Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1432
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1430

Følg bodybuilding.dk på

Idiotiets holdeplads

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Gør dig selv en tjeneste og læs denne stærkt underholdende artikel:
http://www.fri.dk/velvaere/proteintilskud-gavner-ikke-formen

Her kommer en apititvækker:
- Først for vi af vide at proteinpulver "ikke virker"..

- Dernæst forklarer "eksperten" Birgitte Nymann os hvordan proteinet i proteinpulver er unaturligt og giver bumser på ryggen, imodsætning til alm. kost.
Sidst rettet af js_h 8. jul 2011, 09:14, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Træner her: Odense Styrkeløfter Klub
The Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Fiskeolie opfører sig nemlig ligesom al anden olie, hvis det spises sammen med sukker: Det feder.

:?
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Nejnejnej, ved ikke om jeg skal grine eller græde.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

virkningen fra proteindrikkene svarer blot til den virkning, der kommer fra en velbalanceret kost med protein

No shit.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog

js_h skrev:Her kommer en apititvækker:

- Dernæst forklarer "eksperten" Birgitte Nymann os hvordan proteinet i proteinpulver er unaturligt og giver bumser på ryggen, imodsætning til alm. kost.

Og at det er dårligt protein fordi det er billigt?! :?
Løft m. udstyr (stævne/træning):
Squat: 172.5 kg/200 kg
Bænk: 107.5/120 kg
Dødløft: 222 kg (DK-rekord + all-time Wilks-rekord i DK)/225 kg (til liga)

https://titansupport.com/
https://www.2xu.dk/
http://www.klinikken-gammeltorv.dk/
Brugeravatar
EliteTeam

Geografisk sted: Kbh S

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 97.50
- Dødløft: 157.50

Et svar til denne artikel LOL
Brugeravatar

Geografisk sted: ALS

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00

Galleri: Vis galleri (5)

virkningen fra proteindrikkene svarer blot til den virkning, der kommer fra en velbalanceret kost med protein.

det vidste jeg godt nok ikke ](*,)
alle må jo kunne kalde sig eksperter efter denne artikel :mrgreen:
Brugeravatar

Der findes ingen anden genvej til at komme i god form end træning, motion og den rette ernæring. Heller ikke proteindrikke.

OH SHIT! Jeg tror lige jeg har lavet den største fejl nogensinde. Jeg har bare drukket proteindrikke i et år uden at træne, jeg vidste ikke også, at man skulle træne ved siden af!

Mens mange kulhydrat-rige energidrikke kan være hensigtsmæssige at indtage, hvis du vil opbygge din form, så kan det tilsvarende ikke siges omkring proteindrikke. Det er der simpelthen ikke videnskabeligt belæg for

Jeg kan ikke se at hun referrere til nogle undersøgelser, som giver belæg for hendes postulat.

Men hvis man ser på, hvor meget proteinpulver koster, i forhold til at man skal have den samme mængde protein fra fisk, æg og kød, så er det protein, der bruges i proteinpulver, meget billigt.

Er det bare mig, eller er kunne det eventuelt ikke være fordi, at kød, fisk og æg også mætter, og indeholder så meget andet også? Desuden så kan man jo udvinde meget mere protein ud fra mælken fra en ko, end man kan få bøffer fra en okse. Sådan ser jeg det i hvert fald bare.

Jeg er klart tilhænger af det naturlige frem for laboratorieskabte fødevarer

nu spiser vi jo også masser, af naturlige fødevarer, proteinpulveret er jo blot et supplement såvel som vitaminpiller er.
Hvorfor træner I?

Flaban skrev:For at blive stærkere og vedligeholde styrken så jeg selv kan bære mine indkøbsposer, når jeg bliver en gammel mand.

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (5)

Nu tager jeg selv protein pulver så er på en måde pro i denne sag. (det er billigt og nemt)

Lad os lige lægge vores snæver synet dogma på hylden bare lige for et øjeblik og tænke os om.

For det første dem der kender til Alan Aragon ved at timing har ikke så meget at sige som vi tror i forhold til hele dagens macro værdier og kalorier. Dvs at "opportunity window" er sku overrated. (kan nemt finde kilder her) Specielt når man tænker på at mange af jer stadig er tilhænger af 6-7 måltider om dagen. Når i træner har kroppen masser af mad at tage fra i forvejen hvilket gør "window of opportunity" endnu mindre værd da i allerede har næring nok i kroppen fra de 3-4 måltid inden træning.

Med det i tankerne så siger kællingen at protein fra rigtig mad > protein pulver. Er der nogen normal person som kan modsige sig dette? Helt seriøst, hvis jeg ikke var "fattig" studerende vil jeg da hellere have 150g ekstra kylling end en lorte shake med aspartam i og pastueriseret mælk. Hun er jo klogere end fleste herinde ved at sige at solid mad > protein pulver. Det kan sku da ikke være nogen tvivl om.

Mht bumserne er det nok skudt forbi eller der er for mange variabler til at sige sådan noget.

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 150.00

Rasco skrev:Nu tager jeg selv protein pulver så er på en måde pro i denne sag. (det er billigt og nemt)

Lad os lige lægge vores snæver synet dogma på hylden bare lige for et øjeblik og tænke os om.

For det første dem der kender til Alan Aragon ved at timing har ikke så meget at sige som vi tror i forhold til hele dagens macro værdier og kalorier. Dvs at "opportunity window" er sku overrated. (kan nemt finde kilder her) Specielt når man tænker på at mange af jer stadig er tilhænger af 6-7 måltider om dagen. Når i træner har kroppen masser af mad at tage fra i forvejen hvilket gør "window of opportunity" endnu mindre værd da i allerede har næring nok i kroppen fra de 3-4 måltid inden træning.

Med det i tankerne så siger kællingen at protein fra rigtig mad > protein pulver. Er der nogen normal person som kan modsige sig dette? Helt seriøst, hvis jeg ikke var "fattig" studerende vil jeg da hellere have 150g ekstra kylling end en lorte shake med aspartam i og pastueriseret mælk. Hun er jo klogere end fleste herinde ved at sige at solid mad > protein pulver. Det kan sku da ikke være nogen tvivl om.

Mht bumserne er det nok skudt forbi eller der er for mange variabler til at sige sådan noget.

De påstår jo at proteinpulver ikke hjælper på din atletiske form, er det ikke lidt det samme som at sige almindeligt mad med protein heller ikke gør? Da begge ting indeholder protein.
Problemet med artiklen er at hun påstår at det ikke hjælper med tilskud af protein.

---> Proteinshake indeholder protein ergo det hjælper ikke på din atletiske form #-o
---> Mad indeholder protein ergo det hjælper ikke på din atletiske form :^o
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 130.00

Hendes formulering er ringe og hendes videnskabelige belæg er naturligvis ikke-eksisterende, men hendes underliggende budskab er fint. Alt for mange - også en hel del herinde - spiser elendigt og søger at rette op på dette, gennem en ganske ensidig proteinkilde.
Proteinpulver er et tilskud, som for mange bliver en undskyldning for ikke at spise ordentligt. Brugt fornuftigt kan det være et fint tilskud, som jeg da selv gør brug af når jeg har travlt.
MortenFF skrev:
Er det dig, de kalder "manden med 1 indlæg i sin log siden juli sidste år"?
Brugeravatar

Biosquare: Jo de ting er også retarderet sagt og giver jeg dig ret i. :)

Enig med AtlasShrugs, har set folks kost plan hvor de får 3-4 shakes om dagen. Hvis man ikke kan mønstre at spise 150g protein uden protein pulver så er man ikke seriøs nok omkring sin træning. Hvis jeg havde råd havde jeg nemt spist 300g protein i solid mad.

Styrkeliste
- Squat: 105.00

Skær ned på pulveret og spis rigtig mad. Fint budskab leveret i en kantet form.
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 200.00

Bare rolig, den sidste idiot er ikke født endnu, og da de gode dør først, kommer vi til at høre på Birgitte Nymann meeeeeeeeeeeeeeget længe..

Utroligt at vi stadigvæk skal høre på folk som hende, som direkte lyver folk right in tha face, når man er nået så langt m.h.t. forskning.
Brugeravatar

Vi skal bare bruge en som Cartman til at sætte kællingen på plads;

Geografisk sted: Albertslund

Styrkeliste
- Bænkpres: 1000.00
- Squat: 1000.00
- Dødløft: 1000.00

Lad os nu lige skille det lidt ad.

Den første del af artiklen hvor der refereres til James Betts forskning er udmærket, blot lidt ensidig.

Fx dette citat:” Særlige energidrikke med protein hjælper ikke den gode form og de store muskler på vej – virkningen fra proteindrikkene svarer blot til den virkning, der kommer fra en velbalanceret kost med protein.”

Det er et fint budskab at få ud til familien Danmark. Men ærlig talt, er der vel ikke mange (i hvert fald ikke herinde) der gik og troede at proteinpulver havde en eller anden magisk ekstra effekt der fik musklerne til at eksplodere i vækst. De fleste anvender vel proteinpulver, da det er en nem og hurtig måde at få protein på, på de rigtige tidspunkter fx lige efter træning, og fordi vi ikke har råd til at have en kok ansat til at stå klar med en helstegt pattegris i det øjeblik vi slipper vægtstangen, ej heller selv har tid til at bruge timer dagligt i køkkenet.

Det er et udbredt og irriterende fænomen i den slags artikler, at journalisten kun fortæller hvad proteinpulver ikke kan, men undlader, at fortælle hvad proteinpulver er godt for.

Anden del, der hvor Birgitte Nymann kommer ind i billdet, er der hvor det blive rigtig grotesk. Og det er ikke fordi der er noget i vejen med budskabet om, at man ikke skal leve udelukkende af proteinpulver. Problemet er, at det bliver syltet ind i myter (fx at proteinpulver giver bumser) og faktuelt forkerte budskaber, som os der træner så skal bruge tid på at forsvare os i mod til næste familiefest, når moster Karen vil vide hvorfor man bruger ”det der-sens giftige proteinpulver”.

Det overordnede indtryk, den almindelige dansker for ved at læse artiklen er simpelthen forkert. Tag målgruppen for en sådan artikel. Det er måske en almindelig motionist, der spiser tre solide måltider dagligt, har en travl hverdag, ikke har meget tid tilovers til træning og madlavning, men stadig gerne vil have et så godt træningsresultat som mulig. Kan en sådan person have gavn af en pulver-shake efter træning? Jeg vil mene ja i mange tilfælde. Ifølge artikel vil svaret være nej. Artikelen er simphelthen skrevet på en måde således at læserne står tilbage med det intryk at proteinpulver pr. definitet og i alle tilfælde er noget skidt.

Geografisk sted: København

Træner her: Odense Styrkeløfter Klub
The Gym

Før var argumentet imod proteinpulver at det var for dyrt og man ligeså godt kunne drikke mælk/spise kød.

Nu er argumentet åbenbart at proteinpulver er for billigt og derfor ikke samme kvalitet som mælk/kød.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

tjr skrev:Før var argumentet imod proteinpulver at det var for dyrt og man ligeså godt kunne drikke mælk/spise kød.

Nu er argumentet åbenbart at proteinpulver er for billigt og derfor ikke samme kvalitet som mælk/kød.

+1
det er fuldt igennem latterligt!

Geografisk sted: Albertslund

Styrkeliste
- Bænkpres: 1000.00
- Squat: 1000.00
- Dødløft: 1000.00

js_h skrev:Gør dig selv en tjeneste og læs denne stærkt underholdende artikel:
http://www.fri.dk/velvaere/proteintilskud-gavner-ikke-formen

Her kommer en apititvækker:

Nu skal der jo også tages højde for hvem artiklen er rettet imod og hvem undersøgelsen er testet på.
Jeg vil gå ud fra at undersøgelsen er lavet på "almindelige motionister" der dyrker konditions træning 3 - 4 gange om ugen, og så er det klart at protein ikke har den samme virkning, som på fyren der squatter sin egen kropsvægt x2.5 nede i jernhulen. :)

- Men ja, det er kun et tilskud og hvis det daglige behov bliver dækket igennem kosten, er det overflødigt :)
Sidst rettet af JohnRambo 8. jul 2011, 12:58, rettet i alt 1 gang.
Gardehusar og STOLT!
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved, Danmark

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Js_h dækkede vist stort set alt, hvad der kan siges om den her sag, inkl. det at der jo ikke er nogen, som tror, at proteindrik nærmest er brygget af Miraculix himself, og jeg stiller mig derfor undrende over, at der skulle en ny undersøgelse til at vise, at " virkningen fra proteindrikkene svarer blot til den virkning, der kommer fra en velbalanceret kost med protein."

Det er virkelig paradigmerystende nye forskningsresultater! =D>
Brugeravatar

Hvorfor stopper I ikke jeres ævl om at proteinpulver er et "tilskud".
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:Hvorfor stopper I ikke jeres ævl om at proteinpulver er et "tilskud".

proteinpulver er super, men alene, misser du en del mikronæringstoffer som der er i fisk, fjerkræ, æg, foruden fytokemikalier.. men hvor man spiser proteinpulver only som eneste proteinkilde? eller der er måske det de lægger op til i artiklen? :S
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

vil det sige at proteinpulver ikke er en guddommelig genvej? :roll:
Da Future skrev:
Du behøver ikke at være næbbet bare fordi du har fuglebryst!
........
How much coke did Charlie Sheen do?
- Enough to kill Two and a Half Men
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 225.00

SandyFrink skrev:Hvorfor stopper I ikke jeres ævl om at proteinpulver er et "tilskud".

Hvorfor lukker du ikke røven "for en gangs skyld".
Brugeravatar

Styrkeliste

BigSquare skrev:

+1
Gardehusar og STOLT!
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved, Danmark

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

JohnRambo skrev:
BigSquare skrev:

+1

Oh snap!

:drink:
Da Future skrev:
Du behøver ikke at være næbbet bare fordi du har fuglebryst!
........
How much coke did Charlie Sheen do?
- Enough to kill Two and a Half Men
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00

BigShooter har jo ret. På en gennemsnitlig træningsdag under diæt indtager jeg vel omkring 75 g 80 % proteinpulver, hvilket svarer til 60 g protein. Jeg får et sted mellem 200 og 300 g protein dagligt, hvoraf de 60 g fra proteinpulver vil udgøre hhv. 30 og 20 %. Jeg får 20-30 % af mine daglige proteiner dækket af pulver. Det er sgu ikke et tilskud, det er faktisk en særdeles stor bestandel af min kost. Og jeg vil våge den påstand, at min kostplan er sådan tilnærmelsesvis repræsentativ for den gennemsnitlige bb.dk'ers diætkost - om ikke andet så procentuelt.

Til gengæld spiser jeg 5 g fiskeolie og en multivitamin hver morgen. Dét er et tilskud.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 155.00

"Bare kig dig omkring på strandene i de næste uger, så vil du se mange mænd med bumser på den øverste del af ryggen og i ansigtet" :dope:

Det artiklen hovedsagligt drejer sig om er vel at proteindrikke i sig selv ikke er en super anabolsk vidunder middel.
Som flere producenter jo faktisk hævder.

Der bliver jo nævnt at protein fra proteindrikke, bare svarer til det at spise protein igennem mad.
Proteinpulver er bare mad, fejlen er jo folk ser det som alt muligt crazy shit.

Hvor det fejler er nok der hvor de konkluderer, at fordi proteinet pr. gram er dyrere igennem kød og æg, gør pulveret ringere fordi det er billigere.
Ergo må slik også holde meget bedre carbs end havregryn, da dette er meget dyrere.

Så kunne jeg også godt tænke at få forklaret den hævdede sammenhæng mellem pulver og uren hud.

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00

HeHe...

Er enig i de ovenstående indlæg; proteinpulver er et supplement til- og ikke en erstatning for en fornuftig kostsammensætning..

Det er jo ikke første gang vi hører fra såkaldte "kosteksperter", at med en normal, sund velafbalanceret kost, så får kroppen den mængde protein, som den har brug for...

En ting der bare bliver ved med, at undre mig..... Hvorfor har alle disse eksperter så tynde arme????

Hvis min bil går i stykker, så spørger jeg sgu ikke til slagteren... Hvis jeg vil have en store arme, så beder jeg ikke Birgitte Nymann komme med råd :wink:

Trapezius skrev:HeHe...

Er enig i de ovenstående indlæg; proteinpulver er et supplement til- og ikke en erstatning for en fornuftig kostsammensætning..

Det er jo ikke første gang vi hører fra såkaldte "kosteksperter", at med en normal, sund velafbalanceret kost, så får kroppen den mængde protein, som den har brug for...

En ting der bare bliver ved med, at undre mig..... Hvorfor har alle disse eksperter så tynde arme????

Hvis min bil går i stykker, så spørger jeg sgu ikke til slagteren... Hvis jeg vil have en store arme, så beder jeg ikke Birgitte Nymann komme med råd :wink:

Som artiklen siger.. proteinpulver er som en fornuftig kost..v :wink:

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster