Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 942
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 940

Følg bodybuilding.dk på

Hvad synes i om mit trænings program?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg kører et 2-splits program hvor jeg træner 2 dage i streg og holder pause på 3 dag, hvor jeg løber en tur el. lignede.

STATS:
189 cm. høj
87,5 kg.

Jeg ved ikke hvad min bodyfat er, men jeg kunne godt tænke mig den røg længere ned.

2-split
Mandag
Bænkpres 3*8 af 90kg.
Skråbænk 3*8 af 34kg.
Fransk pres 3*8 af 37,5kg.
Kabel Incline Triceps Extension 3*10 af 40 kg.
Dragonflag 3*10
Sqaut 3*10 af 70kg.

Tirsdag
Stående Military Press 3*8 af 42.5kg
Dødløft 3*10 af 100kg.
Dumbbell Bicep Curl 3*8 af 19kg.
Power Partials 3*8 af 6kg.
Front Dumbbell Raise 3*10 af 11kg.
Push ups bredt 3*8
Hammer curls 3*8 af 17kg.

Onsdag
Stignings løb på 2-3km.

Kom med tilføjelser, spørgsmål eller noget helt trejde! :)

De bedste hilsner

Mrdsmr

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

det er mildest talt elendigt..
tag dog et 2-split herfra siden?

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Mrdsmr skrev:Jeg kører et 2-splits program hvor jeg træner 2 dage i streg og holder pause på 3 dag, hvor jeg løber en tur el. lignede.

STATS:
189 cm. høj
87,5 kg.

Jeg ved ikke hvad min bodyfat er, men jeg kunne godt tænke mig den røg længere ned.

2-split
Mandag
Bænkpres 3*8 af 90kg.
Skråbænk 3*8 af 34kg.
Dragonflag 3*10
Sqaut 3*10 af 70kg.

Tirsdag
Dødløft 3*10 af 100kg.
Push ups bredt 3*8

Onsdag
Stignings løb på 2-3km.

De bedste hilsner

Mrdsmr

Det var da et pudsigt 2-split... Ville nok anbefale noget pres/træk eller upper/lowerbody split.
Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Gilleleje

Hvad med de resterende dage i ugen?
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Det var da konstruktive svar..
Hvad er der er elendigt ved det?

Resterende dage? Jeg træner man/tirs - tor/fre - Søn/mad - osv..

Mrdsmr skrev:Det var da konstruktive svar..
Hvad er der er elendigt ved det?

Resterende dage? Jeg træner man/tirs - tor/fre - Søn/mad - osv..

Øvelsesvalget er ikke specielt godt, samt du burde dele din krop bedre. F.eks. er det en god ide at lave squat på ryg-dagen :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 120.00

Kostplan: Ingen kostplan

Okay, det stod bare ikke programmet, kun mandag og tirsdag.

Som de andre siger så er det ustruktureret, rodet og mildest talt lige til at smide i skraldespanden, du skal dog have plus for at træne ben, det er tit man ikke ser det.
Hvad med den øvre ryg, den træner du ikke eller hvad?

http://www.news.bodylab.dk/artikler/261 ... -to-basics
Prøv at kig på det program, du behøves ikke nødvendigvis at køre det, men prøv at brug det som inspiration.
Set the record straight.
Brugeravatar

Styrkeliste

Mrdsmr skrev:Jeg kører et 2-splits program hvor jeg træner 2 dage i streg og holder pause på 3 dag, hvor jeg løber en tur el. lignede.

STATS:
189 cm. høj
87,5 kg.

2-split
Mandag
Bænkpres 3*8 af 90kg.
Skråbænk 3*8 af 34kg.
Dragonflag 3*10
Sqaut 3*10 af 70kg.

Tirsdag
Dødløft 3*10 af 100kg.
Push ups bredt 3*8

Onsdag
Stignings løb på 2-3km.

De bedste hilsner

Mrdsmr

Rækkefølgen er helt til grin.
Store basisøvelser først og dernæst flerledesøvelser og til sidst iso-øvelser.

Giver desuden ikke meget mening at dine biceps har flere øvelser end dine quads.

Reputation point: 15

Saunzor skrev:Okay, det stod bare ikke programmet, kun mandag og tirsdag.

Som de andre siger så er det ustruktureret, rodet og mildest talt lige til at smide i skraldespanden, du skal dog have plus for at træne ben, det er tit man ikke ser det.
Hvad med den øvre ryg, den træner du ikke eller hvad?

http://www.news.bodylab.dk/artikler/261 ... -to-basics
Prøv at kig på det program, du behøves ikke nødvendigvis at køre det, men prøv at brug det som inspiration.

4-6 gentagelser vil give styrke, hvilket jeg ikke leder eftersom jeg ønsker hypertrofi træning.
Jo jeg træner min øvre ryg, jeg har bare ikke lige fået skrevet dem ned. Kan du ikke uddybe din mening om mit træningsprogram? Fordi jeg rammer musklerne til deres udmattelse, og har givet mig en del masse, så jeg forstår ikke hvorfor i er så uenig?

Maskinen skrev:

STATS:
189 cm. høj
87,5 kg.

2-split
Mandag
Bænkpres 3*8 af 90kg.
Skråbænk 3*8 af 34kg.
Dragonflag 3*10
Sqaut 3*10 af 70kg.

Tirsdag
Dødløft 3*10 af 100kg.
Push ups bredt 3*8

Onsdag
Stignings løb på 2-3km.

De bedste hilsner

Mrdsmr

Rækkefølgen er helt til grin.
Store basisøvelser først og dernæst flerledesøvelser og til sidst iso-øvelser.

Giver desuden ikke meget mening at dine biceps har flere øvelser end dine quads.

Hov, der er uorden i min rækkefølge, men jeg tager selvfølgelig basis øvelserne først og kører videre med flerledsøvelsene.
Og hvorfor giver det ikke mening, om jeg må spørge?

Mrdsmr skrev:4-6 gentagelser vil give styrke, hvilket jeg ikke leder eftersom jeg ønsker hypertrofi træning.

Det vil give fint med hypertrofi, så længe du kører tungt nok. Det er kosten der lang det meste af vejen bestemmer om hvorvidt du tager muskelmasse på eller ej
Mrdsmr skrev:Kan du ikke uddybe din mening om mit træningsprogram?

Som Maskinen skrev, store basisøvelser, dernæst mindre flerleds øvelser og så isolation til sidst. Groft sagt så begynd med den øvelse du kan tage flest kilo i.
Prøv at inddel det i bryst/skulder/triceps i det ene pas og ben/ryg/biceps i det andet, da du har blandet det hele sammen i en stor pærevælling, og nærmest bare har trukket det hele ud af en tombola.
Mrdsmr skrev:Fordi jeg rammer musklerne til deres udmattelse, og har givet mig en del masse, så jeg forstår ikke hvorfor i er så uenig?

Det er fint du bliver udmattet, men det er meget ineffektivt det du har linket. Hvis du ikke forstår hvad det er jeg mener, så læs en masse artikler.

Damsgaard.
Set the record straight.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg forstår dig udmærket. Men hypertrofi træning handler ikke om at kører tungt, men til muskelens udmattelse inden for 8-12 reps. 4-6 reps er eksplosivt, hvilket styrke i musklen, men ikke masse.

Ineffektivt er jo løgn. Men at jeg kunne få mere ud af det, ja muligvis, og det var såmænd også det jeg søgte efter. Men har du har 2-splits programmer jeg kan se?

Du kunne dele din krop op i BST og BRB :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Mrdsmr skrev:Jeg forstår dig udmærket. Men hypertrofi træning handler ikke om at kører tungt, men til muskelens udmattelse inden for 8-12 reps. 4-6 reps er eksplosivt, hvilket styrke i musklen, men ikke masse.

Ineffektivt er jo løgn. Men at jeg kunne få mere ud af det, ja muligvis, og det var såmænd også det jeg søgte efter. Men har du har 2-splits programmer jeg kan se?

Det program jeg har linket til er 6-8 reps, og bare fordi 4-6 reps er egnet til styrke, betyder det ikke at du ikke får masse ud af det. Når man kører i de lavere rep ender, kan man kompensere for den manglende volumen ved at øge sæt antallet. Hvis du er utilfreds med rep rangen kan du jo bare ændre lidt på det.

