Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 807
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 804

Følg bodybuilding.dk på

Jeg skal blive bredere? :)

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey :)

Mit navn er Mikkel

Jeg har et problem.. Jeg er 14 år. og er fodboldmålmand på elite niveau. Jeg skal snart til england på prøvetræning. Men de siger at de ikke vil sende mig derned før at jeg bliver lidt større. Jeg er ca. 1.79 cm høj men vejer kun sølle 55 kilo :( Så i kan nok regne ud at jeg er ret tynd.

Kan i hjælpe mig med at blive bredere?

Det er mest i overkroppen at jeg skal være bredere. Kender i nogle øvelser jeg kan lave? Eller kan i måske lave/anbefale et trænings program jeg kan gå efter?(Jeg træner lige nu 2-3 gange om ugen(Mandag, onsdag og en af weekend dagene)

Jeg har læst en masse om at kosten er utrolig vigtig. Jeg har aldrig rigtig gjort så meget ud af hvad jeg spiser(Men spiser nogenlunde sundt) Kan i lave/anbefale et kostprogram jeg kan gå efter hvis jeg skal spise sundt og på sammentid skal tage på? Mange "Eksperter" siger jo at "masser og proteiner og spis sundt" men da jeg aldrig har prøvet det aner jeg ikke hvordan jag skal sammensætte mine måltider eller hvor mange måltider jeg skal have. Kan i hjælpe mig med det? :)

Kan det evt. hjælpe mig at indtage "Weight Gainer", Protein pulver eller Kreatin?

På forhånd TAK! :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Flyttet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog

TheCzech skrev:Flyttet.

Som betyder?
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Kidd skrev:
TheCzech skrev:Flyttet.

Som betyder?

At indlægget er blevet flyttet til den rigtige kategori.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

mikbach skrev:Hey :)

Mit navn er Mikkel

Jeg har et problem.. Jeg er 14 år. og er fodboldmålmand på elite niveau. Jeg skal snart til england på prøvetræning. Men de siger at de ikke vil sende mig derned før at jeg bliver lidt større. Jeg er ca. 1.79 cm høj men vejer kun sølle 55 kilo :( Så i kan nok regne ud at jeg er ret tynd.

Kan i hjælpe mig med at blive bredere?

Det er mest i overkroppen at jeg skal være bredere. Kender i nogle øvelser jeg kan lave? Eller kan i måske lave/anbefale et trænings program jeg kan gå efter?(Jeg træner lige nu 2-3 gange om ugen(Mandag, onsdag og en af weekend dagene)

Jeg har læst en masse om at kosten er utrolig vigtig. Jeg har aldrig rigtig gjort så meget ud af hvad jeg spiser(Men spiser nogenlunde sundt) Kan i lave/anbefale et kostprogram jeg kan gå efter hvis jeg skal spise sundt og på sammentid skal tage på? Mange "Eksperter" siger jo at "masser og proteiner og spis sundt" men da jeg aldrig har prøvet det aner jeg ikke hvordan jag skal sammensætte mine måltider eller hvor mange måltider jeg skal have. Kan i hjælpe mig med det? :)

Kan det evt. hjælpe mig at indtage "Weight Gainer", Protein pulver eller Kreatin?

På forhånd TAK! :-)

Der er masser af forskellige træningsprogrammer inde under artikelarkivet, samtidig kan du også læse en masse om kost derinde, og så prøve at sammensætte en kostplan via kostplanfunktionen her på siden, hvor at du så kan se om der er noget du mangler ift. dine mål

At blive større er meget simpelt: Spis mere end dit ligevægtsindtag (som du også kan regne ud herinde på siden) samt en fornuftig omgang træning hvis du går efter noget mere masse på overkroppen

Weight gainer og protein pulver er gode kilder til protein / kulhydrater, men hvis du sammensætter en ordentlig kost så er de ikke nødvendige
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

det forstår jeg ikke. Hvorfor er det mest overkroppen du skal træne? du skal da være vanvittigt eksplosiv i underkroppen, til når du skal springe ud efter boldene.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Ioxer skrev:det forstår jeg ikke. Hvorfor er det mest overkroppen du skal træne? du skal da være vanvittigt eksplosiv i underkroppen, til når du skal springe ud efter boldene.

Det gælder om at være så bred at boldene ikk' kan undgå at ramme ham :P
"Folk der løber flygter"
- følg min nye "nybegynder-styrkeløft-logbog"!

viewtopic.php?t=48160&postorder=asc&start=0#p1128680
Brugeravatar

Geografisk sted: 8200 Aarhus N

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan

Okai tak :)

ved i hvor lang tid det ville tage cirka? Hvis jeg trænede alm. fodboldtræning 3 gange om ugen og styrketræning 2-3-4?

Hvad tror i? og hvor meget pause/hviletid er bedst at jeg får? :)

.
Sidst rettet af B4RDUR 28. jun 2011, 12:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Geografisk sted: Færøerne

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 140.00

mikbach skrev:Okai tak :)

ved i hvor lang tid det ville tage cirka? Hvis jeg trænede alm. fodboldtræning 3 gange om ugen og styrketræning 2-3-4?

Hvad tror i? og hvor meget pause/hviletid er bedst at jeg får? :)

Det er ikke urealistisk at du kan smide 1-1½kg på om måneden de første 20-25kgs tid. Af det vil måske 3/4 være muskel, hvis du er heldig/smart/dedikeret. Det er ikke urealistisk at du kan veje 80kg med en fornuftig fedtprocent om 2-3 år.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Hvis jeg var dig smedede jeg nok et fullbody program sammen til 3 gange om ugen.
En kost der stiler mod 2kg vægtstigning månedligt! (maybe too much)
Og så køre basis program med noget, squat, dødløft, rows, bænk, pullups/downs og military press.
Grunden til de lave øvelser i bentøjet er, at hvis du skal spurte rundt 4 gange om ugen, så tror jeg sku aldrig de rigtig restituerer. sæt/reps ville jeg starte med 3x10 indtil teknikken er der, (søg hjælp til den.) og måske senere 5x5 eller 4x8. gør det 10mnd. og vupti er du 180cm høj ca. og med en kampvægt på 75kg. Hvilket vil passe fint i mit hoved. :D

Dette er ikke den eneste vej til målet eller en opskrift på succes. Bare det jeg ville gøre.
Held og lykke Mikkel.
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Der må da desuden være en i din klub der kan fortælle dig hvad du skal gøre? Hvis du er deres elite talent der på vej væk, burde de ikke lade dig stå med alt arbejdet selv, du er trodsalt kun 14 år.

Medmindre du ikke spiller på elite niveau men egentlig bare vil ha' store arme og sixpack ligesom ham fra din klasse, hvorefter du opdigter en historie der lyder plausibel for at være sikker på at få lidt mere hjælp end andre der spørger om det samme.

Jeg hader gråvejr, på forhånd undskyld hvis jeg er galt på den.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Mange tak alle sammen :) Super gode svar :D

g til lyngbeck. Jo jeg er elitispiller. Har været i england og træne med liverpools bedste målmandstrænee.

Men kan godt se din mistanke :)

Lige et spørgsmål til.. :)

Til Kenny Nickelman=GUNS

Hvorfor ville et fullbody-program være bedere end et split-program? :)

Det skal da siges at han skal være noget dedikeret hvis han skal træne så meget styrketrænning hver uge, samtidig med fodboldtrænning. Men med masser af søvn, mad og det rette program kunne det måske lade sig gøre.

Men mon vi her på siden skulle prøve at sammensætte et program da det er det han leder efter?
Jeg tænkte på et Fullbody program hvor man skiftes til at træne dødvægt og squat så de når at restiture da der også er en masse arbejde i bentøjet når han skal spille fodbold

Fullbody program 3 gange om ugen

Squat/dødløft 3 x 10
(Hver anden gang dødløft hver anden gang squat) LÆR TEKNIKKEN!
Calf raises 3x 10 (kan ikke lige huske navnet på øvelsen)
Bænkpress 4x8
Militær press 3 x 8
Bent over row 4 x8
Dibs 3 x 10
Chinups 3 x 10

Nogen der tænker flere basisøvelser eller isolationsøvelser? Ellers ville jeg umiddelbart sige det her er et fint begynderprogram.

Albert skrev:Det skal da siges at han skal være noget dedikeret hvis han skal træne så meget styrketrænning hver uge, samtidig med fodboldtrænning. Men med masser af søvn, mad og det rette program kunne det måske lade sig gøre.

Men mon vi her på siden skulle prøve at sammensætte et program da det er det han leder efter?
Jeg tænkte på et Fullbody program hvor man skiftes til at træne dødvægt og squat så de når at restiture da der også er en masse arbejde i bentøjet når han skal spille fodbold

Fullbody program 3 gange om ugen

Squat/dødløft 3 x 10
(Hver anden gang dødløft hver anden gang squat) LÆR TEKNIKKEN!
Calf raises 3x 10 (kan ikke lige huske navnet på øvelsen)
Bænkpress 4x8
Militær press 3 x 8
Bent over row 4 x8
Dibs 3 x 10
Chinups 3 x 10

Nogen der tænker flere basisøvelser eller isolationsøvelser? Ellers ville jeg umiddelbart sige det her er et fint begynderprogram.

Han skal squatte hver gang, og dødløfte én gang om ugen. Det kræver intet at restituere fra squat, hvorimod det kræver rigtig meget fra dødløft.
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00

Hej igen :)

Mange, mange, mange TAK! til albert og steensig :)

Jeg vil prøve at følge det program du kommer med der Albert :) det ser godt ud ;)

Grunden til jeg ville vælge fullbody er at du kan køre "hele" kroppen igennem 2-3gange om ugen.
Det synes jeg er rart og har en god effekt. Dermed ikke den eneste vej eller bedste. :D
Dog skal du måske starte ud med hyper-ekstension til ryggen en månedstid før du påbegynder dødløft. Og som 5teensig siger kræver den lidt længere restitution. Du kunne evt. skifte mellem mavebøjninger og dødløft.
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00

Okai tak! :D