Jimmi96 skrev:Hvordan ville i komme op på 4500 kcal
Har problemer med at komme helt derop
Spiser hverdag 500 gram ris og en pakke oksekød 500 gram 8-12%
130 gram havergryn om morgen en liter skummet mælk en banan 20 gram mandler
20 gram olivenolie har i nogen ider hvordan jeg skal komme helt derop :/
Ved at spise det du gør der, får du omkring 3896 kcal, ved at erstatte skummemælk med sødmælk giver det istedet 4184. Altså er der under alle omstændigheder ikke meget, som mangler. Jeg ved ikke, om det her er dit "safe-food" eller hvordan, siden 500 g (ukogte) ris er en hel del, men ved at tilføje mere frugt, grønt og sundt fedt, så er du snart i hus med 4500.
Om du skal have 4500 kcal om dagen, ja det ved du bedst selv. Jeg ved ikke, om du er tilknyttet et ambulant tilbud et sted for din spiseforstyrrelse, fordi hvis du er, ja så det jo vidt forskelligt, hvor meget man skal tage på fra uge til uge. Aalborg var det mellem 0.5-1 kg, mens på G i Århus, hedder det mellem 1 og 3 kg.
Hvis du er tilknyttet et behandlingstilbud, så spørg din terapeut om du ikke må snakke med en diætist. Igen det er også forskelligt fra sted til sted, samt hvor langt du er i din behandling, om du bare får stykket en stk kostplan i hånden, eller om du rent faktisk har indflydelse på den. Dog mener jeg, at er det altid værd at spørge om.