Det er ineffektivt ifht. back to basics.
Set the record straight.
Brugeravatar

Styrkeliste

Mrdsmr skrev:Jeg forstår dig udmærket. Men hypertrofi træning handler ikke om at kører tungt, men til muskelens udmattelse inden for 8-12 reps. 4-6 reps er eksplosivt, hvilket styrke i musklen, men ikke masse.

Jeg vil tro at de fleste der træner Max OT vil være uenig med dig. her er rep range (næsten) altid 4-6 reps, og det er for mange et ganske effektivt program for hypertrofi.

Din opfattelse af rep range og hypertrofi kontra styrke er helt off. Det ene udelukker ikke det andet, og omvendt.

Dit program ligner for mig at se lort. Med mindre du vil ligne Peter André, og udelukkende stå i vand til navlen. Den eneste ben øvelse er squat, og her tager du 20 kg mindre end i bænk? Cmon...
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Bundesball skrev:

Jeg vil tro at de fleste der træner Max OT vil være uenig med dig. her er rep range (næsten) altid 4-6 reps, og det er for mange et ganske effektivt program for hypertrofi.

Din opfattelse af rep range og hypertrofi kontra styrke er helt off. Det ene udelukker ikke det andet, og omvendt.

Dit program ligner for mig at se lort. Med mindre du vil ligne Peter André, og udelukkende stå i vand til navlen. Den eneste ben øvelse er squat, og her tager du 20 kg mindre end i bænk? Cmon...

Jeg er ikke bodybuilder, og jeg vil heller ikke ligne en. Jeg ønsker en veltrænet krop, hvor det hele er med. For mig vil det være ti gange mere værd at løbe en tur i stedet for at bruge en træning på ben øvelser.

Ja, nu har jeg fundet ud af mit program ikke er godt nok, og derfor ønsker jeg jeg svar på mit kommende spørgsmål.

Hvilket program vil være mest optimalt hvis man ønsker en veltrænet figur? Er det back to basis? eller er det en anden måde du vil fortrække?

Mrdsmr skrev:Jeg er ikke bodybuilder, og jeg vil heller ikke ligne en.

Nu er det jo heller ikke sådan at det er noget som sker fra den ene dag til den anden, men noget som tager lang tids dedikation (og ikke mindst roids, hvis du tænker på pro BB'ere)

Jeg ønsker en veltrænet krop, hvor det hele er med. For mig vil det være ti gange mere værd at løbe en tur i stedet for at bruge en træning på ben øvelser.

De to ting hænger bare ikke ordentlig sammen.. Du vil gerne have en veltrænet krop. Men du vil ikke træne dine ben ordentlig? Altså får du ikke en veltrænet krop (medmindre du kun har fokus på din overkrop, som på sigt vil give en sjov asymmetri i kroppen)

Hvilket program vil være mest optimalt hvis man ønsker en veltrænet figur? Er det back to basis? eller er det en anden måde du vil fortrække?

Som nybegynder er B2B ganske udemærket at starte med
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Mrdsmr skrev:Jeg er ikke bodybuilder, og jeg vil heller ikke ligne en. Jeg ønsker en veltrænet krop, hvor det hele er med. For mig vil det være ti gange mere værd at løbe en tur i stedet for at bruge en træning på ben øvelser.

Du modsiger dig selv. Ved ikke hvordan din definition på en bodybuilder er, men den er helt klart forskruet. Du får ikke store og veltrænede ben af løb, ligesom du ikke får noget ud af at lave 100 mavebøjninger i et sæt f.eks.
Hvis du sætter person A til at køre bentræning; squat, dødløft osv. i 1 år og sætter person B til at løbe, så kan vi godt sammenligne hvem der har de pæneste ben til den tid, catch my drift?
Mrdsmr skrev:Hvilket program vil være mest optimalt hvis man ønsker en veltrænet figur? Er det back to basis? eller er det en anden måde du vil fortrække?

Ja, back to basics.

Din opfattelse af vægttræning er fuldstændig forskruet, og vil råde til at glemme alt hvad du har lært, for det lyder som om det hele er broscience, og så starte på en ny, no offence.

Damsgaard.
Set the record straight.
Brugeravatar

Styrkeliste

Mrdsmr skrev:
Bundesball skrev:

Jeg er ikke bodybuilder, og jeg vil heller ikke ligne en. Jeg ønsker en veltrænet krop, hvor det hele er med. For mig vil det være ti gange mere værd at løbe en tur i stedet for at bruge en træning på ben øvelser.

Ja, nu har jeg fundet ud af mit program ikke er godt nok, og derfor ønsker jeg jeg svar på mit kommende spørgsmål.

Jeg tror lige vi skal tage den forfra, inden vi taler helt forbi hinanden.

Du vil gerne øge din muskelmasse. For at gøre det, skal du træne for maksimal hypertrofi, altså træne som en bodybuilder. Hvis du blot vil ligne Ronaldo eller Brad Pitt i fight club, så handler det mere om cardio og lav fedt%.

Back to basics er ganske fornuftigt til dette formål, og i programmet trænes der også forholdsvis tungt (6-8 reps). Hvis du ikke ønsker at træne ben, fair nok, det er jo dit valg. Men der sker jo ikke noget ved lige at snige lidt benpres ind hist og her, bare for at komme hele kroppen rundt. På den måde behøves du jo heller ikke at dedikere en hel træning til ben.

Mange har en tendens til at lave unødvendigt mange øvelser og sæt, jeg kender det fra mig selv. Men det betyder også at jeg ubevidst sænker vægten, fordi jeg ved jeg skal så mange øvelser og sæt igennem. Det prøver jeg at ændre på ved at træne tungt, og så holde mig til færre øvelser og færre sæt. Jeg respondere bedre på den tunge træning, fremfor den volume høje træning. Så kan jeg altid smide nogle high rep sæt ind til sidst hvis jeg ikke føler at jeg er brændt helt ud.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bundesball skrev:
Mrdsmr skrev:
Bundesball skrev:

Jeg tror lige vi skal tage den forfra, inden vi taler helt forbi hinanden.

Du vil gerne øge din muskelmasse. For at gøre det, skal du træne for maksimal hypertrofi, altså træne som en bodybuilder. Hvis du blot vil ligne Ronaldo eller Brad Pitt i fight club, så handler det mere om cardio og lav fedt%.

Back to basics er ganske fornuftigt til dette formål, og i programmet trænes der også forholdsvis tungt (6-8 reps). Hvis du ikke ønsker at træne ben, fair nok, det er jo dit valg. Men der sker jo ikke noget ved lige at snige lidt benpres ind hist og her, bare for at komme hele kroppen rundt. På den måde behøves du jo heller ikke at dedikere en hel træning til ben.

Mange har en tendens til at lave unødvendigt mange øvelser og sæt, jeg kender det fra mig selv. Men det betyder også at jeg ubevidst sænker vægten, fordi jeg ved jeg skal så mange øvelser og sæt igennem. Det prøver jeg at ændre på ved at træne tungt, og så holde mig til færre øvelser og færre sæt. Jeg respondere bedre på den tunge træning, fremfor den volume høje træning. Så kan jeg altid smide nogle high rep sæt ind til sidst hvis jeg ikke føler at jeg er brændt helt ud.

Okay, det var et brugbart svar! Jeg er faktisk lige begyndt på back to basics, eftersom folk var kritisk over for mit program. Men eftersom jeg ikke er begynder, søger jeg efter et mere dedikeret trænings program? Hvor henne kan jeg finde forskellige 2-splits programmer?

Okay, det var et brugbart svar! Jeg er faktisk lige begyndt på back to basics, eftersom folk var kritisk over for mit program. Men eftersom jeg ikke er begynder, søger jeg efter et mere dedikeret trænings program? Hvor henne kan jeg finde forskellige 2-splits programmer?

Allevegne. Google the shit out of it.

Jeg tror dog ikke du finder mange der ikke inkluderer ben. Og hvis jeg var dig, ville jeg lave mit eget, ud fra de øvelser du synes om. Men hold fokus på de store øvelser, og så kan du slutte af med isolationsøvelserne.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online