Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Pind skrev:Hvis du ligger i underskud energimæssigt, så mister du det hurtigere end du gainer. Elite udøver eller ej.
Muskler er, fra kroppen synspunkt, ikke noget godt at bære rundt på når de ikke bliver brugt da de kræver energi at opretholde. Derfor reduceres de. Når man ikke laver noget går det relativt hurtigt med at det forsvinder. Jo mere masse du har jo hurtigere går det.

Pind skrev:Hvad snakker du om Anmoho?
"hurtigere end du gainer"
"...går det relativt hurtigt "

Xiva skrev:Når du bruger dekon sker følgende:
1. Dine neurale tilpasninger forsvinder.
2. Igår så vi et forsøg, der var blevet lavet på utrænede personer. De trænede i 90 dage. Efter de 90 dage, havde de en øgning på 24% type II fibre og 11% type I fibre. Så stoppede de med at træne (dekon) og allerede efter 10 dages dekon var type II fibrene 11% større, hvilket vil sige et fald på 13%!!!!!, blot på 10 dages dekon.
Det burde være rigeligt argument for at man ikke skal holde dekon, dont you think?

Pind skrev:Ja point taken... Det var et forsøg på at forklare hvorfor at man mistede mere i underskud når man ikke bruger kroppen. Kan dog godt se det ikke svarede på meget.![]()
At sætte tal på det er dog umuligt da der, som du selv påpeger, er mange faktore der spiller ind mht. hvor hurtigt det går.
Skal man dog have noget at føle på, så må man tage de folks ord der lige har været på Krop og Kraft seminar i The Gym. Hvor de fik et forsøg præsenteret omhandlende dekon. Det blev diskuteret for ikke så længe siden: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?f=3&t=34398Xiva skrev:Når du bruger dekon sker følgende:
1. Dine neurale tilpasninger forsvinder.
2. Igår så vi et forsøg, der var blevet lavet på utrænede personer. De trænede i 90 dage. Efter de 90 dage, havde de en øgning på 24% type II fibre og 11% type I fibre. Så stoppede de med at træne (dekon) og allerede efter 10 dages dekon var type II fibrene 11% større, hvilket vil sige et fald på 13%!!!!!, blot på 10 dages dekon.
Det burde være rigeligt argument for at man ikke skal holde dekon, dont you think?
Af det må man jo konkludere at det går, som sagt "relativt hurtigt" den anden vej. Et konkret tal kan jeg, eller nogen anden for den sags skyld, dog ikke give dig.

Anmoho skrev:Hurtigere end et Jet fly? Hurtigere end en istid? Hurtigere end min senseo maskine kan lave to kopper kaffe? relativt hurtigt er jo ret... relativt.

Martin88 skrev:Tjae, jævnfør det studie der er at finde på MOL, så mister man op mod 50% af den opbyggede muskelmasse under en 3 måneders periode på kun 10 dage med pause.
.

Troels Toft skrev:Martin88 skrev:Tjae, jævnfør det studie der er at finde på MOL, så mister man op mod 50% af den opbyggede muskelmasse under en 3 måneders periode på kun 10 dage med pause.
.
hvad mener du med det?

junikz skrev:Troels Toft skrev:Martin88 skrev:Tjae, jævnfør det studie der er at finde på MOL, så mister man op mod 50% af den opbyggede muskelmasse under en 3 måneders periode på kun 10 dage med pause.
.
hvad mener du med det?
Det han mener er, at hvis man opbygger 4kg muskelmasse på 3md (ja et eksempel), så på 10dages pause har man mistet 2kg.
Om der er hold i det eller ej, aner jeg ikke.
DennisO skrev:hvad så med det (kan ikke huske hvor jeg har læst det, men det er her, i en artikel)
at man først begynder at miste muskelmasse efter 14 dage.
Det er derfor man ikke skal være urolig når man holder en pause?
Eller det er måske mig der er helt galt på den.
Fandt det lige her:
http://bodybuilding.dk/artikler/bodybui ... usser.html
Det første kroppen skiller sig af med, er konditioneringen, og det kan vi drage fordel af. For ved at tage 7-10 dage fri fra træningen i slutningen af en cyklus, er vi istand til at dekonditionere kroppen 100 %, uden at miste muskelmasse overhovedet

Jeppe skrev:@Xiva
Det resultat siger vel bare ikke så meget? Spørsmålet er vel, hvor hurtigt man genopbygger det, man har mistet på de 10 dage, når man genoptager træningen.
Hvis nu den mistede muskelmasse primært er et resultat af mindre væske i musklerne, så skal der måske kun et par ganges træning, før man er oppe på niveau igen.
Personligt synes jeg, et studie med træning vs. træning - 10 dages pause - træning havde været meget mere interessant, da det er den situation vi alle engang imellem står i, med mindre vi har besluttet os for at stoppe helt med træningen, hvor muskelmassetabet betyder mindre (det ved vi jo kommer til at ske som følge af træningsophør).

Troels Toft skrev:Så hvis jeg træner i 3 år, føler mig tilfreds med min krop og stopper med at træne, så vil min krop i løbet noget tid ligne den krop jeg startede med at træne?

Troels Toft skrev:Så hvis jeg træner i 3 år, føler mig tilfreds med min krop og stopper med at træne, så vil min krop i løbet noget tid ligne den krop jeg startede med at træne?

Martin88 skrev:Tjae, jævnfør det studie der er at finde på MOL, så mister man op mod 50% af den opbyggede muskelmasse under en 3 måneders periode på kun 10 dage med pause. Håber detk an bruges itl noget.
Læs gerne selv hele artiklen.

incognito skrev:Martin88 skrev:Tjae, jævnfør det studie der er at finde på MOL, så mister man op mod 50% af den opbyggede muskelmasse under en 3 måneders periode på kun 10 dage med pause. Håber detk an bruges itl noget.
Læs gerne selv hele artiklen.
det er det samme studie i taler om. Iøvrigt er det ikke tab af muskelfibre der betinger muskeltabet men en nedgang i fiberstørrelse.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster