Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1073
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1070

Følg bodybuilding.dk på

Hvor meget cardio under cut?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg cutter pt. hvor jeg prøver at ramme 300-500 kcal underskud.

Hver uge består 3 dages med fullbody træning, hvor jeg kører rimelig tungt, men jeg blev nysgerrig efter hvor meget cardio i har om ugen under cut?

Snakker vi 15 min. før hvert træningspas, eller snakker vi noget helt andet?

Kort spurgt: Hvor meget cardio dyrker I under cut?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Personligt ca. 75 minutter om ugen.
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

30-40 min om ugen.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Hmmm. Omkring 300-400 minutter i ugen :wink:
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

120 til 300 minutter pr. uge
Brugeravatar

Garik, seriøst? 5-6 timer om ugen er godt nok en slat.

Jeg må godt nok indrømme at min uge også kun byder på max 40-50 min. (som de andre skriver) om ugen med cardio, men det er vel heller ikke mængden af cardio det kommer an på, hvis det "bare" er cut med 300-500 kcal underskud.

Garik træner du til noget løb eller hvad? :P
Brugeravatar

300-350 min i ugen :)
Dette er igennem løb og fodbold :) synes personligt dem letteste måde at træne det på er igennem sport ;) Pt cutter jeg dog ikke så alt det løb gør at jeg må spise en masse ekstra mad ( win/win ) :D

Deyra skrev:Garik, seriøst? 5-6 timer om ugen er godt nok en slat.

Jeg må godt nok indrømme at min uge også kun byder på max 40-50 min. (som de andre skriver) om ugen med cardio, men det er vel heller ikke mængden af cardio det kommer an på, hvis det "bare" er cut med 300-500 kcal underskud.

Garik træner du til noget løb eller hvad? :P

Hehe, var lidt ment i spøg. Stiller op til DBFF Newcomers stævne her til april, så det er kun derfor.

Ellers ville jeg nok lave noget intervaltræning i en 15 minutters tid en tre-fire gange ugentligt - måske trappe op senere på "sæsonen" :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Kører selv 30-45 min kardio, ved hver trænings pas :-). Det vil sige 5 gange om ugen.
Også når jeg bulker.
Brugeravatar

Kommer anpå hvor meget du har behov for at nå dine mål, samt hvor store dine krav er til restitution og din nuværende kost og form :) så det er lidt svært at svare på, men start ud med noget du nemt kan overkomme og så øg stille og roligt til du rammer et fornuftigt mængde cardio, som opfylder dine behov :)
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Ah ja, på den måde Garik, så giver det mere mening :wink: hehe...

Jamen mit mål er at blive cut og fit til sommer og jeg er på rette vej. Jeg har altid brugt 15 min. interval på løbebåndet inden mit pas, og det fungerer også fint nok, men ville bare lige høre hvad i andre gør/gjorde, for jeg kom i tvivl om det var for lidt.

Men hvis jeg holder mig i 300-500 kcal underskud hele tiden og supplere mit fullbody 3x ugen med 15 min interval, så er det vel også OK? Som jeg spurgte om tidligere, så er det vel heller ikke mængden af cardio det kommer an på, hvis det "bare" er cut med 300-500 kcal underskud. Altså bare man holder sig i underskud? For en 15 mins. interval pt. er ikke mere end ca. 3 km. løb for mig.
Brugeravatar

løb og andet cardiotræning gør jo bare at du kan spise lidt mere end hvis du ikke lavede nogen fysisk træning, og stadigvæk ligge i et kalorieunderskud på 300-500 :) hvis du ikke laver noget som helst i løbet af dagen er det jo stadigvæk muligt at ligge i et kalorieunderskud på 500, det ville bare betyde at du ikke må spise ligeså meget som når du dyrker cardio træning. :)

men hvis man både vil være slank og fit er cardio træning da selvfølgelig vejen frem til en sund krop under cut :)

Det er også alt for meget, konkurrenceplaner eller ej.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 225.00

The Juice skrev:

Det er også alt for meget, konkurrenceplaner eller ej.

Det er der jo delte meninger om :wink: Vend tilbage når du selv har stået i samme situation.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:Det er der jo delte meninger om Vend tilbage når du selv har stået i samme situation.

Jeg kan ikke se nogen nævneværdig forskel på at gå fra eksempelvis 15 til 8 % kropsfedt uanset om målet er konkurrence eller stranden. De sidste tre procentpoint er notorisk mere genstridige, og her vil jeg gerne medgive at jeg ikke har hands on erfaring. Men langt hovedparten af et hvilket som helst cut kan sagtens gennemføres med en særdeles moderat mængde cardio. Det har jeg trods alt selv haft succes med de tre forrige år, og i år lader ikke til at blive nogen undtagelse :wink:
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

The Juice skrev:
Garik skrev:Det er der jo delte meninger om Vend tilbage når du selv har stået i samme situation.

Jeg kan ikke se nogen nævneværdig forskel på at gå fra eksempelvis 15 til 8 % kropsfedt uanset om målet er konkurrence eller stranden. De sidste tre procentpoint er notorisk mere genstridige, og her vil jeg gerne medgive at jeg ikke har hands on erfaring. Men langt hovedparten af et hvilket som helst cut kan sagtens gennemføres med en særdeles moderat mængde cardio. Det har jeg trods alt selv haft succes med de tre forrige år, og i år lader ikke til at blive nogen undtagelse :wink:

Men cardio er SJÅV =;
Brugeravatar

The Juice skrev:

Enig. Men du glemmer tidsrammen. Et almindeligt cut kan vare i alt fra 30-365 dage og længere. Har du kun et bestemt antal dage, må msn jo tilpasse.

Men lader til vi, overordnet set, faktisk er enige.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

@The Juice, du skriver "Men langt hovedparten af et hvilket som helst cut kan sagtens gennemføres med en særdeles moderat mængde cardio. Det har jeg trods alt selv haft succes med de tre forrige år, og i år lader ikke til at blive nogen undtagelse :wink:"

Hvad er, for dig at sige, en modedrat mængde cardio træning?

Jeg spørger bare fordi jeg er nysgerrig :)
Brugeravatar

Hvis man allerede er i 300-500 kcal underskud via kostplan er det vel ikke smart at dyrke for meget cardio, da man så kommer længere ned i underskud ?? eller hvad :)
Brugeravatar

Garik skrev:Enig. Men du glemmer tidsrammen. Et almindeligt cut kan vare i alt fra 30-365 dage og længere. Har du kun et bestemt antal dage, må msn jo tilpasse.

Men lader til vi, overordnet set, faktisk er enige.

Tidsrammen skal vel være præcis så lang at man ved en ugentlig vægtreduktion på ½-1 kg kan nå at smide det nødvendige. Smider man mere end det, øger man risikoen for samtidig at brænde den dyrebare muskelmasse af.

Hvis vi er enige, forstår jeg ikke, at du har lavet så meget cardio i de indledende faser af din diæt.

Deyra skrev:Hvad er, for dig at sige, en modedrat mængde cardio træning?

1-2 timer om ugen afhængig af, hvordan ens program ser ud. Personligt laver jeg ikke ret meget cardio pt., fordi jeg stadig kan tabe mig uden. Jeg regner med at lave mere, når fedtet begynder at blive sværere at smide.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Kasper 91 skrev:Hvis man allerede er i 300-500 kcal underskud via kostplan er det vel ikke smart at dyrke for meget cardio, da man så kommer længere ned i underskud ?? eller hvad :)

At dyrke cardio ud over det daglige underskud på 300-500 kcal vil bevirke et større underskud såfremt man indtager samme mængde føde.
den ekstra cardio kan også bruges til at man kan indtage en større mængde mad dagligt, og modvirker dermed den sult følelse man ellers ville rende rundt med under cut, men personligt ville jeg nok stile efter et samlet tab på mellem 500-700 kcal underskud, da et yderligere tab helt sikkert vil tære for meget på muskel massen,(dog individuelle forskelle ).

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Yes august, det er jeg med på, og det er også logisk nok et eller andet sted, men som der blev skrevet tidligere, så må cardio 1-2 timer om ugen da også hjælpe en med at komme i bedre form (kondition) og i det hele taget få en til at være mere fit osv.?

Men jeg er nok med på at hvis jeg f.eks. må spise 2000 kcal. og jeg har spist 1500 kl. 16, løber jeg så en tur og forbrænder 250 kcal. ja så har jeg pludselig 750 kcal. at løbe på igen.

@The Juice: Jeg gad sgu godt at kunne smide fedt uden at dyrke meget cardio. Men det kan alle vel et eller andet sted, bare man holder sig under ens ligevægtsindtag? Men for dig og andre personer, der går det bare hurtigere? Rigtig forstået?

Men det er ikke noget med man får et flottede "cut" / trimmet krop ved at dyrke cardio træning under sin cut diæt? Eller er det samme resultat man vil opnå bed at ligge i 500 kcal underskud og så bare holde sig til de 3x fullbody om ugen?
Brugeravatar

Deyra skrev:
@The Juice: Jeg gad sgu godt at kunne smide fedt uden at dyrke meget cardio. Men det kan alle vel et eller andet sted, bare man holder sig under ens ligevægtsindtag? Men for dig og andre personer, der går det bare hurtigere? Rigtig forstået?

Men det er ikke noget med man får et flottede "cut" / trimmet krop ved at dyrke cardio træning under sin cut diæt? Eller er det samme resultat man vil opnå bed at ligge i 500 kcal underskud og så bare holde sig til de 3x fullbody om ugen?[/quote
]

Nej det går ikke nemmere for juice og andre med at tabe sig, de har bare prøvet det før, og ved hvilke metoder der skal i brug for et nemt diæt forløb.
Derudover får du heller ikke en flottere figur, ved at implementere cardio træning, dette vil blive præcist det samme look, såfremt sammenligningen går på vægttræning uden løb, og vægttræning med løb.

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online