Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1347
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1344

Følg bodybuilding.dk på

Hvorfor?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

...
Sidst rettet af Ordy 7. mar 2014, 13:15, rettet i alt 4 gange.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Odense

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Sig du ikke kan tåle alkohol? :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Først og fremmest. Murearbejde er som sædvanlig et arbejde hvor øl er en stor del af det, det er self blevet meget bedre, men i gamle dage var det helt galt. Hvis jeg var dig ville jeg ikke nævne træning eller noget andet, bare fortæl dem at du har en lever sygdom og du derved kun kan tåle meget små mængder alcohol, det ikke er værd at bruge tid på at forklare dem træning/ernæring, det vil kun sætte dig i endnu dårligere lys. Har selv været ude for noget lignende og ja det er pisse trælst, enten find et andet job, eller fortæl dem en løgn.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Kostplan: Ingen kostplan

hvorfor drikker du ikke? Det er da underligt.
Reality is an illusion caused by the lack of drugs
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Logbog: Ingen logbog

Ludvig skrev:hvorfor drikker du ikke? Det er da underligt.

Da ikke hvis manden ikke kan tåle alcohol :lol: :mrgreen:

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Ordy skrev:Hej BB ´s

Hvorfor skal alle andre altid kommentere eller blande sig i hvordan man lever?
Er ved at brande midt over så træt er jeg af det..

Jeg er lige begyndt i Murer lærer og hver eneste dag skal jeg minimum 4-5 gange takke nej til øl
sådan har det stået på i et par uger og selvfølgelig skulle de osse lige prøve om jeg ikk ville havde en idag og da jeg IGEN sage nej begyndte de at spørge om hvorfor jeg ikk ville drikke og om det var på grund af træningen , dum som jeg var sagde jeg det var fordi jeg var på slakekur hvilket de fandt meget morsomt og kunne bruge lang tid på at gøre grin med, okay kan godt sætte mig i deres sted jeg vejer 80 kg er ikk på nogen måde fed, i forhold til deres øl maver er jeg åle slank

Hvorfor kan de ikk bare være ligeglade altså jeg blander mig da heller ikk i hvor mange øl de drikker og hvordan de lever.

Men ihvertfald skulle resten af dagen gå med at stikke til mig, et eller andet sted er jeg pisse ligeglad for jeg ved hvem der i sidste ende har et problem men alligevel kan det bare godt blive for meget og det er sku irriterende at høre på en flok halvstive håndværkere når man sidder som den eneste der ikke gider at drikke :evil:

Hmm ved ikk rigtig hvad jeg skal stille op er ved at være godt træt af det overvejer at stoppe og finde mig noget andet hvor det ikk er et krav der skal en six-pack ned hver dag !
Men er enlig glad for det lige bortset fra man skal høre på det pis konstant.

Hvad ville i gøre hvis det var jer ?

Som murer og andre håndværksfag er det sgu mere reglen end undtagelsen, at svendene og mestrene tager pis på deres lærlinge og arbejdsdrenge. Hvis du skal klare dig som lærling, er det vigtigt at indordne sig efter deres præmisser. Tag det med et smil, og grin af det de siger!

For eksempel når de spørger hvorfor du ikke drikker øl, så sig det er fordi du gerne vil være "sygt stor" med et smil på læben selvfølgelig!
Tænk på at de også selv er blevet "stukket" til som lærlinge, og derfor gør det selvfølgelig også mod dig. Ligesom du sikkert vil lave sjov med dine lærlinge, når du en skønne dag bliver svend!

Hvis du ikke kan tage det med et smil, så er håndværksfaget måske ikke det rette for dig! :D

Held og lykke!
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Galleri: Vis galleri (1)

Den med en løgn går ikk rigtig nu har jeg jo sagt hvad grunden er :P

Har arbejdet i samme murer firma et par år før jeg gik i lære så ved godt at en lærlig er en man tager lidt pis på , og det er osse cool nok de må sku gerne tage lidt pis på mig det er faktisk en af de ting der er fedt ved at være håndværkere alle er meget lige til og der er slet ikk det der fissefornemme/ snob agtig som i mange andre brancher ..

Men når det er hver eneste dag og det samme det handler om bliver det sku for meget af det gode..

jeg hjælper tit en murer og en tømre, som også er tæmmelig glade til flasken :wink: .det er nu sjældent jeg takker nej til en bette øl men det er også højst 3 om dagen.

som qrizz også skriver laver man altid lidt pis med hinanden, hvilket jeg også selv elsker, men sådanne gamle håndværkere forstår simplethen ikke at man gerne vil spise sundt og ikke indtage ting som har dårlig indflydelse, på træningen. mit råd er at lyve om at du ikke kan tåle øl om det så skal være på den ene eller anden måde, fordi en ting er i hvert fald sikkert og det er at du ikke kan overbevise dem om din tankegang :)
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Én øl om dagen skader da heller ikke? :D

Det går helt sikkert over med tiden :)
Friends dont let friends LIFT LIGHT
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (2)

Hvis ikke du vil drikke, må du slå det fast en gang for alle, at du simpelthen ikke drikker. Ikke bare pga. din træning, men af princip. Ellers ender du jo netop med at skulle takke nej de første 10 gange om dagen.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

1 glas rødvin om dagen er faktisk bedre for systemet end ikke at få noget, men ved sgu ikke lige dealen med øl.

Det er desværre sådan verden fungerer i de omgangskredse. Bajere, hygge-mobning (og nogle gange måske lidt for meget ovre i det grove) og jokes med dem der ikke følger traditionerne. Det ligger abre til de fag, især murere! Det er selvfølgelig ærgeligt, men når i står og arbejder i bare maver en varm sommerdag og der står 6 sække kartofler og så dig som den græske gud, tror du så ikke inderst inde at de "mobber" sig med dit nej tak til øllet, fordi de faktisk er pisse misundelige ?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Giv venligst din tråd en mere sigende overskrift :)
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Bay skrev:Giv venligst din tråd en mere sigende overskrift :)

/Fixed
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

MO skrev:Én øl om dagen skader da heller ikke? :D

Neej så super helig er jeg altså heller ikk , Går normalt tit i byen og kan osse sagtens drikken en bajer selvom det ikk er weekend . Men nu cutter jeg lige og så har jeg ikk tænkt mig at spulere det på grund af lidt gruppepress :P

Dingo skrev:1 glas rødvin om dagen er faktisk bedre for systemet end ikke at få noget, men ved sgu ikke lige dealen med øl.

Det er desværre sådan verden fungerer i de omgangskredse. Bajere, hygge-mobning (og nogle gange måske lidt for meget ovre i det grove) og jokes med dem der ikke følger traditionerne. Det ligger abre til de fag, især murere! Det er selvfølgelig ærgeligt, men når i står og arbejder i bare maver en varm sommerdag og der står 6 sække kartofler og så dig som den græske gud, tror du så ikke inderst inde at de "mobber" sig med dit nej tak til øllet, fordi de faktisk er pisse misundelige ?

Misundelse er en grim ting ja!
Er heldigvis faldet lidt ned igen, var bare mega hidsig lige da jeg kom hjem
Og syntes stadig heller ikk de burde køre sådan i det , altså hvis jeg ikk vil drikke vil jeg jo ikk drikke.
Men hvis de kan more sig over det må de gøre det kan jeg ikk tage mig af det bliver vel osse uinteressant på et tidspunkt hvis jeg bare er ligeglad med det..

Tak for alle svarede havde lige brug for nogle som kunne se det fra mit synspunkt osse :D

Du kan gaine deres respekt ved at sige du på antabus.. :lol: :D Ej stå fast ved dine holdninger.. de respekter den med tiden, tro mig..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Mikkel leicht skrev:Du kan gaine deres respekt ved at sige du på antabus.. :lol: :D Ej stå fast ved dine holdninger.. de respekter den med tiden, tro mig..

Haha ja det skulle jeg havde sagt istedet : Nej tak jeg er på antabus :P :D

TheFatboy skrev:Hvis ikke du vil drikke, må du slå det fast en gang for alle, at du simpelthen ikke drikker. Ikke bare pga. din træning, men af princip. Ellers ender du jo netop med at skulle takke nej de første 10 gange om dagen.

Helt enig! Lad være med at lyve om det, det i sidste ende nemmere at slå det fast en gang for alle, hvorfor du ikke vil drikke, så stopper deres prikken nok også.

Er det egentlig fyraftensøl du snakker om?
Brugeravatar

DBP skrev:
TheFatboy skrev:Hvis ikke du vil drikke, må du slå det fast en gang for alle, at du simpelthen ikke drikker. Ikke bare pga. din træning, men af princip. Ellers ender du jo netop med at skulle takke nej de første 10 gange om dagen.

Helt enig! Lad være med at lyve om det, det i sidste ende nemmere at slå det fast en gang for alle, hvorfor du ikke vil drikke, så stopper deres prikken nok også.

Fortalte dem osse hvorfor jeg ikk drak i dag.. Men da de hørte det var fordi jeg skulle tabe mig var de ved at kaste op af grin men okay kan godt se det ironiske i det de vejer nok 20 kilo mere end mig alle sammen og hvis nogen burde gå på kur var det nok dem :P

Det er ikk kun fyraftensøl hvis det står til dem er det gerne en 5-6 stykker om dagen og gør mig enlig ikk noget bare jeg ikk skal drikke så mange.. men når jeg engang begynder af bulke igen vil jeg da osse gerne havde en øl med dem i ny og næ MEN aldrig så mange om dagen , det er jo hul i hovdet og især under cut #-o

Ordy skrev:
DBP skrev:

Fortalte dem osse hvorfor jeg ikk drak i dag.. Men da de hørte det var fordi jeg skulle tabe mig var de ved at kaste op af grin men okay kan godt se det ironiske i det de vejer nok 20 kilo mere end mig alle sammen og hvis nogen burde gå på kur var det nok dem :P

Det er ikk kun fyraftensøl hvis det står til dem er det gerne en 5-6 stykker om dagen og gør mig enlig ikk noget bare jeg ikk skal drikke så mange.. men når jeg engang begynder af bulke igen vil jeg da osse gerne havde en øl med dem i ny og næ MEN aldrig så mange om dagen , det er jo hul i hovdet og slet ik på cut #-o
'

Bar sig at du synes det er dybt uprofessionelt at drikke mens man udfører et arbejde man bliver betalt for. Så burde de vel holde lidt igen med deres hentydninger :wink:
Brugeravatar

Bare sig at de ikke griner, når du ligger deres døtre ned på stribe. Eller at du lige vil smide lidt ekstra kilo for at hive lidt flere damer med hjem. Machomobning skal mødes med machoattitude :8 Selvom den med døtrene måske kan godt kan medføre at du får kastet en mureske eller to efter dig :whistle:
Indsæt bad ass signatur

Geografisk sted: Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 146.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 160.00

Neej så super helig er jeg altså heller ikk , Går normalt tit i byen og kan osse sagtens drikken en bajer selvom det ikk er weekend . Men nu cutter jeg lige og så har jeg ikk tænkt mig at spulere det på grund af lidt gruppepress

Nej, okay. Men mener da også bare, at selvom du er på cut skader én øl vel ikke :)

Ordy skrev:[Det er ikk kun fyraftensøl hvis det står til dem er det gerne en 5-6 stykker om dagen og gør mig enlig ikk noget bare jeg ikk skal drikke så mange.. men når jeg engang begynder af bulke igen vil jeg da osse gerne havde en øl med dem i ny og næ MEN aldrig så mange om dagen , det er jo hul i hovdet og især under cut #-o
Det synes jeg til gengæld er forkasteligt at folk går rundt og er påvirkede på arbejdspladsen. Om det så er bibliotikar eller murer..
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
Ordy skrev:[Det er ikk kun fyraftensøl hvis det står til dem er det gerne en 5-6 stykker om dagen og gør mig enlig ikk noget bare jeg ikk skal drikke så mange.. men når jeg engang begynder af bulke igen vil jeg da osse gerne havde en øl med dem i ny og næ MEN aldrig så mange om dagen , det er jo hul i hovdet og især under cut #-o
Det synes jeg til gengæld er forkasteligt at folk går rundt og er påvirkede på arbejdspladsen. Om det så er bibliotikar eller murer..

Helt ening det burde egentlig ikke ske nu til dage.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

lad være med at lyve om hvorfor du ikke vil drikke, du skal stå ved din livsstil og dine holdninger...
det viser bare du ikke tør stå ved dine holdninger, efter min mening..
gør kun det du føler er det rigtige, lad være med at styre dig af andre...
jeg har selv tit de diskussioner med nogle af gutterne, men jeg har sagt det lige fra posen, fra start af, og efterhånden accepterede de det bare.. det en del af dig
men som nogen af de andre nævner, tag det med et smil på læben :wink:
mener dog heller ikke men behøber at være fanatisk, bare man gør det sjældent, så skulle der ikke være noget i vejen for det :D

Næste gang der er en der spørger hvorfor du ikke vil have en øl, kan du jo sige "Nej tak, jeg kan se hvordan man kommer til at se ud når man drikker øl!".
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

DBP skrev:
Ordy skrev:
DBP skrev:

Det er ikk kun fyraftensøl hvis det står til dem er det gerne en 5-6 stykker om dagen og gør mig enlig ikk noget bare jeg ikk skal drikke så mange.. men når jeg engang begynder af bulke igen vil jeg da osse gerne havde en øl med dem i ny og næ MEN aldrig så mange om dagen , det er jo hul i hovdet og slet ik på cut #-o
'

Bar sig at du synes det er dybt uprofessionelt at drikke mens man udfører et arbejde man bliver betalt for. Så burde de vel holde lidt igen med deres hentydninger :wink:

Troede lige jeg var den eneste der fandt det dybt forkasteligt at der finder drikkeri sted på sådan en arbejdsplads. Synes man skulle langt ned i emnet før det blev nævnt. Som Dingo siger om det så er en biblotikar eller murer, det gør ingen forskel, retarderet og forkasteligt det er hvad det er. Men det skal du nok ikke sige til dem, de er sikkert så langt inde i deres vane med det drikken i arbejdstiden at du bare bliver "udstødt af gruppen".
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

DBP: Det synes jeg sgu ikke han skal sige. Han skulle hellere holde sig til sandheden. Det andet bliver han muligvis ikke populær på.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

TheFatboy skrev:DBP: Det synes jeg sgu ikke han skal sige. Han skulle hellere holde sig til sandheden. Det andet bliver han muligvis ikke populær på.

Ja det rigtig nok, men det er egentlig min mening der er sådan, og det er hvad jeg ville sige. Men ja, man bliver ikke ligefrem populær på at rakke ned på kolleger, slet ikke når man er lærling.
Brugeravatar

Troede lige jeg var den eneste der fandt det dybt forkasteligt at der finder drikkeri sted på sådan en arbejdsplads. Synes man skulle langt ned i emnet før det blev nævnt. Som Dingo siger om det så er en biblotikar eller murer, det gør ingen forskel, retarderet og forkasteligt det er hvad det er. Men det skal du nok ikke sige til dem, de er sikkert så langt inde i deres vane med det drikken i arbejdstiden at du bare bliver "udstødt af gruppen".

Jeg ville ihvertfald ikke have nogen til at udføre et arbejde for mig, hvis jeg vidste de drak på arbejdet. Hvad sker der for at man skal det i arbejdstiden?

Men som du selv siger, og som Fatboy også er inde på, så er det nok ikke det smarteste at sige, selvom det nok ville være det rigtige.
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster