Jeg står og er igang med et bulk, mit første rigtige. Syntes dog min fedt% er blevet lidt for høj, men samtidig føler jeg slet ikke jeg har en muskelmasse der gør at jeg overhovedet bør tænke på at cutte. Jeg er 190 høj og vejer 77 kg. Har tidligere været spiseforstyrret hvilket resulterede i at jeg startede med en kropsvægt på 65 kg (2 år siden).
Siden august har jeg kørt med et kalorieindtag på omkring de 3000 og har varieret lidt i et 5x5 fullbody, et 3 split og et 2 split. Har dog fundet frem til at et 2 split er mig. Makrofordeling har jeg styr på efter at have læst utallige artikler og forum opslag herinde.
Min tanke er ligenu at lægge kalorierne på 2700 om dagen og lidt mindre på off-days. På mine off-days skal det dog siges at jeg har tænkt mig at få implementeret så meget cardio som mit hoved kan klare. Min cardio består somregel enten af HIIT træning (20 min.) Gåtur (8 - 10 km) eller 40 minutter fordelt på forskellige maskiner i fitness world. Ved den 40 minutters cardio går jeg efter en puls på omkring de 160 - 170 (min max puls er omkring de 190).
Har indtil videre været dårlig til at fordele min kulhydrater ud på dagen. Eller sådan er det ihvertfald i weekenden, hvor jeg har det med at lægge dem om aftenen
da jeg bruger en del tid foran computeren. Så nu spørger jeg dig!: Tror du det vil hjælpe hvis jeg går lidt ned i kalorier, får styr på min carb timing og bruger lidt mere tid på cardio? Ønsket er at fortsætte mit bulk, da jeg jo stadig er tyndere end tynd!
Ps. Det skal lige siges at jeg er 20 år gammel, og studerende, så bevæger mig ikke meget udover min træning.
Kan godt uploade et billede af hvordan min form er nu, hvis det ønskes?