Nu vil jeg også starte en log hvor jeg kan og vil berette om mine eskapader i træningscentret. Lige en kort intro om hovedpersonen. Jeg hedder sjovt nok Karim, jeg har trænet siden jeg var 19 år hvor mit udgangspunkt var den fine kampvægt af hele 72kg fordelt på 196 centimeters korpus. Jeg har siden fået lagt nogle kilo oveni og kan i dag i en alder af 26 år bryste mig med en vægt på den anden side af 100kg. Jeg har indtil februar 2009 trænet på DTU i Lyngby (kudos til Martin for det arbejde han har lagt i centret deroppe!) men efter afsluttet uddannelse kunne jeg ikke længere træne der og er siden flyttet ind til Østerbro hvor jeg træner i The Gym. Meget er sagt og kan siges om The Gym, men jeg tror aldrig man rigtig kan forklare folk hvordan et godt center er før de selv oplever det. Kort fortalt gør atmosfære i et center som The Gym at din træning føles som en del af din fritid frem for en ting der skal overstås inden du har ”rigtig” fri.
Før:
Jeg startede ud med typiske styrkeløfter begynderprogrammer med fokus på de klassiske 3 kamps øvelser. Min træningsform var kraftigt influeret af SørenW som jeg løb ind i dengang jeg var teen i Odense. Senere kom min Ålborg connect MCI ind i spillet som også var en god gammeldags styrkeløfter by heart så dette har generelt været det jeg lavede. Siden jeg er startet i The Gym har Bertel været så flink at hjælpe mig med mine træning og jeg synes at det har givet mig et ekstra skub i den rigtige retning, specielt fordi vi har kunne gå ind og revidere min teknik i de forskellige løft.
Nu:
Jeg har siden februar ændret teknik en del som først nu er ved at give afkast i form af tungere løft. Min kropsform kan bedst beskrives som ”lange ben og arme” hvilket gør mig ganske udmærket til dødløften men til gengælde hæmmer mig lidt i squatten og bænken, men udfordringer skal der jo til! I sommeren 2007 fik jeg en skade i lænden efter jeg kørte en alt for tung periode med dødløft. Men nu her 1½ år efter med ny og lidt bedre teknik og et Wahlanders bælte rigere er jeg igen klar til at kravle op i kg i dødløften. Squatten er også ved at være på plads, hvilket er den øvelse jeg har arbejdet mest på det sidste halve år og jeg regner med at kunne presset mit max godt op i kg det næste stykke tid. Mht. bænk så er jeg godt klar over at det er helt horribelt og det er det næste fokusområde da jeg er stagneret på et for lavt niveau.
Frem:
Jeg har på et tidspunkt i løbet af sommeren 2009 kommet til at proklamere at jeg vil køre bodybuilding i et helt år, så dette har jeg tænkt mig at gøre. Jeg kan og vil dog ikke slippe 3 kamp helt og vil nok altid have disse 3 øvelser i mine programmer (de er jo også helt fantastiske!). Min plan for i år er desuden at prøve en masse forskellige programmer, hvor strategien er ~8-9 uger på hvert program med en deloading/max periode imellem hvert program. Jeg har afsluttet mit første 9 ugers program allerede og er nu i gang med det næste.
Arkitekturen på min log:
Jeg vil prøve at se om jeg kan strukturere min log lidt anderledes, således at man altid kan gå tilbage til side 1 for at få et sammendrag af det der bliver reporteret. Derfor vil man på side 1 kunne finde:
- Post 1: Generel information
Post 2: Medier/Billeder
Post 3: Tidligere forløb
Post 4: Nuværende forløb