Bruger login







Ugen der gik, uge 33, 2019
HST og kropshævninger!

Tilbudsguide, uge 34, 2019
Mandler og storkøb af frugt/grønt!

Ugen der gik, uge 32, 2019
Styrke i squat og Mr. Olympia 2019!

Tilbudsguide, uge 33, 2019
Juice, kylling og pasta!


Statistik

Vi har 55800 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Dennisges

Vores medlemmer har i alt skrevet 2031590 indlæg i 86839 emner

5 nye indlæg i dag


Online
I alt: 500
Medlemmer: 7
Skjulte: 1
Gæster: 492

Følg bodybuilding.dk på

Hvad virker bedst for dig!?

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Hej derude.

Egentligt er jeg nysgerrig i at vide, hvad og hvilken træningsform/metode du synes virker eller har virket bedst for dig?

Det er ingen hemmelighed, at vi drukner i diverse træningsmetoder, principper og protokoller.

For mig er det blot interessant at høre, hvilke træningsform du finder bedst egnet for dig, og som har givet dig de bedste resultater.

Er du mest til fullbody, brosplit, 2 split, 3, split, hst, hybrid, periodiseret? og jeg skal komme efter dig, listen er lang.

Du kan naturligvis svare kort, men du er også velkommen til at uddybe dine grunde for valg af træningsform/type
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det bedste program for mig for muskelopbygning (og lidt styrke) har været PHAT.
Det bedste program for mig for styrke har været Jonnie Canditos 6 ugers program.

Begge to er dokumenteret i min logbog :-)
YouTube: http://bit.ly/SubToLifeOfDaniel
Facebook: https://fb.me/LifeofDaniel13
Instagram: danielhansenp / lifeofdaniel13
** Iværksætterpodcast: https://ivaerksaetterhistorier.dk/ **
Brugeravatar

 
Reputation point: 99
 
Indlæg: 4000
Tilmeldt: 19. okt 2011, 23:16
Geografisk sted: København
 
Træner her: Ullerslev motioncenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



danielhansen13 skrev:Det bedste program for mig for muskelopbygning (og lidt styrke) har været PHAT.
Det bedste program for mig for styrke har været Jonnie Canditos 6 ugers program.

Begge to er dokumenteret i min logbog :-)



PHAT af den gode Layne N. ;-) (hvis det er det samme program vi snakker om) Kender jeg aldeles godt. Jeg har også gode erfaringer med dette program.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



3x Fullbody er ærlig talt mest praktisk for mig, så derfor virker det bedst for mig.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 861
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fullbody da jeg træner 3 gange om ugen, og over et par år har givet fornuftige resultater. Vigtigste har været at undgå skader...
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 125
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Beingofglass skrev:3x Fullbody er ærlig talt mest praktisk for mig, så derfor virker det bedst for mig.


Et studie lavet af forskere i new zealand sidste år påviste faktisk at man sagtens kan opnå rigtig flotte resultater med et fullbody program på højde med alle andre former for vægttræning. Før i tiden havde man måske en opfatrelse af, at fullbody var godt egnet til nybegyndere, men det har faktisk vist sig, at være ligeså velegnet til de mere øvede, få at opnå pæne resultater.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tjek Jordan Peters han kører kun fullbody eller push pull LEGS TrainedByJP både ig og youtube
pump it ! pump it up!
Brugeravatar
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 28. mar 2006, 13:21
Geografisk sted: Køge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



pumpfmaster skrev:Tjek Jordan Peters han kører kun fullbody eller push pull LEGS TrainedByJP både ig og youtube


Jamen det er da også fantastisk nemt og det virker.
Vil tjekke ham ud
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MickyCBB skrev:
Beingofglass skrev:3x Fullbody er ærlig talt mest praktisk for mig, så derfor virker det bedst for mig.


Et studie lavet af forskere i new zealand sidste år påviste faktisk at man sagtens kan opnå rigtig flotte resultater med et fullbody program på højde med alle andre former for vægttræning. Før i tiden havde man måske en opfatrelse af, at fullbody var godt egnet til nybegyndere, men det har faktisk vist sig, at være ligeså velegnet til de mere øvede, få at opnå pæne resultater.


Jeg træner full body hver dag og har rgitig gode resultater med det ifht. alm. split, selvom dog meget ofte synes det, men der er ingen tegn på overtræning grundet fokus på afspændende vævet for maks gh. naturlig stimuli og sådan maks restitution osv.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg synes at Wendler 5/3/1 - Boring but big er super simpelt og lækkert.
https://jimwendler.com/blogs/jimwendler-com/boring-but-big-beefcake-training

Dan John's even easier strength er også et dejligt overskuelig projekt.
http://danjohn.net/2011/06/even-easier-strength-perform-better-notes/

Generelt er jeg mest til simple full body programmer med få øvelser og god volume, jeg træner om morgenen, så det er klart det der er mest overskueligt for mig og gør at jeg kommer afsted til centret.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. dec 2011, 13:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Marcc7 skrev:Jeg synes at Wendler 5/3/1 - Boring but big er super simpelt og lækkert.
https://jimwendler.com/blogs/jimwendler-com/boring-but-big-beefcake-training

Dan John's even easier strength er også et dejligt overskuelig projekt.
http://danjohn.net/2011/06/even-easier-strength-perform-better-notes/

Generelt er jeg mest til simple full body programmer med få øvelser og god volume, jeg træner om morgenen, så det er klart det der er mest overskueligt for mig og gør at jeg kommer afsted til centret.


Samme træningstispkt. her, og med supersetting supersettene, så går det hele i cardiotempo og samtidig kan man køre split mellem ben og overkrop for at få pumpet til at gå fra ene ekstremitet til anden for sådan ikke at hindres i reps pga. pump men istedet cykle pumpet fra over til underkrop.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:
MickyCBB skrev:
Beingofglass skrev:3x Fullbody er ærlig talt mest praktisk for mig, så derfor virker det bedst for mig.


Et studie lavet af forskere i new zealand sidste år påviste faktisk at man sagtens kan opnå rigtig flotte resultater med et fullbody program på højde med alle andre former for vægttræning. Før i tiden havde man måske en opfatrelse af, at fullbody var godt egnet til nybegyndere, men det har faktisk vist sig, at være ligeså velegnet til de mere øvede, få at opnå pæne resultater.


Jeg træner full body hver dag og har rgitig gode resultater med det ifht. alm. split, selvom dog meget ofte synes det, men der er ingen tegn på overtræning grundet fokus på afspændende vævet for maks gh. naturlig stimuli og sådan maks restitution osv.


Hvordan ser din volume ud, når nu du træner fullbody hverdag?

Her tænker jeg på antal sæt og reps?
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Marcc7 skrev:Jeg synes at Wendler 5/3/1 - Boring but big er super simpelt og lækkert.
https://jimwendler.com/blogs/jimwendler-com/boring-but-big-beefcake-training

Dan John's even easier strength er også et dejligt overskuelig projekt.
http://danjohn.net/2011/06/even-easier-strength-perform-better-notes/

Generelt er jeg mest til simple full body programmer med få øvelser og god volume, jeg træner om morgenen, så det er klart det der er mest overskueligt for mig og gør at jeg kommer afsted til centret.



Kender begge de herrer.
Jamen som du selv siger, så er jeg også af den opfattelse, at man skal holde sig til det simple. Alle mulige avanceret træningstekniker, som forced, giant, supersæt, dropsæt osv. har sin tid og plads, når det simple simpelthen ikke giver pote mere. Og tro mig, med ganske simpelt opbygget træningsprogram, så kan man nå laaaaangt!
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MickyCBB skrev:
Bilsten skrev:
MickyCBB skrev:
Beingofglass skrev:3x Fullbody er ærlig talt mest praktisk for mig, så derfor virker det bedst for mig.


