Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 740
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 738

Følg bodybuilding.dk på

Hvordan vinder I over samvittigheden??

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey!

Jeg er "desværre" ramt af en "sygdom" der hedder perfektionisme.. Hvis jeg ik får trænet 3 gange om ugen og det er perfekt, så går jeg amok mentalt inde i mit hovede...

Med mit nye studie osv. kan jeg knapt nok nå op og træne mere, og specielt de næste to uger bliver hårde ang. hjemmearbejde..

Jeg havde måske nok et lille tidsrum til at træne i hvis jeg ville, men så er jeg så smadret efter skolen, at det ikke ville give nogen point alligevel..

Så mit spørgsmål er, specielt til andre der lider af det samme som jeg.. Hvad gør I hvis I ikke kan komme op og træne pga. uddannelsen etc.? Jeg ved godt at det burde være nemt nok bare at acceptere at man ikke kan træne fordi man skal læse lektier og lave opgave, men jeg har sku svært ved det, så kan jeg evt. lave nogle hjemme øvelser som kunne hjælpe lidt på at holde det ved lige??

Kunne forestille mig at to uger uden træning ville gøre en noget kun mindre :(
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

2 uger vil ikke påvirke dig meget. Specielt ikke hvis du bare får nok at spise og holder dig minimum på ligevægtsintaget. Ved ikke hvad dit mål er, men ellers få masser at spise i den tid (self også når du træner :wink: ).
Og ellers har du et par vægte e.l ?.
Elers lav nogle serier af bodysquats/chinups/pullups/armbøjning smalle som bredde/pistols/dips/mavebøjninger o.l.

Har selv haft en periode hvor jeg ikke ville misse træningen, men i 2g i gym var jeg tvunget til at lade værre. Det var dog ikke så svært på sigt, men i starten var det hårdt.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nu er jeg i en situation, lige pt.. hvor min træning de næste 2 uger bliver fucked helt op pga min svende prøve.... Men nogen ting er NOGEN GANGE vigtigere end træning.. Men Nu er jeg normalt meget stbil, så tager det som en kort gang dekon... Ellers må jeg træne når jeg lige har tid... KAn godt være det bliver to dage i træk, i meget pressede situationer... Men så kører jeg lidt lettere den ene dag... Heldigvis sjældent det sker.

Men den 1½ time tre gange om ugen er sjældent umuligt at finde... De fleste har tid om søndagen og fredag eftermiddag... To trænings dage, og en 3 midt på ugen... Så KAn problemet være løst... MEn det kræver self man ikke drikker hjernen ud lørdag aften.
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Jeg er sku ramt af det samme. Det er dog ikke kun træning der skal være perfekt men i den grad også kosten. Arbejder ligfrem på halvtid af den grund der skal være tid til træning og ikke mindst at lave 7 måltider dagligt der virkelig kræver tid. Jeg har lært at leve med det, træning og kost vil altid være vigtigst ihvertfald indtil jeg har nået nogle af mine mål. Det er ikke altid mine omgivelser forstår den priotering. Jeg drikker maks 1 gang om året og selv der holder jeg igen fordi jeg frygter det ødelægger mim træning. Ja kan godt se det er lidt overdrevet men på den anden side er det også det der får mig frem i denne sport. Tror automatisk man priotere anderledes når man bliver lidt ældre.

Geografisk sted: Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg er selv ramt - nok endda i højere grad end dig. Selv i gymnasiet prioterede jeg min træning højere end lektier og afleveringer - hvilket gjorde jeg ofte var langt bagefter med afleveringer :wink:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

S.K skrev:2 uger vil ikke påvirke dig meget. Specielt ikke hvis du bare får nok at spise og holder dig minimum på ligevægtsintaget. Ved ikke hvad dit mål er, men ellers få masser at spise i den tid (self også når du træner :wink: ).
Og ellers har du et par vægte e.l ?.
Elers lav nogle serier af bodysquats/chinups/pullups/armbøjning smalle som bredde/pistols/dips/mavebøjninger o.l.

Har selv haft en periode hvor jeg ikke ville misse træningen, men i 2g i gym var jeg tvunget til at lade værre. Det var dog ikke så svært på sigt, men i starten var det hårdt.

Det er værd at prøve, og ja du ved sikkert lige hvordan det føles.. Man er så pisse træt af at miste en træningsdag fordi man skal sidde og studere :(

Men vil prøve nogle af dine forslag, og ja self. holde min kost ved lige..

Forresten så er mine mål: 73kg og 182cm. 22 år. :oops:..

Tak for svaret, og til jer andre.. Rart at se man ik er den eneste med samme tankegang :D

Og ja Bay, hvis jeg ik tog mig virkelig hårdt i nakken, ville jeg os løbe og pumpe jern i stedet for at at læse kapitel 32 til 40 i dag ... :D
Brugeravatar

Der er flere angrebsvinkler.

S.K. er lidt inde på den ene, nemlig at du bør udvide din træningshorisont og lære øvelser der kræver intet eller minimalt udstyr.
Her er f.eks. en fin samling:
http://www.motion-online.dk/fora/index. ... opic=29480

Næste vinkel er at få nogle flere værdier i livet. Hvis dit selvværd primært er hængt op på målet af din overarm og hvor meget du bænker, så skal der ikke meget mere end en skade eller som her en travl hverdag til at få dig helt i kulkælderen. Jeg siger ikke det er nemt, men jeg tror det er nødvendigt.

Sidste ting i denne omgang er, at efter min erfaring skal der faktisk ikke ret meget til at holde temmelig godt på den masse og styrke man nu engang har opbygget. Og når man så har tid og lyst til at træne på fuld gas igen, så kommer det hurtigt tilbage.
Jeg går ud fra at du ikke træner med henblik på konkurrence eller lignende.
Brugeravatar

Er det ikke mere motivationen der mangler?

Jeg har selv samme problem at min fokus på studiet forsvinder hvis jeg misser min træning.

Men istedet hvis jeg ikke får trænet så bliver mit arbejde til timerne noget lort da jeg slet ikke er i godt humør.

Prøv at få lagt en plan til lektierne og træningen.
Det er virkelig ikke umuligt at sætte 1-1½ time af 3 gange om ugen for noget træning. Man skal jo ikke lave lektier hele dagen der skal også være fritid til ens hobbier.

Geografisk sted: Vejle

MaxPower skrev:Næste vinkel er at få nogle flere værdier i livet. Hvis dit selvværd primært er hængt op på målet af din overarm og hvor meget du bænker, så skal der ikke meget mere end en skade eller som her en travl hverdag til at få dig helt i kulkælderen. Jeg siger ikke det er nemt, men jeg tror det er nødvendigt.

Det har du jo så ret i det der, og ja, nu skal jeg heller ikke lyde som om jeg ikke har venner, en god omgangskreds og andre ting i mit liv.. Har en landsholdsplads i golf som jeg også passer, men det er ikke så meget tid den kræver pt. :)

Det der gør det svært for mig at miste en træning er at jeg er ramt af det vi alle kender "MERE VIL HA MERE".. For godt små 10 mdr. siden startede jeg med at træne.. Jeg var en lille lort på blot 63 kg. med ingen viden inden for området.. Dagen i dag står jeg med en meget størrer viden og 11 kg. tungere..

Vil ikke mene jeg mangler motivation.. Min motivation for at få det til at blive til MERE er så kæmpe stor op til dette efterår og vinteren 2008, så hver gang jeg ikke kan træne pga. skolen er det et kæmpe problem for mig, men ja, jeg bliver jo bare nød til at acceptere det, og lære at få tid til begge dele.. Som S.K. selv siger var det nemt nok på lang sigt, men mega svært på kort sigt. så håber det kommer til mig.

Nu kan folk godt sidde og tænke at det er nemt at få smidt et træningspas ind i min hverdag, men altså min dag ser sådan ud:

Op. kl. 6, kører til uddannelsen
Fri kl. 15.20 og så hjemme kl. 16.
Der efter venter så de ca. 4 timers lektier/hjemmearbejde + jeg skal passe min plads på klubbens divisions håndboldhold hver anden dag.. Så ja jeg kører mig selv hårdt pt. med håb om jeg får mere tid til træningen :)

Kunne måske nok tage en time i center, men er alt for træt til det, men det er måske bare noget man skal lære :?
Brugeravatar

Brug din vrede af at misse en workout til at løfte mere, hurtigere, bedre og med kortere pauser end sidst! :wink:
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Jeg tænker over at jeg har et godt liv, og så at jeg nok skal nå at blive stor inden jeg dør :)
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Jøsses.. Mht kropsvægts øvelser er den her side da guld værd. Tak for tippet MOL :D

http://www.beastskills.com/index.htm
Pull-ups = OVERHÅND
Chin-ups = UNDERHÅND

LOG
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Som en anden person skrev tidligere, få lidt perspektiv på det, perfektionisme er en god ting, men kan skade dig hårdt.
Jeg har brugt årevis på at punke mig selv for ikke at være så perfekt som jeg kunne have været, lad det være med træning, skole eller arbejde.
Perfektionisme skal du bruge positivt, sigt efter perfektionisme men opnår du det ikke, skal du være glad for den del du fik gjort.

Træning skal være sjovt, og jeg synes ikke der er nogen grund til at droppe træning, og ja det bliver lettere jo flere gange du dropper det. Men at leve med det bliver ikke nemmere, hvis du er perfektionist.

Frit efter hukommelsen var der en der sagde Better to shoot at the moon and miss, than not shoot at all.

Hvis du er presset for tid med eksaminer og lign., så løb på alle trapper den dag, stå af bussen et stop tidligere og gå den ekstra bid hjem, og vær tilfreds med at du fik trænet den dag.

Det andet som du beskriver i dit første indlæg fører kun til frustrationer og dårlig træning.
Always try to see it from both sides or you will miss that an Evangelist can be Evil's agent
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 140.00

Da jeg læste(mest Anders And, men også Basserne og en halv humørtime :D ), havde jeg samme problematik inde på livet.
Løsningen for mig var planlægning. Jeg skemalagde min dag, så jeg vidste at fra 18.30 til 20.00 trænede jeg.
Inden træning, og efter skolen, læste jeg lektier, og blev jeg ikke færdig, så tog jeg en tørn efter træning. Det gode var jeg blev frisk af træning, så jeg godt kunne holde damp på til lidt sen læsning.

Det gjorde jeg kunne fokusere 100% på hver ting, til hver tid.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Jeg er også lige begyndt på ny uddannelse og flyttet hjemmefra osv. så fik heller ik trænet de første 2 uger, men man må bare ta sig sammen og tænke over alle de nye ting man skal. Men nu er jeg igang med mine 5-6 træninger om ugen igen. Selvom det er nok at se til på ingeniørstudiet, så sætter jeg sku træningen højere end skolen

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster