Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Fiskeolie opfører sig nemlig ligesom al anden olie, hvis det spises sammen med sukker: Det feder.

virkningen fra proteindrikkene svarer blot til den virkning, der kommer fra en velbalanceret kost med protein

js_h skrev:Her kommer en apititvækker:
- Først for vi af vide at proteinpulver "ikke virker"..
- Dernæst forklarer "eksperten" Birgitte Nymann os hvordan proteinet i proteinpulver er unaturligt og giver bumser på ryggen, imodsætning til alm. kost.

virkningen fra proteindrikkene svarer blot til den virkning, der kommer fra en velbalanceret kost med protein.

Der findes ingen anden genvej til at komme i god form end træning, motion og den rette ernæring. Heller ikke proteindrikke.
Mens mange kulhydrat-rige energidrikke kan være hensigtsmæssige at indtage, hvis du vil opbygge din form, så kan det tilsvarende ikke siges omkring proteindrikke. Det er der simpelthen ikke videnskabeligt belæg for
Men hvis man ser på, hvor meget proteinpulver koster, i forhold til at man skal have den samme mængde protein fra fisk, æg og kød, så er det protein, der bruges i proteinpulver, meget billigt.
Jeg er klart tilhænger af det naturlige frem for laboratorieskabte fødevarer
Flaban skrev:For at blive stærkere og vedligeholde styrken så jeg selv kan bære mine indkøbsposer, når jeg bliver en gammel mand.

Rasco skrev:Nu tager jeg selv protein pulver så er på en måde pro i denne sag. (det er billigt og nemt)
Lad os lige lægge vores snæver synet dogma på hylden bare lige for et øjeblik og tænke os om.
For det første dem der kender til Alan Aragon ved at timing har ikke så meget at sige som vi tror i forhold til hele dagens macro værdier og kalorier. Dvs at "opportunity window" er sku overrated. (kan nemt finde kilder her) Specielt når man tænker på at mange af jer stadig er tilhænger af 6-7 måltider om dagen. Når i træner har kroppen masser af mad at tage fra i forvejen hvilket gør "window of opportunity" endnu mindre værd da i allerede har næring nok i kroppen fra de 3-4 måltid inden træning.
Med det i tankerne så siger kællingen at protein fra rigtig mad > protein pulver. Er der nogen normal person som kan modsige sig dette? Helt seriøst, hvis jeg ikke var "fattig" studerende vil jeg da hellere have 150g ekstra kylling end en lorte shake med aspartam i og pastueriseret mælk. Hun er jo klogere end fleste herinde ved at sige at solid mad > protein pulver. Det kan sku da ikke være nogen tvivl om.
Mht bumserne er det nok skudt forbi eller der er for mange variabler til at sige sådan noget.

A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.

tjr skrev:Før var argumentet imod proteinpulver at det var for dyrt og man ligeså godt kunne drikke mælk/spise kød.
Nu er argumentet åbenbart at proteinpulver er for billigt og derfor ikke samme kvalitet som mælk/kød.

js_h skrev:Gør dig selv en tjeneste og læs denne stærkt underholdende artikel:
http://www.fri.dk/velvaere/proteintilskud-gavner-ikke-formen
Her kommer en apititvækker:
- Først for vi af vide at proteinpulver "ikke virker"..
- Dernæst forklarer "eksperten" Birgitte Nymann os hvordan proteinet i proteinpulver er unaturligt og giver bumser på ryggen, imodsætning til alm. kost.

SandyFrink skrev:Hvorfor stopper I ikke jeres ævl om at proteinpulver er et "tilskud".

SandyFrink skrev:Hvorfor stopper I ikke jeres ævl om at proteinpulver er et "tilskud".

BigSquare skrev:SandyFrink skrev:Hvorfor stopper I ikke jeres ævl om at proteinpulver er et "tilskud".
Hvorfor lukker du ikke røven "for en gangs skyld".

JohnRambo skrev:BigSquare skrev:SandyFrink skrev:Hvorfor stopper I ikke jeres ævl om at proteinpulver er et "tilskud".
Hvorfor lukker du ikke røven "for en gangs skyld".
+1

Trapezius skrev:HeHe...
Er enig i de ovenstående indlæg; proteinpulver er et supplement til- og ikke en erstatning for en fornuftig kostsammensætning..
Det er jo ikke første gang vi hører fra såkaldte "kosteksperter", at med en normal, sund velafbalanceret kost, så får kroppen den mængde protein, som den har brug for...
En ting der bare bliver ved med, at undre mig..... Hvorfor har alle disse eksperter så tynde arme????
Hvis min bil går i stykker, så spørger jeg sgu ikke til slagteren... Hvis jeg vil have en store arme, så beder jeg ikke Birgitte Nymann komme med råd

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster