Jeg vil høre hvad i syntes om denne her kur? - Jeg vil gerne af med noget fedt lidt hurtigere, synes på det seneste det er gået relativt langsomt! (Har tabt 20 kg over de sidste 3-4 måneder) Men min vægt har stået stille siden jeg begyndte at styrketræne igen.
MIn aktivitetsplan ser således ud:
16 km cykling, næsten hver dag (man-fre), Til og fra universitetet
Træning 6 gange om ugen (det er yderlige 4 km på cykel per gang)
Løber 2-4 gange om ugen. mellem 4-8km per gang.
På trods af overstående, synes jeg ikke at tabe mig, min vægt har stået stille i 3 uger nu.
Jeg forsøger at ligge 1000 kcal i underskud hver dag, hvilket med overstående aktivitetsplan heller ikke er et problem, men der sker ikke rigtig noget.. Og jeg har flere steder læst, at man ikke både kan forbrænde fedt og gaine muskel, så det kan jo ikke være fordi, at jeg taber fedt og tager på i muskelmasse...
Så jeg overvejede en hjemmelavet kur bestående af proteinpulver, grøntsager og frugt.
Jeg havde i tankerne at fordele 150 gram protein ud over alle mine måltider, og så bare spise en masse frugt og grøntsager
eller er det usundt?
Så morgenmad
25 gram protein blandet med 33 cl skummemælk
+ 1 stykke frugt
Snack
+ 1 stykke frugt
Middagsmad
+ 1 stykke frugt
Snack
+ 1 stykke frugt
Aftensmad
+ en hel masse grøntsager/rodfrugter! - måske en kyllingfilet
Snack
+ 1 stykke frugt
150 gram protein = 540 Kcal
2 liter mælk = 700 Kcal
6 stykker frugt = maks 500 kcal (Overvejede passionsfrugt grundet det høje fiber indhold, men vil det være nødvendigt, med 25-30 g fibre med denne her kur?
1 Kyllingfilet = 200 Kcal
Grønsager = 200 Kcal
I alt = 2140 kcal - og på en almindelig aktivitets dag forbrænder jeg mindst 1500 kcal.
Så det er det "overskud" på 640 kcal. Men da min basale stofskifte ligger på omkring 2600, vil det være et "underskud" på 2000 kcal
Er det for meget?
PS. jeg supplerer med Bodylab vitaminer samt fiskeolie. Endvidere indtager jeg også kreatin.
Indtags fordelingen vil se således ud:
Kulhydrater: 176
Protein: 186
Fedt: 7,7
Mit fedt indtag er formenligt alt for lavt? I såfald, nogle gode råd til hvordan det kan forbedres, uden det går for meget ud over Kcal?
Håber der er nogle som kan hjælpe mig

Hav en fantastisk dag
Alt vel
Proletar90