Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69536 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Kæmperen skrev:Lyder som et par gode forslag.
Bruger I straps?

Detorian skrev:Med straps. Uden er sgu for styrkeløftere, og man er jo ikke BB'er for ingenting. Jeg bruger dem dog ikke til at varme op med.

Bay skrev:Varmer om regel om med overhånd til lidt over 100kg - men ellers mix.
Man burde starte med overhånd til man ikke kunne det længere, så sit "dårlige" mixgreb og så det mixgreb man er bedst i.
Kæmperen skrev:Detorian skrev:Med straps. Uden er sgu for styrkeløftere, og man er jo ikke BB'er for ingenting. Jeg bruger dem dog ikke til at varme op med.
Går ud fra det er med proneret greb?

Detorian skrev:Kæmperen skrev:Detorian skrev:Med straps. Uden er sgu for styrkeløftere, og man er jo ikke BB'er for ingenting. Jeg bruger dem dog ikke til at varme op med.
Det er mixed grib.

Kæmperen skrev:Detorian skrev:Kæmperen skrev:Detorian skrev:Med straps. Uden er sgu for styrkeløftere, og man er jo ikke BB'er for ingenting. Jeg bruger dem dog ikke til at varme op med.
Det er mixed grib.
Jeg synes bare det er svært at få mine straps til at sidde når jeg bruger mixed-grip. Er det slet ikke et problem for dig?

Thomas Jagd skrev:Kæmperen skrev:Detorian skrev:Kæmperen skrev:Detorian skrev:Med straps. Uden er sgu for styrkeløftere, og man er jo ikke BB'er for ingenting. Jeg bruger dem dog ikke til at varme op med.
Det er mixed grib.
Jeg synes bare det er svært at få mine straps til at sidde når jeg bruger mixed-grip. Er det slet ikke et problem for dig?
Hvis du bruger straps er der jo slet ingen idé i at bruge mixed grip. Mixed grip anvendes for at "styrke" grebet. Og det er jo på ingen måde et problem med straps.
Personligt kører jeg med dobbelt overhåndsgreb og straps, da vi ikke må bruge magnesium i mit center. Men grebet har heller aldrig været et problem for mig, sålænge jeg kan anvende magensium og sålænge stangen ikke er åle-glat ligesom de gamle stænger i mit center er det. Jeg kan uden problemer lave rack pulls med 300 kg, med mixed grip og magnesium (samt lukke CoC 2½ med højre), så jeg ser det overhovedet ikke som et problem at jeg kører min almindelige træning med straps og dobbelt-overhåndsgreb. Om ikke andet så giver det et mere jævnt træk.

Sneeky Bastard skrev:Er der nogen, der har erfaring med om en konsekvent anvendelse af et bestemt mixed greb f.eks. højre hånd supineret og venstre hånd proneret, giver en mærkbar ubalance i ens underarmsstyrke?
Jeg har i hvert fald selv konstateret, at der er en forskel på mit løft, når jeg skifter i mit vanelig mixed grip.

Sneeky Bastard skrev:Er der nogen, der har erfaring med om en konsekvent anvendelse af et bestemt mixed greb f.eks. højre hånd supineret og venstre hånd proneret, giver en mærkbar ubalance i ens underarmsstyrke?
Jeg har i hvert fald selv konstateret, at der er en forskel på mit løft, når jeg skifter i mit vanelig mixed grip.

- af erfaring vil jeg råde dig til at holde dig til overhåndsgreb, så langt op i vægt som dine hænder tillader dig 
Kæmperen skrev:Thomas Jagd skrev:Kæmperen skrev:Detorian skrev:Kæmperen skrev:Detorian skrev:Med straps. Uden er sgu for styrkeløftere, og man er jo ikke BB'er for ingenting. Jeg bruger dem dog ikke til at varme op med.
Det er mixed grib.
Hvis du bruger straps er der jo slet ingen idé i at bruge mixed grip. Mixed grip anvendes for at "styrke" grebet. Og det er jo på ingen måde et problem med straps.
Personligt kører jeg med dobbelt overhåndsgreb og straps, da vi ikke må bruge magnesium i mit center. Men grebet har heller aldrig været et problem for mig, sålænge jeg kan anvende magensium og sålænge stangen ikke er åle-glat ligesom de gamle stænger i mit center er det. Jeg kan uden problemer lave rack pulls med 300 kg, med mixed grip og magnesium (samt lukke CoC 2½ med højre), så jeg ser det overhovedet ikke som et problem at jeg kører min almindelige træning med straps og dobbelt-overhåndsgreb. Om ikke andet så giver det et mere jævnt træk.
Det var også derfor jeg gik ud fra han brugte overhånd.
Kunne ikke helt se fidusen i det.

Detorian skrev:Kæmperen skrev:Thomas Jagd skrev:Kæmperen skrev:Detorian skrev:Kæmperen skrev:Detorian skrev:Med straps. Uden er sgu for styrkeløftere, og man er jo ikke BB'er for ingenting. Jeg bruger dem dog ikke til at varme op med.
Det er mixed grib.
Grunden til jeg bruger straps til mixed grib, er at det fungerer bedst for mig på den måde, jeg kan løfte meget tungere, end hvis jeg kørte på andre måder. Jeg tror en af de eneste metoder jeg endnu ikke har prøvet, er at køre med underhånd på begge hænder, men det kommer jeg heller aldrig til.
Jeg har løftet 200 kilo som 16 årig med en vægt på 80 kilo med overhånd og straps, men efter jeg for en del år siden skiftede til at køre mixed med straps, har jeg meget lettere ved at køre en clean bevægelse i hele kroppen, hvis I forstår. Det har også helt klart hjulpet til at jeg f.eks. har kunnet lave 5*5 med 210 kilo.
Hvad angår at stramme ens straps med et mixed grib, handler det bare om at øve sig. Det er rigtigt nok at det kan være svært lige i starten, men du lærer det efterhånden, jeg har hjulpet mange før med teknikken. Det er nu meget let når man først lige lærer det.
Måden jeg gør det på, er at jeg først bruger højre hånd til at hjælpe den ventre hånd med at få dens strap fastgjort til stangen, derefter bruger jeg højre hånd til at få dens strap på. Det lyder indviklet, men hvis du ønsker det, kan jeg filme det, så er det lidt nemmere.

Kæmperen skrev:Detorian skrev:Kæmperen skrev:Thomas Jagd skrev:Kæmperen skrev:Detorian skrev:Kæmperen skrev:Detorian skrev:Med straps. Uden er sgu for styrkeløftere, og man er jo ikke BB'er for ingenting. Jeg bruger dem dog ikke til at varme op med.
Det er mixed grib.
Grunden til jeg bruger straps til mixed grib, er at det fungerer bedst for mig på den måde, jeg kan løfte meget tungere, end hvis jeg kørte på andre måder. Jeg tror en af de eneste metoder jeg endnu ikke har prøvet, er at køre med underhånd på begge hænder, men det kommer jeg heller aldrig til.
Jeg har løftet 200 kilo som 16 årig med en vægt på 80 kilo med overhånd og straps, men efter jeg for en del år siden skiftede til at køre mixed med straps, har jeg meget lettere ved at køre en clean bevægelse i hele kroppen, hvis I forstår. Det har også helt klart hjulpet til at jeg f.eks. har kunnet lave 5*5 med 210 kilo.
Hvad angår at stramme ens straps med et mixed grib, handler det bare om at øve sig. Det er rigtigt nok at det kan være svært lige i starten, men du lærer det efterhånden, jeg har hjulpet mange før med teknikken. Det er nu meget let når man først lige lærer det.
Måden jeg gør det på, er at jeg først bruger højre hånd til at hjælpe den ventre hånd med at få dens strap fastgjort til stangen, derefter bruger jeg højre hånd til at få dens strap på. Det lyder indviklet, men hvis du ønsker det, kan jeg filme det, så er det lidt nemmere.
Nu er jeg jo helt tosset med videoer. Så en upload er meget velkommen![]()
På den måde er der større chance for at jeg kan afprøve metoden.
Forestiller mig heller ikke at der er nogen der bruger underhåndsgreb. Men jeg syntes lige den skulle med

Så det ser vanskeligere ud end det er.
Bay skrev:Varmer om regel om med overhånd til lidt over 100kg - men ellers mix.
Man burde starte med overhånd til man ikke kunne det længere, så sit "dårlige" mixgreb og så det mixgreb man er bedst i.

TBD skrev:Jeg synes godt lige at topic starter kunne se at gøre sådan at man kan stemme på "låse greb".
Jeg bruger også låsegreb ligesom 2 andre har skrevet. Jeg har ingen problemer med at holde stangen, hvilket jeg havde før.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster