Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nders skrev:Du skal med stor sandsynlighed op og pisse hvis du snupper én liter mælk inden sengetid.

Hanzi skrev:Super, jeg havde heller ikke tænkt mig at betale hele 350 for en sjat pulver, så hellere nappe en liter mælk, og smutte op og pisse hvis jeg trænger.![]()
- Spørgsmålet er bare om det reelt er billigere at tage en liter mælk hver aften, i forhold til at købe 2kg kasein?

Legend skrev:Brug valleprotein hvis du skal gøre noget - det er billigere end mælk.
Legend skrev:Valleprotein vil give dig præcis det samme som kassein.
Alt andet er hjernevask og spin startet af forhandlere af kosttilskud.

MadPanda skrev:Hanzi skrev:Super, jeg havde heller ikke tænkt mig at betale hele 350 for en sjat pulver, så hellere nappe en liter mælk, og smutte op og pisse hvis jeg trænger.![]()
- Spørgsmålet er bare om det reelt er billigere at tage en liter mælk hver aften, i forhold til at købe 2kg kasein?
Det kan du vel selv regne ud?
Med plus, minus, gange eller dividere burde det ikke være umuligt.
Legend skrev:Brug valleprotein hvis du skal gøre noget - det er billigere end mælk.

sund skrev:Legend skrev:Valleprotein vil give dig præcis det samme som kassein.
(Jeg ved intet, undskylder min uvidenhed)
Mener du at valle og kassein optages fuldstændigt lige hurtigt?
Mener du at det er lige meget at kassein optages langsommere?
Vil du ikke godt lige forklare, for her har vi vist noget jeg ikke var klar over

Legend skrev:sund skrev:Legend skrev:Valleprotein vil give dig præcis det samme som kassein.
Vil du ikke godt lige forklare, for her har vi vist noget jeg ikke var klar over
Jeg mener at det er fuldstændig ligegyldigt hvor hurtigt det optages. At man har brug for vedvarende proteinoptagelse natten igennem er noget marketingsfolk har fundet på for at sælge kassein.
Prøv i to forsøgsperioder på 2 måneder at holde alt andet konstant og skift mellem valle og kassein før sengetid. Jeg vil gerne give dig 5kg kassein hvis du kan påvise at du har markant bedre resultater med kassein.
Legend skrev:Valleprotein vil give dig præcis det samme som kassein.
MHA skrev:Det skal prøves, tak for rådet

Legend skrev:sund skrev:Legend skrev:Valleprotein vil give dig præcis det samme som kassein.
Jeg mener at det er fuldstændig ligegyldigt hvor hurtigt det optages. At man har brug for vedvarende proteinoptagelse natten igennem er noget marketingsfolk har fundet på for at sælge kassein.
Prøv i to forsøgsperioder på 2 måneder at holde alt andet konstant og skift mellem valle og kassein før sengetid. Jeg vil gerne give dig 5kg kassein hvis du kan påvise at du har markant bedre resultater med kassein.

Jenslyn87 skrev:Legend skrev:sund skrev:Legend skrev:Valleprotein vil give dig præcis det samme som kassein.
Fuldstændig enig!
Disregard casein
Aquire whey (og mad)

SandyFrink skrev:Legend skrev:Valleprotein vil give dig præcis det samme som kassein.
Dette er afgjort ikke korrekt.MHA skrev:Det skal prøves, tak for rådet
Nu er der langt mere til protein end optagelseshastighed.
Desuden, hvad er det du vil prøve? Du kan på ingen måde monitorere om din fremgang forskydes den ene eller anden vej med enkelte procenter.
Den her tankegang om at prøve tingene selv for at monitorere små udsving den ene eller den anden vej er for simple mennesker. Variablerne, og der er tusind af dem, kan du ikke isolere.

SandyFrink skrev:Legend skrev:Valleprotein vil give dig præcis det samme som kassein.
Dette er afgjort ikke korrekt.MHA skrev:Det skal prøves, tak for rådet
Nu er der langt mere til protein end optagelseshastighed.
Desuden, hvad er det du vil prøve? Du kan på ingen måde monitorere om din fremgang forskydes den ene eller anden vej med enkelte procenter.
Den her tankegang om at prøve tingene selv for at monitorere små udsving den ene eller den anden vej er for simple mennesker. Variablerne, og der er tusind af dem, kan du ikke isolere.

Alien skrev:Sup lidt siden jeg har været aktiv på forummet...
Jeg mener at sidst jeg orienterede mig om dette emne på bb.dk (nok et par år siden), var concensus at der var noget at hente i forhold til kasien især før sengetid... og at whey primært var fordelagtigt på tidspunkter hvor man har behov for hurtig optagelighed...
jeg skriver mest fordi at jeg er interesseret i et mere uddybende svar, på om kasien er brugbart som supplement (samt hvor brugbart)... Hvilken viden ligger til grund for holdningsændringen?
Om mig kan det siges at jeg småt overvejer at kører lidt IF...

Jenslyn87 skrev:Alien skrev:Sup lidt siden jeg har været aktiv på forummet...
Jeg mener at sidst jeg orienterede mig om dette emne på bb.dk (nok et par år siden), var concensus at der var noget at hente i forhold til kasien især før sengetid... og at whey primært var fordelagtigt på tidspunkter hvor man har behov for hurtig optagelighed...
jeg skriver mest fordi at jeg er interesseret i et mere uddybende svar, på om kasien er brugbart som supplement (samt hvor brugbart)... Hvilken viden ligger til grund for holdningsændringen?
Om mig kan det siges at jeg småt overvejer at kører lidt IF...
Så vidt jeg ved har der været meget lidt fokus på det område rent videnskabeligt. Jeg tør dog godt komme med følgende udmelding: Spekulation i timing og mængde af kassein-protein sammenlignet med andre typer vil HØJST udmønte sig i negligérbare forskelle, når du ellers spiser nogenlunde fornuftigt i det store hele. Med andre ord er det næppe værd at bekymre sig om, med mindre man med neurotisk pertentlighed vil forsøge at optimere alle parametre

jon pall skrev:hvis folk kun har whey og de vil ha den alngsommere optagelse kan de evt komme komme 5-15g sundt fedt i og 2-10g fibre i form af fx pysilium fibre. så er en shake med 500ml mælk og resten i ik så tosset mere.
men jeg selv bruger myprotin kassin inde sengetid. mener det koster omkring en hund pr kg.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster