Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Der er nogle glimrende artikler vedrørende kost her på siden:

Ioxer skrev:1. hold en ordentlig kropsholdning = brystet løftet, skuldrene tilbage og hovedet tilbage. Hold den i hverdagen og når du træner
2. mange piger er bange for at ligne bodybuildere, hvis de kører store øvelser som squat og dødløft. Det skal du ikke være. Det er en irrationel frygt. Du skal heller ikke være bange for at køre tungt (5-6 reps fx).
3. squat og dødløft! det er 2 fantastiske øvelser, som alle kvinder burde lave. Du kan se nogle teknikvideoer på nettet (gå fx ind på maxer.dk). Hvis du er lidt usikker på teknikken, så tag en video af dit løft og læg den herop. Der er altid en hel del kompetente folk, der vil give teknikråd.
4. pres med hælene i alle dine ben-øvelser (squat, benpres, lunges etc)
5. sørg for at dine knæ følger dine hofters retning og at dine fødder følger dine knæs retning (i ben-øvelser)
6. Hvis du træner i et kommercielt fitnesscenter (fitnessworld fx), så lad være med at hyre en personlig træner dernede. Mange af dem er inkompetente.
7. jeg vil foreslå, at du kører fullbody 3 gange om ugen istedet for 4-split. Det er optimalt for nybegyndere, da det hjælper dem til at indøve teknikken hurtigere.
mht. kost, så er det lidt svært at komme med nogle råd, da vi ikke ved hvad du spiser i forvejen og hvad du kan lide.Der er nogle glimrende artikler vedrørende kost her på siden:
artikler/kost-kosttilskud/
du kan prøve at smide en kostplan op her på siden. Så er der nok nogen, der med glæde vil komme med nogle rettelser.
jeg er hamrende skæv på morfin lige pt. så sig endelig til, hvis nogle af sætninger er forvrøvlede

andreas7074 skrev:Ioxer skrev:
OT: er det egentlig ikke rimelig "tit" du er på morfin, må man spørge hvad grunden til det er, eller forbliver det i det uvisse?
Du får lige hele smøren, selvom jeg ikke har lyst til at overtage simones tråd.

Ioxer skrev:andreas7074 skrev:Ioxer skrev:
OT: er det egentlig ikke rimelig "tit" du er på morfin, må man spørge hvad grunden til det er, eller forbliver det i det uvisse?
det må du gerne .Du får lige hele smøren, selvom jeg ikke har lyst til at overtage simones tråd.
min højre knæskal gik af led 2 gange med 6 måneders mellemrum (i forbindelse med fodbold første gang og basket 2. gang), da jeg var 12-13 år gammel. Jeg begyndte så at styrketræne for at få stærke sener/muskler omkring knæet. Selvom jeg havde opbygget virkelig store ben, gik min knæskal af led igen i marts sidste år (i forbindelse med noget idræt i gymnasiet). Da min knæskal gik af led, blev der slået noget brusk løst i knæet (jeg fik en mus, som man kalder det), som skulle opereres ud. Fordi min knæskal var gået af led 3 gange og derfor var ustabil, fik jeg rekonstrueret mit mediale ledbånd og flyttet en sene nederst på knæskallen, der sad skævt.
ugerne efter operationen, havde jeg en del problemer med at bøje benet helt. Det havde sat sig fast, så jeg ikke kunne bøje mere end 110 grader. Jeg kunne ikke bøje mere end 110 grader pga smerte. Ikke bare let smerte, men helt vanvittig det-føles-som-om-mit-ben-er-igang-med-at-blive-flået-af smerte. Jeg fik derfor morfin en del uger efter operationen, da vi håbede, at jeg så ville kunne presse benet længere ind end 110. Det hjalp ikke, så jeg fik endnu en operation (brisement), hvor jeg, i narkose, fik mast mit ben ind til 150 grader (fuldt bøj), så alt bindevævet/arvævet sprang. Den operation fik jeg for 3 uger siden. Der bliver dog stadig dannet bindevæv hurtigt og det hjælper heller ikke, at min familie har en tendens til at hele hurtigt. Jeg skal derfor konstant (20-30 min hver vågen time) presse mig selv igennem smerten og bøje benet. For at kunne presse mig selv mere, får jeg morfin. Det giver lige 2-3 grader ekstra. Jeg er dog, heldigvis, meget tæt på mit mål om at kunne bøje det 150 grader selv. Jeg mangler lige 12-13 grader mere
puha. Det var langt
Ps. Jeg kommer til at få nogle onde abstinenser, når jeg skal stoppe snart

ZinK_ skrev:Hej!
single?

....
Thegame skrev:Et billede ville gøre det nemmere at "vurdere" situationen....
thriller skrev:Her er et billede af min form som den er nu
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1617_n.jpg

Daule skrev:ZinK_ skrev:Hej!
single?
Den kommentar ser du bare bort fra..
Det var vist en keglet måde at rose din nuværende form på..

eLPeDRoMagNiFico skrev:Daule skrev:ZinK_ skrev:Hej!
single?
Den kommentar ser du bare bort fra..
Det var vist en keglet måde at rose din nuværende form på..
Looooool, fuck hvor er du tør! Han giver hende sgu da bare et kompliment! Det ka da godt være det er en smule off-topic, men hvem fanden kan ikke lide at blive komplimenteret?
Forsat tør dag

thriller skrev:Tak for rådet Pind :-)
Det vil jeg tjekke ud med det samme.

Jmt skrev:En personlig træner, der smider en nybegynder ud i et 4-split med høj volume...![]()
Hvis de 3 dage er mandag-onsdag-fredag, så er der ingen tvivl om, at du skal have et fullbody program.

Pind skrev:Jmt skrev:En personlig træner, der smider en nybegynder ud i et 4-split med høj volume...![]()
Hvis de 3 dage er mandag-onsdag-fredag, så er der ingen tvivl om, at du skal have et fullbody program.
Uanset hvad dage det er bør det være et fullbody. Du kan sagtens træne et fullbody to dage i streg, eks. vis Man,tirs,tors alle uger uden problemer.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster