Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

mainz skrev:Hvordan kan det være, at Jay Cutler kun rammer de fleste muskeler 1 gang i ugen?
http://www.bodybuilding.com/fun/jay_cut ... aining.htm

Seth skrev:Det gør rigtigt mange proer, så vi kan tænke lidt over hvem der gør rigtigt os tynde ål eller de store okser

Thomas Jagd skrev:Seth skrev:Det gør rigtigt mange proer, så vi kan tænke lidt over hvem der gør rigtigt os tynde ål eller de store okser
Ja, hvem mon har ret. De store krudthoveder, eller videnskaben som gang på gang viser at det er bedst for normale ikke-krudtede mennesker at ramme musklerne mere frekvent end kun en gang i ugen

Thomas Jagd skrev:Seth skrev:Det gør rigtigt mange proer, så vi kan tænke lidt over hvem der gør rigtigt os tynde ål eller de store okser
Ja, hvem mon har ret. De store krudthoveder, eller videnskaben som gang på gang viser at det er bedst for normale ikke-krudtede mennesker at ramme musklerne mere frekvent end kun en gang i ugen

Seth skrev:Thomas Jagd skrev:Seth skrev:Det gør rigtigt mange proer, så vi kan tænke lidt over hvem der gør rigtigt os tynde ål eller de store okser
En krudthoveder burde jo netop have bedre forudsætning for at restituere end os andre, iøverigt rammer de jo noget hårde på den enkelte muskel hver gang og er jo nok grunden til at de har længere mellem hver gruppe. Jeg har både kørt fullbody 2 split og 3 split og 4 split og må erkende at det er ved 3 og 4 split jeg får mest ud af det, 2 split og fullbody har aldrig duet for mig.

Seth skrev:Thomas Jagd skrev:Seth skrev:Det gør rigtigt mange proer, så vi kan tænke lidt over hvem der gør rigtigt os tynde ål eller de store okser
En krudthoveder burde jo netop have bedre forudsætning for at restituere end os andre, iøverigt rammer de jo noget hårde på den enkelte muskel hver gang og er jo nok grunden til at de har længere mellem hver gruppe. Jeg har både kørt fullbody 2 split og 3 split og 4 split og må erkende at det er ved 3 og 4 split jeg får mest ud af det, 2 split og fullbody har aldrig duet for mig.

the-QB skrev:Seth skrev:Thomas Jagd skrev:Seth skrev:Det gør rigtigt mange proer, så vi kan tænke lidt over hvem der gør rigtigt os tynde ål eller de store okser
Hvordan vurderer du, at du har fået mest ud af det? Har du lavet målinger, er det noget du føler, eller hvad ligger til grund for det?

Seth skrev:
Hvordan føles kroppen, hvad er der af smerter (små/begyndende skader) hvordan ser styrken ud, hvor meget pakker jeg på. Det det jeg vurdere ud fra.
Men det jo så selvfølgelig klart at når jeg vælger at splitte min træning så meget op så bliver der jo så også kørt nogle flere set pr muskel pr træning.

Moqensen skrev:Thomas Jagd skrev:Seth skrev:Det gør rigtigt mange proer, så vi kan tænke lidt over hvem der gør rigtigt os tynde ål eller de store okser :)
Ja, hvem mon har ret. De store krudthoveder, eller videnskaben som gang på gang viser at det er bedst for normale ikke-krudtede mennesker at ramme musklerne mere frekvent end kun en gang i ugen :roll:
Jeg har altid tænkt over hvorfor de egentligt så ikke træner mere frekvent?
Burde det ikke kunne give et forspring i forhold til de mere uvidende bodybuildere?
Sådan en som Ronnie Coleman trænede også tre-split (6 træninger om ugen)

Thomas Jagd skrev:Moqensen skrev:Thomas Jagd skrev:Seth skrev:Det gør rigtigt mange proer, så vi kan tænke lidt over hvem der gør rigtigt os tynde ål eller de store okser :)
Ja, hvem mon har ret. De store krudthoveder, eller videnskaben som gang på gang viser at det er bedst for normale ikke-krudtede mennesker at ramme musklerne mere frekvent end kun en gang i ugen :roll:
Jeg har altid tænkt over hvorfor de egentligt så ikke træner mere frekvent?
Burde det ikke kunne give et forspring i forhold til de mere uvidende bodybuildere?
Sådan en som Ronnie Coleman trænede også tre-split (6 træninger om ugen)
De behøver ikke træne så frekvent. Deres proteinsyntese er kunstigt forhøjet 24 timer i døgnet, alle ugens dage. Så hvis de hamrer en muskel helt i bund, så musklens restitutionstid forlænges, så betyder det absolut intet for dem, at kroppens naturlige proteinsyntese hastighed kun er forhøjet i 36-48 timer efter en given muskel er blevet trænet. Deres er jo som sagt konstant forhøjet. Så den gevinst som drug-free atleter får ved at ramme en muskel ofte, den får de simpelthen ikke, på samme måde. Så kan man jo ligeså godt rammme musklen med et kæmpe øvelsesarsenal, og så vente de ekstra dage inden man rammer den igen. Det virker bare ikke nær så godt for folk der ikke krudter den, da de ikke har den fordel at protein syntese-hastigheden kører i højeste gear konstant hos krudtere.
Seth> hvis du vudere at din styrke ser bedre ud med "1 muskelgruppe pr. uge" så gør du et eller andet helt fundamentalt galt når du kører 2-split eller fullbody. Jeg er 100 % sikker på at du vil få bedre resultater med 2-split eller fullbody, end med at træne hver muskel 1 gang i ugen, hvis jeg fik lov at overvåge hvad du gør og ikke gør.

Thomas Jagd skrev:De behøver ikke træne så frekvent. Deres proteinsyntese er kunstigt forhøjet 24 timer i døgnet, alle ugens dage. Så hvis de hamrer en muskel helt i bund, så musklens restitutionstid forlænges, så betyder det absolut intet for dem, at kroppens naturlige proteinsyntese hastighed kun er forhøjet i 36-48 timer efter en given muskel er blevet trænet. Deres er jo som sagt konstant forhøjet. Så den gevinst som drug-free atleter får ved at ramme en muskel ofte, den får de simpelthen ikke, på samme måde. Så kan man jo ligeså godt rammme musklen med et kæmpe øvelsesarsenal, og så vente de ekstra dage inden man rammer den igen. Det virker bare ikke nær så godt for folk der ikke krudter den, da de ikke har den fordel at protein syntese-hastigheden kører i højeste gear konstant hos krudtere.

Bork skrev:Klaus Riis kører også 5 split. Man må da sige han har gode resultater.

Så der jo også lige den lille ting at du skal have lyst til at komme og træne, hvis du syntes det er irriterende at skulle køre fx 5 x 5 og du ikk kan li det, så virker det heller ikk for så er du ikk motiveret for at gi den hva den kan trække.

Thomas Jagd skrev:Så der jo også lige den lille ting at du skal have lyst til at komme og træne, hvis du syntes det er irriterende at skulle køre fx 5 x 5 og du ikk kan li det, så virker det heller ikk for så er du ikk motiveret for at gi den hva den kan trække.
Det er selvfølgelig en vigtig pointe. Og jeg siger såmen heller ikke at man IKKE kan få gode resultater ved at træne hver muskelgruppe relativt infrekvent. Jeg fik selv okay resultater da jeg kørte MAX-OT i sin tid. Jeg er bare helt klart af den overbevisning at man får bedre resultater ved at ramme hver muskel direkte minimum 2 gange i ugen. Hvordan man så ellers splitter det op er hamrende ligemeget.

Moqensen skrev:Thomas Jagd skrev:De behøver ikke træne så frekvent. Deres proteinsyntese er kunstigt forhøjet 24 timer i døgnet, alle ugens dage. Så hvis de hamrer en muskel helt i bund, så musklens restitutionstid forlænges, så betyder det absolut intet for dem, at kroppens naturlige proteinsyntese hastighed kun er forhøjet i 36-48 timer efter en given muskel er blevet trænet. Deres er jo som sagt konstant forhøjet. Så den gevinst som drug-free atleter får ved at ramme en muskel ofte, den får de simpelthen ikke, på samme måde. Så kan man jo ligeså godt rammme musklen med et kæmpe øvelsesarsenal, og så vente de ekstra dage inden man rammer den igen. Det virker bare ikke nær så godt for folk der ikke krudter den, da de ikke har den fordel at protein syntese-hastigheden kører i højeste gear konstant hos krudtere.
Nå for søren. Men burde der så stadig ikke være mere vækst at hente i fx at ramme musklerne oftere end hver sjette dag?
Kan jeg forresten få dig til at kigge på dette topic?![]()
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?p=523377#523377

Thomas Jagd skrev:Moqensen skrev:Thomas Jagd skrev:De behøver ikke træne så frekvent. Deres proteinsyntese er kunstigt forhøjet 24 timer i døgnet, alle ugens dage. Så hvis de hamrer en muskel helt i bund, så musklens restitutionstid forlænges, så betyder det absolut intet for dem, at kroppens naturlige proteinsyntese hastighed kun er forhøjet i 36-48 timer efter en given muskel er blevet trænet. Deres er jo som sagt konstant forhøjet. Så den gevinst som drug-free atleter får ved at ramme en muskel ofte, den får de simpelthen ikke, på samme måde. Så kan man jo ligeså godt rammme musklen med et kæmpe øvelsesarsenal, og så vente de ekstra dage inden man rammer den igen. Det virker bare ikke nær så godt for folk der ikke krudter den, da de ikke har den fordel at protein syntese-hastigheden kører i højeste gear konstant hos krudtere.
Nå for søren. Men burde der så stadig ikke være mere vækst at hente i fx at ramme musklerne oftere end hver sjette dag?
Kan jeg forresten få dig til at kigge på dette topic?![]()
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?p=523377#523377
Tjooo, det skulle man mene. De gamle bodybuildere fra Arnold's tid ramte jo musklerne 2-3 gange i ugen, og jeg tror ikke størrelsesforskelen på dengang og nu skal findes i træningsprogrammerne. Men nok nærmere i forskelen på mængden af krudt.
Skal nok lige kigge på dit spørgsmål senere. Har set det, men orkede ikke lige læse t-nation artiklen igennem

Bork skrev:Klaus Riis kører også 5 split. Man må da sige han har gode resultater.

Mussetrussen skrev:Altså om det ene eller det andet er mest effektivt er vel meget individuelt. Det her er f.eks. resultatet af kun at ramme hver muskel primært 1 gang om ugen, måske hver 6. dag: visgalleri.php?id=9066 og jeg er ikke på krudt, så man kan da ikke sige at det er direkte ineffektivt at smadre musklerne helt i bund og så vente 6-7 dage til næste primære træning af musklen. Andre har måske bedre resultater med at give den knapt så meget gas, og så ramme den oftere, men synes ikke man kan generalisere og sige at det ene ikke virker med mindre du er på krudt.

essensen skrev:Mussetrussen skrev:Altså om det ene eller det andet er mest effektivt er vel meget individuelt. Det her er f.eks. resultatet af kun at ramme hver muskel primært 1 gang om ugen, måske hver 6. dag: visgalleri.php?id=9066 og jeg er ikke på krudt, så man kan da ikke sige at det er direkte ineffektivt at smadre musklerne helt i bund og så vente 6-7 dage til næste primære træning af musklen. Andre har måske bedre resultater med at give den knapt så meget gas, og så ramme den oftere, men synes ikke man kan generalisere og sige at det ene ikke virker med mindre du er på krudt.
Og dog - er du ikke næsten konstant skadet? Det er sådan lidt det indtryk jeg har efter at have læst din log. Så noget tyder måske metoden som sådan er effektiv nok til at bygge masse for dit vedkommende, men også ser ud til at give dig en del skader.

Mussetrussen skrev:essensen skrev:Mussetrussen skrev:Altså om det ene eller det andet er mest effektivt er vel meget individuelt. Det her er f.eks. resultatet af kun at ramme hver muskel primært 1 gang om ugen, måske hver 6. dag: visgalleri.php?id=9066 og jeg er ikke på krudt, så man kan da ikke sige at det er direkte ineffektivt at smadre musklerne helt i bund og så vente 6-7 dage til næste primære træning af musklen. Andre har måske bedre resultater med at give den knapt så meget gas, og så ramme den oftere, men synes ikke man kan generalisere og sige at det ene ikke virker med mindre du er på krudt.
Og dog - er du ikke næsten konstant skadet? Det er sådan lidt det indtryk jeg har efter at have læst din log. Så noget tyder måske metoden som sådan er effektiv nok til at bygge masse for dit vedkommende, men også ser ud til at give dig en del skader.
Jeg har haft 1 seriøs overbelastningsskade, i min skulder. Ellers kun småtterier jeg er kommet mig over i løbet af 2-3 uger....så det er ikke ligefrem skader jeg har haft flest af.
Jeg følte mig SÅ brugt i dag. Min venstre bicepssene er smadret og gør ondt. Mit venstre knæ er betændt ved patellasenen og gør ondt. Min lænd var stiv som et brædt og møg øm, og mine lår var max ømme efter de sidste 2 dages cooper, bip test og cykeltests

essensen skrev:Mussetrussen skrev:essensen skrev:Mussetrussen skrev:Altså om det ene eller det andet er mest effektivt er vel meget individuelt. Det her er f.eks. resultatet af kun at ramme hver muskel primært 1 gang om ugen, måske hver 6. dag: visgalleri.php?id=9066 og jeg er ikke på krudt, så man kan da ikke sige at det er direkte ineffektivt at smadre musklerne helt i bund og så vente 6-7 dage til næste primære træning af musklen. Andre har måske bedre resultater med at give den knapt så meget gas, og så ramme den oftere, men synes ikke man kan generalisere og sige at det ene ikke virker med mindre du er på krudt.
Jeg har haft 1 seriøs overbelastningsskade, i min skulder. Ellers kun småtterier jeg er kommet mig over i løbet af 2-3 uger....så det er ikke ligefrem skader jeg har haft flest af.
Din log giver bare et andet udtryk - foruden din skade i skulderen skriver du følgende:Jeg følte mig SÅ brugt i dag. Min venstre bicepssene er smadret og gør ondt. Mit venstre knæ er betændt ved patellasenen og gør ondt. Min lænd var stiv som et brædt og møg øm, og mine lår var max ømme efter de sidste 2 dages cooper, bip test og cykeltests
For mig lyder det meget som om du ganske simpelt smadrer dig selv for meget.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster