Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1416
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1414

Følg bodybuilding.dk på

hygge snack

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hvad mener i om man spiser lidt grüsli med banan som en lille fredags hygge snack? bulker på så det vel ikk det helt hen i vejret lig at spise lidt af det?
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Bælum

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du bulker, så går det nok :wink:

Bare vær sød mod dig selv - det er jo fredag :)
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

junjer skrev:hvad mener i om man spiser lidt grüsli med banan som en lille fredags hygge snack? bulker på så det vel ikk det helt hen i vejret lig at spise lidt af det?

Hvis du er på buuuulk, så skal alt jo bare køres ned du kan få fat i :D
Det er da en go' snack. Evt. lige snup en shake sammen med for at få nogle prots sammen med de mange kulh.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

det jo det og så imorgen kommer der lige en druktur tror dog den skal holdes nede så man også kan forstå hvad jeg siger ved en 3-4 tiden:)
Tjek min log

Brugeravatar

Styrkeliste

shake er det nødvendigt? der var max 40 g müsli og en banan og så lig en magnun mandel så fik jeg også lig lidt sunde fedt via mandler:P hehe men kunne da godt lige blande en med karamel smag:P
Tjek min log

Brugeravatar

Styrkeliste

junjer skrev:shake er det nødvendigt? der var max 40 g müsli og en banan og så lig en magnun mandel så fik jeg også lig lidt sunde fedt via mandler:P hehe men kunne da godt lige blande en med karamel smag:P

nødvendigt er ikke sikkert, men måske fornuftigt da jeg personligt helst vil have kulhydrater og protein i alle mine måltider. Og hvis du er på bulk og alligevel kan lave sådan en shaker hurtigt, så er det da klart hvad du skal gøre :D

hvormange kcal får du egentlgit dagligt ca. ?
Sidst rettet af S.K 12. okt 2007, 19:48, rettet i alt 1 gang.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

junjer skrev:shake er det nødvendigt? der var max 40 g müsli og en banan og så lig en magnun mandel så fik jeg også lig lidt sunde fedt via mandler:P hehe men kunne da godt lige blande en med karamel smag:P

Mandler fra magnum is er nok ikke de bedste mandler der findes :)

Desuden, griner at du spøger om müsli og banan er ok, når du så æder en magnum is ved siden af :lol:

Men jo - det er ok, især når du bulker, så skal alt bare ned :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

hehe det med mandler var nu også bare sjov..

jamen jeg har brugt sidste uge på ar regne mit ligevægt ud og på de 2300 ca holder jeg vægten.. på træningsdage får jeg lig knap 2700 og de andre mellem 2300 og 2400, vil ikk bulke for hurtig så der bliver for meget fedt, skal heller ikk nå noget..
Tjek min log

Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg synes dette er en uheldig opfattelse - og kan se der er flere der deler den i tråden her. Hvis der endelig skal bulkes, burde det for så vidt muligt gøres med clean mad, bare mere af det. Der er absolut ingen grund til at bruge bulk som en dårlig undskyldning for at spise elendig med en tilsvarende dårlig ernæringsprofil.

Crüsli er noget forfærdeligt sukker-snask og hører absolut ikke hjemme i en fornuftig diæt, Det kan måske liiige retfærdiggøres som post-workout meal, men ville nok foretrække de første 100 andre ting i stedet. Dernæst er Crúsli + banan bare et virkelig dårligt måltid - rene kulhydrater og hvor det meste oven i købet er sukker! Dr. John M. berardi fra T-nation, fraråder at indtage måltider der udelukkende består af kulhydrater eller udelukkende fedt - og den mening er jeg meget enig i!
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

essensen skrev:

Jeg synes dette er en uheldig opfattelse - og kan se der er flere der deler den i tråden her. Hvis der endelig skal bulkes, burde det for så vidt muligt gøres med clean mad, bare mere af det. Der er absolut ingen grund til at bruge bulk som en dårlig undskyldning for at spise elendig med en tilsvarende dårlig ernæringsprofil.

Crüsli er noget forfærdeligt sukker-snask og hører absolut ikke hjemme i en fornuftig diæt, Det kan måske liiige retfærdiggøres som post-workout meal, men ville nok foretrække de første 100 andre ting i stedet. Dernæst er Crúsli + banan bare et virkelig dårligt måltid - rene kulhydrater og hvor det meste oven i købet er sukker! Dr. John M. berardi fra T-nation, fraråder at indtage måltider der udelukkende består af kulhydrater eller udelukkende fedt - og den mening er jeg meget enig i!

Deler til et vidst punkt mening med dig... Men når de sunde ting der skal spises i løbet af en dag er kastet ned ser jeg INGEN grund til at leve som en lort alle de måneder man bulker og ikke spise hva man har lyst til ud over det. Det er sgu skod nok de måneder man er på diæt til konkurrence! Man skal sgu ik gøre det hele så surt for sigselv at det ik handler om andet end sund mad!
IN BODYBUILDING THE SIZE OF THE WEIGHTS YOU LIFT DOESN'T MATTER... BUT THE SIZE OF YOR BODY DOES!!!

>>>SE MINE PERSONBILLEDER HER<<<
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub

Galleri: Vis galleri (1)

nåå nej nej , vil nu heller ikk bare æde for at tage på, men det var fredag aften så ville lige hygge lidt så ville bare høre folks mening om det, fik desuden også en shake til. får stadig kylling grønsager, ja stort set det samme som under cut, spiser bare mere af det, og ja man skal ikk følge kostplan under bulk sys jeg ikk, man skal have lidt frihed og føle man er ung, men ingen nogle er seriøs hele vejen, kommer også lidt an på deres mål.
Tjek min log

Brugeravatar

Styrkeliste

EL ULTIMO skrev:
essensen skrev:

Deler til et vidst punkt mening med dig... Men når de sunde ting der skal spises i løbet af en dag er kastet ned ser jeg INGEN grund til at leve som en lort alle de måneder man bulker og ikke spise hva man har lyst til ud over det. Det er sgu skod nok de måneder man er på diæt til konkurrence! Man skal sgu ik gøre det hele så surt for sigselv at det ik handler om andet end sund mad!

Enig - hvis man skal være motiveret til sommer til noget seriøs cut, er det godt at have fået stillet sine lyster :)
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

EL ULTIMO skrev:
essensen skrev:

Hvem siger man behøves at leve som en lort ? Personligt kan jeg godt finde 'sunde' snacks som smager virkelig godt og er ernæringsmæssige forsvarlige :wink: Hvis man endelig vil spise skod-mad under såkaldt bulk, synes jeg en ugentlig cheat-dag er en god ide! At gøre det hver dag har det med at blive en glidebane for mange personer, plus jeg synes det virkelig er tydeligt, at se hvem der bulker på kvalitet-mad og hvem der ikke gør... sidstenævnte gruppe river utvivlsomt mere fedt på kroppen.

I det hele taget er jeg ikke særlig begejstret for ideen om at bulke (har sev tidligere bulket igennem), da alt for mange efterfølgende ikke har den nødvendige disciplin til at smide alt det fedt man har pådraget sig. Denne artikel, forklarer mine synspunkter meget godt:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1268956
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

essensen skrev:
EL ULTIMO skrev:
essensen skrev:

Hvem siger man behøves at leve som en lort ? Personligt kan jeg godt finde 'sunde' snacks som smager virkelig godt og er ernæringsmæssige forsvarlige :wink: Hvis man endelig vil spise skod-mad under såkaldt bulk, synes jeg en ugentlig cheat-dag er en god ide! At gøre det hver dag har det med at blive en glidebane for mange personer, plus jeg synes det virkelig er tydeligt, at se hvem der bulker på kvalitet-mad og hvem der ikke gør... sidstenævnte gruppe river utvivlsomt mere fedt på kroppen.

I det hele taget er jeg ikke særlig begejstret for ideen om at bulke (har sev tidligere bulket igennem), da alt for mange efterfølgende ikke har den nødvendige disciplin til at smide alt det fedt man har pådraget sig. Denne artikel, forklarer mine synspunkter meget godt:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1268956

Jeg sys personligt det er for plat og for overdrevet at man skal ha en cheat dag i offseason! SERIØST der SKAL sgu da os foregå andet i livet end træning ellers bliver det hele da for kedeligt og monotomt! Kan da nævne en pro som Lee Priest... han æder hva der passer ham og mere til så det er skam ik fordi det ik kan lade sig gøre og i øvrigt gør jeg det os selv når jeg er offseason og ikke stiller op til noget!
IN BODYBUILDING THE SIZE OF THE WEIGHTS YOU LIFT DOESN'T MATTER... BUT THE SIZE OF YOR BODY DOES!!!

Brugeravatar

EL ULTIMO skrev:
essensen skrev:Jeg sys personligt det er for plat og for overdrevet at man skal ha en cheat dag i offseason! SERIØST der SKAL sgu da os foregå andet i livet end træning ellers bliver det hele da for kedeligt og monotomt! Kan da nævne en pro som Lee Priest... han æder hva der passer ham og mere til så det er skam ik fordi det ik kan lade sig gøre og i øvrigt gør jeg det os selv når jeg er offseason og ikke stiller op til noget!

Hvad er der plat og overdrevet ved det ? Man kan spise tonsvis af lækkert - men stadig fornuftig mad i offseason (eller det kan jeg så se du åbenbart ikke mener). Og som jeg skrev før - jeg har personligt mange opskrifter på 'snacks', der smager virkelig godt, men ikke har en ernæringsprofil lig affald.

Selvfølgelig skal der foregå andet i livet end træning, men hvis man alligevel bruger en del tid på det, kan ernæringsdelen også ligeså godt være i orden. Jeg synes det er "plat" at bruge offseason som en undskyldning for at vælte sig uhæmmet i ringe mad! Og måske du skulle til at læse hvad jeg skriver - grunden til jeg anbefaler en ugentlig cheatdag er, at alt for mange unge poder slet ikke kan administrere begrebet 'bulk', og derfor ender med en utroligt ringe form og en utilstrækkelig disciplin når det kommer til cutte-delen. Og når det generelle BB.dk dogme er: æd alt hvad du kommer i nærheden af - bidrager det kun væsentligt til førnævnte opfattelse.

At Lee Priest spiser som det passer ham kan det gennemsnitlige trænende individ ikke bruge til noget som helst. Lee Priest er en genetic freak og har i øvrigt (som en af de eneste Pro's) indrømmet sit brug af steroider. Dit eksempel er derfor komplet ligegyldigt og ubrugeligt.

Slutteligt - har du overhovedet læst den artikel jeg linkede til - den forklarer mit synspunkt ret godt! Prøv at læs den og så rent faktisk forholde dig sagligt til det.
Brugeravatar
Admin

essensen skrev:
EL ULTIMO skrev:
essensen skrev:Jeg sys personligt det er for plat og for overdrevet at man skal ha en cheat dag i offseason! SERIØST der SKAL sgu da os foregå andet i livet end træning ellers bliver det hele da for kedeligt og monotomt! Kan da nævne en pro som Lee Priest... han æder hva der passer ham og mere til så det er skam ik fordi det ik kan lade sig gøre og i øvrigt gør jeg det os selv når jeg er offseason og ikke stiller op til noget!

Hvad er der plat og overdrevet ved det ? Man kan spise tonsvis af lækkert - men stadig fornuftig mad i offseason (eller det kan jeg så se du åbenbart ikke mener). Og som jeg skrev før - jeg har personligt mange opskrifter på 'snacks', der smager virkelig godt, men ikke har en ernæringsprofil lig affald.

Selvfølgelig skal der foregå andet i livet end træning, men hvis man alligevel bruger en del tid på det, kan ernæringsdelen også ligeså godt være i orden. Jeg synes det er "plat" at bruge offseason som en undskyldning for at vælte sig uhæmmet i ringe mad! Og måske du skulle til at læse hvad jeg skriver - grunden til jeg anbefaler en ugentlig cheatdag er, at alt for mange unge poder slet ikke kan administrere begrebet 'bulk', og derfor ender med en utroligt ringe form og en utilstrækkelig disciplin når det kommer til cutte-delen. Og når det generelle BB.dk dogme er: æd alt hvad du kommer i nærheden af - bidrager det kun væsentligt til førnævnte opfattelse.

At Lee Priest spiser som det passer ham kan det gennemsnitlige trænende individ ikke bruge til noget som helst. Lee Priest er en genetic freak og har i øvrigt (som en af de eneste Pro's) indrømmet sit brug af steroider. Dit eksempel er derfor komplet ligegyldigt og ubrugeligt.

Slutteligt - har du overhovedet læst den artikel jeg linkede til - den forklarer mit synspunkt ret godt! Prøv at læs den og så rent faktisk forholde dig sagligt til det.

Jeg vil PRØVE at give dig et forholdsvis kort svar da jeg ikke gider bruge min tid på at diskutere side op og side ned. Jeg har givet min mening til kende og den står højere oppe i denne tråd.

Mht. dine formidable snacks... så er det netop det jeg mener hvorfor skal ALT handle om træning det er jo i trænings øjemed du mener det skulle være bedre. Kan ikke se hva der skal være galt i at ade som det passer en når blot ma får de ting i løbet af dagen man skal have i sunde og gode kcal. (de sunde og gode kcal som SKAL til bliver vi aldrig uenige om at de skal indgå i dagen)

Mht. at bruge offseason som undskyldning for at vælte sig uhæmmet i ringe mad... så er det slet ik det jeg siger jeg siger bare at man skal ha lov at forsøde hverdagen når man ik er på diæt og ha lov at tænke på andet end at stå KUN at lave mad som er tilhører en diæt og måle og veje alt. Kan tydeligt høre på dig at du kun har trænet i 4 år og at du aldrig har været på diæt til konkurrencer.

Mht. mit eksempel skulle være ubrugeligt... NU er du da ude i noget helt vanvittigt! 1. AS er på INGEN måder et vidundermidel eller en "trylle drik" træner spiser og sover du ik optimalt er det MEGET begrænset hva AS giver af resultater! 2. Behøver jeg forklare dig at Lee Priest som pro nok ikke ville æde hva han havde lyst til ud over de sunde kcal han får i løbet af en dag hvis ikke det var ligegyldigt og han stadig kunne ha en optimal træning og muskel gain... eller kan du selv høre hvor dum din bemærkning var???

Og ja har set dit link...

Brugeravatar

Mht. dine formidable snacks... så er det netop det jeg mener hvorfor skal ALT handle om træning det er jo i trænings øjemed du mener det skulle være bedre. Kan ikke se hva der skal være galt i at ade som det passer en når blot ma får de ting i løbet af dagen man skal have i sunde og gode kcal. (de sunde og gode kcal som SKAL til bliver vi aldrig uenige om at de skal indgå i dagen
)

Alt behøves heller ikke at handle om træning - hvor meget man gør ud af offseason-kosten, kommer vel an på hvad ens mål er med træningen ? Selvfølgelig skal der være plads til, at spise de lidt sødere sager i off-season - jeg påpeger blot at det ikke burde foregå hver eneste dag, med mindre man er virkelig god til at administrere den slags (hvilket meget få mennesker er), da det ellers ofte ender med en meget uheldig krops-komposition! At spise som det passer én, kan du sagtens gøre - men så kan jeg ikke forstå du så gider at bruge så meget tid på en sport hvor 75-80% af resultaterne ligger i kosten.

Mht. til mine 'formidable' snacks var det blot for at illustrere, at det altså er muligt at spise ordentligt, men stadig lækkert mad (noget som du nærmest giver udtryk for er umuligt).

Mht. at bruge offseason som undskyldning for at vælte sig uhæmmet i ringe mad... så er det slet ik det jeg siger jeg siger bare at man skal ha lov at forsøde hverdagen når man ik er på diæt og ha lov at tænke på andet end at stå KUN at lave mad som er tilhører en diæt og måle og veje alt.

Selvfølgelig skal man det. 1-2 ugentlige æde-dage kan glimrende bruges til dette i offseason!

Kan tydeligt høre på dig at du kun har trænet i 4 år og at du aldrig har været på diæt til konkurrencer.

Og hvor kommer denne (utroligt arrogante) antagelse fra ? Skal man have stillet op til konkurrence for at vide hvordan det virkelig er at være på diæt? Jeg håber denne forfejlede og tåbelige holdning ikke er din seriøse overbevisning. Jeg har ikke stillet op til konkurrence - nej, men jeg vil vove at påstå jeg godt ved hvordan det er at være på diæt. Jeg har vedhæftet et billede af resultatet af min diæt i år (før-billede er i øvrigt et resultat af den 'over-bulk' jeg opponerer imod). Et vægttab på over 15kg - men hvad ved jeg om diæt - jeg har jo aldrig stillet op til konkurrence ?

Mht. mit eksempel skulle være ubrugeligt... NU er du da ude i noget helt vanvittigt! 1. AS er på INGEN måder et vidundermidel eller en "trylle drik" træner spiser og sover du ik optimalt er det MEGET begrænset hva AS giver af resultater! 2. Behøver jeg forklare dig at Lee Priest som pro nok ikke ville æde hva han havde lyst til ud over de sunde kcal han får i løbet af en dag hvis ikke det var ligegyldigt og han stadig kunne ha en optimal træning og muskel gain... eller kan du selv høre hvor dum din bemærkning var???

Nej, jeg ved udmærket godt, at AS ikke er et tryllemiddel - det har jeg i øvrigt heller aldrig påstået ? At du hænger fast i dit eksempel med Lee Priest er decideret pinligt og gør at jeg lidt fornemmer du er uden for pædagogisk rækkevidde. Han kan altså ikke bruges som eksempel overfor den gennemsnitlige BB.dk-bruger (vær nu realistisk).

Og ja har set dit link...

ja, men har du læst det ? For det virker unægteligt ikke sådan.
Vedhæftede filer
1084-sammenligning2.JPG
1084-sammenligning2.JPG (155.36 KiB) Vist 327 gange
Brugeravatar
Admin

Alt behøves heller ikke at handle om træning - hvor meget man gør ud af offseason-kosten, kommer vel an på hvad ens mål er med træningen ? Selvfølgelig skal der være plads til, at spise de lidt sødere sager i off-season - jeg påpeger blot at det ikke burde foregå hver eneste dag, med mindre man er virkelig god til at administrere den slags (hvilket meget få mennesker er), da det ellers ofte ender med en meget uheldig krops-komposition! At spise som det passer én, kan du sagtens gøre - men så kan jeg ikke forstå du så gider at bruge så meget tid på en sport hvor 75-80% af resultaterne ligger i kosten.

Armen for fanden læs nu hvad jeg skriver til dig... Jeg siger til dig NÅR man i løbet af dagen har fået de sunde kcal. som er PLANLAGT i ens offseason diæt kan man udover det spise hvad der passer en! Det giver sgu da ik et dårligere muskel gain hvilket er meningen med offseason perioden! Hva er der nu galt med at gør det hver dag hvis man har lyst? Det er jo nok lidt begrænset hvor meget man kan spise af søde/usunde ting i løbet af dagen når der os skal være plads til 5-6000 kcal i sunde sager for det fylder en del skal jeg sige dig!

Hvornår fanden har du set mig give udtryk for det er umuligt at lave god mad som er sundt???

Selvfølgelig skal man det. 1-2 ugentlige æde-dage kan glimrende bruges til dette i offseason!

Hvorfor nøjes med 2 dage om ugen?

Og hvor kommer denne (utroligt arrogante) antagelse fra ? Skal man have stillet op til konkurrence for at vide hvordan det virkelig er at være på diæt? Jeg håber denne forfejlede og tåbelige holdning ikke er din seriøse overbevisning. Jeg har ikke stillet op til konkurrence - nej, men jeg vil vove at påstå jeg godt ved hvordan det er at være på diæt. Jeg har vedhæftet et billede af resultatet af min diæt i år (før-billede er i øvrigt et resultat af den 'over-bulk' jeg opponerer imod). Et vægttab på over 15kg - men hvad ved jeg om diæt - jeg har jo aldrig stillet op til konkurrence ?

Arrogant... det ved jeg da ik det er vel som man vælger at opfatte det... Jeg siger ik at man skal ha stillet op til konkurrence for at vide hvordan det er at være på diæt! Men det er absolut ik det samme at være på diæt til en konkurrence som at være på diæt til forfængeligheds ojemed! Det jeg mente da jeg sagde det var at du tydeligvis ikke ved hvordan det er at være på diæt 2-3 gange årligt til konkurrencer! Hva skal jeg med billedet... sige neeej hvor er det flot du kan hente en diæt på nettet of spise hvad der står i den du skal spise???

Nej, jeg ved udmærket godt, at AS ikke er et tryllemiddel - det har jeg i øvrigt heller aldrig påstået ? At du hænger fast i dit eksempel med Lee Priest er decideret pinligt og gør at jeg lidt fornemmer du er uden for pædagogisk rækkevidde. Han kan altså ikke bruges som eksempel overfor den gennemsnitlige BB.dk-bruger (vær nu realistisk).

Hva fanden snakker du om... Hvis du ik har andre fornuftige ting at skrive herinde end dumsmarte bemærkninger om at man er ude for pædagogisk rækkevidde burde du nok hoppe et andet sted hend... Hva med BH? Hvorforkan han ike bruges som eksempel? Han går efter det maksimale muskel gain han overhovedet kan opnå i løbet af hans offseason så mon ikke han ville lave hans kostvane om hvis han kunne gaine mere ved at gøre det anderledes? Jeg går også ud fra at de fleste brugere herinde går efter maximal muskel gain hva er så forskelden? Og ja jeg ved godt han har gode gener med det ændre jo ikke på hvad der er optimalt og ikke optimalt om man vejer 110 kg eller 75 kg så lænege man bare gainer mest mulig muskel i offseason perioden og kom ikke og sig at Lee Priest ikke ville ændre sin kostvane hvis den var forkert og han kunne gaine flere kg anderledes! Hvilket igen får mig til at sige: Hvorfor skulle er det du mener man ikke får det optimale ud af sin offseason bare fordi man spiser sødt hver dag så længe man får de sunde kcal man SKAL have?

ja, men har du læst det ? For det virker unægteligt ikke sådan.

Ja har været derinde og læse!

Brugeravatar

Jeg giver essensen ret! Kan godt forstå at nogen gerne vil æde så meget de vil, men man skal også have disceplin! Synes at BB snart udvikler sig til en sport hvor det gælder om at æde så meget man kan!

Er lidt ligeglad med hvad folk gør, men hvorfor ik få det optimale ud af føden?
Billede

"Boards dont hit back" -Bruce Lee

Hvorfor så smadre træ?! Vær dog en mand og kæmp!
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Hildir skrev:Jeg giver essensen ret! Kan godt forstå at nogen gerne vil æde så meget de vil, men man skal også have disceplin! Synes at BB snart udvikler sig til en sport hvor det gælder om at æde så meget man kan!

Nu mister jeg snart min tålmodighed... Få det optimale ud af føden??? Jamen læser du overhovedet hvad jeg skriver??? Jeg siger jo NETOP at NÅR man har spist ALLE de SUNDE kcal som er en del af sin offseason diæt f.eks 6000 kcal så sker der jo INTET ved at man spiser hvad man har lyst til derudover i eventuelle mellemmåltider for man har jo fået det der i første omgang skal til for at gaine via de sunde kcal! De søde/usunde ting er jo blot for at hele livet ikke skal være en stor diæt og man ikke skal pines med ikke at få noget godt i løbet af sin dagligdag!

Brugeravatar

EL ULTIMO skrev:
Hildir skrev:Jeg giver essensen ret! Kan godt forstå at nogen gerne vil æde så meget de vil, men man skal også have disceplin! Synes at BB snart udvikler sig til en sport hvor det gælder om at æde så meget man kan!

Nu mister jeg snart min tålmodighed... Få det optimale ud af føden??? Jamen læser du overhovedet hvad jeg skriver??? Jeg siger jo NETOP at NÅR man har spist ALLE de SUNDE kcal som er en del af sin offseason diæt f.eks 6000 kcal så sker der jo INTET ved at man spiser hvad man har lyst til derudover i eventuelle mellemmåltider for man har jo fået det der i første omgang skal til for at gaine via de sunde kcal! De søde/usunde ting er jo blot for at hele livet ikke skal være en stor diæt og man ikke skal pines med ikke at få noget godt i løbet af sin dagligdag!

Rolig :) Det var ikke hentydet til dig!

Men kan godt forstå hvad du mener! Selvfølgelig skal der være plads til en masse dejlig mad ved siden af :) Jeg hader når man skal cutte og står og tænker: Gid jeg måtte æde det-det og det.

Så kan godt forstå dig :twisted:
Billede

Brugeravatar

Hm.. jeg er lidt dobbeltmoralsk :lol:
Billede

Brugeravatar

Hildir skrev:
EL ULTIMO skrev:

Rolig :) Det var ikke hentydet til dig!

Men kan godt forstå hvad du mener! Selvfølgelig skal der være plads til en masse dejlig mad ved siden af :) Jeg hader når man skal cutte og står og tænker: Gid jeg måtte æde det-det og det.

Så kan godt forstå dig :twisted:

Hmm hvis du godt kan forstå hva jeg mener kan jeg ikke forstå at du giver essensen ret! For man får da ikke mere ud af at gøre det på hans måde... tvært imod får man glæden ved ikke at have nogen begrænsninger for hva man må spise i løbet af en dag ved at gøre det på min måde! Så længe man bare sørger for også at få de vigtige sunde kcal. der skal til!

Brugeravatar

æd nu bare det der skal ædes

så kommer de gode ting jo senere

svært at forstå ?
lidt bedre end i går......

Geografisk sted: herning

Armen for fanden læs nu hvad jeg skriver til dig...

Sjovt som du hidser dig op og har brug for at skrive med store bogstaver (hænger som oftest sammen med folk der ikke kan argumentere tilstrækkeligt) ?

Jeg siger til dig NÅR man i løbet af dagen har fået de sunde kcal. som er PLANLAGT i ens offseason diæt kan man udover det spise hvad der passer en!
Det giver sgu da ik et dårligere muskel gain hvilket er meningen med offseason perioden!

Det kommer imo helt og holdent an på hvor mange kcal der er røget ned som er 'planlagte'. Hvis vi antager at dit ligevægtsindtag er 3000kcal, og de planlagte kcal rammer 4000kcal, vil jeg helt klart holde mig væk fra at fylde junk indebords. Som beskrevet i den artikel jeg linkede til (og prøv nu rent faktisk at læse den), har mennesket en fysisk begrænsning på hvor meget vi kan gaine i lean mass - resten sætter sig som fedt - simple as that. Så hvis kcal-overskuddet allerede ligger på 1000kcal(hvilket er meget) - er det hul i hovedet at fylde ekstra kcal i form af junk indenbords. Dette er min mening - du er velkommen til at være uenig - så længe du argumenterer sagligt for det (hint: prøv at holde dig fra profaniteter og store bogstaver)

Hva er der nu galt med at gør det hver dag hvis man har lyst? Det er jo nok lidt begrænset hvor meget man kan spise af søde/usunde ting i løbet af dagen når der os skal være plads til 5-6000 kcal i sunde sager for det fylder en del skal jeg sige dig

Jeg har skrevet dette før, jeg skriver det lige igen. Det der er galt med at gøre det hver dag er, at lang fra de fleste kan administrere det - det bliver en glidebane og de ender med en overbulket fysik de ikke kan komme fra igen.

Hvornår fanden har du set mig give udtryk for det er umuligt at lave god mad som er sundt???

Hids dig ned.
Du gav udtryk for at man slet ikke kunne nyde sit liv uden junk - dette var en stærk indkator for at du åbenbart mente der ikke kan være en sammenhæng mellem at leve af overvejende sund mad, der også er velsmagende.

Hvorfor nøjes med 2 dage om ugen?

Du får den lige en til gang - fordi de fleste ikke kan styre det når de gør det hver dag. Og det er netop essensen i alt det jeg har skrevet, men den pointe er øjensynligt gået dig hen over hovedet. Så prøv at læs grundigt her: Du kan muligvis styre din diæt godt, du har muligvis gode gener og en hurtig forbrænding - men dette er langt fra tilfældet hos den gennemsnitlige

Arrogant... det ved jeg da ik det er vel som man vælger at opfatte det... Jeg siger ik at man skal ha stillet op til konkurrence for at vide hvordan det er at være på diæt! Men det er absolut ik det samme at være på diæt til en konkurrence som at være på diæt til forfængeligheds ojemed! Det jeg mente da jeg sagde det var at du tydeligvis ikke ved hvordan det er at være på diæt 2-3 gange årligt til konkurrencer!

Nej, jeg ved skam godt der er en forskel - men hvis du læser din tidligere post lagde du ret meget op til at man absolut ikke kunne vide noget om en stram diæt uden at have stillet op til en konkurrence, hvilket selvfølgelig er noget vrøvl.

Hva skal jeg med billedet... sige neeej hvor er det flot du kan hente en diæt på nettet of spise hvad der står i den du skal spise???

Har du glemt hvad du skrev - lad mig genopfriske din hukommelse:
Kan tydeligt høre på dig at du kun har trænet i 4 år og at du aldrig har været på diæt til konkurrencer.

Så min pointe med billede var, at vise dig jeg ikke bare en en internet-geek, der aldrig har været på diæt, men bare sidder og læser en masse artikler. Men rart at se du ikke mister arrogancen :roll:

Og jeg kan oplyse dig om jeg aldrig har fyldt nogen diæt jeg har læst på nettet ? Hvor ser du i øvrigt det henne ? Jeg tæller såmænd bare kcal....

Hva fanden snakker du om... Hvis du ik har andre fornuftige ting at skrive herinde end dumsmarte bemærkninger om at man er ude for pædagogisk rækkevidde burde du nok hoppe et andet sted hend... Hva med BH? Hvorforkan han ike bruges som eksempel? Han går efter det maksimale muskel gain han overhovedet kan opnå i løbet af hans offseason så mon ikke han ville lave hans kostvane om hvis han kunne gaine mere ved at gøre det anderledes? Jeg går også ud fra at de fleste brugere herinde går efter maximal muskel gain hva er så forskelden? Og ja jeg ved godt han har gode gener med det ændre jo ikke på hvad der er optimalt og ikke optimalt om man vejer 110 kg eller 75 kg så lænege man bare gainer mest mulig muskel i offseason perioden og kom ikke og sig at Lee Priest ikke ville ændre sin kostvane hvis den var forkert og han kunne gaine flere kg anderledes! Hvilket igen får mig til at sige: Hvorfor skulle er det du mener man ikke får det optimale ud af sin offseason bare fordi man spiser sødt hver dag så længe man får de sunde kcal man SKAL have?

Sjovt som dette blot bekræfter, at du netop er uden for pædagogisk rækkevidde. At du forsat hænger fast i dit Lee Priest eksempel er patetisk. Jeg gentager: Han kan ikke bruges som eksempel overfor det gennemsnitlige trænende individ - begrundelsen har jeg givet dig, men du får den igen: Lee Priest er en genetisk freak (bare se hvordan han så ud som 14-årig), hans off-season diæt er uortodoks selv i BB Pro-regi, han har en disciplin der nok overstiger stort set alle på dette board, når det kommer til at rive fedtet af igen, plus han bruger AS (om du vil det eller ej, bidrager det til hans form)

Det svarer lidt til, at anbefale Ronnie Coleman's træningspas til de 16-årig drenge man finder her på boardet!

Vil du besvare mit indlæg så forsøg at gøre det i en saglig tone - gider ikke profaniteter og store bogstaver - det er plat og infantilt!
Sidst rettet af essensen 16. okt 2007, 18:16, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Admin

essensen skrev:Vil du besvare mit indlæg så forsøg at gøre det i en saglig tone - gider ikke profaniteter og store bogstaver - det er plat og infantilt!

Øhh, prøv lige at læse dit eget indlæg en gang til!!
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

Hold en god tone gutter, igen grund til at man bliver uvenner over et ellers så hyggeligt emne :wink:
Brugeravatar

Gozo skrev:
essensen skrev:Øhh, prøv lige at læse dit eget indlæg en gang til!!

Det har jeg lige gjort - hvor mener du helt præcist jeg gør dette ?
Brugeravatar
Admin

Bondi skrev:Hold en god tone gutter, igen grund til at man bliver uvenner over et ellers så hyggeligt emne :wink:

Jeg ved min tone er lettere patroniserende, men det kom udelukkende som en reaktion på El Ultimos meget arrogante facon, at skrive på! Men jeg er enig.
Brugeravatar
Admin

jeg må gi el ltimo ret
der skal være ekstra energi på kontoen
ellers er i vis enige i den meste
selvom det er grimt sagt
:8