Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 973
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 970

Følg bodybuilding.dk på

ikke stærk nok til chin-ups

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hvordan træner jeg mig op til at kunne køre chin-ups. Jeg har desværre ikke nogen kabel-tårn, så jeg kan ikke køre pull-down. Er det så bedst at køre BB curls, eller vil dette ikke forøge min styrke ift. chin-ups.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kør nogle pullups indtil du er stærk nok til at køre dem som chins. Du bør være væsentlig stærkere i pullups.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Gør som os andre, lav fatman chinups.
http://youtube.com/watch?v=golmL409-CU

ellers så lav negative chinups (ved ikke om det er det rigtige udtryk) men stil dig på en skammel så du kommer til top positionen i chinups og sænk dig langsomt ned.
Always try to see it from both sides or you will miss that an Evangelist can be Evil's agent
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 140.00

MC skrev:Kør nogle pullups indtil du er stærk nok til at køre dem som chins. Du bør være væsentlig stærkere i pullups.

Nemlig, lav en øvelse der ligner den anden til forveksling! Det giver en meget bedre overførsel, når du så begynder på den oprindelige øvelse! Kan man ikke køre chinups/pullups, så er en fornuftig øvelse pulldown til bryst og ikke nakke, for at forhindre eventuel skulderskade i rotatormanchetten! Men ellers, så mener jeg også at have hørt Pavel Tsatsouline fortælle at man bør lave mange de få gentagelser man kan, eksempelvis en eller to, men så gøre det mange gange i løbet af en dag? Måske der var en sagkyndig, der lige kunne uddybe dette med de rigtige begreber?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Har dit center ik noget ala den her stil:

Altså assisted pull-up machine?
-Hvis du da træner i center :wink:

Ellers få en mate til at hjælpe dig:
Kryds benene og ret dem bagud, så løfter han op i dig mens du knokler op stativet - så pludselig er du stærk nok selv :D
__________Billede
Brugeravatar

Træner her: Power Gym
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

MC skrev:Kør nogle pullups indtil du er stærk nok til at køre dem som chins. Du bør være væsentlig stærkere i pullups.

Woot? Pullups er da betydeligt hårdere end chin ups? Chin ups er dem med smalt underhåndsgreb ik? Og pull ups er dem med bredt overhåndsgreb? ikke sandt - i så fald har jeg meget lettere ved chin ups.
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

nosebiter92 skrev:

Woot? Pullups er da betydeligt hårdere end chin ups? Chin ups er dem med smalt underhåndsgreb ik? Og pull ups er dem med bredt overhåndsgreb? ikke sandt - i så fald har jeg meget lettere ved chin ups.

Jo, din definition er korrekt. Der er desværre bare mange som bytter rundt på de 2. Også sites på nettet.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

J-S-O skrev:

Nemlig, lav en øvelse der ligner den anden til forveksling! Det giver en meget bedre overførsel, når du så begynder på den oprindelige øvelse! Kan man ikke køre chinups/pullups, så er en fornuftig øvelse pulldown til bryst og ikke nakke, for at forhindre eventuel skulderskade i rotatormanchetten! Men ellers, så mener jeg også at have hørt Pavel Tsatsouline fortælle at man bør lave mange de få gentagelser man kan, eksempelvis en eller to, men så gøre det mange gange i løbet af en dag? Måske der var en sagkyndig, der lige kunne uddybe dette med de rigtige begreber?

Kan du lave 2, så kør 10*2 Pludselig kan du lave tre, så kør 6-8*3 pludselig kan du lave fire osv... Sådan her jeg lørt mange at køre Chins og pullups.. MEn ikk noget kun at køre med halv Rom... HELT NED
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

N.B.92

Vil give dig fuldkommen ret, kan tage 2 x 10 reps. i chin-up, hvorimod der hvor man holder bredt, "lat-pull(up/down), kan jeg tage 5 selv, og så skal makkeren lige hjælpe :oops:

nosebiter92 skrev:

Nej så vidt jeg ved er det omvendt! bash kom vist med en forklaring omkring det for noget tid siden... Når du kører underhånd kan du køre helt op til maven, derfor pullup - hvorimod med overhånd kan du "kun" køre den til hagen, derfor navnet chins. Og det lyder meget fornuftigt i mine ører...

Men nu kan jeg se at TJ mener det er modsat, men det er vel den evige diskussion om hvad der er hvad...
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

Chin-ups er med smalt underhåndsgreb. Ja jeg kan godt lave 2. Så kører jeg bare 2 x 10

jeg kan nu tage 3*14 og skal snart til at smide lidt vægt på...

Jeg startede med at (fik ribbe på værelset ind til toilettet) hvergang jeg skulle forbi skulle jeg tage 3. som så blev til flere...når man er så langt nede er det bare om at gå ampk til man nærmer sig at kunne tage 3*8 eller 3*10 så kan man begynde at kører den som andre øvelser
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Monze1984 skrev:Chin-ups er med smalt underhåndsgreb. Ja jeg kan godt lave 2. Så kører jeg bare 2 x 10

Hvordan kan du være sikker på det? Bash mener noget andet, og prøv at læs den forklaring jeg skrev... Giver rimelig god mening imo.

Desuden - Hvis du kun kan tage 2 er det nok lidt dumt at køre 2 x 10 :lol:

Så skal du nok nærmere køre 10 x 2 :wink:
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

Chins-up er det ikke den hvor man har underhåndsgreb, og biceps tager en del af presset. Hvorimod pull-ups der er det næsten ryggen som tager presset, som er betydelig sværere i mine øjne, for synes der lidt forvirring.

MC skrev:
Monze1984 skrev:Chin-ups er med smalt underhåndsgreb. Ja jeg kan godt lave 2. Så kører jeg bare 2 x 10

Hvordan kan du være sikker på det? Bash mener noget andet, og prøv at læs den forklaring jeg skrev... Giver rimelig god mening imo.

Desuden - Hvis du kun kan tage 2 er det nok lidt dumt at køre 2 x 10 :lol:

Så skal du nok nærmere køre 10 x 2 :wink:

Jeg er også enig med Thomas Jagd! Chinups udføres med underhåndsgreb og pullups med overhåndsgreb: jeg mener at øvelsen blev navndøbt langt tilbage af de gamle bodybuildere og ifølge litteratur kaldte de altså øvelsen med underhåndsgreb for chinups...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Tilbage til Fitness & bodybuilding