Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

Kalorieoverskud

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Bliver pludselig helt i tvivl om det er lige meget hvor kalorieoverskuddet stammer fra? Altså skal det være gennem regulær mad (eller hvad man nu siger), eller kan man godt bare kværne en pose slik - Så længe ens proteinbehov er dækket?
"Pain is temporary, quitting is forever"
- Lance Armstrong

Reputation point: 0

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Højbjerg Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

kroggh skrev:Bliver pludselig helt i tvivl om det er lige meget hvor kalorieoverskuddet stammer fra? Altså skal det være gennem regulær mad (eller hvad man nu siger), eller kan man godt bare kværne en pose slik - Så længe ens proteinbehov er dækket?

Det er i princippet ligegyldigt hvordan du opnår dit kalorieoverskud, da det "bare" er en faktor som du skal have med for at kunne pakke noget masse på (ligesom man kan cutte på junk - man kan bare ikke spise så meget, og kroppen har ikke ligefrem godt af det)
Når det så er sagt, så vil kroppen nok være mere tilfreds med at du opnår dit kalorieoverskud gennem en "normal" kost, istedet for slik / kage / junk, da det er langt fra den optimale metode til at komme op og ligge i et kalorieoverskud
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

I teorien ja. Men som jeg engang læste i en artikel om emne (kan ik huske om det var herinde):

Det kan godt være man kan dække sit kcal overskud med cola, kage eller slik for lige at få det sidste med. Men man må også gå ud fra at de fleste træner for bedre sundhed. Vi ønsker at have flotte muskuløse kroppe, der udstråler at vi er i god form og er sunde. Og hvad nytter det så at man fylder op med McDonalds og citronmåne og ligner lort indvendigt

Det er absolut ik ordret skrevet .. Det er bare ud fra hukommelsen. Men budskabet er det samme
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:I teorien ja. Men som jeg engang læste i en artikel om emne (kan ik huske om det var herinde):

Det kan godt være man kan dække sit kcal overskud med cola, kage eller slik for lige at få det sidste med. Men man må også gå ud fra at de fleste træner for bedre sundhed. Vi ønsker at have flotte muskuløse kroppe, der udstråler at vi er i god form og er sunde. Og hvad nytter det så at man fylder op med McDonalds og citronmåne og ligner lort indvendigt

Det er absolut ik ordret skrevet .. Det er bare ud fra hukommelsen. Men budskabet er det samme

+ Man vil nok heller ikke have samme energi til træningen hvis ens blodsukkerniveau flyver op og ned, samtidig med en masse godt mættet fedt fra de lækre burgere fra McD. Det vil nok ende med en masse gode livsstilsrelaterede sygdomme.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub

Andars skrev:
Dingo skrev:I teorien ja. Men som jeg engang læste i en artikel om emne (kan ik huske om det var herinde):

+ Man vil nok heller ikke have samme energi til træningen hvis ens blodsukkerniveau flyver op og ned, samtidig med en masse godt mættet fedt fra de lækre burgere fra McD. Det vil nok ende med en masse gode livsstilsrelaterede sygdomme.

Mener du ikke umættet, eller er jeg galt på den?
Success is my only motherfuckin’ option – Failure’s not.
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50

Rosenborg skrev:
Andars skrev:

Mener du ikke umættet, eller er jeg galt på den?

Du er gal på den.

"Godt" var ironisk ment.
‎"When you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
and not be a quitter" - Eminem
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00

Hehe, jeg må have sovet i biologi timen :)
Success is my only motherfuckin’ option – Failure’s not.
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50

Jeg ville holde mig til lean mad :)
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg bruger fx koste planen herinde til at se hvor meget eller hvor lidt jeg protein og kcal jeg har fået. Primært for ikke at jeg går og har en forstilling om at jeg bulker det jeg skal. Kan man komme med en tommelfinger regl fx: ens kost gerne skal bestå af xxx % Kulhydrat , xx % fedt?, xxx % protein?

Reputation point: 45

Rosenborg skrev:Hehe, jeg må have sovet i biologi timen :)

Umættet er godt
Mættet er mindre godt

Indlægget om at 'få en masse gidt mættet fedt fra McD ' var ironisk
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Thomas-B skrev:Jeg bruger fx koste planen herinde til at se hvor meget eller hvor lidt jeg protein og kcal jeg har fået. Primært for ikke at jeg går og har en forstilling om at jeg bulker det jeg skal. Kan man komme med en tommelfinger regl fx: ens kost gerne skal bestå af xxx % Kulhydrat , xx % fedt?, xxx % protein?

Det kan du læse i en af artiklerne om kost herinde ;)
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online