Et studie lavet af forskere i new zealand sidste år påviste faktisk at man sagtens kan opnå rigtig flotte resultater med et fullbody program på højde med alle andre former for vægttræning. Før i tiden havde man måske en opfatrelse af, at fullbody var godt egnet til nybegyndere, men det har faktisk vist sig, at være ligeså velegnet til de mere øvede, få at opnå pæne resultater.


Jeg træner full body hver dag og har rgitig gode resultater med det ifht. alm. split, selvom dog meget ofte synes det, men der er ingen tegn på overtræning grundet fokus på afspændende vævet for maks gh. naturlig stimuli og sådan maks restitution osv.


Hvordan ser din volume ud, når nu du træner fullbody hverdag?

Her tænker jeg på antal sæt og reps?


træner faktisk mellem 4 - 12 sæt pr. muskelgruppe, men grundet supersetting supersættene, bliver træningen aldrig mere end 45 min. Reps. holdes mellem gængse 4 - 20 hele vejen men dog væsentlig flere i ben - helt op mod 100 reps i ben, bla. grundet jeg kører benpress mest og der kun er 200 kg. på som maks i Startrek (prof.) udstyret som centret har, men jeg træner mest funktionel træning og ikke baseret alene på at løfte vægte tungt, så flere reps i ben er også fint for bevægelsesrelative andre aspekter af træning.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:
MickyCBB skrev:
Bilsten skrev:
MickyCBB skrev:
Beingofglass skrev:3x Fullbody er ærlig talt mest praktisk for mig, så derfor virker det bedst for mig.


Et studie lavet af forskere i new zealand sidste år påviste faktisk at man sagtens kan opnå rigtig flotte resultater med et fullbody program på højde med alle andre former for vægttræning. Før i tiden havde man måske en opfatrelse af, at fullbody var godt egnet til nybegyndere, men det har faktisk vist sig, at være ligeså velegnet til de mere øvede, få at opnå pæne resultater.


Jeg træner full body hver dag og har rgitig gode resultater med det ifht. alm. split, selvom dog meget ofte synes det, men der er ingen tegn på overtræning grundet fokus på afspændende vævet for maks gh. naturlig stimuli og sådan maks restitution osv.


Hvordan ser din volume ud, når nu du træner fullbody hverdag?

Her tænker jeg på antal sæt og reps?


træner faktisk mellem 4 - 12 sæt pr. muskelgruppe, men grundet supersetting supersættene, bliver træningen aldrig mere end 45 min. Reps. holdes mellem gængse 4 - 20 hele vejen men dog væsentlig flere i ben - helt op mod 100 reps i ben, bla. grundet jeg kører benpress mest og der kun er 200 kg. på som maks i Startrek (prof.) udstyret som centret har, men jeg træner mest funktionel træning og ikke baseret alene på at løfte vægte tungt, så flere reps i ben er også fint for bevægelsesrelative andre aspekter af træning.


Du tager 100 reps i ét sæt?
Det er meget få baby'er der er pæne. De ligner det de er, et foster der har ligget fastklemt oppe i en kvinde, og er blevet presset ud igennem et meget lille hul.

-DonKahle
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21. mar 2012, 10:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MickyCBB skrev:
Beingofglass skrev:3x Fullbody er ærlig talt mest praktisk for mig, så derfor virker det bedst for mig.


Et studie lavet af forskere i new zealand sidste år påviste faktisk at man sagtens kan opnå rigtig flotte resultater med et fullbody program på højde med alle andre former for vægttræning. Før i tiden havde man måske en opfatrelse af, at fullbody var godt egnet til nybegyndere, men det har faktisk vist sig, at være ligeså velegnet til de mere øvede, få at opnå pæne resultater.


Fullbody kan "sagtens" fungere også for mere øvede, men de der studier skal virkelig læses med forbehold.
Jeg ved i det hele taget ikke hvor meget klogere vi overhovedet bliver af dem.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

I'm cruel only to be kind, said the poet.
http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer/
Brugeravatar
 
Reputation point: 1759
 
Indlæg: 6438
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Svend Fipskæg skrev:
Bilsten skrev:
MickyCBB skrev:
Bilsten skrev:
MickyCBB skrev:
Beingofglass skrev:3x Fullbody er ærlig talt mest praktisk for mig, så derfor virker det bedst for mig.


Et studie lavet af forskere i new zealand sidste år påviste faktisk at man sagtens kan opnå rigtig flotte resultater med et fullbody program på højde med alle andre former for vægttræning. Før i tiden havde man måske en opfatrelse af, at fullbody var godt egnet til nybegyndere, men det har faktisk vist sig, at være ligeså velegnet til de mere øvede, få at opnå pæne resultater.


Jeg træner full body hver dag og har rgitig gode resultater med det ifht. alm. split, selvom dog meget ofte synes det, men der er ingen tegn på overtræning grundet fokus på afspændende vævet for maks gh. naturlig stimuli og sådan maks restitution osv.


Hvordan ser din volume ud, når nu du træner fullbody hverdag?

Her tænker jeg på antal sæt og reps?


træner faktisk mellem 4 - 12 sæt pr. muskelgruppe, men grundet supersetting supersættene, bliver træningen aldrig mere end 45 min. Reps. holdes mellem gængse 4 - 20 hele vejen men dog væsentlig flere i ben - helt op mod 100 reps i ben, bla. grundet jeg kører benpress mest og der kun er 200 kg. på som maks i Startrek (prof.) udstyret som centret har, men jeg træner mest funktionel træning og ikke baseret alene på at løfte vægte tungt, så flere reps i ben er også fint for bevægelsesrelative andre aspekter af træning.


Du tager 100 reps i ét sæt?


119 reps med hele magasinet, da jeg jo ikke kunne sætte mere på. Kørte også kun et sæt med så mange gentagelser (der var lissom ikke rigtig mere ide at køre flere og jeg begyndte faktisk at spekulere på om det er sundt for hjertet - men det skete via ikke forciv tilgang til løftelse af belastningen), men gjorde det så hver dag, 365!
Jeg testede, som jeg altid gør i mine forsøg, for div. ting, men tænker nu, at cykelryttere jo også træner meget hårdt dagligt og over lange distancer - uden overtræning - og de synes enddog til en vis grad at forcere dem selv i nogen grad.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
MickyCBB skrev:
Beingofglass skrev:3x Fullbody er ærlig talt mest praktisk for mig, så derfor virker det bedst for mig.


Et studie lavet af forskere i new zealand sidste år påviste faktisk at man sagtens kan opnå rigtig flotte resultater med et fullbody program på højde med alle andre former for vægttræning. Før i tiden havde man måske en opfatrelse af, at fullbody var godt egnet til nybegyndere, men det har faktisk vist sig, at være ligeså velegnet til de mere øvede, få at opnå pæne resultater.


Fullbody kan "sagtens" fungere også for mere øvede, men de der studier skal virkelig læses med forbehold.
Jeg ved i det hele taget ikke hvor meget klogere vi overhovedet bliver af dem.


Bestemt! Det vil jeg give dig ret i. Også fordi at der fra tid til anden, "opdages" et nyt gyldent nøgle og mirakel protokol eller træningsmetode.
Er godt klar over, at man naturligvis opdager nyt heletiden, men hvormeget af det, der egentlig er brugbart i længen, det kan man kun spå om. Så på den front har du fuldstændig ret.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



For mig virker 3split med en høj volume og få valg af øvelser super godt. Dog kører jeg 3 dage og pausedag derefter og starter forfra igen
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 19. aug 2009, 12:04
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (16)
Kostplan: Vis kostplan



Ikke dumt med fosforsyren, men jeg planlægger noget forebyggelse. Jeg prøver ikke at være mysterisk, men der er ingen grund til at forklare om ideen, hvis det ikke virker ordentligt
Hva summmer, har du ikke nogen maskine du overvejer, eller er du tilfreds med Creminaen?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. aug 2019, 00:51
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Morgen: 45-60 min. cardio 6 x om ugen.

Eftermiddag: Styrke 5 x om ugen (push-ben-pull-lower-upper).

1 ugentlig restday.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 15. maj 2015, 18:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster