jeg kører back to basics 1 omkring 4-6 gange om ugen. Tæller ikke kcals, spiser nogle gange alt for meget en dag, hvilket jeg så kompensere for ved at spise mindre dagen efter (en blanding mellem bulk og cut = uholdbart), ved ikke hvad det har at sige for min træning udover at det ville være bedre med en stabil vægtøgning.

Jeg er 182 cm høj og vejer 72-73 kg. I øvelser med 4 sæt af 8 gentagelser tager jeg hhv:
(har trænet ca. 10 måneder i alt med en pause på ca. 4 imellem)

90 kg dødløft
60 kg bænkpres
60 kg bendover rows
90 kg leg extensions (kan desværre ikke squatte)

Hvad ville I gøre, hvis I var mig? Ved godt at det selvfølgelig er op til mig selv, men føler lidt at jeg for tiden har brug for lidt vejledning. Ville det være dumt at bulke op på omkring 80 kg og så cutte ned på ca. 75 eller burde jeg gøre noget andet?

Mht. min video er jeg godt klar over, at jeg på ingen måde har lært at pose, men gør det bare for at I kan få et indblik i hvordan min kropsbygning er. Videoen er taget lige efter en bryst/triceps/skulder/mave træning.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du skal bare fokusere på at få dine kalorier, protein og fedt. Du trænger i hvert fald til at pakke masse på, og det kan du kun gøre ved at bulke! :)

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00

Kostplan: Ingen kostplan

Ser ingen ben på videoen! Træn nu de ben! [-X Hvorfor kan du ikke squatte??
Du er flot markert og har lav fedtprocent. Jeg ville derfor bulke lidt op og få lagt mere muskelmasse på.
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

Bulk op og få gainet noget masse generelt.
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Der er sikkert ikke mange herinde som er enig, men: Hyr en kompetent trænings/kostvejleder. Det koster lidt, men pengene er virkelig godt givet ud. Der kommer styr på din træning og kost fra starten, så du slipper for at spilde din tid. Nu ved jeg ikke hvor du bor, brugeren Busted herinde er meget kompetent og kan hjælpe dig langt. Han holder dog til i KBH.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 200.00

Hvor meget vil du eller andre skyde fedtprocenten til? Jeg synes personligt, at du har et mere eller mindre perfekt udgangspunkt for at lean bulke i en længere periode. Det synes jeg helt klart du skal!

Tæl kalorier!

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Kiaskias skrev:Hvor meget vil du eller andre skyde fedtprocenten til? Jeg synes personligt, at du har et mere eller mindre perfekt udgangspunkt for at lean bulke i en længere periode. Det synes jeg helt klart du skal!

What that guy said^.

Vær lykkelig over at din fedtprocent er så lav som den er. Det er der ikke mange, som er så heldig fra start af.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00

Tusind tak for alle svarene foreløbigt! Det er rigtig rart, at få nogle andre til at se på sin krop, og komme med kritik. Det er fx rigtig fedt at vide, at flere synes at jeg har en perfekt fedtprocent for et leanbulk - det hjælper mig ifht. hvad jeg skal gøre fremover.

Morrille skrev:Ser ingen ben på videoen! Træn nu de ben! [-X Hvorfor kan du ikke squatte??
Du er flot markert og har lav fedtprocent. Jeg ville derfor bulke lidt op og få lagt mere muskelmasse på.

Tak for svaret, Morille. Jeg forsøger at træne ben med leg extensions og det som dødløft nu giver. Jeg kan ikke squatte pga. en tidligere lyskenskade, som jeg stadig ikke tror er helt i orden.

Kiaskias skrev:Hvor meget vil du eller andre skyde fedtprocenten til? Jeg synes personligt, at du har et mere eller mindre perfekt udgangspunkt for at lean bulke i en længere periode. Det synes jeg helt klart du skal!

Tak for svaret, og rådet! Jeg ved desværre ikke, hvad min fedtprocent er på, men kunne rigtig godt tænke mig at vide det, så hvis nogle har nogle bud, kunne det være fedt! :)

Jeg ville ikke leanbulke. Et almindeligt bulk med 500kcal overskud og 2 kg gains pr måned. Det er et rigtig fornuftigt fundament, men der mangler masse, og fedtprocenten er så lav, at der sagtens kan bulkes godt på, uden det bliver et problem at cutte det nødvendige af bagefter.

Det kan passende være op til 80 kg og så cutte ned til 75 kg, som du selv foreslår. På den måde når du ikke at blive fed. Hvis formen er pæn på de 80 kg. kan cutteriet altid udskydes.

Nqrd skrev:
Morrille skrev:Ser ingen ben på videoen! Træn nu de ben! [-X Hvorfor kan du ikke squatte??

Tak for svaret, Morille. Jeg forsøger at træne ben med leg extensions og det som dødløft nu giver. Jeg kan ikke squatte pga. en tidligere lyskenskade, som jeg stadig ikke tror er helt i orden.

Hvad har du så tænkt dig at gøre ved den lyskeskade?
- Hvor lang tid siden er det du har fået din lyskeskade?

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

ThomasLaursen skrev:Hvad har du så tænkt dig at gøre ved den lyskeskade?

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved skaden. Den opstod i slutningen af juli/starten af august som en overbelastning ved løb. Herefter kunne jeg godt squatte og 45 grader benpresse indtil jeg begyndte at få ondt foran på lysken/hoften. Siden har jeg holdt den i ro, kørt leg extensions og på det sidste forsøgt at løbe en smule uden de store problemer. Jeg er bare meget nervøs for at skaden skal blusse op igen, og er derfor ret påpasselig.

Nqrd skrev:

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved skaden. Den opstod i slutningen af juli/starten af august som en overbelastning ved løb. Herefter kunne jeg godt squatte og 45 grader benpresse indtil jeg begyndte at få ondt foran på lysken/hoften. Siden har jeg holdt den i ro, kørt leg extensions og på det sidste forsøgt at løbe en smule uden de store problemer. Jeg er bare meget nervøs for at skaden skal blusse op igen, og er derfor ret påpasselig.

Du er nødt til at genoptræne de muskler der hæfter i lysken. Det kan gøres ved denne øvelser: http://fit-geek.com/wp-content/uploads/ ... ductor.jpg
Kør 3x30 gentagelser, med meget lav belastning, og øg langsomt. Genoptræning er en langsommelig affære, men hvis ikke du gør det, og bliver ved med at rive op i skaden, bliver det aldrig bedre.
- Desuden kan du godt træne squat, bare tag meget lidt kg på, og så fokuser på din teknik. Desuden kan det også være en fordel hvis du kører noget coretræning - plankeøvelser er dine venner når det gælder coretræning. :-)
Og så husk at følge reglen om aldrig at overskride smertegrænsen - er der noget der gør ondt, er det fordi du gør noget forkert (for hårdt). Så pil lidt vægt af, og hvis ikke det hjælper, så lad være med at komme ud i de positioner hvor smerten melder sig, indtil du er længere i genoptræningsforløbet.

Jeg håber det hjalp lidt. Du må endelig spørge hvis der er noget.
Squat er en hammergod og vigtig øvelse, så den synes jeg da man skal gøre alt for at kunne lave :-)

- Hvis du stadig spiller fodbold og har smerter ved det, så hold pause.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

,
Sidst rettet af Nqrd 14. dec 2013, 13:43, rettet i alt 1 gang.

ThomasLaursen skrev:
Nqrd skrev:

Du er nødt til at genoptræne de muskler der hæfter i lysken. Det kan gøres ved denne øvelser: http://fit-geek.com/wp-content/uploads/ ... ductor.jpg
Kør 3x30 gentagelser, med meget lav belastning, og øg langsomt. Genoptræning er en langsommelig affære, men hvis ikke du gør det, og bliver ved med at rive op i skaden, bliver det aldrig bedre.
- Desuden kan du godt træne squat, bare tag meget lidt kg på, og så fokuser på din teknik. Desuden kan det også være en fordel hvis du kører noget coretræning - plankeøvelser er dine venner når det gælder coretræning. :-)
Og så husk at følge reglen om aldrig at overskride smertegrænsen - er der noget der gør ondt, er det fordi du gør noget forkert (for hårdt). Så pil lidt vægt af, og hvis ikke det hjælper, så lad være med at komme ud i de positioner hvor smerten melder sig, indtil du er længere i genoptræningsforløbet.

Jeg håber det hjalp lidt. Du må endelig spørge hvis der er noget.
Squat er en hammergod og vigtig øvelse, så den synes jeg da man skal gøre alt for at kunne lave :-)

- Hvis du stadig spiller fodbold og har smerter ved det, så hold pause.

Tusind tak for svaret! Rigtig dejligt at høre. Jeg vil forsøge at få den genoptrænet på den måde du foreslår - Og ja squat er en rigtig god øvelse, og det har også hele tiden været min plan, at skulle i gang med den igen, så det lyder som en rigtig god idé, at få lysken genoptrænet. Skaden er kommet ved løb, ikke fodbold, men princippet er nok det samme. Jeg har løbet nogle gange siden, og har ikke rigtigt kunne mærke det :)

Optog lige en video af mine ben:

Huttie skrev:Der er sikkert ikke mange herinde som er enig, men: Hyr en kompetent trænings/kostvejleder. Det koster lidt, men pengene er virkelig godt givet ud. Der kommer styr på din træning og kost fra starten, så du slipper for at spilde din tid.

This.. Det er uden tvivl et af de bedste råd som en nybegynder kan tage til sig.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:
Huttie skrev:Der er sikkert ikke mange herinde som er enig, men: Hyr en kompetent trænings/kostvejleder. Det koster lidt, men pengene er virkelig godt givet ud. Der kommer styr på din træning og kost fra starten, så du slipper for at spilde din tid.

This.. Det er uden tvivl et af de bedste råd som en nybegynder kan tage til sig.

Det har I garanteret ganske ret i. Der er ingen tvivl om at en personlig træner ville kunne hjælpe meget, og styrke mine fremskridt. Dog holder jeg til i Aarhus, og kender ikke til priserne på personlig træning, men jeg synes desværre, det lyder som noget, der rækker ud over min forholdsvis beskedne økonomi.

Hansen1402 skrev:Tæl kalorier!

Har desværre ikke rigtigt lyst til at tæller kalorier. Det kan sagtens lyde dumt i manges ører, men jeg bliver "desværre" (kan være godt i nogle sammenhænge) ret let fanatisk, og så kommer det let til at styre hele min hverdag og tankegang - så hvis jeg kan træne og gaine okay uden at tælle er det klart at foretrække. Dog overvejer jeg i en periode på et par måneder her efter nytår, at tælle lidt, for at jeg har et bedre overblik over, hvor mange kcal, jeg rent faktisk har brug for.

Hej igen.

Jeg vil først starte med at sige tusind tak, for de gode råd, mht. hvad jeg skal gøre med min krop. Det har været en rigtig stor hjælp, at få andre til at kigge på, og komme med deres bud. Jeg regner med at leanbulke op på 80 kg ca. (starter nok mere systematisk til januar).

Derudover har jeg lige et par ekstra spørgsmål:

Det lyder til, at programmet Back 2 Basics 4-6 om ugen, stadig er glimrende for mig - er det rigtigt forstået?

Målet er mere masse, større muskler, samtidig med at være nogenlunde lean - i den forbindelse vil jeg spørge hvor mange repetitioner I vil anbefale? 6-8 som i B2B, eller skal jeg køre højere med måske 6-10?

Kør programmet som det er forskrevet
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00