Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Moose skrev:VL sko er vanvittigt dyre og jeg synes derfor at det er ånsvagt at købe et par før man har trænet mange år.
Køb et par billige sko med en flad, tynd og hård bund, de skal helst kunne snørres.
Smid evt. et par skiver eller en måtte i hård gummi under hælene, når du skal udføre squats.
Jeg bruger selv et par boksestøvler jeg har købt billigt hos en meget stor sportstøjs butik i england.

MadzP92 skrev:Moose skrev:VL sko er vanvittigt dyre og jeg synes derfor at det er ånsvagt at købe et par før man har trænet mange år.
Køb et par billige sko med en flad, tynd og hård bund, de skal helst kunne snørres.
Smid evt. et par skiver eller en måtte i hård gummi under hælene, når du skal udføre squats.
Jeg bruger selv et par boksestøvler jeg har købt billigt hos en meget stor sportstøjs butik i england.
Er 500kr mange penge?. Ingen siger man behøver købe det dyreste
OT: hvis du har det fint med at squatte med flade sko er otomix fine.

Moose skrev:MadzP92 skrev:Moose skrev:VL sko er vanvittigt dyre og jeg synes derfor at det er ånsvagt at købe et par før man har trænet mange år.
Det er vel relativt.
500kr. er billigt for et tv men vantittig dyrt for et par sko med løftet hæl til træning

Hyber69 skrev:Hey
Har besluttet mig for at investere i nogle sko til at træne i!
Men hvad skal jeg købe hvis jeg skal kunne squatte, dødløfte og kunne bruge dem til alm træning?
Findes de hvis det ikke skal være "squat/vægtløfter sko?

Moose skrev:MadzP92 skrev:Moose skrev:VL sko er vanvittigt dyre og jeg synes derfor at det er ånsvagt at købe et par før man har trænet mange år.
Det er vel relativt.
500kr. er billigt for et tv men vantittig dyrt for et par sko med løftet hæl til træning.
Især hvis vi ser på cost/benefit for en intermediate, 2,5kg skiver under hælene eller et par vl sko til 500++++kr.

storm23 skrev:Ville ikke på nogen måde anbefale en sko med hævet hæl til DL, trækker du konventionelt, er det næsten ligesom at lave deficit deadlifts, hvis du har en sådan sko på.
Køb en kvalitetssko der holder, fx adidas power perfect eller adipower, pendlay do wins, nike romaleos osv
Held og lykke

Moose skrev:Min Pointe står stadig. Selvom du kan få VL sko til en forholdsvis okay pris, så vil jeg mene at man skal have trænet i nogle år og være sikker på at det er noget man vil fortsætte med i mange år fremad.
Så vil jeg mene at det kan svare sig at købe sig et par gode VL sko, til de der 1000kr+ det nu vil koste.
Men det er åndssvagt at købe et par specielle sko med få anvendelsesmuligheder og så opdage at det ikke var noget for dig, eller at du slet ikke havde brug for VL sko og squatter bedst med flad hæl.
Moose skrev:De billige på Amazon er for øvrigt kun størrelse 15uk og jeg kan intet finde på Bodylab

The Juice skrev:
Ja, din pointe er såmen fin nok. Problemet er bare, at den forudsætter et tænkt scenarie uden nuancer, hvor mulighed for videresalg af brugte varer ikke eksisterer...
Strøtanke: ville du også anbefale folk, der begynder at løbe i deres fritid at sjoske afsted i deres gamle Adidas Superstar?
).

Moose skrev:Nu kan det jo ikke helt sammenlignes, da en VL Sko for de fleste kun vil blive brugt til Squat og OHP. Men en løbesko vil blive brugt under hele træningen. Efter min optik er det det samme at opfordre en nybegynder til at købe VL Sko som det er at opfordre ham til at købe en slingshot eller ram. Det handler om at finde ud af hvad man har brug for, før man køber det.

The Juice skrev:Moose skrev:Nu kan det jo ikke helt sammenlignes, da en VL Sko for de fleste kun vil blive brugt til Squat og OHP. Men en løbesko vil blive brugt under hele træningen. Efter min optik er det det samme at opfordre en nybegynder til at købe VL Sko som det er at opfordre ham til at købe en slingshot eller ram. Det handler om at finde ud af hvad man har brug for, før man køber det.
Håbløs analogi, desværre. En slingshot er et weakpoint-træningsredskab, som kun meget ambitiøse SL'ere investerer i, endsige benytter sig af. VL-sko er noget alle med en sund interesse for vægttræning får brug for. VL-sko er desuden skadesforebyggende, deraf min sammenligning med ordentlige løbesko.

storm23 skrev:Langt de fleste gymrats squatter ikke til dybde i converse.
Men ang. prisen, hvis du løfter tunge vægte, vil et par converse ikke holde ret lang tid, da der oftes lægges vægt på ydersiden af foden + hælen. Et par converse koster fra 400 - 650 kr
Et par top notch VL sko koster i omegnen af 1600 kr, og går for de flestes vedkommende aldrig i stykker
Jeg synes ikke der bør være tvang indblandet i valg af sko, men det er mere med at få alle kortene lagt på bordet, så man kan træffe kvalificerede valg, når man går ud og investerer pengene i et par sko, hvadenten de koster 500 kr, eller 1600 kr
Held og lykke

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 94 gæster