Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Moqensen skrev:Stående straight bar barbell curls med skulderbredde greb
- en rigtig massebygger.

Rambo-Ringsted skrev:hvorfor er hammer-curls lige en øvelse for egoet??
jeg tager mindre i hammer-culrs end i dumbell-curls så synes det er en lidt underlig konklusion du er kommet med Misterhamper... selv føles dumbell-curls til at ramme biceps meget hårdere men den er da ikke lettere og ubrugelig...

`BALLE´ skrev:21's gør godt!

triple skrev:`BALLE´ skrev:21's gør godt!
Og hvorfor det om jeg må spørge?
Almindelig 3 x 8 giver da meget bedre.

`BALLE´ skrev:triple skrev:`BALLE´ skrev:21's gør godt!
21's sørger for du ikke lister af med halve reps, med 21's får du strukket biceps helt ud, men sørger også for du får ramt "the peak". 3x8 er også godt, no doubt.

Blitz skrev:`BALLE´ skrev:triple skrev:`BALLE´ skrev:21's gør godt!
21's sørger for du ikke lister af med halve reps, med 21's får du strukket biceps helt ud, men sørger også for du får ramt "the peak". 3x8 er også godt, no doubt.
21(7+7+7) er den coleman laver i centret hans video?

`BALLE´ skrev:triple skrev:`BALLE´ skrev:21's gør godt!

Nick187 skrev:`BALLE´ skrev:triple skrev:`BALLE´ skrev:21's gør godt!
Hvordan mener du lige man rammer "the peak"?

`BALLE´ skrev:Nick187 skrev:`BALLE´ skrev:triple skrev:`BALLE´ skrev:21's gør godt!
Ved maksimal sammentrækning af musklen...

Nick187 skrev:`BALLE´ skrev:Nick187 skrev:`BALLE´ skrev:triple skrev:`BALLE´ skrev:21's gør godt!
Kan godt være det ikke er det du mener, men du kan ikke fokusere på dele af biceps, som den øverste eller nederste del. En muskelfiber aktiveres altid i sin fulde længde, med samme kontraktionskraft over hele fibren.

`BALLE´ skrev:Nick187 skrev:`BALLE´ skrev:Nick187 skrev:`BALLE´ skrev:triple skrev:`BALLE´ skrev:21's gør godt!
Kan godt være det ikke er det du mener, men du kan ikke fokusere på dele af biceps, som den øverste eller nederste del. En muskelfiber aktiveres altid i sin fulde længde, med samme kontraktionskraft over hele fibren.
Det er jeg uenig med dig i... Jeg kan kun argumentere i praksis og ikke i teori, og du omvendt formoder jeg. Jeg træner biceps både med bredt, mellem og smalt greb. Derved rammer jeg bicepsen fra flere vinkler. Ved at fokusere på f.eks bredt greb arbejder den øvre del af bicepsen mere end den nederste del, og derved lægges et størrere pres på den. Hvilket du kan ændre biceps form ved "peak". Så vidt jeg ved består biceps af 2 hoveder.
Påstand 3: Man kan via træning ændre en muskels form!
Man har længe haft den fejlagtige antagelse, at man kan ændre en muskels form via træning. Har man f. eks en kort biceps, hvor der er et stort mellemrum mellem biceps og underarm, når man spænder, så skulle man bare træne preacher curls og diverse, så ville problemet forsvinde. Manglede man top på biceps, så skulle man bare træne concentration curls. Sådan hænger tingene bare ikke sammen. Når der er et stort mellemrum mellem biceps og underarm, så er det fordi man er født med en lang insertionssene, og det kan man som sådan ikke gøre noget ved. Biceps ændrer ikke lige pludselig form, fordi man træner den med specifikke øvelser. Man kan selvfølgelig træne sin biceps, så den vokser. Men med tiden vil man ikke få en meget anderledes biceps. Man vil bare have en meget større biceps, med et mellemrum ned til underarmen.

`BALLE´ skrev:Nick187 skrev:`BALLE´ skrev:Nick187 skrev:`BALLE´ skrev:triple skrev:`BALLE´ skrev:21's gør godt!
Det er jeg uenig med dig i... Jeg kan kun argumentere i praksis og ikke i teori, og du omvendt formoder jeg. Jeg træner biceps både med bredt, mellem og smalt greb. Derved rammer jeg bicepsen fra flere vinkler. Ved at fokusere på f.eks bredt greb arbejder den øvre del af bicepsen mere end den nederste del, og derved lægges et størrere pres på den. Hvilket du kan ændre biceps form ved "peak". Så vidt jeg ved består biceps af 2 hoveder.
Old school skrev:Du kan ikke træne biceps eller andre muskler fra forskellige vinkler...

Moqensen skrev:Old school skrev:Du kan ikke træne biceps eller andre muskler fra forskellige vinkler...
Du kan godt træne fx bryst fra forskellige vinkler.
Ved incline flytter du jo stresset op på den øvre del af brystet.
Old school skrev:Moqensen skrev:Old school skrev:Du kan ikke træne biceps eller andre muskler fra forskellige vinkler...
ja og, du træner stadig ikk andet end brystmusklen, du kan ikke vælge at træne øvre, nedre eller siden for den sags skyld...

`BALLE´ skrev:Old school skrev:Moqensen skrev:Old school skrev:Du kan ikke træne biceps eller andre muskler fra forskellige vinkler...
ja og, du træner stadig ikk andet end brystmusklen, du kan ikke vælge at træne øvre, nedre eller siden for den sags skyld...
Hold nu op, det kan man altså. Hvis du incliner lægger du press på det øverste af brystet, hvis du decliner ligger du på det nederste. Hvis du squatter med let spredte ben lægger du press på indersiden, hvis du gør det med samlede ben lægger du press på ydersiden. Du kan ikke lave om på musklens form, men du kan træne dele af muskelen størrere så den får en anden form.

`BALLE´ skrev:Never mind...
Old school skrev:Moqensen skrev:Old school skrev:Du kan ikke træne biceps eller andre muskler fra forskellige vinkler...

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster