Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MrWack skrev:Er det så bare stort set alle slags kcal. man ikke må få indenbords, hvad med en light sodavand eller andet lign.?

snus skrev:Du behøver heller ikke nødvendigvis at lægge dit eating-window fra 11 til 19. Du kan forskyde det, som du har lyst, alt efter hvad, der passer bedst ind i din hverdag

MrWack skrev:snus skrev:Du behøver heller ikke nødvendigvis at lægge dit eating-window fra 11 til 19. Du kan forskyde det, som du har lyst, alt efter hvad, der passer bedst ind i din hverdag
Okay, men det virker bare sent at få min mad klokken 13.00 først.....
Er der noget specielt ved de der 8 timer?

Clemmen skrev:Det er dog ret vigtigt at du ikke indtager lightprodukter, da de påvirker insulinnivauet og så ryger hele ideen med at faste.

Så vidt jeg er informeret er der ikke nogen videnskablige beviser for din påstand. Link gerne til din kilde..Clemmen skrev:Vand, the og kaffe (!!!) er faktisk ret vigtigt at indtage i dine "faste timer". Kroppen har brug for væske, og så kan kaffe dæmpe din trang til mad.
Det er dog ret vigtigt at du ikke indtager lightprodukter, da de påvirker insulinnivauet og så ryger hele ideen med at faste.

Clemmen skrev:Vand, the og kaffe (!!!) er faktisk ret vigtigt at indtage i dine "faste timer". Kroppen har brug for væske, og så kan kaffe dæmpe din trang til mad.
Det er dog ret vigtigt at du ikke indtager lightprodukter, da de påvirker insulinnivauet og så ryger hele ideen med at faste.

Legend skrev:En enkelt kop for træning er fint, men meget mere end det er en dårlig idé.

Legend skrev:Clemmen skrev:Vand, the og kaffe (!!!) er faktisk ret vigtigt at indtage i dine "faste timer". Kroppen har brug for væske, og så kan kaffe dæmpe din trang til mad.
Kaffe er aldrig en god idé.
En enkelt kop for træning er fint, men meget mere end det er en dårlig idé.

kiiilden skrev:Legend skrev:Clemmen skrev:Vand, the og kaffe (!!!) er faktisk ret vigtigt at indtage i dine "faste timer". Kroppen har brug for væske, og så kan kaffe dæmpe din trang til mad.
Ku egentligt godt tænke mig at høre om hvorfor kaffe ALDRIG er en go idé ?

Legend skrev:kiiilden skrev:Legend skrev:Clemmen skrev:Vand, the og kaffe (!!!) er faktisk ret vigtigt at indtage i dine "faste timer". Kroppen har brug for væske, og så kan kaffe dæmpe din trang til mad.
Ku egentligt godt tænke mig at høre om hvorfor kaffe ALDRIG er en go idé ?
Kaffe dehydrerer.
Kaffe skaber afhængighed.
Kaffe påvirker din søvn i negativ retning.
Behovet for kaffe dækker som oftest over et andet problem. Kaffe er altså symptombehandling.
Kaffe er dejligt, jeg drikker det selv med velbehag. Det betyder dog ikke at det er en god ting.

Amazonen skrev:
Kaffe dehydrerer.
Kaffe skaber afhængighed.
Kaffe påvirker din søvn i negativ retning.
Behovet for kaffe dækker som oftest over et andet problem. Kaffe er altså symptombehandling.
Kaffe er dejligt, jeg drikker det selv med velbehag. Det betyder dog ikke at det er en god ting.

Excessive caffeine consumption can cause negative health consequences such as psychomotor agitation, insomnia, headache, gastrointestinal complaints.

Legend skrev:Sandt.
Til gengæld har det andre negative effekter.Excessive caffeine consumption can cause negative health consequences such as psychomotor agitation, insomnia, headache, gastrointestinal complaints.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22928360
Pubmed er fyldt med studier der viser negative bivirkninger ved kaffe.

Stenalt skrev:En lettilgængelig gennemgang af kaffes positive og negative virkninger:
http://laegehaandbogen.dk/legehandbogen ... 39174.html

Guldkraramellen skrev:Godt nok et halvdødt emne, jeg tager fat i her..
Men bliver i slet ikke sultne i de 16 timers faste? Overvejer selv at begynde, da emnet lyder rigtig spændende.
Jeg kan bare ikke forestille mig, hvordan man ikke bliver sulten og maven skriger af en ..
Kan godt forstå ens 26-2800 kcal skal indtages over de 8 timer, men føler i jer slet ikke "undersultet" til tider under fastetimerne?
Er der ikke en tommelfinger regel om, man ikke skal gå på helt tom mave/træne på tom mave, da kroppen bruger musklerne som ernæringskilde istedet?

SandyFrink skrev:Jeg kan ikke godkende denne log. Decideret træningsfanatisme.

Garik skrev:Hvis du er morgensulten, giver IF ikke meget mening. Ikke i mine øjne i hvert fald.
Men dit spisevindue behøver, som allerede nævnt, ikke vare otte timer. Og hvorfor slutte klokken 19? Hvornår går du i seng? Hvis du går i seng klokken 23, skal du nok nå at blive sulten.
Personligt fastede jeg, da jeg var længst inde i mit IF-forløb, fra 23-17 og spiste så efter endt træning ved 17-17.30-tiden og frem til 23-tiden. Det fungerede ganske udmærket.

Guldkraramellen skrev:Ja, det lyder hvertfald som lidt af en udfordring. Overvejer at køre et 12-20 princip, men det gør vel ikke noget og starte med at spise ved 12 tiden og træne ved 16-17 tiden, som typisk er der hvor jeg får fri?
Har også købt BCAA til kosten og planen er så småt klar på en 2800 kcal.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster