Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1553
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1550

Følg bodybuilding.dk på

Kødet skal væk fra middagsbordet

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

En række nye forskningsresultater udpe­ger bl.a. pølser og skinke som nogle af de værste syndere i vores kost, skriver Ingeniørens netavis, ing.dk. Det norske ernæringsråd anbefaler derfor i et udkast til nye kostråd at nordmændene skærer ned på bøfferne.

Hele artiklen: http://nyhederne.tv2.dk/article/31053808/?forside

Spændende læsning men også en smule trist...
Design for satan - http://www.roedz.dk
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World Århus

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

..at der er tilstrækkeligt med holdepunkter for at rødt og forarbejdet kød giver kræft i endetarmen og tyktarmen. Det er også muligt, at forarbejdet kød øger risi­koen for kræft i spiserør, mavesæk og prostata og for lungekræft.

Og her den anden dag blev der postet et indlæg omkring en undersøgelse, at MÆLK gav nogen af lignede typer kræft.

Der er da vidst kræftrisiko i alt mad nu til dages!(hvis man vel og mærke tror på forskerne)
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Der står rødt og forarbejdet kød. Der står intet om at ganske almindelige hakkebøffer og kylling skulle have noget med sagen at gøre.

Jeg har efterhånden lukket af for alt det kræft halløj. Tror ikke der er den fødevare der ikke har enten kunne forebygge kræft, så give kræft, så ikke give kræft, så give kræft tilbagefald og bla bla bla...

Da stregkodelæserne i supermarkederne havde deres fremtog var alle så bange for at de gav kasseassistenterne kræft...

Hvis vi ikke skal have kræft ifølge forskerne, skal vi sætte os på gulvet i et mørkt rum og aldrig komme ud. men så ville vi nok få kræft af det som gulvet er behandlet med og få kræft af manglen på sollys.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

det næste bliver vel man får kræft af drikke vand fra hanen.

Logbog: Ingen logbog

Danté skrev:det næste bliver vel man får kræft af drikke vand fra hanen.

+ 1

Dingo skrev:Der står rødt og forarbejdet kød. Der står intet om at ganske almindelige hakkebøffer og kylling skulle have noget med sagen at gøre.

Jeg har efterhånden lukket af for alt det kræft halløj. Tror ikke der er den fødevare der ikke har enten kunne forebygge kræft, så give kræft, så ikke give kræft, så give kræft tilbagefald og bla bla bla...

Da stregkodelæserne i supermarkederne havde deres fremtog var alle så bange for at de gav kasseassistenterne kræft...

Hvis vi ikke skal have kræft ifølge forskerne, skal vi sætte os på gulvet i et mørkt rum og aldrig komme ud. men så ville vi nok få kræft af det som gulvet er behandlet med og få kræft af manglen på sollys.

Giver dig fuldstændig ret!! Forskerne kommer hele tiden frem med nye ting, men hvad skal man egentlig tro på?

Jeg er også stået af! giver ikke noget for de undersøgelser =;
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Jeg skal fucking have mit kød. :P
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Enig. Forskning min bare røv, det er sort snak uden noget som helst hold i.. De burde bruge deres energi og ressourcer på, at finde ud af hvordan vi kurerer lortet. Det totalt til grin, at en fødevare den ene dag giver kræft, mens det forbygger kræft den næste dag. I realiteten er der ingen som ved hvad fanden de fabler om.. Det er hjernedødt at gøre folk bange/håbefulde omkring kræft og forebygning af kræft af påstande som udelukkende er baseret på teorier! Personligt er jeg fuldstændig kold overfor forskernes udmeldninger omkring kræft. Jeg æder det jeg har lyst til - kan desuden heller ikke leve uden kød.. til aftenensmaden anvender jeg altid denne tommelfingerregel; 1 kartoffel = 2 stk. kød - så går man ikke galt i byen :wink:
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Når det gælder træning skriger folk på kilder og mere forskning. Når noget forskning så går imod "bodybuildinglivstilen", så er det bare nogle lorte forskere der ikke fatter en skid :lol:
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

chill skrev:Enig. Forskning min bare røv, det er sort snak uden noget som helst hold i.. De burde bruge deres energi og ressourcer på, at finde ud af hvordan vi kurerer lortet. Det totalt til grin, at en fødevare den ene dag giver kræft, mens det forbygger kræft den næste dag. I realiteten er der ingen som ved hvad fanden de fabler om.. Det er hjernedødt at gøre folk bange/håbefulde omkring kræft og forebygning af kræft af påstande som udelukkende er baseret på teorier! Personligt er jeg fuldstændig kold overfor forskernes udmeldninger omkring kræft. Jeg æder det jeg har lyst til - kan desuden heller ikke leve uden kød.. til aftenensmaden anvender jeg altid denne tommelfingerregel; 1 kartoffel = 2 stk. kød - så går man ikke galt i byen :wink:

Nu tror jeg du skal passe på du ikke gør dig selv klogere end forskere der har mange års uddannelse og ikke mindst erfaring på bagen. Der bliver næppe slynget med postulater, spørgsmålet er bare relevansen i det. Jeg kan huske det engang blev sagt at pizza forebyggede kræft fordi nogle forskere havde fundet ud af at oregano (sikkert i ekstreme mængder) havde vist sig godt mod kræft i nogle forsøg.
Det er jo ikke løgne de kommer med og de sidder jo ikke og spiller plat eller krone om hver enkelt fødevare.

Jeg siger ikke at deres resultater er komplet latterlige og hjernedøde, jeg siger bare at man ikke skal tage det så tungt og gå i panik. Du siger at forskerne er en flok lallende tosser der bruger deres arbejde som undskyldning for at komme med alle mulige tilfældige teorier, hvilket næppe er tilfældet
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
chill skrev:Enig. Forskning min bare røv, det er sort snak uden noget som helst hold i.. De burde bruge deres energi og ressourcer på, at finde ud af hvordan vi kurerer lortet. Det totalt til grin, at en fødevare den ene dag giver kræft, mens det forbygger kræft den næste dag. I realiteten er der ingen som ved hvad fanden de fabler om.. Det er hjernedødt at gøre folk bange/håbefulde omkring kræft og forebygning af kræft af påstande som udelukkende er baseret på teorier! Personligt er jeg fuldstændig kold overfor forskernes udmeldninger omkring kræft. Jeg æder det jeg har lyst til - kan desuden heller ikke leve uden kød.. til aftenensmaden anvender jeg altid denne tommelfingerregel; 1 kartoffel = 2 stk. kød - så går man ikke galt i byen :wink:

Nu tror jeg du skal passe på du ikke gør dig selv klogere end forskere der har mange års uddannelse og ikke mindst erfaring på bagen. Der bliver næppe slynget med postulater, spørgsmålet er bare relevansen i det. Jeg kan huske det engang blev sagt at pizza forebyggede kræft fordi nogle forskere havde fundet ud af at oregano (sikkert i ekstreme mængder) havde vist sig godt mod kræft i nogle forsøg.
Det er jo ikke løgne de kommer med og de sidder jo ikke og spiller plat eller krone om hver enkelt fødevare.

Jeg siger ikke at deres resultater er komplet latterlige og hjernedøde, jeg siger bare at man ikke skal tage det så tungt og gå i panik. Du siger at forskerne er en flok lallende tosser der bruger deres arbejde som undskyldning for at komme med alle mulige tilfældige teorier, hvilket næppe er tilfældet

Jeg er bestemt ikke klogere end forskerne, og jeg forsøger på ingen måde at udgive mig sådan.. Mit indlæg er baseret på min egen holdning, og jeg er vel selv herre over, om jeg vælger at tro på deres mange undersøgelser og resultater..

Styrkeliste

Hvilket uinteressant sludder. Har du en anelse om hvor stort det økonomiske incitament for at kurere cancer er? Det kan du ikke have, eftersom du agiterer for at forskere burde bruge deres "energi og ressourcer" på det - hvilket er det de gør. I stor stil. Og det forhold ændres ikke på nogen som helst interessant måde af, at nogle forskere eller ikke-forskere kommer med udmeldinger til et poppet medie. Så med andre ord brager du ind i tråden med din bombastistiske mening, og i fuldkommen ignorance om forholdets makroer. Den vrede og irritation du giver udtryk for skal du ikke rette mod forskere, men mod tingenes tilstand, eller Gud, om du er sådan indstillet. Cancer er på nuværende tidspunkt en del af menneskeartens eksistens, og kan fremkaldes af hverdagens banaliteter - om det så er at spise bredt tilgængelige fødevarer, få for meget lys, få for lidt lys, eller lade sin mad brænde på. Du vælger så at blive sur på dem der forsker i forholdet, trods deres ansvarsgrundlag er ikke-eksisterende. Du kunne ligeså godt være sur på dit kæledyr. Ej at forglemme, tak for din beretning hvor du fortæller om din tommelfingerregel, 1 kartoffel, 2 stykker kød. vidensniveauet er hermed løftet. At du beretter at dit indlæg er udtryk for din egen holdning er jo åbenbart for os alle, men det gør ikke din holdning mere relevant, oplyst, uddannet eller kvalificeret. Du har ret til din mening, og du har ret til at ytre din mening, desværre vælger du en indhold, form og metode som er destruktiv for debatten og indtrykket.

Du påstår, at der i realiteten er ingen der aner hvad fanden de fabler om. Hvis du havde skrevet, at du ikke anede hvad hvad fanden du fablede om, så ville du have helt ret.
Sidst rettet af SandyFrink 7. jun 2010, 23:13, rettet i alt 1 gang.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Sandy has spoken :´)
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

SandyFrink skrev:

Hvilket uinteressant sludder. Har du en anelse om hvor stort det økonomiske incitament for at kurere cancer er? Det kan du ikke være, eftersom du agiterer for at forskere burde bruge deres "energi og ressourcer" på det - hvilket er det de gør. I stor stil. Og det forhold ændres ikke på nogen som helst interessant måde af, at nogle forskere eller ikke-forskere kommer med udmeldinger til et poppet medie. Så med andre ord brager du ind i tråden med din bombastistiske mening, og i fuldkommen ignorance om forholdets makroer. Den vrede og irritation du giver udtryk for skal du ikke rette mod forskere, men mod tingenes tilstand, eller Gud, om du er sådan indstillet. Cancer er på nuværende tidspunkt en del af menneskeartens eksistens, og kan fremkaldes af hverdagens banaliteter - om det så er at spise bredt tilgængelige fødevarer, for få meget lys, få for lidt lys, eller lade sin mad brænde på. Du vælger så at blive sur på dem der forsker i forholdet, trods deres ansvarsgrundlag er ikke-eksisterende. Du kunne ligeså godt være sur på dit kæledyr. Ej at forglemme, tak for din beretning hvor du fortæller om din tommelfingerregel, 1 kartoffel, 2 stykker kød. vidensniveauet er hermed løftet. At du beretter at dit indlæg er udtryk for din egen holdning er jo åbenbart for os alle, men det gør ikke din holdning mere relevant, oplyst, uddannet eller kvalificeret. Du har ret til din mening, og du har ret til at ytre din mening, desværre vælger du en indhold, form og metode som er destruktiv for debatten og indtrykket.

Du påstår, at der i realiteten er ingen der aner hvad fanden de fabler om. Hvis du havde skrevet, at du ikke anede hvad hvad fanden du fablede om, så ville du have helt ret.

Hahah, ja det er sgu rigtigt nok.. Men som sagt så er dette et forum, hvor folk giver sin mening tilkende omkring højtidige emner. Du virker som en intelligent gut, vurderet udfra din formulering og dit ordvalg - Hvis du mener min mening er irrelevant, ukvalificeret og dum, så står det mig uklart, hvorfor du ikke bare ignorerer den. Du har forresten glemt din maskuline og meget bemærkelsesværdige lilla-farve.

Styrkeliste

Essensen må vel være at man så vidt muligt skal undgå forarbejdet mad.

Jack Lalanne "If man made it, don't eat it!"

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

Logbog: Ingen logbog

chili skriver en masse sludder der bærer tydeligt præg af at han ikke aner hvordan forskning fungerer. Man sætter sig ikke bare og forsker i cancer for så at have en løsning dagen efter. Det tager miliarder af kroner og tusindevis af timer af skabe bare nogenlunde evidens for at anbefale eller fraråde den ene anden fødevare. Jeg sidder f.eks. i skrivende stund på 4 måned og arbejder på tyktarmscancer og selvom min behandling virker har jeg kun i bedste fald et heldigt gæt på hvorfor. Jeg kan forsikre dig for at der ikke er nogen forskere der finder på anbefalinger for at genere dig,- det er simpelthen fordi evidensen i det givne øjeblik dikterer en given udmelding. Hvad skulle de ellers gøre?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

chill skrev:Jeg er bestemt ikke klogere end forskerne, og jeg forsøger på ingen måde at udgive mig sådan.. Mit indlæg er baseret på min egen holdning, og jeg er vel selv herre over, om jeg vælger at tro på deres mange undersøgelser og resultater..

På din egen holdning? Hvilken baggrund har du for at have den holdning?
Det er fint at sidde at sige "det er min holdning", men man kan ikke have en holdning til vidensskab uden at have noget belæg for det. Du kan have en holdning til fodbold, til homovielser og til pølsevogne på Strøget for det er ting der ikke kræver noget at have en holdning til.

Om større forbrug af kød giver kræft kan hverken du eller jeg have en holdning om - det er vi ikke kloge nok til; vi kan dog godt have en holdning til om hvor alvorligt vi vil tage det
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

... Jeg nåede kun at læse at de frarådede at man spiste pølse ...

Så kunne jeg ikke læse mere, det tager for hårdt på mig den slags .......
“Modern bodybuilding is ritual, religion, sport, art, and science, awash in Western chemistry and mathematics. Defying nature, it surpasses it.” -Camille Paglia
Brugeravatar

Geografisk sted: Holte, DK

Hold op, hvor skal jeg aldrig holde op med at spise kød. Det eneste jeg gør, er at skære (det meste) af fedtet væk. Så føler jeg også at jeg har gjort min del Jeg kan så godt lide kød. Det vil jeg helst ikke opgive, uanset risici.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Så må vi jo allesammen bare blive svanser og spise grøntsager 24/7.. -.-
Brugeravatar

Skurk skrev:Så må vi jo allesammen bare blive svanser og spise grøntsager 24/7.. -.-

Glem ikke alt det dejlige soya protein
“Modern bodybuilding is ritual, religion, sport, art, and science, awash in Western chemistry and mathematics. Defying nature, it surpasses it.” -Camille Paglia
Brugeravatar

UnknownBB skrev:
Skurk skrev:Så må vi jo allesammen bare blive svanser og spise grøntsager 24/7.. -.-

er der ikke noget med at soja protein giver mere østrogen ?.. eller er det mig der er helt blæst :P`?

men jo self er der soja-prots.,. meeen vil nu hellere have en ribeye bøf på 1 kg. end en klump tofu :P
Brugeravatar

Nu er der vel heller ingen grund til at fluekneppe over Chills post...
Han siger jo overordnet bare det vi alle tænker.. Ingen af os gider opgive vores kød,
fordi det indeholder proteiner og smager genialt :)
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Hvis nogen siger jeg skal pille noget ud af min daglige kost EN GANG TIL SÅ BLIVER JEG SINDSSYG!!! =;
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

The Little Kid skrev:Hvis nogen siger jeg skal pille noget ud af min daglige kost EN GANG TIL SÅ BLIVER JEG SINDSSYG!!! =;

+1 :D
Brugeravatar

Skurk skrev:
UnknownBB skrev:

er der ikke noget med at soja protein giver mere østrogen ?.. eller er det mig der er helt blæst :P`?

men jo self er der soja-prots.,. meeen vil nu hellere have en ribeye bøf på 1 kg. end en klump tofu :P

Det ved jeg sgu ikke, jeg har aldrig ædt det ..
Hvis jeg skal være helt ærlig kommer jeg heller aldrig til det ...
Brugeravatar

Billede

VS

Billede
Sidst rettet af Fatboy 8. jun 2010, 09:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Fatboy skrev:

Brugeravatar

Jeg skal have stegt flæsk til frokost, hihihi!
Brugeravatar

Styrkeliste

Magic-MJ-Music skrev:Nu er der vel heller ingen grund til at fluekneppe over Chills post...
Han siger jo overordnet bare det vi alle tænker.. Ingen af os gider opgive vores kød,
fordi det indeholder proteiner og smager genialt :)

Det er jo faktisk slet ikke det han siger, men det er et langt indlæg med tvivlsom tegnsætning og substants, så det er klart at du lader dig forvirre.
Chill skriver en masse sludder - det har Smeden slået fast og jeg vil mene at han er den her på siden der er bedste egnet til at vurdere det.
Kød er ikke begyndelsen og enden på en proteinrig kost, men det er jo slet heller ikke det der står i artiklen.
Forløbet er således:
1. Forsker skriver at forarbejdet kød med al sandsynlighed kan øge risikoen for cancer.
2. Idiot-journalist skriver en dum artikel hvor han/hun muligvis kommer til at udelader "forarbejdet" hist og her.
3. Endnu større idiot og sensations-besat redaktør finder på en flot overskrift.
4. Random-BB.dk dræn læser muligvis kun en del af overskriften og refererer det her.
5. Random BB.dk-gokke går på krigsstien fordi "kød smager genialt! ok! lulz!1!"

Bad day for science.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Næste