Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

A.L.P.H.A skrev:kan godt lide du holder din kammarat i hånden, og spørg for ham.
Du kan ikke blive pilot med dårligt syn, det siger sig selv.

Du skal have fuldt farvesyn og mørkesyn uden brug af korrigerende briller eller linser. Ansøgere, som har fået foretaget synskorrigerende indgreb på hornhinden, fx laserkirurgi, kan ikke antages.

DHL^ skrev:Det kan man ikke, du må generelt ikke rigtig have nogen skavanker.
Skurk skrev:Du skal være mellem 18 og 26 år og dansk statsborger. Du skal være mellem 163 og 195 cm høj, ved godt helbred og i god fysisk form. Din vægt skal være minimum 53 kg og højst 92 kg.
Krav til synet. Øjets brydning skal være mellem -1 og +2 dioptrier. Synsstyrken skal være mindst 6/6 på hvert øje, eventuelt med briller eller kontaktlinser. Det betyder, at styrken i eventuelle briller eller kontaktlinser til korrektion af nærsynethed skal være mindre end 1,0.
Du skal have fuldt farvesyn og mørkesyn uden brug af korrigerende briller eller linser. Ansøgere, som har fået foretaget synskorrigerende indgreb på hornhinden, fx laserkirurgi, kan ikke antages. Mere detaljeret øjenundersøgelse vil blive foretaget i forbindelse med udvælgelsen.
Der optages ingen elever.

The Dane skrev:Man skal være så tæt på perfekt som muligt, ellers kan det ikke lade sig gøre
Og så er det jo også lige Danmarks dyreste uddannelse, så det er egentlig forståeligt nok der bliver stillet høje krav til en

Ahrendsen skrev:The Dane skrev:Man skal være så tæt på perfekt som muligt, ellers kan det ikke lade sig gøre
Og så er det jo også lige Danmarks dyreste uddannelse, så det er egentlig forståeligt nok der bliver stillet høje krav til en
Helt sikkert.
Min kammerat fortalte lige at certifikatet koster 800.000 kr :0

Ahrendsen skrev:Skal man selv betale det. Læste også at uddannelsen tog 5 år + en bindingsperiode på 12 år

Legend skrev:Jeg tror i snakker forbi hinanden.
Det certifikat man betaler for er afslutningen på en civil uddannelse som pilot. Som pilot i Forsvaret betaler man ikke noget selv, man får derimod løn under hele forløbet.

The Dane skrev:Godt nok, for havde bare ikke hørt noget om det certifikat, derfor jeg også stillede spørgsmål.
Og ja man får da løn under uddannelse til pilot i forsvaret, men du er jo også stadig bundet i 12 år og alt det der, og det koster stadig staten 11 mio pr. færdiguddannet pilot

Ahrendsen skrev:The Dane skrev:Godt nok, for havde bare ikke hørt noget om det certifikat, derfor jeg også stillede spørgsmål.
Og ja man får da løn under uddannelse til pilot i forsvaret, men du er jo også stadig bundet i 12 år og alt det der, og det koster stadig staten 11 mio pr. færdiguddannet pilot
Det er F.... også mange penge. Nogen der ved hvor længe de IKKE har taget "elever" ind?

JannikB skrev:Jeg er farveblind. Jeg kan ikke blive pilot.

The Juice skrev:JannikB skrev:Jeg er farveblind. Jeg kan ikke blive pilot.
Sikke dog noget sludder. Du kan muligvis ikke blive jægerpilot, men jeg tror nu nok du kan få lov at flyve en Cesna

JannikB skrev:Niks. Kan overhovedet ikke blive pilo

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster