Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1279
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Ingen Military press

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.

Jeg har fået en skulderskade begrund af et overrevet ledbånd i skulderen. Så jeg kan ikke lave Skulderpress eller military press eller lign.

Så er der nogen der har en eller flere skulder øvelser som kan kompansere for dem?

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du har et overrevet ledbånd i skulderen burde du da ikke kunne bevæge den overhovedet?

Reputation point: 0

wtf-am-i-reading.jaypeg

Burde du ikke lave noget fornuftig genoptræning istedet?

Hvad tænker du overhovedet på?

"Alvorlig skulder skade, nah fuck det. Hvordan træner jeg den nu?"
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Dafuq did I just read?...
Last night i cut the light off in my bedroom, hit the switch, was in the bed 'fore the room was dark.
Brugeravatar

Geografisk sted: Holbæk

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 102.50
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog

puha tror i misforstår mig :). Jeg har her for 2-3 måneder siden for strukket mit ledbånd i venstreskulder. Det er ikke revet over og det burde have helet sig igen da det kun skulle have ro i 6uger. Men de sidste 2-3 uger har jeg fået en kæmpe smerte i min venstre skulder hvergang jeg løfter min arm over hovedet og trækker den tilbage præsic ligesom i en military øvelse.

Så jeg søger en øvelse som jeg kan bruge imens indtil jeg har været til lægen og han har set hvad det edenlig er der er galt.

Du har formentligt i processen fucked din kontrol med skulderbladet og rotatormanchetten. Det bør du få en til at kigge på.

Indtil da, vil mange kunne køre helt almindelige frontraises uden smerter. Det er ikke lige så hardcore, men hvis det er dét, du har at arbejde med, så er det dét, du må gøre.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Holst. skrev:puha tror i misforstår mig :). Jeg har her for 2-3 måneder siden for strukket mit ledbånd i venstreskulder. Det er ikke revet over og det burde have helet sig igen da det kun skulle have ro i 6uger. Men de sidste 2-3 uger har jeg fået en kæmpe smerte i min venstre skulder hvergang jeg løfter min arm over hovedet og trækker den tilbage præsic ligesom i en military øvelse.

Så jeg søger en øvelse som jeg kan bruge imens indtil jeg har været til lægen og han har set hvad det edenlig er der er galt.

Jeg slog skulderen af led her i Januar måned, jeg er RIGTIG glad for at jeg tog til en fysioterapeut og fik nogle genoptræningsøvelser til skulderen, for min mobilitet var helt fucked. Det hjalp at gå og lave de øvelser og jeg kunne bevæge den mere og mere :)
Brugeravatar

Holst. skrev:

Du kan jo ende med at forværre skade ved at fortsætte med at træne hvis du ikke ved hvad der er galt. Så hellere misse træningen indtil lægen/fysioterapeuten har set på skulderen, end at risikere at få en skade du aldrig slipper af med.
Venlig hilsen Thomas

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Jeg har selv prøvet det samme. Pludselig snappede det bare i skulderen under en træning og jeg kunne ikke bevæge armen i sekunderne efter. Tag en pause og glem alt om skulderøvelserne, det er slet ikke det værd. Tænk hvis du kommer til at døje med den de næste mange år fordi du ikke gav skulderen den ro den har brug for?

Jeg var så "heldig" at blive langtidssyg et par uger efter det skete. Så jeg var simpelthen ikke i stand til at træne, eller gå for den sags skyld xD Men da jeg 10 måneder efter kunne begynde at træne igen var skulderen som ny igen.
Selvfølgelig skal du ikke vente 10 mån, men du vil komme til at fortryde det bitterligt senere hvis du bare gør skaden værre.

Det er en bitch ikke at kunne træne, jeg var ved at gå ud af mit gode skind dengang. Men prøv at se det i det store perspektiv ;)
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

mathias1989 skrev:Jeg har selv prøvet det samme. Pludselig snappede det bare i skulderen under en træning og jeg kunne ikke bevæge armen i sekunderne efter. Tag en pause og glem alt om skulderøvelserne, det er slet ikke det værd. Tænk hvis du kommer til at døje med den de næste mange år fordi du ikke gav skulderen den ro den har brug for?

Jeg var så "heldig" at blive langtidssyg et par uger efter det skete. Så jeg var simpelthen ikke i stand til at træne, eller gå for den sags skyld xD Men da jeg 10 måneder efter kunne begynde at træne igen var skulderen som ny igen.
Selvfølgelig skal du ikke vente 10 mån, men du vil komme til at fortryde det bitterligt senere hvis du bare gør skaden værre.

Det er en bitch ikke at kunne træne, jeg var ved at gå ud af mit gode skind dengang. Men prøv at se det i det store perspektiv ;)

jeg kan godt se hvad du mener, men det er vel okay vis jeg varmer grundigt op og kører øvelser som ikke frem provokere smerte i skulderen? Jeg kører fx. Bænkpres i smith stativ fordi jeg føler at jeg bruger skulderen mindre der. Også kører jeg skulder øvelser som ikke gør ondt i skulderen.

Fuck du minder mig om en tysker fra det første center jeg trænede i. Gutten brækker hånden men mener han skal træne alligevel så han går amok på romaskinen med den brækkede hånd på ryggen og endte med at få en rygskade oveni.. bare fordi han kan ! :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 155.00

Blunt skrev:Fuck du minder mig om en tysker fra det første center jeg trænede i. Gutten brækker hånden men mener han skal træne alligevel så han går amok på romaskinen med den brækkede hånd på ryggen og endte med at få en rygskade oveni.. bare fordi han kan ! :)

Det jo på ingen måde det samme?

Holst. skrev:Det jo på ingen måde det samme?

Du har en skade som burde "sikre" at du stoppede med at træne noget some helst hvor du skulle bruge armene, men er stadig fast besluttet på at fortsætte. (Ligesom tyskeren). Hvis du bliver ved kan du sagtens ende med at få skader i mere end skulderen, da resten af kroppen skal kompensere til højre og venstre for din "manglende" skulder, og så kan du ende med at få en skade et andet sted. (Ligesom tyskeren).

Hvordan er det anderledes? :)
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Merodium skrev:

Du har en skade som burde "sikre" at du stoppede med at træne noget some helst hvor du skulle bruge armene, men er stadig fast besluttet på at fortsætte. (Ligesom tyskeren). Hvis du bliver ved kan du sagtens ende med at få skader i mere end skulderen, da resten af kroppen skal kompensere til højre og venstre for din "manglende" skulder, og så kan du ende med at få en skade et andet sted. (Ligesom tyskeren).

+1

Holst er det ikke irriterende når alle andre kan se det end en selv ??
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 155.00

Blunt skrev:
Merodium skrev:

+1

Det skide irriterende :D

Holst er det ikke irriterende når alle andre kan se det end en selv ??

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster