Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1455
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1452

Følg bodybuilding.dk på

Kan man blive fed af sundt mad?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Er faktisk usikker om den skulle postes i off-topic eller her. - moderator må selv afgøre det.

En tanke har strejfet mig:

Overvægtige mennesker er netop overvægtige fordi deres kalorieindtag er langt højere end hvad de forbrænder. - desuden er deres mad typisk usundt og på den måde får de næppe den samme mæthedsfornemmelse som ved sundt kostvane. - Noget andet er at det er psykologisk og de, sikkert ubevidst, trodser sig med maden.

Jeg tænker så, er det muligt at blive overvægtig selv med 100% sundt og korrekt mad? Jeg er indforstået med at man sagtens kan indtage fx 7000 kalorie selvom kosten skulle være sundt, men jeg tænkte mere konkret om det er muligt at IKKE få mæthedsfornemmelse selv med KUN sundt mad?

Er det muligt at kosten skulle bestå udelukkende af havregryn, letmælk, fisk, kylling, æble, torskerogn, gulerødder, rugbrød, grovpasta, kyllingesalat og alligevel være overvægtigt som Michael Moore?

Eller på en anden måde: Vi har en person som vejer 120 kg fordi hans indtag næsten er kun Mcdonalds. Vi anbringer ham i et fængsel og forsyner ham med en kok som skal tilberede alt det mad den overvægtige person ønsker, dog må kokken KUN tilberede SUNDT MAD.

Vil den overvægtige person stadigvæk beholde sin væg udelukkende med sundt mad?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Selvfølgelig kan du det.
Du kan tabe dig på udelukket pizza og du kan sagtens tage på af udelukket "sund mad"

Delete topic.
Ay yo dawg, I aint even mad.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hornslet 8543

Træner her: Hornslet Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Du kunne jo starte med at definere begrebet "sund mad".
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Kostplan: Vis kostplan

Hvis du spiser for meget tager du på, hvis du spiser for lidt taber du dig?

Forstår ikk topic -.-

Reputation point: 0

Jeg har i en periode forsøgt at tage på ved kun at spise "sundt". Med det forstås kylling, kalkun, svin, okse + shitloads af grønsager inkl. kartofler...det var umuligt for mig personligt at nå noget i nærheden af 3500 kcal uden at brække mig.
Brugeravatar

Reputation point: 75

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Jukkaboy skrev:Jeg har i en periode forsøgt at tage på ved kun at spise "sundt". Med det forstås kylling, kalkun, svin, okse + shitloads af grønsager inkl. kartofler...det var umuligt for mig personligt at nå noget i nærheden af 3500 kcal uden at brække mig.

Det lyder også som en svær opgave at skulle spise for 3500 kcal kød og grøntsager. Hvis man skal tage på så skal man spise mere fedt og flere kulhydrater.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

Ja jeg er også lidt træt af at høre ordet sund mad og mad der feder. for det eksistere ikke i min verden alt i de rette mængder og til den rette person.

Fx peanuts 20 gram sundt, 100 gram usundt.
Grønsager 400/600 gram sund 3000 usundt og igen her kan man ikke engang normalisere det da det kommer an på hvad vi laver hvor meget vi forbrænder og der med at hvad vi har brug for. Et lidt bedre eksempel er efter en god lang træning 2 store bananer og en stor shaker. Er sundt/edieel efter træning. men for en der er stille siddende eventuelt på vej i seng . Dårlig ide.

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Nu er der også en kæmpe forskel på hvad der er sundt og hvad der gør at man taber sig. Man kan spise en bøtte peanutbutter/nutella/whatever inden sengetid hver aften og stadig tabe sig ganske fornuftigt. At det så ikke er specielt hensigtsmæssigt er en anden snak.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Jukkaboy skrev:Jeg har i en periode forsøgt at tage på ved kun at spise "sundt". Med det forstås kylling, kalkun, svin, okse + shitloads af grønsager inkl. kartofler...det var umuligt for mig personligt at nå noget i nærheden af 3500 kcal uden at brække mig.

1 kg frikadeller, så er du der næsten
Brugeravatar

Reputation point: 121

Tilføj sødmælk, mandler, peanutbutter og laks. Easy job.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Almond skrev:

Jeg er laktose intolerant og har allergi for nødder, yay:P
Brugeravatar

Reputation point: 75

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Jukkaboy skrev:
Almond skrev:

Jeg er laktose intolerant og har allergi for nødder, yay:P

Get some baby wipes it's going to get dirty.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster