DragonXD skrev:Hey peeps
Har i et års tid altid taget min shaker efter træning bestående af 2 strøget måleskeer af Whey 95. Dvs. godt og vel 70 g. Men valgte at droppe proteinpulver fuldstændigt. da jeg synes det fucker huden lidt op

Nu har jeg vel trænet i et par måneder uden pulver efter træning, og siden da er jeg bare faldet drastisk i ALLE øvelser

! Jeg havde 10 gange bedre fremgang, da jeg tog pulveret, men mange af mine kammerater er rimelig trimmet, og ingen af dem har nogensinde taget kosttilskud, så tænkte det lige skulle prøves...
Mit spørgsmål er så, om det er naturligt at falde meget i øvelser og kropsresultat, fordi man stopper på pulveret? Spilder de deres tid, dem der ikk tager tilskud lige efter træning?
Det simple faktum at du er stoppet med at tage protein pulver burde ingen effekt have på din træning, med mindre du er kommet i kalorieunderskud, og desuden ikke får proteiner gennem din almindelige kost...?
Jeg vil skyde på at du har oplevet en placebo effekt, og desuden muligvis er kommet ind i en kalorieunderskuds periode, hvor du mister en smule muskelmasse, og derved også en smule styrke. Men det meste afhænger dog af psyken, og din lader til at være helt i kælderen.
Af samme årsag kan du købe dig en bøtte whey 80, og nappe 20-30 gram sammen med nogle carbs efter din træning, så skulle din post-workout være i vinkel. Det vigtigste er dog din kost, om du får klalorier og proteiner nok, og om den generelt er sund.