Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1076
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1074

Følg bodybuilding.dk på

Igår i Fitness!?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.

Igår da jeg trænede, kom en tidligere bodybuilder hen til mig og spurgte hvordan jeg trænede? Jeg svarede, at jeg træner: Bryst, SKulder og Triceps den ene dag, og Ben, Ryg og Biceps den anden. Træner det igennem 2 gange om ugen. Han vendte sig om, og grinte af mig og sagde at det var helt hul i hovedet!
Man skal træne de 3 B'er - Bryst, Ben og Biceps og Ryg, Skulder, Triceps sagde han. Man skal træne ISO øvelser så meget som muligt så sagde, man skal ikke ramme de samme muskelgrupper, det bliver for hårdt og du vil ikke kunne kommer videre i kg, sagde han.

Er ISO bedre?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Alt hvad han sagde, er forkert. Kig evt. i artikelarktivet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog

er du sikker på, at det ikke var en joke?
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

100 på, at det ikke var en joke. Han ville lave et program til mig, og sagde at man skal prøve at undgå at ramme de samme muskler hele tiden.

Han gav mig et eksempel: Hvis jeg træner bryst, skulder og triceps. Når jeg så træner incline bænkpress, rammer jeg jo også øvre skulder og tricepsen, den er helt gal sagde han. Du skal jo kun ramme bryst, for hvis du rammer skulder i incline bænkpres, så når du går over for at lave shoulder press eksempel, så er din skulder trænet og du kan ikke tage så mange kg's?! Du skal isolere hver muskelgruppe, så meget som muligt

lol han er misinformeret.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Hvis din brysttræning skal udelukke skulder, ja, så kan du ikke rigtig træne bryst. Bænkpres på flad bænk rammer også skulderen.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub

lyder da godt nok som en tidligere bodybuilder der virkelig har styr på sin træning.. :rolleyes:

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 140.00

Galleri: Vis galleri (4)

:goodpost: :rolleyes: :idhitit: :lol1:
WOOAP! WOOAP!

M0TH 4FUKH4!

KasperMo skrev:100 på, at det ikke var en joke. Han ville lave et program til mig, og sagde at man skal prøve at undgå at ramme de samme muskler hele tiden.

Han gav mig et eksempel: Hvis jeg træner bryst, skulder og triceps. Når jeg så træner incline bænkpress, rammer jeg jo også øvre skulder og tricepsen, den er helt gal sagde han. Du skal jo kun ramme bryst, for hvis du rammer skulder i incline bænkpres, så når du går over for at lave shoulder press eksempel, så er din skulder trænet og du kan ikke tage så mange kg's?! Du skal isolere hver muskelgruppe, så meget som muligt

Jeg har sq ikke så meget forstand på det her. Men min forståelse er, at grunden til man træner det de samme dage, er netop fordi man rammer de samme muskler flere gange. Hvilket også betyder, at de ikke bliver trænet flere dage i træk så de kan restituere ordentligt. Er jeg helt galt på den?

Kostplan: Ingen kostplan

Det eneste det kan lugte af er et traditionelt push-pull 2-split.
Her kører man BST (bryst, skulder, tricep) og BRB (Ben, ryg, biceps).

Altså kan han have misforstået noget, WSB er bygget op omkring dette split, prøv evt. at læs denne artikel: artikler/bodybuilding/wsb-bodybuilding-hybrid.html
Du skal køre nogle iso. øvelser men der er jo fokus på de store muskelgrupper.
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

I et 2-split er det hjernedødt at køre antagonist, men i højere splits er det en glimrende idé.

.. fyren har sikkert været professor i broscience.

Pay him no mind.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Det med isolationsøvelserne er jeg ikke helt enig med manden i. Derudover mener jeg godt at hans forslag til 2-split kan give mening.

Jeg træner ofte 3-split, med følgende opdeling:

1: Bryst og biceps
2: Ryg og Triceps
3: Ben, mave og skulder

Noglegange bliver det til 4-split, hvor jeg enten kører arme eller skulder alene, sammen med f.eks. læg og mave.

Pointet er at jeg gør dette, for at kunne køre tungt. Hvis jeg har trænet bryst, så skal jeg gevaldigt ned i kg hvis jeg derefter skal træne triceps. Dette ønsker jeg ikke altid.

Omvendt, så er mine biceps ofte helt flade efter rygtræning, og derved kan jeg ikke hive nær de samme kg, som på friske biceps.

Hvis jeg alene trænede f.eks. triceps efter bryst, så vil jeg savne at køre riftig tungt i f.eks. Ez extensions, eller weighted dips.

Ligeledes ville det også ægre mig ikke engang imellem at kunne fylde de kg på mine guns fortjener i curls :D fordi de er udbrændt efter ryg træning.

Does anyone get my point?

Det er vel i det store hele det han mener med hans 3 B'er.

Menace: Hvorfor duer det i 3-split og højere, men ikke i 2-split?
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Bundesball skrev:Det med isolationsøvelserne er jeg ikke helt enig med manden i. Derudover mener jeg godt at hans forslag til 2-split kan give mening.

Noglegange bliver det til 4-split, hvor jeg enten kører arme eller skulder alene, sammen med f.eks. læg og mave.

Pointet er at jeg gør dette, for at kunne køre tungt. Hvis jeg har trænet bryst, så skal jeg gevaldigt ned i kg hvis jeg derefter skal træne triceps. Dette ønsker jeg ikke altid.

Omvendt, så er mine biceps ofte helt flade efter rygtræning, og derved kan jeg ikke hive nær de samme kg, som på friske biceps.

Hvis jeg alene trænede f.eks. triceps efter bryst, så vil jeg savne at køre riftig tungt i f.eks. Ez extensions, eller weighted dips.

Ligeledes ville det også ægre mig ikke engang imellem at kunne fylde de kg på mine guns fortjener i curls :D fordi de er udbrændt efter ryg træning.

Forstår dig udemærket... Dog mener jeg ikke det giver det samme da dine muskler ikke restituere dagen efter? Kan sagtens forstå dig og har selv spekuleret over det, at køre triceps efter bryst ikke er sjov ligesom biceps efter ryg er skod. Men tror ikke dette er en god løsning. Men hvad ved jeg:)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

ckp2906 skrev:
Bundesball skrev:Det med isolationsøvelserne er jeg ikke helt enig med manden i. Derudover mener jeg godt at hans forslag til 2-split kan give mening.

Forstår dig udemærket... Dog mener jeg ikke det giver det samme da dine muskler ikke restituere dagen efter? Kan sagtens forstå dig og har selv spekuleret over det, at køre triceps efter bryst ikke er sjov ligesom biceps efter ryg er skod. Men tror ikke dette er en god løsning. Men hvad ved jeg:)

Hvorfor skulle det ikke være en god løsning? Og hvad mener du med at musklerne ikke restituerer dagen efter?

Hvis jeg tager ned i dag, og blæser en omgang bryst og biceps af. Så vælger blot at træne ben og skuldre + mave i morgen, og så kan jeg derefter træne ryg og triceps i overmorgen, hvis ikke jeg ønsker en hviledag.

Jeg kan bedre lide denne version, men har også træne bryst og triceps + ryg og biceps sammen i lang tid. Dog mener jeg at mit nuværende split virker bedre for mig. Men det andet fungerede også fint. For mig er det petitesser, og så længe du lytter til din krop, så ved du også hvad du kan holde til, og hvad der giver bedst mening. Men det kræver selvfølgelig lidt erfaring.

Der kan hurtigt gå videnskab i den, men det vigtigste er trods alt blot hård træning hvor hovedet er med :dance:
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Billede
Nubretpumper