Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1439
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1436

Følg bodybuilding.dk på

Kronisk slik sulten :D

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa,

Man vil jo gerne leve lidt sundere og om ikke andet indtage nogle sunde kalorier, protein og fiber i stedet for det usunde.
Jeg laver ofte god aftensmad til mig selv som stort set altid består af:
Salat m. appelsiner og rosiner.
Hovedret med en masse kød af en art og kogte grøntsager af en art (brocolli, blomkål, eller kartoffler og gulerødder f.eks.)
Derudover plejer jeg at tage en vitaminpille + fiskeolie kapsel om dagen.

Jeg spiser meget og bliver for det meste godt mæt. Men mit problem er at jeg ALTID bliver hungrende efter noget slik 2-3 timer efter aftensmad. Virkelig sulten efter sukker..
Er der noget "sundt" man kan spise som mindsker denne trang? Jeg føler at jeg virkelig bliver mættet af mit aftensmåltid men som sagt er sukker-trangen stensikker et par timer efter maden..

I min familie har vi altid frådet meget slik, så måske er det bare en vane jeg er vokset op med?

Jeg syntes bare det er mærkeligt at man har sådan en trang, når jeg tænker på bøger som Warrior Diet og The Paleo Diet. De beskriver jo netop at menneskerne for få hundrede år tilbage aldrig kom i nærheden af søde sager (pånær honning)..
Hvilket for mig til at tro at jeg må mangle noget i min kost for at få den trang til at forsvinde? :S

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tag dig sammen og lad være. Det er mit bedste råd.

Spis noget ordentligt i stedet - det er garanteret fordi du er småsulten, og er vant til slik på det tidspunkt.

Faren er, at det skal være hurtigt, ikke? To skiver rugbrød og et stort glas mælk, there you go.

Reputation point: 60

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Vaner kan brydes. Det er faktisk ikke særlig svært hvis man har et par nosser.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:Vaner kan brydes. Det er faktisk ikke særlig svært hvis man har et par nosser.

Få dig et par nosser.. Ak ja livet er så dejlig simpelt :)

Igen.. Willpower..
Men hvis du endelig skal have noget, så prøv peanuts 50/50 med rosiner.. det er fucking lækkert! og sundt! :king:
If one is born a male, he will atleast once in his life dream of becoming the strongest man alive.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 155.00

Det er nok vanespisning, lige som rygere der ikke kan få sig en god bøf uden at skulle have en smøg bagefter. Det er jo mere en følelsesmæssig/vanepræget ting, end det er et behov kroppen har. Sådan er det som regel altid, hvis kroppen craver efter én specifik ting. Normal sult kan udskydes og stilles med et flertal af varer. Så hvis du ikke bliver mæt af en håndfuld rosiner, så er det højst sandsynligt mere dit hoved, end din krop der har brug for det.
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00

Hvis du finder en løsning, vil jeg gerne høre om det :´)
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Ellers lav en salat med kylling? Får jeg da altid omkring 20-22 tiden. Ikke så svært.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Havde samme problem som dig, da jeg er opvokset i et hjem med aftenslik. Vi havde således altid været slik i huset og naturligvis skulle man have et stykke eller to efter maden. Så jeg kan sagtens sætte mig i dit sted og kender følelsen af trangen til slik :D !

Det har også været svært for mig at bryde vanen, men en god start kan være at erstatte slikket med et sundt alternativ (nødder, rosiner, frugt, gulerødder ect.). Efter noget tid kan du prøve at skære ned på det, og til sidst skære det helt fra.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Altmann skrev:
Legend skrev:Vaner kan brydes. Det er faktisk ikke særlig svært hvis man har et par nosser.

Få dig et par nosser.. Ak ja livet er så dejlig simpelt :)

I det her tilfælde er det faktisk.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Jeg spiser en lille smule frugt eller et knæk rigtig god mørk chokolade, hvis jeg absolut ikke kan lade være.

Men ellers så er jeg med på Gariks chicken salad, der ved aftentid. Jeg har altid en tallerken stegte kyllingfiletter i køleskabet, og poser med skyllet salat. Så er det dejligt nemt at rode sammen. Man kan også komme lidt friske bær i, hvis man craver lidt sødme, og de italienske san marzano tomater har også generelt en sødere mere aromatisk smag. Hvis man sammensætter sin salat med smag på den måde, savner man ikke slik.

Geografisk sted: Nordjylland

Træner her: Fitness World Aalborg

Klassisk konditionering lyder diagnosen fra Jenslyn87

For mange er det nemmest at erstatte én uønsket vane med en anden. Kaffe fx? :mrgreen:
Brugeravatar

Må indrømme jeg ikke kan se noget problem i at spise et par stykker slik hver dag......... Hvad er der nu galt med en smule sukker? Det er der sq da alligvel i en stor andel af vores fødevarer..

Træner her: Ultimate Gym

Altmann skrev:Hejsa,

Man vil jo gerne leve lidt sundere og om ikke andet indtage nogle sunde kalorier, protein og fiber i stedet for det usunde.
Jeg laver ofte god aftensmad til mig selv som stort set altid består af:
Salat m. appelsiner og rosiner.
Hovedret med en masse kød af en art og kogte grøntsager af en art (brocolli, blomkål, eller kartoffler og gulerødder f.eks.)
Derudover plejer jeg at tage en vitaminpille + fiskeolie kapsel om dagen.

Jeg spiser meget og bliver for det meste godt mæt. Men mit problem er at jeg ALTID bliver hungrende efter noget slik 2-3 timer efter aftensmad. Virkelig sulten efter sukker..
Er der noget "sundt" man kan spise som mindsker denne trang? Jeg føler at jeg virkelig bliver mættet af mit aftensmåltid men som sagt er sukker-trangen stensikker et par timer efter maden..

I min familie har vi altid frådet meget slik, så måske er det bare en vane jeg er vokset op med?

Jeg syntes bare det er mærkeligt at man har sådan en trang, når jeg tænker på bøger som Warrior Diet og The Paleo Diet. De beskriver jo netop at menneskerne for få hundrede år tilbage aldrig kom i nærheden af søde sager (pånær honning)..
Hvilket for mig til at tro at jeg må mangle noget i min kost for at få den trang til at forsvinde? :S

På hvilket tidspunkt af døgnet får du lyst til at spise slik?
Hvor ofte har du stor trang til det?

Hvis du ikke køber lortet så æder du det ikke :)

Billede
De der er stærkere end dig, er dine venner.

Træner her: Harboøre Fitness
Fitness World (Viborgvej)

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 250.00

Prøv med riskiks/riskager. De har hjulpet mig lidt til at komme væk fra alt det sukker.

Min mor arbejder på haribo og min far på en fabrik hvor de laver sodavand. Med andre ord der har altid været massere og slik og sukkerholdige drikke i huset. Men hvis du bare en smule vilje (læs: nosser) behøver du ikke æde alt du kommer i nærheden af. Spis sundt!

Reputation point: 5

Jeg spiser mine 3000 daglige kalorier efter kl. 13 delt op i 3 måltider. Jeg havde det på samme måde som dig inden jeg begyndte på det. Havde meget svært ved at lade alt spiseligt være. Hvis jeg bliver fyldt godt op sidst på dagen hvor jeg for det meste er hjemme har jeg ikke samme trang til at spise for meget og forkert.
Man sover sgu så dejligt når man er mæt.

wadeburma skrev:Hvis du ikke køber lortet så æder du det ikke :)

Et rimelig simpelt, men godt råd, lad være med at købe slikket, for når du så bliver sulten så kan du ikke få fingerne i det, og som de andre siger, så handler det også om vilje og især vaner!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Erstat dit slik med noget andet lækkert og sundere, sådan kommer du ikke til at lide noget savn.
Personligt synes jeg riskager med hytteost eller en pistacie shake fra bodylab går lige i lemmet!:-)
Ellers må du tage dig en kold tyrker; du kommer til at lide af "abstinenser" either way.
Brugeravatar

Yougurt, evt med noget müsli?

Selvom det selvfølgelig også indeholder sukker, og müslien udgør en masse kcal. Men det kan sagtens fjerne min sliktrang når det er, men jeg er også blevet fuldstændig afhængig af yougurt med müsli. Og nu er müslien erstattet med crüsli. For fanden, det er en dårlig vane, men sværere er det ikke end at lade være at købe det. Det er faktisk enkelt :D
Brugeravatar

Plejer altid at indtage omkring 85-100g protein om aftenen ved hjælp af f.eks. tun+mælk+proteinpulver, det plejer at aflive trangen.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Spiser i øjeblikket alle mine, daglige 3000 kalorier efter kl 13 fordelt på 3 måltider på den måde er jeg mæt hele aftnen og har ikke samme lyst til at spise for meget. har haft det samme problem som dig havde satans svært ved at lade alt spiseligt være.
Sover sgu så godt når maven er fyldt!

Pillepinball skrev:Må indrømme jeg ikke kan se noget problem i at spise et par stykker slik hver dag.........

Nu lyder det heller ikke som om det er "et par stykker". Hvis man spiser 3 vingummibamser hver aften, så er det jo fuldstændig ligegyldigt. Men det er næppe tilfældet...

Hvad er der nu galt med en smule sukker? Det er der sq da alligvel i en stor andel af vores fødevarer..

Det kommer så sandelig an på hvad man spiser. Men ja, mange fødevarer indeholdet ekstremt meget sukker og burde ikke spises i så store mængder som det gør. At det findes i mange af vores fødevarer gør det ikke bedre.

Man dør ikke af sukker, men man behøver heller ikke fylde sig med lortet
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Altmann skrev:Få dig et par nosser.. Ak ja livet er så dejlig simpelt :)

Ja, det er det. Helt seriøst, hvad havde du forventet at folk ville svare? Sukker er voldsomt afhængighedsskabende og kan være lige så svært at kvittet som så mange andre stimulanser. Der er ingen umiddelbare genveje, der for alvor virker. Det handler om at bide i det sure æble og finde en måde at trappe ned på. Hvis du endda bor alene, burde dette virkelig ikke være svært.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Hold da lige op hva, det er jo ikke en skudefuld mad der skal erstatte den søde trang. Der er forskel på sult og lækkersult.

Jeg har selv lige fundet den bedste løsning da jeg har samme problem - FIGNER! Har ellers aldrig været stor fan af dem men de er sq en super go erstaning til sukkertangen.... Samme med dadler. Nogen gange har man altså bare brug for noget andet end tun og kylling!
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Meget ofte får man lyst til slik og søde sager når man er sulten. Når jeg har spist 300 gr. kød 250 gram ris og 300 gram kål så er mine tanker langt fra slik og andet spiseligt og når jeg så kan spise igen en time inden sengetid, så sover man som en bjørn.
Jeg hader at være sulten!!! Aaaarrrgh!
Desuden er der også en del kalorier i figner og dadler.
Vedhæftede filer
,.jpg

Ja hvis man spiser en hel pakke måske, men 4 figner så er trangen taget, for mit vedkommende i hvert fald. Det er faktisk mere sød end slik så det er ikke nødvendigt med ret meget af det. Så det er nok ikke lige det der vælter kaloriebudgettet. Da slet ikke hvis du sammenligner med hvad der ellers er kommet af forslag. Spørgsmålet lød jo osse på hvad af sunde ting der kan erstatte de søde sager. Og der synes jeg nu svaret er meget ligetil.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Jeg vil stadig mene at trangen til Sukker, noget sødt i høj grad forsvinder når man er mæt. Og sund og fiberrig kost er også et sundt alternativ.

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster