Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1503
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1500

Følg bodybuilding.dk på

Ingen penge- protein?!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.dk

Jeg er netop flyttet i en lejlighed, hvor budgettet ikke ligger til at jeg kan bruge penge på Protein pulver...

Nogen forslag til et alternativ til en protein shake??

Tænker selv peanut butter og tun 24/7.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Så dyrt er proteinpulver altså heller ikke. Der er garanteret et andet sted du kan spare så der er råd til det. Ellers så hør dit job om du ikke kan få et par timer ekstra, hvis du ikke har et job, så find et :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: 7100 Vejle

Træner her: DGI Huset i Vejle

Kostplan: Ingen kostplan

Har rettet din overskrift. Ingen grund til at misbruge caps-lock.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Mælk. Skyld nogle litre ned.
Får selv 140g protein fra mælk.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Eller skær mælken fra og brug vand. Bruger selv fersken/appelsin med vand og det smager fantastisk.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Anger Mangement
Fitness World Rødovre

køb billig prot fra england det er billigere end at drikke mælk og laaaangt billigere end tun..

så en ret til dig kunne være 100-150g havregryn 30g prot, mælk, lidt rapseolie 10-30g.. du kan evt spice det op med rosiner eller bananer.. spis det 2-3 gange omdagen så du godt hjålpet :)

kcal pr måltid 900-1300kcal

inden du sover kan du evt spise 2æg på rugbrød, lidt mayo og 400ml mælk så har kroppen rigeligt at bygge af mens du sover

Jeg har selv spist sådan i perioder da det er nemt og bekvemt og det er mad der altid i mit køleskab/skab
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

Mange tak for ideerne :D

Må kigge rundt efter noget billig prot pulver.
Men alternativet er jo netop at jeg må undvære at få nok proteiner i løbet af dagen.
Så nu jeg tænker videre over det, så skal jeg nok købe Tun og peanut butter for tit, så det bliver nok dyrere.

Mht. arbejde, så er jeg fastansat og har ikke mulighed for at tjene ekstra i form af overarbejde. Er elev, så skal bare holde den kørende nogle måneder endnu så stiger jeg lidt i løn.
Brugeravatar

Styrkeliste

proteinpulver er altså en af de billigste proteinkilder, der findes.. hvis du tager bodylabs whey 100, som et eksempel, så er det billigere end blandt andet tun, som du selv nævner..
Sundheds- og fitnessbølgen har taget overhånd
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00

Hej.

Jeg har ca 5kg whey protein til at stå. Købte det i slutningen af sidste år, hvor jeg bestilte det fra england.
Jeg får det ikke brugt og det står egentlig bare på hylden.
Du er meget velkommen til at købe :-)

Mvh Jonathan

LunaSeaForLife skrev:Mælk. Skyld nogle litre ned.

Så du siger du drikker 4 liter mælk om dagen, drak engang 2liter mælk og dagen + 1 liter kakaomælk efter træning, det kunne min mave squ ikke holde til
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Jeg har slettet et indlæg.

Husk på at det ikke er tilladt at linke til konkurrerende websites.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Nu må det stoppe med de her protein pulver er for dyrt tråde..

Du skal ned på en kilopris for tun under 41 kr. for at det er billigere end protein pulver og mit sidste besøg i netto kostede det 65 kr/kg.. så medmindre du har kontakter så er det altså en dårlig undskyldning.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 155.00

Blunt skrev:Nu må det stoppe med de her protein pulver er for dyrt tråde..

Du skal ned på en kilopris for tun under 41 kr. for at det er billigere end protein pulver og mit sidste besøg i netto kostede det 65 kr/kg.. så medmindre du har kontakter så er det altså en dårlig undskyldning.

Det er godt nok utroligt som tråden ikke bliver læst.. ](*,)

Det skal være BILLIGERE. jeg står ikke med 300-500 kr. nu og her til protein pulver!
Hvis der var noget billigere så ville jeg gerne høre om dette!!

Og som jeg skrev - Alternativet er at jeg må undvære at få nok proteiner.
Brugeravatar

Styrkeliste

Stener skrev:
Blunt skrev:Nu må det stoppe med de her protein pulver er for dyrt tråde..

Det er godt nok utroligt som tråden ikke bliver læst.. ](*,)

Det skal være BILLIGERE. jeg står ikke med 300-500 kr. nu og her til protein pulver!
Hvis der var noget billigere så ville jeg gerne høre om dette!!

Og som jeg skrev - Alternativet er at jeg må undvære at få nok proteiner.

Så fordi du ikke har råd til proteinpulver, så kan du ikke få proteiner nok? Hold nu op.

Måske har du ikke 300-500 kr til proteinpulver lige nu, men hvad er alternativet? At du køber mad for pengene, og så bare langsomt bruger 500 kr?

Det lyder som om du generelt har ultra pengenød og slet ikke har råd til mad?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Ser man på dit problem med økonomibriller, har du enten nogle uforståelige pengestrømme i din privatøkonomi, eller også mangler du med al respekt basal økonomisk forståelse. Du har et presset budget og har ikke lyst til at bruge 300 kr. her og nu på proteinpulver. I get it. Men alternativet er at du ikke betaler denne engangsydelese og i stedet betaler 1,5 gang mere (=450 kr.) for dit protein i fast form fra et supermarked. For at skære det ud i pap og bøje det i neon, sparer du i dette eksempel 150 kr. på at købe noget protpulver.

Hvis ikke du vil erkende det, opfylder du godt nok teorien om forbrugeres begrænsede rationalitet.
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

ØbroMorten skrev:Ser man på dit problem med økonomibriller, har du enten nogle uforståelige pengestrømme i din privatøkonomi, eller også mangler du med al respekt basal økonomisk forståelse. Du har et presset budget og har ikke lyst til at bruge 300 kr. her og nu på proteinpulver. I get it. Men alternativet er at du ikke betaler denne engangsydelese og i stedet betaler 1,5 gang mere (=450 kr.) for dit protein i fast form fra et supermarked. For at skære det ud i pap og bøje det i neon, sparer du i dette eksempel 150 kr. på at købe noget protpulver.

Hvis ikke du vil erkende det, opfylder du godt nok teorien om forbrugeres begrænsede rationalitet.

Du er jo både stærk OG klog Morten! :wub:
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Squat: 255.00

Seriøst nu stopper i...

Jeg har råd til mad og vil selvfølgelig købe mad med proteiner i. men mellemmåltiderne hvor jeg normalt ville tage en protein shake der har jeg ikke noget, da protein pulver er for dyrt for mig.
Det betyder IKKE at jeg så bare vil fylde lageret op med tun eller peanut butter..
Som jeg skrev tidligere, så måtte jeg nok indse at det nok også var dyrere med tun og peanut butter.

Men synes bare tråden stopper - for der er vidst nået til enighed om at protein pulver ER den billigste vej til protein.
Og jeg leder nu efter det BILLIGSTE - og hvis det stadig er for meget for mig så UNDVÆRE jeg og dermed får jeg ikke NOK protein og ødelægger sikkert min træning... men det er kun indtil jeg har flere penge igen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:
ØbroMorten skrev:Ser man på dit problem med økonomibriller, har du enten nogle uforståelige pengestrømme i din privatøkonomi, eller også mangler du med al respekt basal økonomisk forståelse. Du har et presset budget og har ikke lyst til at bruge 300 kr. her og nu på proteinpulver. I get it. Men alternativet er at du ikke betaler denne engangsydelese og i stedet betaler 1,5 gang mere (=450 kr.) for dit protein i fast form fra et supermarked. For at skære det ud i pap og bøje det i neon, sparer du i dette eksempel 150 kr. på at købe noget protpulver.

Du er jo både stærk OG klog Morten! :wub:

:gay1:
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

Jeg synes du skal tjekke butikken LOADED på Vesterbrogade i kbh. Der har de virkelig billig protein (2500 g for kun 199kr).

90sawa skrev:Jeg synes du skal tjekke butikken LOADED på Vesterbrogade i kbh. Der har de virkelig billig protein (2500 g for kun 199kr).

Det var billigt - ved du hvor mange gram der bruges per servering?
Brugeravatar

Styrkeliste

Stener skrev:
90sawa skrev:Jeg synes du skal tjekke butikken LOADED på Vesterbrogade i kbh. Der har de virkelig billig protein (2500 g for kun 199kr).

De har to slags. Den som kun er bestående af protein er en servering på 35 gram. Og den anden de har til den pris er 50/50 protein og Carb. Der skal man op på 60 gram per servering.

Jeg bruger selv 50/50 til efter træning. Og den som kun indholder protein til morgenmad og før sengetid.

90sawa skrev:
Stener skrev:

De har to slags. Den som kun er bestående af protein er en servering på 35 gram. Og den anden de har til den pris er 50/50 protein og Carb. Der skal man op på 60 gram per servering.

Jeg bruger selv 50/50 til efter træning. Og den som kun indholder protein til morgenmad og før sengetid.

Jeg er ret sikker på prisen er 299.- og ikke 199.- (For proteinpulveret) ;) Det er dog stadig billigt. Det er et tilbud de køre pt. fordi udløbsdatoen er nær..
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:
90sawa skrev:
Stener skrev:

Jeg er ret sikker på prisen er 299.- og ikke 199.- (For proteinpulveret) ;) Det er dog stadig billigt. Det er et tilbud de køre pt. fordi udløbsdatoen er nær..

Ja glemte lige den lille detalje - 50/50 koster 199 og ren proteinpulver 299. :)

90sawa skrev:Ja glemte lige den lille detalje - 50/50 koster 199 og ren proteinpulver 299. :)

Yeah, mener også det var sådan at det hang sammen. Udløbsdatoen er vist engang sidst i næste måned, hvis jeg ikke tar meget fejl.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

PhilTheGift skrev:

Så du siger du drikker 4 liter mælk om dagen, drak engang 2liter mælk og dagen + 1 liter kakaomælk efter træning, det kunne min mave squ ikke holde til

Det handler om tilvænning, ven :-).
Kommer også nogle gange op på 6 liter om dagen - hvis jeg ikke kan nå at spise frokost.
Drikker også 4 liter kakao, i offseason :-).
Brugeravatar

Jeg har lige købt 50/50 i tirsdags. Udløbsdatoen er sat til 16/01/13 - så der er stadig lidt tid på den :) men på protein barene er udløbsdatoen sat til 15/07/12

Pinto bønner er den billigste kilde til protein jeg har kunne finde, med en kilo pris 18kr
Indhold pr 100g
23,1g protein
59,4g carbs
0,7g fedt
så man betaler 80kr pr kilo protein, til sammenligning koster det 160kr pr kilo protein, hvis du vælger et billigere proteinpulvermærke.
Men når det så er sagt, er protein fra portein pulver faktisk billigere end fra de fleste madvare, som f.eks kylling
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Sakin skrev:Pinto bønner er den billigste kilde til protein jeg har kunne finde, med en kilo pris 18kr
Indhold pr 100g
23,1g protein
59,4g carbs
0,7g fedt
så man betaler 80kr pr kilo protein, til sammenligning koster det 160kr pr kilo protein, hvis du vælger et billigere proteinpulvermærke.
Men når det så er sagt, er protein fra portein pulver faktisk billigere end fra de fleste madvare, som f.eks kylling

Hvor kan man købe dem henne?
Brugeravatar

Styrkeliste

LunaSeaForLife skrev:
PhilTheGift skrev:

Det handler om tilvænning, ven :-).
Kommer også nogle gange op på 6 liter om dagen - hvis jeg ikke kan nå at spise frokost.
Drikker også 4 liter kakao, i offseason :-).

6liter mælk er hvad, 2400kcal, og så 4liter cacao oveni, og nok også en 2000kcal oven i for kakao, og derudover kommer mad.. Så du er oppe og ramme en 6000-8000kcal om dagen? God træning du har dig Michael Phelps :)
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Dødløft: 180.00

Hejsa!

Protein pulver er en rigtig billig løsning hvis man ikke får nok proteiner igennem sin kost. Har du regnet ud hvor meget protein du får igennem din kost? I så fald, kan du hurtigt afgøre hvor meget du har behov for tilskud til dit protein.

Dit spørgsmål angående peanutbutter og tun, så er det dyrt i forhold til, så det vil jeg ikke anbefale. Mener at peanutbutter ligger på omkring 29% protein, og proteinpulveret er 80%+. Af tilbud hvad jeg kan se lige nu på nettet, er Urtekram Økologisk peanutbutter til 99,83kr kiloet, så det er 900gram protein i 3kg, til 300kr. Omregnet til proteinpulver betaler du 299,- for 2kg(Danske sider/butikker), hvor du får 1600gram protein +, for samme pris.

Tun ligger i 6kr pr 125gram~, og mener også at protein ligger omkring de 25gram pr 100 her, så det er mindre end de to ovenstående.

Mine udregninger er nok ikke helt korrekte og de bedste, men de er gode indikationer på at den billigste måde er at få sit protein fra proteinpulver.

Men som jeg skrev indledningsvist, prøv at fylde din kostplan herinde 100% med hvad du spiser i løbet af en uge, og så se om der er et protein mangel. Regn med de 2gram pr kropskilo +/-, og så suppler med det..
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Dødløft: 180.00

Næste