Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

BloodJunkie skrev:Bed hende om at vise dig konkrete kilder på det hun påstår, hvis hun siger nej, så sige til hende at hun er for dum.

Thegame skrev:Lol.. hvis kroppen kun kunne optage 0,8g protein pr. kg legemsvægt, ville mennesker for længst være døde nu.
Hvor langt ville vi komme i vores evolution, hvis vi kun kunne bruge en lille del af den energi vi indtog?

MrWack skrev:Hejsa!
Jeg sidder på handelsskolen og har idræt omkring kost i dag.
Hun kommer så med dette statement : Kroppen kan kun optage 0,8g protein/ kg legemsvægt /dag
Oven i det mener hun at overskydende protein bare "bliver tisset ud"
Som medlem herinde er man jo manipuleret med tanken 2-2,5 g pr kg kropsvægt.
Mit spørgsmål er, har hun en pointe eller er det bullshit?

!

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Ifølge hendes statement vil alt protein over de 0,8gr/kg kropsvægt pr. dag ikke blive optaget.
Dvs. Hvis man rammer sit ligevægtsindtag og har indtaget de 0.8gr/kg og derefter supplerer med yderligere 500kcal fra protein, vil man ikke kunne tage på![]()
Sounds great![]()
Nu har jeg ikke helt styr på det, men hun har vel ikke sagt noget i stil med: En ikke trænende person kun har brug for 0,8gram/pr. kg kropsvægt pr. dag for at opretholde proteinsyntesen og derefter bliver resten lagret/brugt som energi.. eller noget i den dur??

MrWack skrev:Hejsa!
Hun kommer så med dette statement : Kroppen kan kun optage 0,8g protein/ kg legemsvægt /dag

JensL skrev:MrWack skrev:Hejsa!
Hun har en pointe med "at det overskydende protein bliver tisset ud", hun har nok bare ikke forklaret det korrekt. Indtager man mere protein end kroppen har brug for, vil det overskydende nitrogen blive udskilt via urinen som urinstof. Kulstofskelettet der er tilbage fra aminosyrerne bliver enten brændt af eller omdannet til fedt. Giver det mening?
Og det med de 0,8 gram er selvfølgelig noget vrøvl..

JensL skrev:MrWack skrev:Hejsa!
Hun har en pointe med "at det overskydende protein bliver tisset ud", hun har nok bare ikke forklaret det korrekt. Indtager man mere protein end kroppen har brug for, vil det overskydende nitrogen blive udskilt via urinen som urinstof. Kulstofskelettet der er tilbage fra aminosyrerne bliver enten brændt af eller omdannet til fedt. Giver det mening?
Og det med de 0,8 gram er selvfølgelig noget vrøvl..

Dingo skrev:Kenny Nickelman=GUNS skrev:Ifølge hendes statement vil alt protein over de 0,8gr/kg kropsvægt pr. dag ikke blive optaget.
Dvs. Hvis man rammer sit ligevægtsindtag og har indtaget de 0.8gr/kg og derefter supplerer med yderligere 500kcal fra protein, vil man ikke kunne tage på![]()
Sounds great![]()
Nu har jeg ikke helt styr på det, men hun har vel ikke sagt noget i stil med: En ikke trænende person kun har brug for 0,8gram/pr. kg kropsvægt pr. dag for at opretholde proteinsyntesen og derefter bliver resten lagret/brugt som energi.. eller noget i den dur??
Det er det hun principielt vil frem til, men hun har på ingen måde forstået det rigtigt. Hun bør afholde sig fra at undervise om noget som hun tydeligvis ikke har forståelse for.

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Det var faktisk det jeg skrev nederst i mit første indlæg.
Men at jeg siger det gør det ikke sandt.

MrWack skrev:Nu er det selvfølgelig bare en tanke, men kunne det være at det "normale" menneske, altså personer som ikke træner, at de ikke skal bruge meget mere end angivet. Det er folk som ikke går op i deres muskler.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster